Handbagage Ryanair

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Handbagage Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 20:45

https://www.ryanair.com/en/terms-and-co ... inbaggage/

Er staat hier dat je een handbagage plus een kleine tas mee mag nemen als handbagage.

Mag ik mijn cameratas dan los meenemen van mijn handbagage koffer? Mijn ervaring is namelijk altijd dat bij de controle alles in 1 tas gepropt moet worden. Dus ik begrijp het niet zo goed :+ Ik wil niet het risico lopen dat het ineens niet past. Vorig jaar met EasyJet naar Londen moest ik wel alles in 1 koffertje proppen..

Ik vlieg morgen trouwens naar Rome met Ryanair dus. Deze vraag is waarschijnlijk echt heel dom, maar gewoon om zeker te zijn :+

Girassol

Berichten: 1873
Geregistreerd: 13-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:50

Voor zover ik weet mag je naast je handbagage inderdaad een kleine tas meenemen, maar deze moet wel in de handbagage passen als je 'm erbij in doet.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:50

Volgens mij mag dat inderdaad wel. Er staat duidelijk het een plus het ander.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Handbagage Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:51

Ik heb vorige maand nog met ryan air gevlogen. Ik had een handtas en een trolly. Ik heb de handtas niet in de trolly moeten doen, de handtas deed ik in zo'n grijze bak, samen met mijn mobiel etc bij de douane en dan de trolly los op de band.

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:52

Volgens mij mag je een handbagage koffertje en een handtas (of cameratas) meenemen. Ik zou geen koffertje, handtas én cameratas meenemen, dat zal volgens mij niet mogen. Zorg er ook voor dat je koffertje de juiste afmetingen heeft! Veel plezier in Rome!

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 20:55

Koffertje is speciaal voor handbagage, die heb ik vorig jaar ook meegenomen dus dat zal wel goed zijn. Als je twee stuks mee mag nemen zou dat heel fijn zijn! Die cameratas neemt best veel ruimte in in zo'n koffertje, dus zou handig zijn als ik die als klein tasje mee kan nemen. Handtas heb ik niet gelukkig

Girassol

Berichten: 1873
Geregistreerd: 13-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:57

Oh ja het is niet zo dat je ze per se bij elkaar moet doen, je mag ze wel los van elkaar houden maar volgens mij is het zo dat het wel moet passen dus dat je niet een propvolle tas handbagage en een propvolle kleine tas bij je hebt. Het moet samen niet meer dan 10 kilo zijn, maar je mag dus wel een grote en kleine tas hebben die aan de afmetingen voldoen. Ik kan me overigens niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen als de cameratas niet in het koffertje past, terwijl je koffertje netjes aan de afmetingen voldoet en het samen met je cameratas niet te zwaar is.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:59

Girassol schreef:
Oh ja het is niet zo dat je ze per se bij elkaar moet doen, je mag ze wel los van elkaar houden maar volgens mij is het zo dat het wel moet passen dus dat je niet een propvolle tas handbagage en een propvolle kleine tas bij je hebt. Het moet samen niet meer dan 10 kilo zijn, maar je mag dus wel een grote en kleine tas hebben die aan de afmetingen voldoen. Ik kan me overigens niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen als de cameratas niet in het koffertje past, terwijl je koffertje netjes aan de afmetingen voldoet en het samen met je cameratas niet te zwaar is.


Dit klopt niet.
De trolly mag max 10 kg zijn en de handtas staat daar los van.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 21:01

Die 10kg haal ik niet, maar die cameratas is al bijna de helft van mijn koffertje wbt inhoud. Dus dan kan ik maar weinig meenemen :+ In principe past het wel met cameratas, maar dan is het koffertje wel echt vol.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Handbagage Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:02

Ik vond net wel dit nog:

Iedere passagier mag één stuk handbagage (exclusief baby's) meenemen tot een gewicht van 10 kg en met maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm. Uw handtas, aktetas, laptop, winkelaankopen, camera, etc. moeten in dit toegestane item cabinebagage zitten.

Dus dan zou het er wél bij in moeten?
Maar wij mochten ze gewoon los meenemen.

Stefaaah

Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:04

Ik heb ze altijd ook gewoon los meegenomen, 2 stuks eigenlijk. Mijn handtas + trolley en enkel de trolley werd gewogen en naar de afmetingen gekeken... :)

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:05

Ik heb het vorig jaar met Ryanair ook apart mogen meenemen. Wel moet het onder de stoelen passen dacht ik. Mijn cameratas is nu ook niet zo groot en pastte in noodgeval wel bij in de trolley in.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 21:06

Ik neem hem gewoon los mee, maar zorg wel dat ie in het koffertje past als het moet. En als dat niet hoeft, dan heb ik gewoon geluk :Y)

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Handbagage Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:07

Veel plezier in Rome!
Vergeet niet je vloeistoffen in een afsluitbaar zakje te doen, liefst in een vakje waar je snel bij kan.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 21:09

Jep, heb ik al! :D Alleen nog even bedenken hoe ik mijn lenzenvloeistof mee ga nemen, want dat is 120mL.. En ik heb nogal een probleem als ik die niet mee kan nemen.

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:09

Zolang je cameratas aan de afmetingen van 'dat extra kleine tasje' voldoet, mag die inderdaad gewoon mee naast je trolly :) Veel plezier!

Edit: geen ieniemienieverpakking te koop ergens van je lenzenvloeistof?

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 21:11

Kleinste die ik zelf heb gekregen is 120mL, morgen even snel de stad in! Mijn vader zei dat de hema lega verpakkingen heeft voor dit soort problemen :')

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:13

Dat probleem had ik ook, moest m'n lenzenvloeistof bij m'n schoonouders in de koffer doen die ze extra hadden bijgeboekt. Zelfde met scheerschuim, dat was er ook alleen maar in huge bussen -O-

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:15

Ik weet dat Hans Anders ook kleinere flesjes lenzenvloeistof heeft. Zit genoeg in voor 2 weken meende ik.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 21:16

Ik ga maar 5 dagen weg en heb alleen handbagage :') Ik ga morgen maar even in de stad zoeken naar iets wat mee kan.

Anoniem

Re: Handbagage Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:23

Kruidvat heeft setjes met kleine lege 50ml verpakkingen :)

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Handbagage Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:26

Bij bv de Action kan je ook reissetjes kopen, dan heb je kleine flesjes en potjes. Kan je zo je lenzenvloeistof erin doen zonder dat je van merk hoeft te wisselen (afhankelijk van wat je hebt).

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:45

Net terug uit Londen en ook gevlogen met Ryanair. Geen controle gehad op formaat en zwaarte van de tassen van de handbagage. We gingen er vanuit dat ze heel streng zouden zijn maar dat was zowel op de heen als terugvlucht niet het geval. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken en er wel rekening mee houden dat misschien je handtas even in de koffer moet. Cameratas mag naast je koffer gewoon mee.

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 01:06

Je mag bij Ryanair tegenwoordig inderdaad ook een klein tasje meenemen naast je gewone handbagage, volgens mij is dat vorig jaar of zo ergens veranderd. Hij hoeft dus niet meer in je koffer te passen. Ik vind het super handig dat ik mijn paspoort, portemonnee en andere belangrijke spullen nu gewoon bij de hand kan houden. :) Als de vlucht vol zit, kunnen ze je wel vragen (dan wel dwingen) om je koffertje alsnog (kosteloos) in het ruim in te checken. Als je dat niet wil, kun je beter vroeg bij de gate zijn.

Heb je het koffertje speciaal voor Ryanair handbagage gekocht? Anders zou ik wel nog even checken of je koffertje echt het juiste formaat heeft. De afmetingen bij Ryanair zijn anders dan bij bijvoorbeeld Easyjet. Soms controleren ze niet, soms controleren ze juist heel streng en het is zonde als het je 50 euro kost.

Jamiejoyce
Berichten: 904
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Middelburg

Re: Handbagage Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 02:28

Wij vliegen in September ook met ryanair maar vind het alleen wel een beetje jammer dat je 160 euro betaald voor een extra koffer van 15 kilo wij gaan een week naar Spanje dus red het niet met alleen handbagage