Werken in het buitenland 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 18:14

Hallo iedereen, als vervolg op werken in het buitenland 2015, nieuw jaar nieuw topic :)

Momenteel zit ik zelf voor 3 maanden in Canada, werk hier op een boerderij. Super veelzijdig, ze hebben hier richting 400 koeien waarvan 180 zwanger. Deze 180 zullen binnenkort waarschijnlijk allemaal gaan bevallen dus dat wordt nog interessant :) Verder hebben ze hier een stuk of 12 paarden waarvan ik er nu 2 met enige regelmaat rijd. Dit is in western stijl dus is allemaal wel even wennen. De vrouw van wie de paarden zijn weet alle vragen die ik heb goed te beantwoorden met ook het stukje waarom ze het zo doen in western. Super leerzaam. zo worden de western paarden hier nauwelijks verzameld gereden, omdat het 'in this line of work' heel belangrijk is om direct snelheid te kunnen hebben. een paard dat verzameld loopt is niet in 1 klap weg en met het koeien drijven is dat wel nodig. zo nog een aantal dingen. Ik probeer zelf wel goed in de gaten te houden of wat zij zegt ook klopt met wat ik altijd heb geleerd over paarden en hun houding maar het is in ieder geval erg interessant om te horen!

wat zijn jullie ervaringen en plannen voor 2016?

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:41

Hoe kom je aan dit werk? Ik ben ook van plan een paar maanden in het buitenland te gaan werken naar mijn examens, weet alleen nog niet hoe en wat allemaal :D

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 18:44

Ik heb heel erg mazzel gehad (en erg pech eigenlijk...) Toen ik van de zomer op vakantie was hier heb ik een jongen ontmoet. en die jongen is nu mijn vriendje haha. ik woon bij hem en werk op dezelfde boerderij als hij. Helaas heeft hij aangegeven dat zodra ik terug ga naar NL de relatie ook over is. niet omdat ie niet om me geeft, maar omdat het gewoon te lastig is gezien familie achtergrond, afstand en leeftijd (we zijn beide 18) maar tot eind mei mag ik lekker genieten van mijn hunk en mijn leuke werk hier :)

waar zou je heen willen? je zou eens moeten kijken op wild pack camps (of iets dergelijks)

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:48

Leuk topic! Zoals het er nu naar uit ziet ga ik in oktober/november op weg naar Costa Rica om daar voor drie maanden te blijven en te werken op een B&B met paarden :) Ik heb er heel veel zin in, al kan ik me ook moeilijk voorstellen wat me precies te wachten staat.

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 19:12

Klinkt leuk Noor!

Ponylover_11

Berichten: 166
Geregistreerd: 25-03-12

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:19

Jaa, leuk topic! :)
Als ik mijn vwo af heb gemaakt, neem ik een tussenjaar en mag ik in augustus voor drie maanden naar Zweden (Sun Dance ranch). Daarna wil ik nog naar andere paardenplekken in Europa, maar die zijn nog niet definitief afgesproken. Het zal de eerste keer zijn dat ik alleen ga reizen dus het is wel spannend, maar ik heb er ontzettend veel zin in!

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:43

En volg! Ik werk momenteel als onderzoeker in Hamburg, in ieder geval voor de komende twee jaar. En ik zoek nog collega's, voor de liefhebbers. HBO/WO opleiding, maakt niet uit in welke richting. Duits is niet vereist (wel handig), Nederlands en Engels wel.

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:09

Ponylover_11 schreef:
Jaa, leuk topic! :)
Als ik mijn vwo af heb gemaakt, neem ik een tussenjaar en mag ik in augustus voor drie maanden naar Zweden (Sun Dance ranch). Daarna wil ik nog naar andere paardenplekken in Europa, maar die zijn nog niet definitief afgesproken. Het zal de eerste keer zijn dat ik alleen ga reizen dus het is wel spannend, maar ik heb er ontzettend veel zin in!


Wat leuk! We gaan dus een beetje een soortgelijke ervaring tegemoet. Hoe heb jij de plekken waar je heen wilt gezocht? Ik zie dat de Sun Dance Ranch wat natural georienteerd is, dat is iets wat ik zelf ook heb gezocht.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:42

Leuk een nieuw topic :D

Ben zelf opzoek om van de zomer weer in het buitenland te werken. Helaas heb ik maar 6 weken, wat het zoeken niet makkelijker maakt, maar okay. Ik zoek iets met paarden, liefst in ergens in Europa waar het zonnetje schijnt :o

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:04

Ik meld mij hier ook weer.
Ik vertrek in mei voor 4 maanden naar Italië en het komt nu toch wel ineens heel snel dichtbij :j
Overigens zijn ze nog steeds op zoek naar iemand die van juni tot eind september zou willen komen.

Ponylover_11

Berichten: 166
Geregistreerd: 25-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:19

NoorW schreef:
Wat leuk! We gaan dus een beetje een soortgelijke ervaring tegemoet. Hoe heb jij de plekken waar je heen wilt gezocht? Ik zie dat de Sun Dance Ranch wat natural georienteerd is, dat is iets wat ik zelf ook heb gezocht.


Ik heb inderdaad ook gezocht naar NH-geörienteerde plekken! Sommige sites ben ik toevallig tegengekomen, andere heb ik specifiek opgezocht in google, ik heb Werken in het buitenland 2015 doorgespit en ik heb via sites als Wwoof ook wat gezocht. En er is op facebook een internationale groep met de naam 'grooms, jobs and riders reply here', die is ook erg handig :)

sMieke

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: 't mooie Brabant!

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 07:30

Nieuw topic! Jullie gaan gelijk hard van start haha
Ik ga in juni 3 mnd naar NZ en daarna rondreizen. Heb mijn werk via fb netwerk.

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:22

Ponylover_11 schreef:
NoorW schreef:
Wat leuk! We gaan dus een beetje een soortgelijke ervaring tegemoet. Hoe heb jij de plekken waar je heen wilt gezocht? Ik zie dat de Sun Dance Ranch wat natural georienteerd is, dat is iets wat ik zelf ook heb gezocht.


Ik heb inderdaad ook gezocht naar NH-geörienteerde plekken! Sommige sites ben ik toevallig tegengekomen, andere heb ik specifiek opgezocht in google, ik heb Werken in het buitenland 2015 doorgespit en ik heb via sites als Wwoof ook wat gezocht. En er is op facebook een internationale groep met de naam 'grooms, jobs and riders reply here', die is ook erg handig :)


Ja Facebook is natuurlijk ook iets wat bestaat :)) ik heb het nooit aangemaakt, mis het ook niet, maar bij dit soort dingen kan het handig zijn. Wwoof is idd en goed netwerk, maar daar staan geen paard gerelateerde dingen geloof ik.

__Leonie

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Wijchen

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:27

Ah nieuw topic! Ik heb gister die van 2015 een heel stuk doorgelezen.

Zelf ben ik van plan om na de vakantie naar het buitenland te gaan. Ik heb al een hele gave stal gezien in Frankrijk waar je vrijwilligerswerk kan doen.
Maar andere tips zijn natuurlijk altijd fijn om te lezen. :)

Anoniem

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:09

Noor, waar in Costa Rica zit de B&B? Ik ga er in oktober 3 weken op vakantie!

Zijn er nu ook mensen hier met een eigen paard?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:20

ik volg even :D

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 17:44

yard and groom!!
super handig!

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:31

Ik lees hier ook even mee :D
Mijn droom is om een langere tijd te gaan reizen/werken.

Op dit moment doe ik nog een opleiding Diergezondheid & Management en moet volgend jaar afstuderen.
Ergens ligt het plan om mijn afstudeerstage en scriptie in het buitenland te doen, zelf nog geen idee waar/ wat en hoe.... Het liefst in Scandinavië / Zweden, dus mocht iemand nog iets weten! ik houd mij aanbevolen :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:07

Ah fijn, een 2016 topic! Ik zit momenteel in Andalusië, onder Sevilla. Ik heb hier nu 2 maanden met paarden gewerkt en morgen vertrek ik alweer.. eerst een weekje vakantie en daarna 3 weken in een hostel in Granada aan de slag, om daarna door te gaan naar Jaén en daar nog een maand op een farm te werken. Ik heb alles gevonden via Workaway.

NoGo schreef:
Ik meld mij hier ook weer.
Ik vertrek in mei voor 4 maanden naar Italië en het komt nu toch wel ineens heel snel dichtbij :j
Overigens zijn ze nog steeds op zoek naar iemand die van juni tot eind september zou willen komen.

Ik zoek nog iets voor de maand juni, zijn ze in Italië op zoek naar iemand die echt tot eind september blijft of is 1 maand ook goed? Zo ja, zou je mij dan een pb willen sturen? :D

Ludique96

Berichten: 13662
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: 5 km. van m'n paardje af <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:46

Leuk topic. Ik zelf zit op dit moment voor 5 maanden in Engeland voor stage. Erg naar mijn zin tot nu toe. Ik zou na dit zo weer voor een aantal maanden naar het buitenland te gaan om te werken of stage te lopen.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:33

Ludique96 schreef:
Leuk topic. Ik zelf zit op dit moment voor 5 maanden in Engeland voor stage. Erg naar mijn zin tot nu toe. Ik zou na dit zo weer voor een aantal maanden naar het buitenland te gaan om te werken of stage te lopen.


Pas maar op, in het buitenland zijn werkt verslavend :D

Ludique96

Berichten: 13662
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: 5 km. van m'n paardje af <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:18

Narya schreef:
Ludique96 schreef:
Leuk topic. Ik zelf zit op dit moment voor 5 maanden in Engeland voor stage. Erg naar mijn zin tot nu toe. Ik zou na dit zo weer voor een aantal maanden naar het buitenland te gaan om te werken of stage te lopen.


Pas maar op, in het buitenland zijn werkt verslavend :D

Haha dan begin ik ligt verslaafd eraan te raken :D

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:49

Ik vertrek over een half jaartje om bij een gezin te gaan werken in Australië :)

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:02

Ik haak ook in bij het nieuwe topic :D

Plannen zijn hier nog hetzelfde: bezig met mijn PhD-aanvraag, indien-moment is opgeschoven naar juni, of 'k hem heb weet ik deze zomer.

Als ik hem heb is het naar Marokko toe *\o/*

edit: hier vier eigen paarden :o hoe en wat ga ik bekijken als ik zeker ben dat ik kan vertrekken, maar mijn vriend (wonen samen) en vader hebben al aangegeven te willen inspringen. Voor vakanties regel ik een betaalde babysit, dus het zal waarschijnlijk een combi worden van vriend-vader-betaalde babysit. + vriendinnen met paarden die een oogje in het zeil houden.

Ik ga m'n periodes in Marokko zo proberen plannen dat ze in de zomer (hier in België) vallen, zodat het werk bij de paarden minimaal is.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:48

Ik meld me ook weer. Woon momenteel voor stage nog in Auckland. Eind mei weer terug naar Nederland en half juli weer terug naar Auckland. Zit sinds gisteren (voor het eerst) een beetje in een heimwee dipje. Ben al sinds mei 2015 van huis en ben op zich redelijk blij dat ik straks weer eventjes terug mag naar mijn ouders huis etc. :)