Suriname en omstreken: tips & tricks?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isjtar

Berichten: 679
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Urmond

Suriname en omstreken: tips & tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 19:16

Hallo bokt!

In maart mag ik voor mijn studie 10 weken naar Paramaribo, wat natuurlijk heel gaaf is en waar ik erg veel zin in heb! :D Mijn plan is nu om eind februari/begin maart die kant op te gaan en nog in een ander land een tussenstop te maken, ik heb dan nog 2/3 weken voordat ik daar moet beginnen. Ik zat nu te denken aan Curacao, volgens mij heb je daar aan een weekje wel genoeg en de kosten van "omvliegen" vallen we hartstikke mee (200 euro extra). Dan zou ik de rest van de tijd kunnen gebruiken om Suriname zelf nog wat te verkennen.

Maar ik ben ook benieuwd of Bokt nog tips voor mij heeft voor andere omliggende landen waar ik een tussenstop zou kunnen maken (ook prijstechnisch gezien) en wat ik nou absoluut moet doen en laten in Suriname zelf! Ik verwacht namelijk dat ik in de weekenden genoeg tijd heb voor leuke tripjes!
Ik heb bijvoorbeeld al een prachtige waterval in Guyana op het oog, maar ik weet niet hoe makkelijk en snel die te bereiken is vanuit Suriname...
Ik ben overigens vorig jaar al in Bolivia, Peru en Ecuador geweest, dus daar hoef ik nu niet al nog een keer heen.
Ook tips mbt het zoeken van een kamer zijn welkom! Ik zit daar met een medestudent, maar weet nog niet of zij van tevoren met mij mee wilt reizen.

Thanks in advance!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:28

Dit http://www.jungleresortpingpe.com en dan de back to basic tour. Overnachten in de jungle. Brulkikkers, kaaimannen, schitterende natuur. En een gids die daar zelf is opgegroeid en die je heel veel kan vertellen. Mijn mooiste vakantie-ervaring ooit.

Edit:je moet er wel een beetje stoer voor zijn, dat wel...

Anoniem

Re: Suriname en omstreken: tips & tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:38

Hou er rekening mee dat op Curacao an sich niet mega veel te beleven valt. Het is een prachtig eiland en als je drie weken aan het strand wil liggen kan dat denk ik prima, maar heel groot is het niet.

Suriname zelf zou ik eigenlijk niet weten. Het enige wat ik weet is dat het overgrote deel van de bevolking in de stad woont en dat in het binnenland vooral nog inheemse volken wonen. Een overtochtje naar Guyana zou ik alleen doen als je goede begeleiding hebt van een local die daar ervaring mee heeft, maar dat geldt voor eigenlijk alles qua rondreizen in Zuid-Amerika.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Suriname en omstreken: tips & tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:51

Als je de kans hebt zou ik zeker naar het binnenland van Suriname gaan. Is echt prachtig.

Ik ben zelf een keer via Frans Guyana gevlogen. Zou dan alleen wel via een georganiseerde reis naar Suriname gaan. Het was toen echt chaos (is al wel lang terug).

Verder zou ik een keer naar white beach gaan en de Braunsberg bezoeken. Daar kan je ook wandelingen maken naar watervallen.

Anoniem

Re: Suriname en omstreken: tips & tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:14

Ik zie in de profiel dat je iets met geneeskunde doet. Als je naar ping pe gaat kan je het misschien combineren met een kijkstage op de medische post in Djoemoe. Gezondheidszorg midden in de jungle. Alleen bereikbaar per vliegtuig of boot. Ongetwijfeld boeiend! http://www.medischezending.sr/stage-lop ... sistenten/

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:16

Colakreek schijnt leuk te zijn. (is Suriname)
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 11-10-16 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Suriname en omstreken: tips & tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:19

Whitebeach! Waterkant in het centrum is leuk.

Isjtar

Berichten: 679
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Urmond

Re: Suriname en omstreken: tips & tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 11:12

Leuke tips al, bedankt!
Safina, die tour ga ik zeker overwegen! Wel nog even bijsparen dan ;) Stoer zijn is geen probleem voor mij.
En leuke tip ook van die medische zending, een van de artsen had mij ook al eens die tip gegeven, dus dat komt zeker op mijn lijstje!

Als ik naar CuraƧao ga, zou dat inderdaad voor maximaal een weekje zijn. Mijn moeder is er geboren, dus dat zou ik dan leuk vinden om dat plaatsje te bekijken!

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Re: Suriname en omstreken: tips & tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:20

Ik ga a.s vrijdag voor 17 dagen naar Surianame :D.
Wij hebben een tour en die heet Apetina Tour (is niet heel goedkoop) maar bijna alles is al geregeld. Zoals een vlucht, eten, slaapplek etc. Moet thuis even kijken wat wij nog meer gaan doen, weet het allemaal niet meer uit mijn hoofd haha.

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Suriname en omstreken: tips & tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:43

Gaaf wij zijn vorig jaar begin dit jaar 19 dagen geweest!

- binnenland zeker een aanrader ( wij zijn in menimi geweest)( is meerdaagse trip)
- Nieuw- Amsterdam
- rally vallen / voltsberg ( meerdaagse trip)
- cola creek

Kleine greep uit wat wij hebben gezien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:53

Isjtar schreef:
Leuke tips al, bedankt!
Safina, die tour ga ik zeker overwegen! Wel nog even bijsparen dan ;) Stoer zijn is geen probleem voor mij.
En leuke tip ook van die medische zending, een van de artsen had mij ook al eens die tip gegeven, dus dat komt zeker op mijn lijstje!


Ik ben bij de medische post geweest en even rondgekeken. Had er graag een paar weken gebleven. Je komt er echt vanalles tegen, begreep ik. Veel preventieve zorg. Van perinatale zorg tot malariapreventie tot traditionele geneeswijzen. En dat allemaal in Sammaraccaans en met zeer beperkte middelen.

De tour is inderdaad een beetje prijzig. Maar dat zijn ze meestal vond ik. Wat ik leuk vond aan deze tour (tov andere) is dat de gids zelf in dat dorp is opgegroeid. Hij heeft dit opgezet om de vrouwen in het dorp meer kansen te geven. Hij weet heel erg veel te vertellen over de natuur, over hoe je daar leeft van je kostgrondje, de visserij en jacht, van tradities en gebruiken en van alles wat er speelt. Welke planten geneeskrachtig zijn, hoe je anjoemara's vangt etc. En het was heel gezellig.

Isjtar

Berichten: 679
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Urmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 16:30

safina schreef:
Ik ben bij de medische post geweest en even rondgekeken. Had er graag een paar weken gebleven. Je komt er echt vanalles tegen, begreep ik. Veel preventieve zorg. Van perinatale zorg tot malariapreventie tot traditionele geneeswijzen. En dat allemaal in Sammaraccaans en met zeer beperkte middelen.


Het komt al steeds dichterbij en de voorbereidingen zijn in volle gang!

Safina, hoe lang ben jij bij de medische post geweest? Lees op internet wel verslagen van studenten die het soms toch wat saai vonden en voornamelijk 's middags een beetje in hun hangmat hingen, waardoor ik eigenlijk maar 1 week wilde doen. Hoe heb jij het allemaal ervaren? Kan je verder een beetje veilig je papieren/documenten en een camera opbergen daar, of gaat het gewoon op goed vertrouwen?
Ik ga waarschijnlijk dan naar Laduani, daar was meer plek in mijn periode, voor Djoemoe zou ik zelf wat moeten schuiven maar zou nog wel kunnen denk ik.
Edit: ik zie nu dat jij in Djoemoe bent geweest met je back to basic tour...

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Suriname en omstreken: tips & tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:44

Kijk eens op www.reismeisje.nl; zij is afgelopen jaar in die regio geweest en schrijft er leuke blogs over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:49

Isjtar schreef:
safina schreef:
Ik ben bij de medische post geweest en even rondgekeken. Had er graag een paar weken gebleven. Je komt er echt vanalles tegen, begreep ik. Veel preventieve zorg. Van perinatale zorg tot malariapreventie tot traditionele geneeswijzen. En dat allemaal in Sammaraccaans en met zeer beperkte middelen.


Het komt al steeds dichterbij en de voorbereidingen zijn in volle gang!

Safina, hoe lang ben jij bij de medische post geweest? Lees op internet wel verslagen van studenten die het soms toch wat saai vonden en voornamelijk 's middags een beetje in hun hangmat hingen, waardoor ik eigenlijk maar 1 week wilde doen. Hoe heb jij het allemaal ervaren? Kan je verder een beetje veilig je papieren/documenten en een camera opbergen daar, of gaat het gewoon op goed vertrouwen?
Ik ga waarschijnlijk dan naar Laduani, daar was meer plek in mijn periode, voor Djoemoe zou ik zelf wat moeten schuiven maar zou nog wel kunnen denk ik.
Edit: ik zie nu dat jij in Djoemoe bent geweest met je back to basic tour...


Oh, op de post ben ik maar even geweest, om rond te kijken. Inderdaad met de back to basic tour. Hoe het er is om er langer te zijn, dat weet ik niet. Net als hoe de begeleiding geregeld is...geen idee. Maar het is geen plek waar het de hele dag knetterdruk is, vermoed ik. Maar het is natuurlijk wel een mooie gelegenheid om de mensen te leren kennen en mee te maken hoe ze leven daar in het binnenland. Ik PB je even de naam van een kennis van me. Zij woont in Suriname en komt regelmatig bij Djoemoe in de buurt. Dus zij weet ongetwijfeld hoe het nu is.