Leuke bestemming binnen Europa?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-15 12:40

Mijn vriend en ik hebben nog geen plannen voor de zomervakantie. Omdat ik weet dat hij wel erg graag weg wil, wil ik als verrassing iets regelen. Het maakt hem toch niet zoveel uit, ik ben de kritische zeikerd van ons twee. :P Ons wensenlijstje is als volgt:

Goedkope bestemming, met name qua restaurants
Goed weer
Niet te toeristisch
Met de auto bereikbaar
Voldoende te doen: we willen door de stad slenteren, door de natuur wandelen, biertjes op een terrasje drinken, lekker uit eten..niet alleen strandhangen dus.

We zitten niet gebonden aan de zomervakantie, dus het liefst gaan we in augustus, als de ergste drukte alweer over is. Het weer is wel belangrijk, vorig jaar hebben we 2 weken met bewolking en regen gezeten en dat was niet tof.

Wie weet er iets leuks voor ons?

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


Anoniem

Re: Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:42

Polen schijnt heel leuk te zijn, vooral het Noorden aan de kust. Is t nog hartstikke mooi weer ook en strontgoedkoop :P

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:43

Idd, Polen! Mijn broer en schoonzus hebben dat deze vakantie gedaan en beviel ze best. Verder hoor ik veel goeds over Dubrovnik en Pula, dat is de Joegoslavische kant op. ;)

M. 21-07-2017. <3

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:46

Chiave schreef:
Idd, Polen! Mijn broer en schoonzus hebben dat deze vakantie gedaan en beviel ze best. Verder hoor ik veel goeds over Dubrovnik en Pula, dat is de Joegoslavische kant op. ;)

Mocht je in 2003 leven klopt dat met de Joegoslavische kant ;) Dubrovnik enPula zijn al vanaf 1992 niet meer Joegoslavisch maar Kroatisch ;) (of: De Balkan)

Kroatië is overigens nog een best eindje rijden met de auto. Wat is de maximale afstand dat jullie willen rijden?

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:47

Winged schreef:
Chiave schreef:
Idd, Polen! Mijn broer en schoonzus hebben dat deze vakantie gedaan en beviel ze best. Verder hoor ik veel goeds over Dubrovnik en Pula, dat is de Joegoslavische kant op. ;)

Mocht je in 2003 leven klopt dat met de Joegoslavische kant ;) Dubrovnik enPula zijn al vanaf 1992 niet meer Joegoslavisch maar Kroatisch ;)

Kroatië is overigens nog een best eindje rijden met de auto. Wat is de maximale afstand dat jullie willen rijden?


:') Je snapt in ieder geval waar ik op doel.

M. 21-07-2017. <3

NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:48

De ardennen? Ken een leuk plaatsje; La roche, mooie oude ruines te bekijken, het stadje is erg middeleeuws, en een mooie rivier waar je in kan zwemmen, kanoen etc. En La roche beschikt over een leuke stal waar je gave tochten kan maken met merens paarden :)

jaime_andrea
Berichten: 542
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:49

Egypte!!

Tuurlijk toeristisch maar heeeeeerlijk vertoeven en niet duur en zon gegarandeerd

MarliesV

Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:52

Als je bereid bent 1600 km enkele reis te rijden is Kroatië inderdaad een echte aanrader!

Dan moet je wel het toeristische gedeelte voorbij rijden en dan richting Dubrovnik gaan.
Ter hoogte van Split en Zadar is het prachtig. Bergen/zee/winkeltjes, echt alles wat je wilt en niet duur.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-15 12:54

Egypte weiger ik. :') Net als Turkije, trouwens. Dat lijken me echt vreselijke landen, haha. Ik wil echt geen megatoeristische bestemming, daar heb ik niks mee.

Bij de Ardennen ben ik toch bang dat het weer tegenvalt. Het gebied vind ik wel mooi, maar na vorig jaar wil ik nu wel echt een zonvakantie. Polen had ik wel naar gekeken, maar is het weer daar echt fijn? Wat ik kan vinden is tussen de 18-24 graden met vrij veel regen.

Kroatië had ik ook bekeken, dat lijkt me wel een mooi land. Moet ik alleen even kijken of het budgettechnisch uitkomt om wat langer te blijven, want zo'n stuk rijden voor 5 dagen verblijf is wel zonde.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:01

Kroatië is an sich geen duur land om op vakantie te gaan (tenminste, het is goedkoper dan bijvoorbeeld Frankrijk). En het eten is er heerlijk :+:

gaucho

Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:02

Zuidkant van de Alpen? Zit je gunstig qua weer. Zuidtirol in Italie, of Karinthie in Oostenrijk.

Life begins at the end of your comfortzone.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:05

Tsjechië :D of anders een stukje doorrijden naar Hongarije!

In beide landen zijn wij vorig jaar en het jaar ervoor heerlijk op vakantie geweest. Goed weer gehad (25-30 graden), helemaal niet toeristisch, mooie natuur en steden (Praag en Boedapest) en belachelijk goedkoop. Al kun je het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt! Wij zaten bijvoorbeeld op heel basic campings met als enkele voorziening een sanitairgebouw (uit de middeleeuwen) en verder niks. Op sommige campigs waren we omgerekend nog niet eens 15 euro kwijt per nacht (voor 2 personen dus). Op een gegeven moment zijn we ook maar gestopt met zelf eten koken, want het uit eten was zo goedkoop en lekker dat daar niet tegenop te koken viel :')

Voor dit jaar zijn we er ook nog niet over uit dus ik lees even mee.

CastaMickey

Berichten: 7256
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:12

srprs.me
Pas op het vliegveld kom je erachter waar je heengaat maar je kan wel een aantal eisen invullen :j

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Goof

Berichten: 28604
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:15

Ik zag dat Polen al werd genoemd, echt een aanrader.
Ik was er vorige week, ook met de auto. Het rijdt prima aan, het is een prachtig land en alles is spotgoedkoop. Grootste voordeel; je komt geen Nederlanders tegen! Er zijn overal hotelletjes en terrasjes en restaurants etc, maar er is nergens massatoerisme, heerlijk.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:17

Normandie. Niet belachelijk ver rijden, ontzettend mooi. Genoeg restaurantjes, oude kastelen, mooie kust, veel geschiedenis.

daantjuhhh

Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 01:49

Kroatie is echt ECHT een aanrader.
Vorig jaar geweest (met auto)
Ik heb echt een super vakantie gehad.
Mensen zijn echt heeeel vriendelijk, lekker eten en drinken en spotgoedkoop.
Italiaanse ijsco met 3 bollen nog geen euro..

OP een gegeven moment hadden we een verkeerde bestelling gedaan op het terras.
We hadden 1 koffie, 2 cola, 1 ijsthee en 1 milkshake achtig reuze glas met chocolade ijs erin (echt TE lekker) waren we nog geen 10 euro kwijt.

Wij hadden de honden mee, die mochten overal mee naar binnen, overal werden er bakjes water neergezet voor de honden.

Het land is heel schoon en gastvrij.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Re: Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 01:50

Kroatië, Polen, Tsjechië <3

Daar heb je een punt
--> .

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:20

Tsjechië <3

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Supervixen

Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:31

Noord Polen is erg mooi en goedkoop, maar ga alsjeblieft niet kamperen.. hebben wij geprobeerd maar wat een asociaal volk op de campings!!
We hebben de rest van de vakantie hotels genomen. Kon me wel moeilijk verstaanbaar maken, ze spraken geen Engels en maar slecht Duits.
Wij zijn tot Gdansk gereden, een schitterende hanzestad.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:36

Scandinavië? :) is het niet heel toeristisch, kan je gewoon met de auto rijden, zijn leuke stadjes en veel natuur. In de zomer is het daar ook nog eens lekker, warm weer.

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:00

Noord Spanje? In mijn herinnering veel minder toeristisch dan het zuiden en de Costa Brava etc. Wel echt een prachtige kustlijn daar.

Edit:
Polen inderdaad, Israël (misschien niet heel voor de hand liggend, maar echt een prachtig land en naast Eilat en Jeruzalem niet heel toeristisch), Denemarken, Noorwegen, Zweden.. Tsjechië schijnt ook fijn te zijn :).
Edit 2:
De baltische staten! Ik heb een jaar voor een reisbureau gewerkt dus heb daar het een en het ander meegekregen :').

Overigens is het in Scandinavië in Augustus het natst. Hoeft niet, maar wij hebben gigantisch veel regen gehad in Augustus. Wij gingen vroeger elke zomer naar Scandinavië omdat er familie woonde.

marije1109

Berichten: 1131
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:09

Niet echt een autovakantie maar ik stuur dit bericht vanaf mijn vakantie adres op mallorca en wat is het hier heerlijk.
Goed weer, niet de duur, druk etc

Heerlijk, mooie natuur en volop paardrijden mogelijk!

Life is good, Marie mijn topper!

Anoniem

Re: Leuke bestemming binnen Europa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:20

In Scandinavië is het 's zomers zeker niet nat! :) Wij hebben een huis in Värmland in Zweden, en het is er 's zomers heel droog en prachtig weer. Zeker in Juli.

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:22

In Noorwegen zijn wij regelmatig nog net niet weg gespoeld in Augustus. :+

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:25

Zweden. <3 Mooie natuur en mooie steden.
Over het weer, ik heb vier maanden in Zweden gewoond, ook in juli en augustus. In heel juli en de eerste twee weken van augustus geen regen gehad, constant 25 a 30 graden. Ik zat in het zuiden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andreeaa, Ashleytjuhh, Babsiej, claudtje, Eleeke, Fitii, Letsdunit, Room_Soesje, Roosch, Travel_me en 70 bezoekers