drafbalk schreef:Ik ben niet iemand die een week lang lop het strand gaat liggen, maar wil graag dingen zien.
Dat begrijp ik
Ik raad je toch aan óf met een "georganiseerde" reis mee te gaan (vrijwilligerswerk, taalcursus, groepsreis), óf een reismaatje te zoeken, óf alleen te gaan. Dit zijn ook de keuzes die je jezelf gegeven hebt eigenlijk. Wat handig is om over na te denken is of je echt veel wilt zien/reizen, of dat je bereid bent wat langer op dezelfde plek te blijven (werk, cursus). Met een georganiseerd iets zit je toch altijd wel vast aan bepaalde verplichtingen. Wat denk ik voor jou wel tof is om te kijken of het mogelijk is, is om bijvoorbeeld is twee weken te werken/cursus te volgen en er daarna nog op uit te gaan? Dan ben je al een beetje bekend met het land, ken je misschien mensen die met je mee zouden willen of ga je gewoon alsnog alleen (met backpack: met een koffer ga je niet rondreizen tenzij je een auto met chauffeur hebt).
Ik ben zelf in Sri Lanka geweest en ik vond het een prachtig land (zoveel kleuren groen heb ik nog nooit gezien!). Vriendelijke bevolking, goedkoop leven, alleen wel ver weg