Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:58

Best een gaaf idee, met hond en camper weg..
Dat ga ik ook eens overdenken..
Scandinavië of Schotland zou dan wel gaaf zijn.
Maar wel heel duur denk ik


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:02

Wat heerlijk dat je die van je schoonouders mee kunt nemen! Zou er graag zelf eentje willen hebben, maar ja, de kosten... -O-
Gobbony heb ik vorig jaar ook bekeken, maar dat zijn doorgaans oudere campers die niet aan onze voorwaardes voldoen (en dan in verhouding ook nog erg duur zijn).

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:48

Fabster schreef:
Wij zijn toen in een hotel geweest in Zuid Oost Engeland. Voor een paar dagen met een hond prima, maar langer zou ik zelf niet doen. De omgeving is trouwens wel super. The Seven Sisters niet overslaan!

We gaan in april trouwens naar noord Engeland en hebben een huisje via Homeaway gehuurd. Wie weet ook iets voir jullie omgeving. Je kan aanklikken of je honden mee hebt of niet.

Ik zal eens kijken bij Homeaway en Airbnb. :j Thanks!
En de Seven Sisters zijn prachtig hè. <3 Zijn we toen op weg naar New Forest heen geweest.

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder


Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:26

Wij gaan dit jaar ook weer met de hond op vakantie. Eerst naar het meer van Geneve en daarna naar het Otztal in Oostenrijk!
Onze hond gaat altijd mee en vindt het geweldig!
Essie: super mooie honden die beaucerons!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:56

Ook hier dit jaar met de hond op vakantie. Voor het eerst dus ben op zoek naar tips enz.

We zijn al als voorbereiding naar de dieren arts geweest en alle inentingen zijn geregeld.

We zijn van plan om naar Zweden en Noorwegen te gaan met de nachtboot. Hier kun je gelukkig speciale huisdieren hutten reserveren.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:32

Vheck voor Noorwegen even welke rassen het land niet in mogen. Bij Zweden mag vilgens mij alles naar binnen. Verder gewoon lekker met de hond op pad. No Sweat. Vanaf waar ga je met de boot? Ik wil ook naar Noorwegen. Heb je daar een hut wasr je hond mee in mag?

Wij zijn net terug uit Noord Engeland. Zo tof!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:38

Nilda schreef:
Ook hier dit jaar met de hond op vakantie. Voor het eerst dus ben op zoek naar tips enz.

We zijn al als voorbereiding naar de dieren arts geweest en alle inentingen zijn geregeld.

We zijn van plan om naar Zweden en Noorwegen te gaan met de nachtboot. Hier kun je gelukkig speciale huisdieren hutten reserveren.


Denk aan de ontworming voor de hond! Deze moet 24 tot 120 uur gegeven worden voor je de grens van Noorwegen over gaat.

Volg Joy op Joy the Malinois <3

KarmaChansy

Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:11

elke hond mag in zweden komen inderdaad, noorwegen is wat strikter!

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:14

Boemklatsch schreef:
Nilda schreef:
Ook hier dit jaar met de hond op vakantie. Voor het eerst dus ben op zoek naar tips enz.

We zijn al als voorbereiding naar de dieren arts geweest en alle inentingen zijn geregeld.

We zijn van plan om naar Zweden en Noorwegen te gaan met de nachtboot. Hier kun je gelukkig speciale huisdieren hutten reserveren.


Denk aan de ontworming voor de hond! Deze moet 24 tot 120 uur gegeven worden voor je de grens van Noorwegen over gaat.


Dat was voor Engeland ook, ja. En ze zijn echt heel streng: een uur te laat is niet in de trein.

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 00:08

ZusJacobs schreef:
Zijn er hier ook mensen naar Kroatië op vakantie geweest met de hond? En zo ja, waar en wanneer?

Ik.
Naar solta ( eiland vanaf splitt)
Ik vond het daar erg hond vriendelijk.
Op terrasjes werd er direct een bak water voor de honden neer gezet.
Ze mochten overal mee naar binnen ( restaurant)
We hadden een huisje gehuurd via air bnb.
Geen extra schoonmaak kosten of überhaupt kosten voor de hond.
De eigenaar van het huisje had zelf ook een hond en vond het alleen maar mooi dar de honden mee gingen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 04:37

Ik ben paar x met onze honden naar Kroatië geweest, vond het juist niet hondvriendelijk, maar dat komt vast ook dat we een rottweiler mee hadden, obers wilden ons zelfs niet bedienen op het terras door onze hond, en ze mogen ook bijna nergens het water in. Sindsdien naar Slovenië, vind ik stuk hondvriendelijker

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 06:41

Tinkermuts schreef:
Ik ben paar x met onze honden naar Kroatië geweest, vond het juist niet hondvriendelijk, maar dat komt vast ook dat we een rottweiler mee hadden, obers wilden ons zelfs niet bedienen op het terras door onze hond, en ze mogen ook bijna nergens het water in. Sindsdien naar Slovenië, vind ik stuk hondvriendelijker

Het schijnt heel erg van de plek af te hangen.
Wij waren echt op een hond vriendelijk eiland.
Je merkte het echt.
Er waren veel mensen met de hond. En op straat kwamen er heel veel mensen die vroegen of ze ze mochten aaien.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 06:48

Tinkermuts schreef:
Ik ben paar x met onze honden naar Kroatië geweest, vond het juist niet hondvriendelijk, maar dat komt vast ook dat we een rottweiler mee hadden, obers wilden ons zelfs niet bedienen op het terras door onze hond, en ze mogen ook bijna nergens het water in. Sindsdien naar Slovenië, vind ik stuk hondvriendelijker


Ik ben ook heel benieuwd naar Slovenie! Heb daar foto’s van gezien en zag er prachtig uit. Rottweilers daar ook welkom? Dat is prettig! Hoe lang rijden jullie er over? Want dat houdt me tegen, zo n lange reis.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:22

Fabster schreef:
Vheck voor Noorwegen even welke rassen het land niet in mogen. Bij Zweden mag vilgens mij alles naar binnen. Verder gewoon lekker met de hond op pad. No Sweat. Vanaf waar ga je met de boot? Ik wil ook naar Noorwegen. Heb je daar een hut wasr je hond mee in mag?

Wij zijn net terug uit Noord Engeland. Zo tof![ [url=m/atx5u1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3fbHoy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T8iwKf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je nog leuke tips? Wij hebben Noord Engeland en Wales voor deze zomer op de planning staan :)

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:37

Slovenië lijkt me ook erg mooi! Die staat ook nog hoog op het lijstje samen met Oostenrijk/Zwitserland en Zweden.
Wij vertrekken over 3,5 week voor 4 weken naar Noorwegen. Route is klaar, de overtocht voor heen- en terugreis geregeld en alvast een proefrondje gereden in de camper! *\o/*

Volg Joy op Joy the Malinois <3

Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:39

Fabster schreef:
Tinkermuts schreef:
Ik ben paar x met onze honden naar Kroatië geweest, vond het juist niet hondvriendelijk, maar dat komt vast ook dat we een rottweiler mee hadden, obers wilden ons zelfs niet bedienen op het terras door onze hond, en ze mogen ook bijna nergens het water in. Sindsdien naar Slovenië, vind ik stuk hondvriendelijker


Ik ben ook heel benieuwd naar Slovenie! Heb daar foto’s van gezien en zag er prachtig uit. Rottweilers daar ook welkom? Dat is prettig! Hoe lang rijden jullie er over? Want dat houdt me tegen, zo n lange reis.

Ja welkom. Prachtig land, dit jaar voor de zesde x erheen. Wij rijden met camper en dus niet in 1 x, gaan ook hele stukken binnen door

Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:44

daantjuhhh schreef:
Tinkermuts schreef:
Ik ben paar x met onze honden naar Kroatië geweest, vond het juist niet hondvriendelijk, maar dat komt vast ook dat we een rottweiler mee hadden, obers wilden ons zelfs niet bedienen op het terras door onze hond, en ze mogen ook bijna nergens het water in. Sindsdien naar Slovenië, vind ik stuk hondvriendelijker

Het schijnt heel erg van de plek af te hangen.
Wij waren echt op een hond vriendelijk eiland.
Je merkte het echt.
Er waren veel mensen met de hond. En op straat kwamen er heel veel mensen die vroegen of ze ze mochten aaien.

We zijn in Istrië, Krk, Kres en Rap geweest, overal niet echt vriendelijk, denk dan toch het ras

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:19

Tinkermuts schreef:
[

Wij hebben ook een ras wat niet goed bekend staat. Maar echt niks van dat alles gemerkt.
Wij zaten op Solta.
Dat is niet echt bekend bij Nederlanders.
Daar komen vooral Kroaten, Italianen en Slovenen vakantie houden.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:21

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de hond naar de Vogezen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:40

Daantjuh, bij ons dus drama, begreep ook dat ze alleen rotties als niet zulke gezellige terreinbewakers kennen. Toppunt was dus dat we ons eten twee tafels verder zelf op moesten halen omdat de ober weigerde ons te bedienen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:58

Marijkjuh schreef:
Fabster schreef:
Vheck voor Noorwegen even welke rassen het land niet in mogen. Bij Zweden mag vilgens mij alles naar binnen. Verder gewoon lekker met de hond op pad. No Sweat. Vanaf waar ga je met de boot? Ik wil ook naar Noorwegen. Heb je daar een hut wasr je hond mee in mag?

Wij zijn net terug uit Noord Engeland. Zo tof![ [url=m/atx5u1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3fbHoy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T8iwKf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je nog leuke tips? Wij hebben Noord Engeland en Wales voor deze zomer op de planning staan :)


Wij waren in Yorkshire Dales. Echt fantastisch! Alles is leuk. Malham Cove en Brimham Rocks zijn spectaculair. Maar mss in de zomer ook wel erg druk. Verder bestaat het hele land uit wandelingen, en het is allemaal prachtig.

Als je in Wales bent geweest, hoor ik graag jpuw tips. Die staat ook nog op mijn lijst.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:00

L_iek schreef:
Wij gaan dit jaar voor het eerst met de hond naar de Vogezen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.


O de Vogezen <3 . Wij zijndaar heel vaakgewerst met de honden. Daar ga je je echt prima vermaken! Het is wel snel warm voor wandelen, dus genoeg water voor jezelf ende hond mee nemen.

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:23

Fabster schreef:
Vheck voor Noorwegen even welke rassen het land niet in mogen. Bij Zweden mag vilgens mij alles naar binnen. Verder gewoon lekker met de hond op pad. No Sweat. Vanaf waar ga je met de boot? Ik wil ook naar Noorwegen. Heb je daar een hut wasr je hond mee in mag?

Wij zijn net terug uit Noord Engeland. Zo tof![ [url=m/atx5u1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3fbHoy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T8iwKf.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ja op de nachtboten van de Stena Line heb je huisdieren hutten. Deze zijn ook vlakbij de uitlaat plek aan boord.

De planning was om eerst Zweden te doen en dan een klein stukje Noorwegen om met de nachtboot van Oslo retour. Maar gezien de eisen aan ontwormen in Noorwegen gaan we misschien toch maar eerst door Noorwegen. Namelijk geen trek in om in Zweden naar een dierenarts voor ontwormen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:31

Nilda schreef:
Fabster schreef:
Vheck voor Noorwegen even welke rassen het land niet in mogen. Bij Zweden mag vilgens mij alles naar binnen. Verder gewoon lekker met de hond op pad. No Sweat. Vanaf waar ga je met de boot? Ik wil ook naar Noorwegen. Heb je daar een hut wasr je hond mee in mag?

Wij zijn net terug uit Noord Engeland. Zo tof![ [url=m/atx5u1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3fbHoy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T8iwKf.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ja op de nachtboten van de Stena Line heb je huisdieren hutten. Deze zijn ook vlakbij de uitlaat plek aan boord.

De planning was om eerst Zweden te doen en dan een klein stukje Noorwegen om met de nachtboot van Oslo retour. Maar gezien de eisen aan ontwormen in Noorwegen gaan we misschien toch maar eerst door Noorwegen. Namelijk geen trek in om in Zweden naar een dierenarts voor ontwormen.


Vanaf waar vaart de boot?

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:33

Wij gaan dit jaar naar Luxemburg met de hond!
Zitten op een heel leuk huisje met omheinde tuin vlakbij bosgebied.
Mocht iemand interesse hebben er zijn volgens mij nog wat data's vrij, dus stuur me gerust een PB.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, mOamm, Monique1963, Muga, YandexBot en 78 bezoekers