Dolfijnen spotten op Ibiza?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Dolfijnen spotten op Ibiza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 22:42

Hallo Bokkers,

Weet iemand of het mogelijk is om dolfijnen te spotten op Ibiza? In deze tijd van het jaar?
zijn er bijvoorbeeld boottochten waar je mee kan gaan om ze te spotten? Of zijn er bepaalde plekken?
Is er dan ook een mogelijkheid om zelf het water in te gaan om te snorkelen met dolfijnen?

Ik hoop op jullie reacties :)


onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Dolfijnen spotten op Ibiza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:59

Volgensmij is dat maar een bepaalde tijd v.h. jaar en dan aan 1 kant v.h. eiland, als het goed is het noorden maar dat weet ik niet zeker.
Zwemmen+persoonlijk contact met in gevangenschap gehouden dolfijnen zou ik persoonlijk nooit doen, maar in het wild lijkt me wel gaaf. Misschien gevaarlijk, geen idee? Maar ach :D, je moet er toch wat leuks van maken.

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Dolfijnen spotten op Ibiza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:39

We zijn weleens in oktober geweest en toen had een vriendin van ons welke ging duiken 2 dolfijnen gezien. Maar het staat er niet echt om bekend als een dolfijnen spot plaats, dus ik denk wel dat je geluk moet hebben.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Aranel
Berichten: 20197
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:56

Wil je dolfijnen spotten in het wild en op open zee met ze zwemmen, dan moet je naar de Azoren. Gegarandeerd dat je ze daar ziet en ze komen dan echt op een paar meter afstand. Echt een super gave ervaring, ik kon ze toen ook horen communiceren met elkaar.
Ik weet niet of je al op Ibiza bent of dat je specifiek voor de dolfijnen daarheen gaat maar anders zou ik omboeken :))
Mijn ervaring is dat je in de regel geen dolfijnen ziet op plekken waar 'soms wel dolfijnen gezien zijn'. Of je moet echt heel veel geluk hebben.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Dolfijnen spotten op Ibiza?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:12

Wat toevallig dit topic!
Mijn moeder is nu op Ibiza en die hebben gister een aantal dolfijnen gespot tijdens een boottochtje.
Waren er niet naar opzoek maar zagen ze opeens zwemmen :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brigitte_D, janneke584, Mitch_Beauty en 140 bezoekers