[FOTO] Mijn werkvakantie in Kefalonia!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

[FOTO] Mijn werkvakantie in Kefalonia!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 12:41

Wauw wauw wauw, wat heb ik een heimwee :o Het was voor mij de aller eerste keer dat ik in m'n eentje 'weg' ging... na veel tegenslagen en angsten de afgelopen jaren had niemand verwacht dat ik nog ooit in m'n eentje weg ging. Laat staan alleen het vliegtuig instappen :+ ook ikzelf niet. Maar heb het toch maar even gedaan :)

Een tijd geleden las ik een topic over iemand die vrijwilligerswerk heeft gedaan in het buitenland, met paarden. Ik dacht meteen: 'Dit wil ik ook.' En zo had ik me aangemeld op de site van workaway. Een paar maanden later, ging ik op 5 augustus voor 4 hele weken naar Kefalonia (Griekenland).

In ruil voor kost en inwoning ging ik werken op een eco farm. Bij mensen thuis zorgde ik voor de 11 honden, vele katten, 5 paarden en 1 ezel. In de ochtend rond een uur of 10 begonnen we met de voerronde. Eerst alle honden, katten, en dan door naar de paarden. Alle honden die daar zijn heeft ze opgevangen, sommigen zijn afgezet voor het huis... soms zag ze een oproepje op Facebook wie er voor deze hond kon zorgen.. of er was een straathond aangereden en zij nam de zorg op. Stuk voor stuk: ZO'N LIEVE HONDEN. Echt, wat een schatjes! Ik mis ze dan ook enorm.

Ook de mensen daar waren zo ontzettend lief, ik was echt even lid van de familie. Ze namen me overal mee naar toe, feestjes, familie, vrienden, mee uit eten, ze lieten met het eiland zien en heb een aantal toffe activiteiten cadeau gekregen van ze :)

Ik kan blijven praten maar laat ik maar gewoon de foto's laten zien :)

Nouja, ik begin met de aftermovie. Na bloed, zweet, tranen en weer helemaal opnieuw beginnen is 'ie eindelijk af :') Zelf vind ik het filmpje het leukst omdat het een completer beeld geeft van mijn werk, de dag, de sfeer, de uitstapjes...



En een hele kleine greep uit de vele foto's :)

Een mooie zonsondergang... bijna elke avond kunnen zien! Onder dit afdak zitten snachts een aantal honden, maar staan ook 2 caravans, waar het stel eigenlijk in woont. Ze hebben ook een villa op het land, naast de zee. Deze verhuren ze aan gasten, vooral in de zomer. De eerste 2,5 week heb ik ook in de caravan geslapen en de laatste 1,5 in de villa. Als ik dan wakker werd in de caravan keek ik zo uit op alle slapende honden <3 (ok en ik werd regelmatig wakker van het geblaf :') Maar hee, details) Voorin de foto loopt Zina, echt een scheetje. De grootste knuffel van heel de groep. Als je dan ergens zit springt ze op schoot en gaat op haar rug liggen zodat jij haar buikje mag kriebelen :)
Afbeelding

Dit zijn Danai en Erika, de twee 'jonkies' van de groep. Twee en drie jaar oud. Samen met de ezel hebben ze een enorme wei ter beschikking. Danai, Erika en de ezel verzorgde ik sochtends en savonds, de andere 3 paarden stonden in een andere wei en die deed Katerina.
Afbeelding

Zapa de ezel. Ook wel de hele maand augustus 'Donkey' genoemd door mij, omdat ik d'r naam steeds vergat :+
Afbeelding

Ikaro, Endromeda en Ipoliti. Ikaro (links) is de ruin, Danai is een nakomeling van Ikaro en Ipoliti(rechts), en Erika is een nakomeling van Ikaro en Endromeda. One big family dus!
Afbeelding

Myrthos.........tsja.. wat een figuur! _O- de grootste clown van allemaal. 1 jaar oud en alles is een groot spel voor hem. Hij is onwijs groot, weegt wel 30 kilo maar moet nog een beetje door hebben dat ie zo zwaar is :') Springt zo tegen je aan, maar wil gewoon spelen. Zorgde wel regelmatig voor hier en daar een dikke kras haha.
Afbeelding

Katerina met Kirki. De oudste hond van allemaal, 14 jaar oud en de leider van de groep. Houdt iedereen mooi in de gaten maar maakt zich niet meer zo druk. Ik had voorgesteld om wat foto's van ze te maken, aangezien Kirki de hond is waar ze de grootste band mee heeft en Kirki toch wel achteruit gaat door haar leeftijd. Ze was me erg dankbaar, daar doen we 't voor :)
Afbeelding

Als we dan klaar waren met de voerronde, meestal zo rond een uur of 12/1, gingen we vaak even naar het dorp of naar het strand. Ze hebben me heel veel van het eiland laten zien.
Afbeelding

Dit is Myrthos beach, een van de mooiste en populairste stranden van Kefalonia. Aangezien paragliden een grote hobby van Katerina is, mocht ik ook een rondje boven het strand!
Afbeelding

En dat was echt super mooi!! <3 Dat water... .ZO blauw!
Afbeelding

Ik had m'n camera meegenomen in de lucht, wilde heel graag zo'n foto maken!
Afbeelding

Platia ammos beach, een strand wat ik heel graag wilde zien en waar we ineens als verrassing stopte voor mij. Door een aardbeving is het onderste gedeelte van de trap ingestort, waardoor ze het hebben afgesloten voor bezoekers. Je kunt het alleen nog bereiken via een boot.
Afbeelding

Melissani cave, gewoon heel erg mooi!
Afbeelding

En als we dan in de avond buiten zaten, kon je de sterren zo goed zien. Soms zag je gewoon de melkweg, waardoor ik een poging heb gedaan om de sterren op de foto te zetten. Nog niet perfect, maar hee :')
Afbeelding

Kostis en Katerina, de eigenaren van de farm en de villa. Onwijs lieve mensen! Voelde me echt thuis bij ze en gelukkig mag ik altijd terugkomen :)
Afbeelding

Danai...het paard waar ik het meeste mee had. Wat een scheet. Twee jaar oud, zo ontzettend nieuwsgierig en grappig, en een knuffelaar. Als ik dan bijv de hoeven van het andere paard of de ezel deed, zat Danai weer aan m'n kont te snuffelen :+ Heerlijk ding.
Afbeelding

Ik ben nu 2,5 week terug en ik mis het echt enorm. Toen ik een paar dagen thuis was kreeg ik een reactie van Katerina op m'n profiel op Workaway:

Dearest Wilke,
it was an honor & joy meeting you & hosting you. Everything you did was enthusiastic & with the sweetest smile in your face. Your help was irreplaceable!!!! you know you have a family at Kefalonia & you are welcome to come again any time!!!!!!! THANK YOU FOR EVERYTHING!!!!!!!!!!!!!!!!
kat, kostis & all the animals!!! :)


En dat ga ik zeker doen! Volgend jaar ga ik zeker weer terug!! En nou?? Op naar m'n volgende avontuur. Over 4 weken vlieg ik naar Zuid-Afrika om daar 2 maanden vrijwilligerswerk te doen en 1 maand te reizen met een vriendin die daar woont... Spannend!!


Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Mijn werkvakantie in Kefalonia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:53

Wat leuk! Ik ben in de meivakantie 11 dagen met mijn vriend op Kefalonia geweest. Grappig om nu aantal dingen te herkennen op je foto's en filmpje!

Ziet er uit als een geslaagde tijd daar!

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [FOTO] Mijn werkvakantie in Kefalonia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:54

Oh WAUW. Ik weet eigenlijk niet welke foto ik nu het mooist vind... Die sterrenfoto is zo gaaf. En die luchtfoto's.. wauw!

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 14:18

MaudiW schreef:
Wat leuk! Ik ben in de meivakantie 11 dagen met mijn vriend op Kefalonia geweest. Grappig om nu aantal dingen te herkennen op je foto's en filmpje!

Ziet er uit als een geslaagde tijd daar!


Ah wat leuk!! Hoe was het weer daar rond mei, en waar zaten jullie ergens? :) Zeker geslaagd!!

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [FOTO] Mijn werkvakantie in Kefalonia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:22

Ohh die sterren. Wat prachtig....

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Ilona

Berichten: 2961
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:24

Wauw wat een ervaring, en wat een geweldig lief bericht heb je van ze gekregen. Heel veel plezier op je volgende avontuur! Zuid Afrika is geweldig. <3

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:44

Echt fantastisch mooie foto's en wat een heerlijke plek lijkt me dat. <3
Kan me heel goed voorstellen dat je er heimwee naar terug hebt, zo zou ik ook wel willen wonen. :)

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Julia
Berichten: 24742
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:45

Die foto uit de lucht van het strand. <3 <3 Ik kan me heel goed voorstellen dat je heimwee hebt! Top dat je je 4 weken vrijwillig zo hebt ingezet voor deze mensen en dat ze jouw inzet ook zo hebben gewaardeerd. Dat maakt de foto's dubbel zo waardevol en mooi!

Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:22

laughterline schreef:
MaudiW schreef:
Wat leuk! Ik ben in de meivakantie 11 dagen met mijn vriend op Kefalonia geweest. Grappig om nu aantal dingen te herkennen op je foto's en filmpje!

Ziet er uit als een geslaagde tijd daar!


Ah wat leuk!! Hoe was het weer daar rond mei, en waar zaten jullie ergens? :) Zeker geslaagd!!


Wij zaten in Lassi.. In een appartementje.. We waren het eerste vliegtuig weer op het eiland.. dus het was ERRRUG rustig nog, heerlijk uren kunnen wandelen zonder iemand tegen te komen! maar met als nadeel dat ontzettend veel nog dicht was...

Het weer viel tegen.. we hadden gehoopt op meer zon/warmte... We liepen zelfs in de sneeuw!... verwacht je niet helemaal van Griekenland! Maar als nog een paar dagen ook mooi weer gehad!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:53

Julia schreef:
Die foto uit de lucht van het strand. <3 <3 Ik kan me heel goed voorstellen dat je heimwee hebt! Top dat je je 4 weken vrijwillig zo hebt ingezet voor deze mensen en dat ze jouw inzet ook zo hebben gewaardeerd. Dat maakt de foto's dubbel zo waardevol en mooi!


Hier sluit ik mij bij aan!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 16:07

Mooie foto's MaudiW!! Als je liever warmte wil kan ik je kefalonia erg aanraden in juli/aug haha :+ al hebben we ook een keer regen gehad. Ze zeiden dat het weer enorm aan het veranderen was, dat het voor de tijd van het jaar zelfs koud was. Was toch lekker 33 graden :P

Dat heb je mooi gezegd Julia _O_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:07

Wauw wat een prachtig overzicht heb je gemaakt van je tijd in Kefalonia.
Ik weet ook niet goed welke foto ik nu het mooist vind, ze zijn gewoon allemaal mooi.
Geeft zo'n mooie beeld van hoe mooi het daar is.

Het berichtje van die mevrouw is echt heel erg lief. Fijn dat ze jou aanwezigheid zo hebben gewaardeerd.
Heel veel plezier bij je volgende avontuur.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [FOTO] Mijn werkvakantie in Kefalonia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:03

Gave foto's van mijn lievelingseiland +:)+
Mooie bekende plaatjes.
Super mooi dat je dit werk gedaan hebt.

Mei is sowieso nog onstabiel in Griekenland. Idd, voor mooi weer kun je het best in juli/augustus gaan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: [FOTO] Mijn werkvakantie in Kefalonia!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 22:17

Dankjewel Osmo!

En tot nu toe staat Kefalonia bij mij ook bovenaan :j

Em_

Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:57

Wat een super mooie foto's! Het filmpje geeft ook een heel leuk beeld van de verschillende dingen die je hebt meegemaakt, knap in elkaar gezet! Wat voor werk heb je verder nog meer gedaan? Hoeveel uur op een dag was je daar mee bezig? Ben erg nieuwsgierig :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 09:13

Em_ schreef:
Wat een super mooie foto's! Het filmpje geeft ook een heel leuk beeld van de verschillende dingen die je hebt meegemaakt, knap in elkaar gezet! Wat voor werk heb je verder nog meer gedaan? Hoeveel uur op een dag was je daar mee bezig? Ben erg nieuwsgierig :)


Dankje! Ongeveer 5u per dag en het was vrijwel allemaal de verzorging van de dieren. De hele voerronde van de honden, katten en paarden was je ongeveer 3(?) uur mee bezig, en dan savonds alleen de paarden. Heb nog een aantal keer meegeholpen met het schoonmaken van de villa, wat ze eigenlijk niet wilde want daarvoor was ik daar niet :') maar waar ze toch wel heel erg blij mee was haha. Nog 2x meegeweest naar de dierenarts met twee honden. Uhm ja, het draaide voor mij vrijwel allemaal om de dieren :j 's middags (als er geen werk was) gingen we naar t dorp op strand, naar vrienden, of ze lieten me het eiland zien :)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:28

Oh wauw, nu ik je topic gezien heb kriebelt het bij mij ook :')

Wat onwijs gaaf!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Arlette1991, Herfstblad, manonutjuh, Mitch_Beauty, Paloma_Janet en 72 bezoekers