[FOTO] Noord-Marokko

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marrjjollein

Berichten: 1682
Geregistreerd: 16-10-06

[FOTO] Noord-Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 09:52

Afgelopen weekend heb ik een reisje gemaakt door Noord-Marokko. We hebben drie steden bekeken: Tetouan, Tanger en Chefchaouen.

Tetouan

De eerste stad die we hebben bekeken was een van de eerste steden van Marokko. We hebben vooral de Medina bekeken, wat het historische gedeelte van de stad is.

Afbeelding


We zijn hier ook naar een leer wasserij geweest, heel interessant om te zien hoe dat daar gaat.

Afbeelding


Afbeelding


Onderweg zijn we ook nog gestopt bij de Grot van Hercules, met dit prachtige uitzicht

Afbeelding

Voor de liefhebbers was er ook nog een kamelen ritje. Helaas is de dierenwelzijn standaard daar iets lager en dan voelt het voor mij niet goed om dat te doen. Maar de baby's aaien was minstens net zo leuk <3

Afbeelding

Couscous hoort er ook bij natuurlijk :)

Afbeelding

Tanger
Tanger is internationaal wel redelijk bekend en wat moderner dan de andere steden die we hebben bezocht. Maar het sfeertje hier was toch wel minder fijn. We werden hier echt aangekeken en er waren mannen die wat interessante opmerkingen naar ons maakten en zelf mannen die foto's van ons maakten.

Chefchaouen
Dit was zeker de mooiste stad van de drie en het is echt een aanrader om hier heen te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto staat het eerste schrift in Chefchaouen.
Afbeelding

Afbeelding

“All it takes is faith and trust.”


rocky_1995

Berichten: 653
Geregistreerd: 22-12-11

Re: [FOTO] Noord-Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:00

Gave foto's! Vond je de leer wasserij niet ontzettendv stikken? Ik ben in maart naar Marokko geweest voor mijn opleiding, maar de geur, die bij de leer wasserij hing vond ik echt verschrikkelijk!

[o]

Marrjjollein

Berichten: 1682
Geregistreerd: 16-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 10:43

rocky_1995 schreef:
Gave foto's! Vond je de leer wasserij niet ontzettendv stikken? Ik ben in maart naar Marokko geweest voor mijn opleiding, maar de geur, die bij de leer wasserij hing vond ik echt verschrikkelijk!


Ja, vond ik ook inderdaad! Het was wel bijzonder om te zien, maar niet al te lang door de stank. De tassen die ze verkochten hadden die geur ook nogsteeds..

“All it takes is faith and trust.”

rocky_1995

Berichten: 653
Geregistreerd: 22-12-11

Re: [FOTO] Noord-Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 10:49

Ik vind het wel bijzonder om al die ambachten nog te zien. Was in Tetouan de medina ook nog opgedeeld in de verschillende ambachten? Dit was in Marrakech heel goed te zien.

[o]

Marrjjollein

Berichten: 1682
Geregistreerd: 16-10-06

Re: [FOTO] Noord-Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 13:04

In Tetouan ook wel inderdaad, maar misschien wel iets minder duidelijk. Er was een gedeelte met voornamelijk fruit en groente, leren producten en dan nog de ambachten met hout en dat soort dingen. En ook veel kippen, de goedkoopste kip halen de mensen bij een plek waar een hoekje is waar je zelf de kip kan slachten. Dat was wel interessant om te weten, ondanks dat het niet is wat ik gewend ben natuurlijk.

“All it takes is faith and trust.”

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [FOTO] Noord-Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:02

Gaaf! Ik ben 2 jaar geleden in Marrakesh geweest, echt prachtig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 4 bezoekers