3 weken solo door Vietnam

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 17:53

Afgelopen zomer, in juli, ben ik met mijzelf 3 weken door Vietnam gereisd. Ik ben in het zuiden begonnen, in Ho Chi Minh, en langzaam door naar het noorden, naar Hanoi.
Eigenlijk wilde ik naar Mongolië, maar dat kwam met financiën niet helemaal uit. Toen was ik gaan zoeken naar goedkope tickets naar zuid-oost Azië, en daar kwam uiteindelijk Vietnam uit :+
Ik heb het echt onwijs naar mijn zin gehad, veel leuke mensen ontmoet en nog stukjes met sommige samen gereisd. Ik heb mij daar ook geen moment onveilig gevoeld. Dit land raad ik zeker aan! Wel raad ik aan om dan van zuid naar noord te reizen, het wordt alleen maar mooier op die manier.

Gezien ik geen idee heb hoe je foto's in linkjes zet moet ik mij echt beperken tot 15, dus bij deze :)

Mijn eerste stop was dus Ho Chi Minh, ik vond er zelf weinig aan. Groot en druk en warm. Misschien dat het ook aan mijn jet-lag lag dat ik niet zo positief was. Ontzettend veel scooters en drukte:
Afbeelding

Vanuit Ho Chi Minh, voor ik naar het noorden vertrok, nog een dagtocht gedaan naar het zuiden. De Mekong Delta, ook erg mooi. Met een bananenboot door de delta:
Afbeelding

Daarna met de slaapbus naar het noorden, naar Da Lat:
Afbeelding

In de bus een leuke Engelse meid ontmoet, en samen hebben we nog een tijdje gereisd. Hier bovenop de hoogste berg in de omgeving van Da Lat, de Lang Biang Mountain. Hele zware klim, ging gewoon stijl omhoog. Ook maar een paar mensen tegen gekomen. Bizar genoeg, eindelijk bij de top, enorme groep studenten die net weg gingen. Helaas op de terugweg kwamen we er achter vast (smal pad), maar ach
Afbeelding

Vanuit Da Lat met mijn nieuwe reisgenootje de bus naar Nha Trang, en daaruit direct de slaapbus door naar Hanoi. 's ochtends vroeg aangekomen, gelukkig kunnen inchecken bij hostel en direct door naar het strand van An Bang, en daar de hele dag gelegen.
Afbeelding

Hanoi stad zelf was ook ontzettend leuk en schattig, ik ben daar uiteindelijk 4 dagen gebleven, mijn reisgenootje moest helaas eerder door. Hier een schattig straatje in het oude centrum:
Afbeelding

Ik was de bussen een beetje zat, dus op met de bus ( :+ ) naar het vliegveld van Da Nang, en op naar Hanoi. Hanoi was ook druk en groot, maar had wel wat leuke plekjes. Hier is het Mausoleum van Ho Chi Minh zelf:
Afbeelding

In Hanoi ontmoette ik een Spaanse waar ik verder mee heb gereisd. Vanuit Hanoi hadden we een bus geboekt naar de haven van Halong Bay om daar de boot te pakken naar Cat Ba Island. Hier het beroemde Halong Bay zelf vanuit de boot:
Afbeelding

Na 2 dagen Cat Ba de bus weer terug naar Hanoi in de avond, en direct door met de nachttrein naar Lao Cai, helemaal in het noorden tegen de Chinese grens. Bij het station de bus naar Sapa, en daar ter plekke een 2-daagse trektocht door de bergen geregeld met overnachting in een homestay. Dit was absoluut mijn favoriet, ontzettend mooi daar. Erg zwaar wel, want de paden gaan gewoon hup de berg op of af en dat in de zon met 30 graden.

We gingen door en langs de rijstvelden, hier een typisch uitzicht onderweg:
Afbeelding

Hier zie je ons 'pad'
Afbeelding

Uitzicht vanaf onze homestay waar we de nacht verbleven:
Afbeelding

Na de trektocht weer de nachttrein terug naar Hanoi. Mijn Spaanse reisgenootje moest daar door, maar ik pakte de bus naar de Ninh Binh omgeving voor mijn laatste dagen. Ook ontzettend mooi, mooier dan Halong Bay. Deze omgeving wordt ook wel de Halong Bay op het droge genoemd.
Met de fiets door het karstgebergte:
Afbeelding

Daarna de drakenberg op (500 stappen) voor dit geweldige uitzicht:
Afbeelding

Onderweg nog file:
Afbeelding

Op mijn laatste dag ging ik nog naar de Bai Dinh Temple, de grootste pagoda in zuid-oost Azië. Rijen veel met beelden:
Afbeelding


Ik heb natuurlijk enorm veel andere dingen gedaan, maar dit waren de echte uitschieters. Hopelijk hebben jullie zo een beetje een beeld van Vietnam. De mensen waren over het algemeen ook erg vriendelijk, en het eten heerlijk :)

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''


Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:56

Gaaf! Wat is het er eigenlijk prachtig he.
Sinds de aflevering van Top gear in Vietnam staat het ook op mijn lijstje :o

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:00

wauw

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:13

Leuk om te zien! Ik ben aan het begin van deze maand terug gekomen van mijn reis door vietnam!

''Dreams will get you nowhere, a good kick in the pants will take you a long way.''

-- Baltasar Gracian

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:18

Prachtig! Ik ben er in januari en februari van dit jaar doorheen gereden in mijn eentje met mijn motor tijdens mijn wereldreis. Schitterend land en zulke lieve mensen. Prachtig om het landschap nu ook in de zomer te zien op jouw foto's!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:21

Gaaf! ik ben eens met een georganiseerde reis naar Vietnam geweest, prachtig land!

Ik heb daar ook wel minder mooie dingen gezien, ben je op een markt geweest daar?

Eten is inderdaad heerlijk, want alles is ontzettend vers.

Travel_me

Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:35

Gaaf! Ik ben zelf 2 jaar geleden in Vietnam geweest, ook van zuid naar noord. Eten vond ik zelf een klein beetje tegenvallen. Vond het in andere Aziatische landen ruimer qua aanbod op straat.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 10:39

Ik ben naar een overdekte markt in HCM en in Da Lat geweest. Wat mij daar stoorde was vooral de manier hoe enorme vlees gewoon op tafel lag met vliegen erbij.. verder viel het wel mee.
Leuk dat zoveel mensen ook zijn geweest :)
Travel_me: welk land raad jij aan qua eten en reizen? Ik zoek nog wat leuks voor volgend jaar!

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:37

Wauw dat ziet er echt super gaaf uit!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Travel_me

Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:03

Lagonda schreef:
Ik ben naar een overdekte markt in HCM en in Da Lat geweest. Wat mij daar stoorde was vooral de manier hoe enorme vlees gewoon op tafel lag met vliegen erbij.. verder viel het wel mee.
Leuk dat zoveel mensen ook zijn geweest :)
Travel_me: welk land raad jij aan qua eten en reizen? Ik zoek nog wat leuks voor volgend jaar!


Indonesië!! En eventueel qua eten Thailand, maar dat is tegenwoordig echt overspoelt met toeristen. Ben zelf dit jaar naar Nepal geweest. Super mooi land, maar qua eten zeker overslaan haha (lees: alleen italiaans gegeten zo ongeveer)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:47

Wat gaaf zeg! Dit lijkt mij ook nog wel eens een leuke bestemming :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:17

Wat leukom te zien! Vietnam staat ook op mijn lijstje :)

Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-16 13:55

Zeker aan te raden! Ook leuk verhaal: 1 avond (reisde toen met iemand) zochten we plekje om te eten, toen het keihard ging regenen. Schuilen onder gespannen zeil met wat mensen aan mini tafeltjes. Bij 3 mannen gaan zitten (waarvan 1 perfect engels sprak) en daar uit eindelijk hele avond gezeten en ze hadden alles voor ons betaald (en bier ook) :) heel vriendelijk en aardig

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:08

Wat super gaaf om via jouw foto,s zo met jouw mee te mogen reizen
Zeer ondernemend alleen en geweldig om alles zo te zien prachtig

Geniet van elke dag

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:07

Ik ben er echt jaren terug geweest en vond het er prachtig. Ik heb min of meer dezelfde route afgelegd als jij. Ik ben ook nog in een paar plaatsen geweest die jij hier niet noemt, maar dat kan ook door de 15 foto's komen. Niet bij de Cao Dai sekte geweest? Of bij de CHAM tempels? Of bij die rode duinen (kom even niet op de naam).
In Vietnam is eigenlijk indirect de basis gelegd voor mijn roeping: het duiken. In Nha Trang op koraal gedoken. En sindsdien weet ik waarom ik op deze aarde ben, om te duiken. :D Eigenlijk moet ik nog eens terug, want Vietnam zit natuurlijk vol grotten, je moet ze alleen nog ontdekken. :+ :D
In Halong bay heb ik nog in een grot gezwommen. Het schijnt dat je nu niet meer zomaar van boord mag springen om te zwemmen. DAt deden wij dus wel, onze boot stopte gewoon bij leuke baaitjes en plons, zwemmen maar.

Vietnam heeft zo veel mooie strandjes, je kunt overal wel stoppen, op sommige plaatsen is het land maar 30 km breed en rij je eigenlijk altijd langs het strand. Ook in die ronde rieten 'bootjes' gezeten? En gezien dat ze daar met de voeten roeien?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 07:46

Helaas heb ik niet alles kunnen doen, dus dingen moeten overslaan. Alles wat je noemt in het begin ben ik niet geweest :+
En leuk dat je daar het duiken hebt ondekt, zal vast geweldige plekken zijn daar :D

Met de boot stopte alleen op speciale plaatsen helaas, waar ook andere boten stopte. Maar nog steeds erg mooi.
Deze bedoel je denk ik, bizar hoe ze dat zo doen!
Afbeelding

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Cynthia82

Berichten: 9285
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:53

Wat een leuk topic! (ik kreeg een tip in mijn eigen topic :) )
Hele gave foto's, zeg! Vooral dat uitzicht vanuit je homestay in Sapa!

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:00

Ik open dit topic omdat ik dacht "hee wat leuk, ik ken iemand die dat ook gedaan heeft". Blijkt dat je diegene bent :D!

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: 3 weken solo door Vietnam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-16 12:20

Cynthia, wie weet haal je hier wat tips uit! Het is een super land

Hahaha Martine, welkom :P

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie