Werkvakantie met paarden in Zimbabwe

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:37

Ann_Pam schreef:
Ah volgens mij is dat nog niet eens zo gek weg van waar ik zat. Heel mooi werk wat je daar kan doen! Daar heb ik ook in een kliniek gewerkt een aantal dagen, ook verloskunde, elke dag waren daar vrouwen aan het bevallen, en zoveel baby's die kwamen voor controle dagelijks! Hele ervaring daar dus :)


Nee ik heb het even opgezocht maar het is inderdaad niet heel ver bij elkaar vandaan! Grappig :D
Ja mooi he, vond het ook geweldig om mee te maken en daarom ga ik graag terug. Het is zo anders dan hier in Nederland.

Heb je nog meer dingen bezocht in het land of vooral op die plek geweest?

Throw kindness around like confetti


Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 16:45

Sokje_6 Wat betreft de leeuwen, hier vind je alle informatie over hoe het gebeurd en welke stappen er volgen. :) http://www.lionencounter.com/lions Het regenseizoen is net begonnen toen ik vertrok haha, ik zat inderdaad in de droogste periode!

mvdende, tja het is inderdaad pittig veel geld, al komt het hier wel goed terecht en word het ook in de projecten gestopt. Voor mij was de hele ervaring in geen geldprijs uit te drukken, ik zou zo weer gaan!

Yaralisa, Ah, misschien kan je wel een bezoekje brengen dan, zou meer dan de moeite waard zijn! :D Nee ik heb verder niet veel meer bezocht dan de lokale dorpen eromheen. Zou naar de victoria watervallen maar had tijd te kort, dus dat ga ik waarschijnlijk volgend jaar bezoeken :)

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Werkvakantie met paarden in Zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 06:57

Ik hou het zeker in mijn achterhoofd, lijkt me erg leuk! :D
Ah oke. Ik ben wel verder weg geweest, maar meer de andere kant op. Wil de Vic Falls ook graag zien dus de komende keer wil ik die zeker ook bezoeken.

Throw kindness around like confetti

xchanel01

Berichten: 1808
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Werkvakantie met paarden in Zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:28

Wat ontzettend grappig om dit topic tegen te komen :D
Ik zat er 2 maanden geleden voor 4 weken.
Wie was je favo om te rijden? *D

Afbeelding

Bjorn
Collino S
Killarney
Duke Dustin

xchanel01

Berichten: 1808
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:31

Ann_Pam schreef:
Dropneus95, bij african impact, ze hebben locaties in Zuid Afrika en Afrika :)
Em_ , naast het paardrijden hielp ik mee met de stallen uitmesten, tuig schoonmaken, voeren en verzorging van de paarden, het voeren van de leeuwen/olifanten, deed ik werk in de community zoals lesgeven op de scholen, meehelpen in de kliniek ( baby's wegen, meten, medicatie uitzetten etc) en natuurlijk genieten van de omgeving!
Tamary, nee de leeuwen komen op bepaalde tijden buiten, en komen zo niet in contact met de paarden in het park. Ik denk dat de muilezel een ontsteking aan het oor heeft gehad, en door de vele vliegen hier het mis is gegaan, maar dat weet ik niet zeker..
Lienek, zal je via pb antwoorden :) Nee in dit gebied zaten geen krokodillen gelukkig :P


En om op de muilezel te antwoorden, dat is gekomen door een tekenbeet! Heeft het kraakbeen weg gegeten, of iets in die trant.. Er was nog een paard, Duncan, die dat ook had :)

Bjorn
Collino S
Killarney
Duke Dustin

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 11:36

He, super toevallig xchanel01! Ga je weer een keer terug? Mijn favoriet was absoluut Coffee Quest! De jouwe? :)
Afbeelding

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 11:35

Yaralisa schreef:
Ik hou het zeker in mijn achterhoofd, lijkt me erg leuk! :D
Ah oke. Ik ben wel verder weg geweest, maar meer de andere kant op. Wil de Vic Falls ook graag zien dus de komende keer wil ik die zeker ook bezoeken.

Welke plekken heb je nog meer bezocht dan en heb je aanraders? :) Wanneer vertrek je eigenlijk? Vic falls staat zekers nog op mijn lijstje voor misschien volgend jaar..

xchanel01

Berichten: 1808
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:41

Ann_Pam schreef:
He, super toevallig xchanel01! Ga je weer een keer terug? Mijn favoriet was absoluut Coffee Quest! De jouwe? :)
[ Afbeelding ]


Heel erg leuk! Ik dacht al dat het coffee was :) wil wel heel graag terug, maar ik wil eigenlijk ook nog andere landen bezoeken dus ik denk niet dat ik ooit nog terug ga, maar wie weet. Zou het wel heel leuk vinden om Ted nog een keer te zien.
Hmm, mijn favorieten waren denk ik Kentucky, Millennium en Bold wel :j

Bjorn
Collino S
Killarney
Duke Dustin

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:21

Ann_Pam schreef:
Yaralisa schreef:
Ik hou het zeker in mijn achterhoofd, lijkt me erg leuk! :D
Ah oke. Ik ben wel verder weg geweest, maar meer de andere kant op. Wil de Vic Falls ook graag zien dus de komende keer wil ik die zeker ook bezoeken.

Welke plekken heb je nog meer bezocht dan en heb je aanraders? :) Wanneer vertrek je eigenlijk? Vic falls staat zekers nog op mijn lijstje voor misschien volgend jaar..


We zijn op een dag heen en weer naar Harare geweest maar dat was 6 u enkele reis en puur om medicatie op te halen dus heb niet echt de stad bezocht.
Verder zijn we een paar dagen in Bulawayo geweest, echt wel leuk om daar rond te lopen. Het verbaasde ons nog dat ze daar gewoon leuke en zelfs dure winkels hebben (je verwacht toch wat goedkoper ivm de armoede) en mooie parken ed.
Ook zijn we tijdens een trip van een paar dagen naar Masvingo, Lake Kyle en Great Zimbabwe geweest. Vooral Lake Kyle en Great Zimbabwe vind ik echt aanraders. We sliepen in een lodge half op een berg met uitzicht over het meer en een prachtige bloementuin (best bijzonder in al die droge natuur). We hebben zo een hele mooie zonsop- en ondergang gezien. Great Zimbabwe was ook echt mooi, heel indrukwekkend. En het is een Unesco werelderfgoed maar je komt er echt geen mens tegen. Als je bovenop staat, zie je in heel het dal gewoon niks bewegen.
En verder gewoon veel dorpjes rondom het ziekenhuis om daar counseling en controles te doen dus dat is echt tussen de lokale bevolking.

Eind januari hoop ik weer te gaan, heb nog geen precieze datum want ik heb nog niet geboekt.
Maar dan hoop ik ook meer naar het westen te gaan, naar de Vic Falls, Hwange park en misschien ook Lake Kariba :)

Throw kindness around like confetti

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 19:31

xchanel01 schreef:
Ann_Pam schreef:
He, super toevallig xchanel01! Ga je weer een keer terug? Mijn favoriet was absoluut Coffee Quest! De jouwe? :)
[ Afbeelding ]


Heel erg leuk! Ik dacht al dat het coffee was :) wil wel heel graag terug, maar ik wil eigenlijk ook nog andere landen bezoeken dus ik denk niet dat ik ooit nog terug ga, maar wie weet. Zou het wel heel leuk vinden om Ted nog een keer te zien.
Hmm, mijn favorieten waren denk ik Kentucky, Millennium en Bold wel :j

Ah ja millennium is ook een super fijn paard! Ik kom denk ik wel terug, maar dan om aan een ander project mee te helpen/bouwen.

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 11:57

Ann_Pam schreef:
Yaralisa schreef:
Ik hou het zeker in mijn achterhoofd, lijkt me erg leuk! :D
Ah oke. Ik ben wel verder weg geweest, maar meer de andere kant op. Wil de Vic Falls ook graag zien dus de komende keer wil ik die zeker ook bezoeken.

Welke plekken heb je nog meer bezocht dan en heb je aanraders? :) Wanneer vertrek je eigenlijk? Vic falls staat zekers nog op mijn lijstje voor misschien volgend jaar..



We zijn op een dag heen en weer naar Harare geweest maar dat was 6 u enkele reis en puur om medicatie op te halen dus heb niet echt de stad bezocht.
Verder zijn we een paar dagen in Bulawayo geweest, echt wel leuk om daar rond te lopen. Het verbaasde ons nog dat ze daar gewoon leuke en zelfs dure winkels hebben (je verwacht toch wat goedkoper ivm de armoede) en mooie parken ed.
Ook zijn we tijdens een trip van een paar dagen naar Masvingo, Lake Kyle en Great Zimbabwe geweest. Vooral Lake Kyle en Great Zimbabwe vind ik echt aanraders. We sliepen in een lodge half op een berg met uitzicht over het meer en een prachtige bloementuin (best bijzonder in al die droge natuur). We hebben zo een hele mooie zonsop- en ondergang gezien. Great Zimbabwe was ook echt mooi, heel indrukwekkend. En het is een Unesco werelderfgoed maar je komt er echt geen mens tegen. Als je bovenop staat, zie je in heel het dal gewoon niks bewegen.
En verder gewoon veel dorpjes rondom het ziekenhuis om daar counseling en controles te doen dus dat is echt tussen de lokale bevolking.

Eind januari hoop ik weer te gaan, heb nog geen precieze datum want ik heb nog niet geboekt.
Maar dan hoop ik ook meer naar het westen te gaan, naar de Vic Falls, Hwange park en misschien ook Lake Kariba :)[/quote]
He dat is leuk, nog wat steden om aan mijn lijstje toe te voegen dus! Ga je ook een blog bijhouden ofzo? Vind het wel leuk om te volgen namelijk!

Nyaleti

Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:19

Wat gaaf zeg! Vooral heel jaloers dat je met ALERT hebt gezeten. Ik schrok even bij die leeuwenfoto en was al geirriteerd dat ze jou er in hebben laten trappen, in die mooie uitzet verhalen etc terwijl ze belanden in de jacht, vooral toen ik las van African Impact want die hebben wat projecten lopen met hands-on leeuwen. (Geen slecht woord hierover, ben zelf met hun weg geweest en het was geweldig!) Maar ALERT zet ze inderdaad daadwerkelijk terug in het wild en heeft volgens mij zelfs de leeuw weer geintroduceerd in een aantal reservaten waren ze al uitgeroeid waren.. *\o/*

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 08:23

casperzazoe schreef:
Wat gaaf zeg! Vooral heel jaloers dat je met ALERT hebt gezeten. Ik schrok even bij die leeuwenfoto en was al geirriteerd dat ze jou er in hebben laten trappen, in die mooie uitzet verhalen etc terwijl ze belanden in de jacht, vooral toen ik las van African Impact want die hebben wat projecten lopen met hands-on leeuwen. (Geen slecht woord hierover, ben zelf met hun weg geweest en het was geweldig!) Maar ALERT zet ze inderdaad daadwerkelijk terug in het wild en heeft volgens mij zelfs de leeuw weer geintroduceerd in een aantal reservaten waren ze al uitgeroeid waren.. *\o/*

Ja klopt helemaal! Ze zijn echt goed bezig daar, heel gaaf om dat met eigen ogen te mogen zien en mee te maken! Van te voren natuurlijk veel research gedaan voordat ik aan dit project ging mee doen, er zijn inderdaad veel projecten waar het helaas anders loopt :( welk project van African impact heb jij gedaan als ik vragen mag?

Nyaleti

Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:53

Ann_Pam schreef:
casperzazoe schreef:
Wat gaaf zeg! Vooral heel jaloers dat je met ALERT hebt gezeten. Ik schrok even bij die leeuwenfoto en was al geirriteerd dat ze jou er in hebben laten trappen, in die mooie uitzet verhalen etc terwijl ze belanden in de jacht, vooral toen ik las van African Impact want die hebben wat projecten lopen met hands-on leeuwen. (Geen slecht woord hierover, ben zelf met hun weg geweest en het was geweldig!) Maar ALERT zet ze inderdaad daadwerkelijk terug in het wild en heeft volgens mij zelfs de leeuw weer geintroduceerd in een aantal reservaten waren ze al uitgeroeid waren.. *\o/*

Ja klopt helemaal! Ze zijn echt goed bezig daar, heel gaaf om dat met eigen ogen te mogen zien en mee te maken! Van te voren natuurlijk veel research gedaan voordat ik aan dit project ging mee doen, er zijn inderdaad veel projecten waar het helaas anders loopt :( welk project van African impact heb jij gedaan als ik vragen mag?


Research and conservation in de Kruger area :) Geloof dat ie op hun site Big 5 conservation heet. Expres gekozen voor een project waar je niets met de dieren zelf doet, om frustratie te voorkomen als het blijkt dat ze toch iets met fokken of lions walks doen.

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Werkvakantie met paarden in Zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 16:36

Heb het even bekeken, mooi project ook! Wel toch weer wat anders idd dan mijn project, mooie ervaring Zuid Afrika.. @casperzazoe


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Amparo, Century, ellen05, IASCrawler, Karmandi, Mitch_Beauty, Muronia, MyWishMax, Nathalie18x, Paisy, purny, sjaslique, vikawiek en 83 bezoekers