Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 16:52

Hoii allemaal,
Ik ben aan het kijken of ik in de carnavalsvakantie door de weeks (dinsdag tot donderdag) een paar daagjes weg kan met mijn moeder.
Nu twijfel ik heel erg tussen twee steden, namelijk: Boedapest en Londen.
Beide steden lijken me erg leuk om heen te gaan.

Welke stad zou jij uit kiezen en waarom?
Alle tips zijn welkom, ook voor het kiezen van een hotel/appartement en de reis.

Alvast bedankt :)

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:15

Ik ben niet in Londen geweest, dus daar kan ik niets over zeggen, maar ik vond Boedapest echt één van de leukste steden waar ik ben geweest. Echt superveel te doen en een mooie en goedkope stad. Denk dat beide steden heel veel hebben te bieden, alleen dat Londen een flink stuk duurder is.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:26

Londen ben ik ook niet geweest maar Boedapest wel met kerst afgelopen jaar. Ik vond het een fantastische stad! Heel veel te zien en relatief ook goedkoop.

Wij hebben gevlogen vanaf Dusseldorf airport met Eurwings is dan 2 uurtjes vliegen en waren €100 p.p. kwijt voor een retourvlucht.

Vanaf het vliegveld reis je heel makkelijk met de bus en daarna metro naar de stad dat kost echt bijna niks (€1,- p.p. ongeveer)

Hotel hadden wij via booking. Zaten in Hotel Erzsebet City Center, dat zit echt midden in het centrum. Veel kan je lopend doen en anders met de metro. De Széchenyi-baden zijn ook absoluut aan aanrader! Heerlijk om een welness dagje te houden.

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:28

Ik ben dan weer niet in Boedapest geweest, maar wel een aantal keer in Londen. Ik vind het echt een gave stad, mijn favoriet tot nu toe in Europa. Het winkelen is erg leuk, daarnaast is er een mooie verhouding tussen de geschiedenis maar ook een heel modern gedeelte. Hotels heb ik in meerdere gezeten, waar je ook nog naar kunt kijken is AirBnb.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

deWolf
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Dordrecht

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:39

Ik ben ook niet in Londen geweest, maar ik heb in Boedapest gewoond (en ben er geboren) en kan de stad je zeker aanraden. Je kan er heel veel dingen combineren: cultuur en geschiedenis, nachtleven, winkelen en relaxen. Qua budget zal Boedapest goedkoper zijn. Mocht je nog vragen hebben mag je me altijd pb-en.

Impala <3

Besje

Berichten: 814
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:41

ik ben net terug van een midweekje Budapest :) Ik vind het een heerlijke stad, vanalles te kijken, niet te duur, enorm fijne sfeer en toch niet het te drukke gevoel dat ik in Londen wel had :)

Lieve Charming van sportpaard naar knuffelpaard:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2023797

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:45

ik ben in beide geweest en boedapest overtreft londen echt by far! Londen is alles belachelijk duur, super druk. terwijl boedapest veel goedkoper en geoedelijker is. ik ben midden augustus in boedapest geweest en het enige ding waar ik in de rij moest staan was de mc donalds :p

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 15:29

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal!

Qua reis is Londen fijner voor ons omdat we dan niet heel vroeg hoeven te vertrekken.
Londen zouden we de laatste 's avonds kunnen vertrekken en Boedapest om half 7 's ochtends... scheelt een hele dag.
Qua hotels is Boedapest een heel stuk goedkoper.

Nu vroeg ik mij af is 2 dagen lang genoeg is in Boedapest?

En als iemand nog leuke hotels, hostels (met 2 persoonkamer) of een bed&breakfast weet die niet te duur is, alle suggesties zijn welkom :)

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:31

Ik vond Londen voor 1 keer leuk, maar in een dag hadden we het eigenlijk wel gezien.
De tweede keer dat we gegaan zijn viel het erg tegen, het waren voor ons vooral de hotspots, en toen we die gezien hadden was de lol er eigenlijk wel weer vanaf.
Ik zou zeker naar Boedapest gaan, ik verwacht dat daar meer sfeer zal zijn.

[o]

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:51

Ik ben zelf niet in Boedapest geweest maar wel in Londen. Ik vond Londen echt super leuk, hele aardige mensen en er is super veel te doen. Ik heb in Novotel london tower hotel geslapen en dat vond ik een heel mooi hotel en ligt op loopafstand van bijvoorbeeld de tower bridge en london tower. Veel succes met kiezen en een fijne vakantie alvast!

Spoiler:
niet interessant

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:59

Twee keer in London geweest, vind het een leuke stad, het reizen is erg makkelijk. Veel te doen en te zien, nadeel is wel dat het vrij duur is allemaal. Over 2 weken zit ik in Boedapest, daar ben ik nog nooit geweest maar zo te lezen moet dat ook een mooie stad zijn, en in vergelijking met London goedkoper :)

Anoniem

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:06

Ik ben in beide steden geweest. Londen is érg duur, dat is in Boedapest veel beter te doen. In beide steden is het OV goed geregeld. Verder vond ik de beide steden niet erg onderdoen voor elkaar, vond het beide mooie steden met veel bezienswaardigheden en een leuke sfeer. :)

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:08

Airbnb! Dat is echt ideaal voor leuke goedkope plekken om te slapen. Ik doe niet anders meer, kunt ook aan de host (dit zijn altijd locals) dingen vragen om te doen.

Londen al verschillende malen geweest Boedapest nog nooit, als ik nu zou moeten kiezen zou ik dus voor Boedapest gaan. Londen is toch wat meer standaard zou voor iets 'alternatiever' gaan.
Zelf vind ik 2 dagen altijd erg kort.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:16

Sowieso Londen, fantastische stad! <3

Nikass

Berichten: 16675
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:25

Ik ben lang geleden in Boedapest geweest en vond het een mooie stad!
Ik zou er graag nog een keer naar terug willen.
Ik ging destijds met de trein. Dat kost wel tijd maar ik vond het relaxed en niet zo duur.

luf_horses

Berichten: 996
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:25

Ik ben in beide steden geweest met kerst en vind Budapest toch echt een stuk leuker. Je kunt er veel leuker (en goedkoper) uit eten en er zijn minder busladingen met Japanse toeristen.

Wij hebben hier geslapen en dit is zeker een aanrader. Széchenyi vond ik eigenlijk maar vies, koud en druk. Wel zijn er veel andere, kleinere baden rondom Budapest.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:29

Ik ben ook in beide steden geweest en zou ook voor Boedapest kiezen. Er is zoveel leuks te doen en om te bekijken! En inderdaad een stuk goedkoper.

Ik zat in het Atrium fashion hotel.

Ik wil super graag nog een keer terug naar Boedapest, wellicht dit jaar nog! Vorig jaar toen ik er was, had ik heel erg de griep dus imo veel dingen gemist. Toen was ik er in de winter, nu zou ik dan graag in het voorjaar of zomer willen gaan!

♥♥♥♥♥

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 19:10

We hebben besloten om naar Londen te gaan.

Nu hebben we alleen nog wat vraagjes over het openbaar vervoer.
Je hebt een travel card of oyster card nodig om mee te reizen als ik het goed begrepen heb.
Nu zagen we alleen op de site van de ANWB dat er ook een sightseeing pas bestaat waar de travelcard bij inbegrepen zit. Alleen op de site om die kaart te bestellen zie ik dat er niet bij staan, weet iemand of dit klopt?

En dan nog een vraagje, weet iemand hoeveel het kost om van Londen Luton Airport naar het Centrum van Londen te komen? Of ergens waar de travelcard geldig is.

Alvast bedankt

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:36

Bedoel je met de sightseeing pass de London Pass? Die zijn zowel met als zonder Oyster card te verkrijgen. Oyster is heel simpel trouwens! Het is net een soort OV-chipkaart.

Over het stuk van het vliegveld naar de binnenstad:
"You cannot use your Visitor Oyster Card or Oyster Card until you reach either St Pancras International, Farringdon, London Bridge or Blackfriars in London."
Read more at http://www.visitlondon.com/traveller-in ... pLBIRpl.99

De Travelcard is ook niet geldig naar dit vliegveld:
https://www.londonpass.com/london-trans ... ports.html

Voor de prijzen van openbaar vervoer en de tijden kan je op de site van tfl kijken, die doen het openbaar vervoer.
https://tfl.gov.uk/plan-a-journey/

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 21:05

Destination schreef:
Bedoel je met de sightseeing pass de London Pass? Die zijn zowel met als zonder Oyster card te verkrijgen. Oyster is heel simpel trouwens! Het is net een soort OV-chipkaart.

Over het stuk van het vliegveld naar de binnenstad:
"You cannot use your Visitor Oyster Card or Oyster Card until you reach either St Pancras International, Farringdon, London Bridge or Blackfriars in London."
Read more at http://www.visitlondon.com/traveller-in ... pLBIRpl.99

De Travelcard is ook niet geldig naar dit vliegveld:
https://www.londonpass.com/london-trans ... ports.html

Voor de prijzen van openbaar vervoer en de tijden kan je op de site van tfl kijken, die doen het openbaar vervoer.
https://tfl.gov.uk/plan-a-journey/


Bedankt!
Ik bedoelde inderdaad de London pass

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Willeke_

Berichten: 2998
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:57

Ik ben in december 4 dagen in Londen geweest. Was leuk! We zijn met ryanair gevlogen vanaf eindhoven (retour 30,-) en hebben heerlijk door londen gestruind. De mensen waren erg gastvrij. Ik vond het vooral leuk door de kerstsfeer in de stad. Alles was zo mooi verlicht en knus.

Wij hadden ook een ov-pasje voor 7 dagen. Was de goedkoopste optie.
We kwamen aan op London stansted en daar konden we ook kaartjes naar het centrum halen. Lijkt me dat dat ook op jullie vliegveld kan.
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 08-01-17 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Londen of Boedapest, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:01


xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:11

Hoeveel dagen ga je ts?
Ik ga volgende maand 4 dagen naar londen en heb een travel card gekocht van 7 dagen. Dit was net zo duur als een oyster card voor 4 dagen! Op de site https://www.visitbritainshop.com/nederland/ staat informatie over het ov en je kunt het daar kopen!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 23:18

Bedankt allemaal!

xxxmh schreef:
Hoeveel dagen ga je ts?
Ik ga volgende maand 4 dagen naar londen en heb een travel card gekocht van 7 dagen. Dit was net zo duur als een oyster card voor 4 dagen! Op de site https://www.visitbritainshop.com/nederland/ staat informatie over het ov en je kunt het daar kopen!

Ik ga 3 dagen

Ik heb ondertussen de reis en de kamer geboekt en ga van de week verder kijken naar het vervoer en dat soort dingen.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:28

Joy_Mennings schreef:
Bedankt allemaal!

xxxmh schreef:
Hoeveel dagen ga je ts?
Ik ga volgende maand 4 dagen naar londen en heb een travel card gekocht van 7 dagen. Dit was net zo duur als een oyster card voor 4 dagen! Op de site https://www.visitbritainshop.com/nederland/ staat informatie over het ov en je kunt het daar kopen!

Ik ga 3 dagen

Ik heb ondertussen de reis en de kamer geboekt en ga van de week verder kijken naar het vervoer en dat soort dingen.


Okee, dan is een oystercard voordeliger!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Pellelilly, senna21 en 142 bezoekers