Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Petrichor

Berichten: 10498
Geregistreerd: 14-04-06

Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-16 20:23

Hallo mensen,

Dit jaar ben ik met mijn beste vriendin op vakantie geweest, opzich leuk maar ook dit jaar (vorig jaar ook samen geweest) kwam ik er achter dat wij financieel te ver uit elkaar lagen. Mij maakt het op vakantie allemaal niet zoveel uit. Ik eet wat ik lekker vind, niet wat goedkoop is. Ik wil uitstappen doen die ik leuk vind, niet die goedkoop zijn.

Dit zorgt toch een beetje voor kleine irritatie van beide kanten. En voor mij een niet complete vakantie omdat ik graag nog zoveel meer wilde zien en doen.

Nu wil ik volgend jaar graag een reis maken, Zuid-Afrika spreekt mij erg aan maar ook totaal andere vakanties mogen besproken worden (op stedentrips na).

Ik zou graag met een groep gaan gelijk vanaf het begin, dus direct al samen het vliegtuig in en daar alles regelen. Ik vind het bijvoorbeeld niet prettig om alleen te vliegen. En helemaal niet om alleen in een vreemd land met de taxi naar een bepaalde plek te moeten gaan.

Wie kan mij een beetje wegwijs maken?

The smell of earth after rain!


Ineke2

Berichten: 33032
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:26

O wow dat zou ik zo graag ook willen, maar ik zit ook met het feit dat ik alleen zou moeten gaan.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:28

Ik heb wel met intrepid gereisd. De groep is niet vanaf het vliegveld compleet, aangezien het internationale groepen zijn. Zijn kunnen wel transfer regelen, dan hoef je daar niet over na te denken. Maar als je alleen vliegen vervelend vindt, is het lastig.

Schuur_

Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 06:07

Ik heb wel eens een groepsreis met joker gedaan naar Zuidelijk Afrika. Op Schiphol kwam ik al mensen van mijn groep tegen. Wel was ik zo wat de enige die alleen reisde, dat maakt toch dat de volgende keer, ik echt een 'single' reis zou doen. Je valt zo snel uit de boot

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Faringo
Berichten: 8131
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:46

Kijk eens op Fox.nl. Zij bieden single reizen aan buiten Europa. Heb met hun echt een super reis gemaakt maar Azië. Erg goed verzorgd.

Abracadabra9

Berichten: 5005
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:03

Wij hebben met FOX 5 jaar geleden een familie rondreis gemaakt naar Thailand wat uitstekend is bevallen. Prettige organisatie en genoeg ruimte om eigen plan te trekken. Ze bieden ook single-reizen aan.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:31

Ik heb bij Fox een aantal singlesreizen gedaan :j Vrienden van mij hebben goede ervaring met zowel Fox als Djoser groepsreizen (ook als alleenreizende).

fiets a fake smile

xMaritt

Berichten: 468
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:38

Misschien een rare vraag, maar studeer je (WO)? Ik heb een mooie reis gemaakt naar Zuid-Afrika, Botswana en Zimbabwe. Het is geregeld via de universiteit, ze gaan elk jaar. Officieel is het voor studenten van Wageningen, maar mensen van andere universiteiten mogen ook mee. Voordeel is dat je met een groep bent met ong dezelfde achtergrond en leeftijd.

Petrichor

Berichten: 10498
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-16 14:41

Bedankt allemaal!

Nee ik studeer niet, ik werk fulltime. :)

The smell of earth after rain!

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:57

Ik ga aankomende zondag voor het eerst een groepsreis doen, maar inderdaad alleen. Wat ik op dit moment spannend vind is inderdaad het alleen vliegen, en dan niet het vliegen zelf maar het feit dat we een tussenstop hebben en daar 2 uur en 40 minuten moeten wachten. In een vreemd land, vreemd vliegveld, alleen.

Ik vind het een heerlijk idee dat ik lekker kan doen wat ik wil doen, er is veel vrijheid binnen de reis dus je kan zelf kiezen wat je wel en niet doet en omdat ik alleen ben hoef ik geen rekening te houden met mijn reisgezelschap.

Ik heb lang getwijfeld en toen de knoop door gehakt. Als je het niet probeert dan weet je het niet. Just do it!

Kerstmuts

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:00

Shoestring.nl heeft ook dit soort reizen!

butengeweun

Berichten: 3644
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:09

Ga eens zoeken op singel reizen.

Zelf ben ik met Sawadee naar Cuba geweest 3 weken een paar op het vliegveld ontmoet en andere in Cuba op het vliegveld waar we ook werden opgewacht door de reisleider.

Vorig jaar met mambo naar Marokko ook een heerlijke reis gehad. Hier was de groep op schiphol al compleet maar dat is ook per groep verschillend.

Zo heb je nog vele andere aanbieder van singelreizen.

Mijn motto was gewoon gaan en genieten van de tijd die je hebt op vakantie, en met een groep singels is het bijna altijd gezellig want soms tref je een verkeerde groep

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Groepsreis door Afrika. (Eventueel voor vrijgezellen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:29

Ik heb de kampeer rondreis in Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland gedaan via Djoser en was mij ontzettend goed bevallen. Een heel diverse groep met stellen jong en oud en ook alleenstaanden jong en oud. Het was perfect. Van tevoren hadden we een email groep om ons al even voor te stellen. Daardoor hebben we toen een afspraak gemaakt met een deel van de groep voordat we in het vliegtuig stapten. Ik heb het 3 weken fantastisch gehad en zou het zo weer doen.

Wat hierboven staat kan ik wel in mee gaan, toevallig had ik een ontzettend leuke groep, maar als het tegen valt zit je met alleen maar stelletjes (niet dat dat perse een probleem moet zijn, tenzij ze allemaal heel erg op zichtzelf zijn)

Djoser bidet dus niet perse singelsreizen aan, maar gewoon rondreizen

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:49

Faringo schreef:
Kijk eens op Fox.nl. Zij bieden single reizen aan buiten Europa. Heb met hun echt een super reis gemaakt maar Azië. Erg goed verzorgd.


En ze hebben (net als de meeste aanbieders) een forum. Kun je van te voren al contact leggen met je reisgenoten.
4x met Fox gereisd, ook naar ZA. Ik zeg: doen!

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:03

Ik ben net terug van een fantastische rondreis door Sri Lanka met 10 meiden.
Ik had eigenlijk niks met Azie (en gek genoeg nog steeds niet echt :') ) maar ben echt verliefd geworden op Sri Lanka: de natuur, mensen en cultuur en heb van elk moment genoten.
Wij hadden onze hele reis van te voren geboekt via een reisbureau en hadden een chauffeur die ons rondreed. Alles was mogelijk we hebben de hele reis zelf samengesteld maar er was nog wel wat ruimte voor spontaniteit onderweg.
Dat was via singhareizen, zijn doen tot nu toe alleen nog maar Sri Lanka. Moet je denk ik wel met een zelf samengestelde groep oppakken, zij bieden volgens mij nog niet een reis aan waar je als single voor inschrijft.


TROY (2019) & LAYS (2014)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:23

Ik heb diverse groepsreizen gedaan, met Baobab, Fox en Djoser, de meeste met de laatste organisatie. Zelf was ik niet alleen, maar iedere reis waren er diverse alleenreizenden. En dat ging prima, werden goed opgenomen in de groep, ook als het dus geen specifieke single reis was.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:06



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Miran, Mitch_Beauty, Piekosjj, tumtummie en 83 bezoekers