[FOTO] Sri Lanka rondreis

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

[FOTO] Sri Lanka rondreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-16 15:37

Afgelopen augustus heb ik een rondreis gemaakt door Sri Lanka, en ik deel graag wat foto's van de reis met jullie :D

Ik vond het land qua natuur heel erg mooi, maar verder zijn sommige aspecten me heel erg tegen gevallen. Het land was best rommelig, en het reizen met gids vond ik best wel heel erg wennen. Ook waren de afstanden niet eens zo groot maar deden we overal gewoon heel erg lang over omdat de wegen en het verkeer lastig waren. Veel uren in de auto, dus.

De safari's zijn ons heel erg tegen gevallen, helaas. Ik had verwacht dat het zoals in Afrika zou zijn, maar niets bleek minder waar :+ Alles was gigantisch toeristisch opgezet, soms stond je gewoon met letterlijk 100 auto's te kijken naar een dier (zie deze foto): https://c4.staticflickr.com/9/8465/2911 ... 77e6_c.jpg

Mensen gingen de auto uit, de drivers sloten olifanten kuddes in, etc. Ook werd er tijdens de ritten niets verteld over de dieren.

En dan het olifanten welzijn.. Sla alles wat met olifanten te maken heeft over als je naar Sri Lanka gaat. Ga niet op de olifanten zitten, ga niet naar het olifanten weeshuis, want echt.. Ze gaan daar iets anders met olifanten om als in Afrika..

Maar goed, al met al is het wel echt een prachtig land met hele mooie natuur! Dus hierbij over naar de mooie dingen :D

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15.Afbeelding




AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [FOTO] Sri Lanka rondreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:39

Wauw, wat een prachtige foto's!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:39

Wauw wat een machtig mooie foto's <3 !!

WildDreams

Berichten: 2419
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Re: [FOTO] Sri Lanka rondreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:42

Wauw wat prachtig! Wat zul jij daar naast de tegenvallers genoten hebben <3
Welke lenzen heb je gebruikt? :)


WANDERLUST België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Slovenië - Italië - Kreta - Kroatië - Turkije - Egypte - Thailand - Zakynthos - Zuid-Afrika - eSwatini

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:43

Ah dat zijn er al iets meer!
Waanzinnig mooie foto's, vooral die zwart witte van de olifanten en die van de apen <3

Travel_me

Berichten: 1244
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:44

Denk dat je veel al wel had kunnen voorspellen bij goed informatie inwinnen.

Over de olifanten: groot gelijk dit is in heel Azië zo, al moet je ook in Afrika nooit op een olifant gaan zitten.
Vind het wel grappig om te horen dat je overal lang over doet. Zit nu in Nepal en hier doe je gerust 7 uur over 140 km. Je kan niet anders verwachten van 3de wereldlanden. Heel Azië is chaotisch, dat heeft ook wel weer zijn charme (al werd ik gister ook niet blij dat we bijna een uur stilstonden met de bus, omdat er een landslide was geweest).

Mooi om te horen dat het een mooi land is. Zou er zelf heel graag eens naar toe willen. Oh en ook zeker een compliment voor je foto's!

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Em_

Berichten: 2174
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:46

Als ik zo de foto's zie, lijkt het me echt de moeite waard om een keer naar toe te gaan! (Sri Lanks staat in m'n top 5 van landen waar ik nog naar toe wil met een georganiseerde reis)
Maar je verhaal schrikt me dan wel weer een beetje af.. Veel in een bus zitten, rommelig, tegenvallende safari's.. Ik twijfel nu toch wel een beetje! Welk land zou je zelf aanraden om nog naar toe te gaan?
Laatst bijgewerkt door Em_ op 17-09-16 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:46

Mooie foto`s! Wat voor camera en lens heb je?

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Re: [FOTO] Sri Lanka rondreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:49

Mooi zeg!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-16 15:53

WildDreams schreef:
Wauw wat prachtig! Wat zul jij daar naast de tegenvallers genoten hebben <3
Welke lenzen heb je gebruikt? :)


Ik heb weer veel mee gesleept, haha. De landschappen heb ik gemaakt met mijn Canon 17-40mm f/4.0, dan de dieren foto's met mijn Canon 70-200mm f/2.8, behalve de apen, die heb ik genomen met mijn Canon 50mm f/1.8!


Em_ schreef:
Als ik zo de foto's zie, lijkt het me echt de moeite waard om een keer naar toe te gaan! (Sri Lanks staat in m'n top 5 van landen waar ik nog naar toe wil met een georganiseerde reis)
Maar je verhaal schrikt me dan wel weer een beetje af.. Veel in een bus zitten, rommelig, tegenvallende safari's.. Ik twijfel nu toch wel een beetje! Welk land zou je zelf aanraden om nog naar toe te gaan?


Nou ja, qua natuur is het dus echt prachtig. Maar voor de safari's hoef je het écht niet te doen. Achteraf had ik die allen net zo lief over geslagen. Zeker met een georganiseerde reis raad ik Sri Lanka niet per se aan, omdat je dan echt wel heel veel in een bus zit.

Ik ben paar jaar geleden in Zuid Afrika geweest, en dat was echt onwijs gaaf! Ook prachtige natuur, maar ik vond daar de bevolking veel fijner en daar besteden ze echt onwijs veel aandacht aan de safari's. Je verplaatst je daar ook veel makkelijker, daar kun je met gemak zelf rijden!


Travel_me schreef:
Denk dat je veel al wel had kunnen voorspellen bij goed informatie inwinnen.

Over de olifanten: groot gelijk dit is in heel Azië zo, al moet je ook in Afrika nooit op een olifant gaan zitten.
Vind het wel grappig om te horen dat je overal lang over doet. Zit nu in Nepal en hier doe je gerust 7 uur over 140 km. Je kan niet anders verwachten van 3de wereldlanden. Heel Azië is chaotisch, dat heeft ook wel weer zijn charme (al werd ik gister ook niet blij dat we bijna een uur stilstonden met de bus, omdat er een landslide was geweest).

Mooi om te horen dat het een mooi land is. Zou er zelf heel graag eens naar toe willen. Oh en ook zeker een compliment voor je foto's!


We hadden wel informatie gewonnen, maar over Pinnawela was het reisbureau nog best positief. Het stond al in het programma en de rest van mijn reisgezelschap wilde er graag heen, dus ik gokte er maar op. Maar het is me gigantisch tegen gevallen, in Artis hebben ze het beter :+
We hebben in Sri Lanka nooit echt meer dan 60km per dag afgelegd maar soms was je gewoon 5 uur onderweg :+ En dat is als je zelf rijd niet per se heel vervelend, maar met een gids in een busje nog net wat vervelender.


WildDreams schreef:
Wauw wat prachtig! Wat zul jij daar naast de tegenvallers genoten hebben <3
Welke lenzen heb je gebruikt? :)


Zie hierboven :D


Pieter25 schreef:
Mooie foto`s! Wat voor camera en lens heb je?


De lenzen heb ik genoemd, en de camera was een Canon 6D!



1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:22

Gave foto's!
Ik ben in november/december 6 weken in Sri Lanka geweest voor een project van mijn minor. (gewerkt op een pre-school en met ondervoede baby's/peuters.)
Hebben ook alle hoogtepunten gezien.
Hebben jullie ook de Adam's Peak beklommen? :)

In Sri Lanka kun je heel erg makkelijk gewoon zelf reizen. Met de trein en bus kan je overal komen. Je moet alleen van tevoren even goed uitzoeken welke trein/bus je moet nemen. Mensen zijn overal super vriendelijk en spreken over het algemeen goed genoeg Engels, in de steden.

Wat een geluk zeg, dat jullie een luipaard tegen zijn gekomen! Wij zagen vooral olifanten. Wij waren in een rustig seizoen/tijdstip, waren vaak alleen bij een kudde olifanten. Een enkele keer stonden er nog 1 of 2 Jeeps bij.

Vond het Pinnawela inderdaad ook tegenvallen, zag daar ook hoe olifanten geslagen werden bij het omdoen van de kettingen. Enige wat ik fijn vond om te zien was dat veel olifanten die los liepen geen kettingen omhadden. Maarja wat daar aan vooraf is gegaan weet ik niet.

Sri Lanka is alleen al qua natuur echt super mooi! Heb zelf ook 2 weken tussen de rijstvelden gewoond in een gastgezin.

En ja, je zit vaak lang in de bus/taxi, maar je betaalt er ook geen drol voor. Zeker de trein is echt gigantisch goedkoop. Voor een rit van 3 uur betaalden wij omgerekend €1,40. Wij hebben ook een keer 10 uur in de taxi gezeten.

Goof

Berichten: 28529
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Sri Lanka rondreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:54

Wat een waanzinnig mooie foto's, die kleuren!
Ik vond het ook een erg mooi land. Ben ook in Pinnawela geweest en ik moet zeggen dat ik er geen slechte herinneringen aan over heb gehouden. De olifanten stonden er prima bij, er werd niet geslagen oid. Ik herinner me enkel een afschuwelijk grote bul die heel kort aan de kettingen stond, maar ik vermoed dat dat puur voor de veiligheid was omdat 'ie nogal zin had in de vrouwtjes :+

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Re: [FOTO] Sri Lanka rondreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:57

WOW. Wat zitten er waanzinnig mooie foto's tussen!! :~ :~

maaikemuis
Berichten: 5243
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [FOTO] Sri Lanka rondreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:12

Wauw, er zitten echt pracht platen tussen. Vooral die apen vind ik werkelijk prachtig!

Gidsen in Azië.... het blijft wat bijzonders.

Flicka12

Berichten: 3109
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Sri Lanka rondreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:32

In 1 woord.... Wauw! <3

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 13:50

Helemaal vergeten, voor de geïnteresseerden: De aftermovie!




Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [FOTO] Sri Lanka rondreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:07

Prachtige foto's! <3

Throw kindness around like confetti

Goof

Berichten: 28529
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Sri Lanka rondreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:09

Gaaf filmpje ook!

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: [FOTO] Sri Lanka rondreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:58

Prachtige foto's!!

Kerstmuts

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:41

Mooie foto's, wat een kleuren zeg <3

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Klis, Pellelilly en 17 bezoekers