Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:09

Leuk Joolien: huwelijksreis naar Griekenland !!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:08

Wat leuk Jolien! Ik zal in september een griekse bruiloft bijwonen. Dus maar eens door dit topic bladeren om te kijken wat ik errondomheen zal gaan bezoeken!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 18:23

Waar is de bruiloft, Forumster? Dan hebben we misschien nog tips voor je?

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:13

F_Orumster schreef:
Wat leuk Jolien! Ik zal in september een griekse bruiloft bijwonen. Dus maar eens door dit topic bladeren om te kijken wat ik errondomheen zal gaan bezoeken!


Een huwelijk in de Griekse kerk? :D sterkte.... is een lange bedoening !

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:29

Athene zal het gebeuren! Ik las dat Pepelonissos (ofzo) wel leuk is. Autohuur/ov of eilandhoppen, het mag allemaal. Interesses zijn natuur, cultuur, hiken en fotografie.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 23:01

Peloponessos ;) bedoel je. Zeker heel mooi! Je kunt daar een mooie rondreis maken als dat je bedoeling is.
Langs Korinthe, Olympia, Sparta, Mystras, de Mani, Nafplio enz.
Zowel natuur als cultuur.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:06

Die inderdaad :D Ik neem je tips mee! Ik had inderdaad gezien dat het Korinthe kanaal dichtbij was, lijkt me leuk om eens te zien.

Tot nu toe had ik gelist;
onder Athene; Temple of Poseidon (Cape Sounio), Akrotiri lombardy beach, Vouliagmeni lake,
Westkant v Athene: scheepswrak (fotografie)
Peloponessos: Korinthe, scheepswrak bij Gytheio (fotografie).
Kefalonia: Melissani Lake cave.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:14


F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:24

Tnx!
Ik vond net ook nog de kloosters van Asteriuou en Kaisariani.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:08


baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:34

Iemand hier bekend met kefalonia. Na kos,rhodos,Kreta, corfu dat maar eens proberen.
Zoek een goed hotel mag beetje chique , iemand hier suggesties

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 15:41

Persoonlijk denk ik dat Kefalonia niets voor je is, baudy. Dat is echt veel minder toeristisch dan de plekken waar je geweest bent. Ik denk dat Zakynthos beter bij je past eerlijk gezegd.

Kefalonia is een eiland, Forumster dus dan moet je al met de boot overvaren vanaf Kylini.
Gytheio kun je combineren met de Diris grotten. Areopoli is ook een leuk stadje en daar kom je vanaf Gytheio doorheen als je naar de Diris grotten zou gaan. Ligt allemaal in de Mani.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:42

Thanks Fitzroy voor de aanvullingen! Ik weet dat Kefalonia een eiland is, ferry is geen punt. Voor mij liever weinig toerisme dan veel, overigens.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:56

Fitzroy schreef:
Persoonlijk denk ik dat Kefalonia niets voor je is, baudy. Dat is echt veel minder toeristisch dan de plekken waar je geweest bent.


Ik zoek juist minder toeristisch. Ben op de eilanden waar ik ben geweest ook op rustige plekken geweest.
Op Kreta in Sissi ( het rustige gedeelte) op rhodos ( net ff voor lindos) corfu ( paleostricnogwat)
Kos ( heel stuk buiten kos stad)
Huur altijd een auto om juiste de binnenlanden in te gaan en de rustigere streken op te zoeken.
Wil geen all inclusive , liefst nog adults only hotel

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:13

F_Orumster schreef:
Die inderdaad :D Ik neem je tips mee! Ik had inderdaad gezien dat het Korinthe kanaal dichtbij was, lijkt me leuk om eens te zien.

Tot nu toe had ik gelist;
onder Athene; Temple of Poseidon (Cape Sounio), Akrotiri lombardy beach, Vouliagmeni lake,
Westkant v Athene: scheepswrak (fotografie)
Peloponessos: Korinthe, scheepswrak bij Gytheio (fotografie).
Kefalonia: Melissani Lake cave.



Vouliagmeni lake stelt niet veel voor... wel heerlijke restaurants in Vouliagmeni.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 23:38

F_Orumster schreef:
Thanks Fitzroy voor de aanvullingen! Ik weet dat Kefalonia een eiland is, ferry is geen punt. Voor mij liever weinig toerisme dan veel, overigens.


Als je alleen voor de Melissani cave gaat zou ik daar niet voor overvaren. Het is mooi, zeker, maar niet een overtocht van €60,- waard.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:04

Nee, ik zou dat indd niet doen voor maar 1 locatie, maar wie weet past het in een route :) Het is een beetje een hobby van me om allerlei moois op een kaart te pinnen en daar ontstaat vanzelf een route uit :)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:11

Goedemorgen allemaal,

De afgelopen dagen heb ik dit topic aardig doorgespit, maar misschien dat jullie me nog wat meer kunnen helpen :)

Voor aankomende zomer zijn mijn vriend en ik aan het kijken om naar Griekenland te gaan. We hebben nu aantal jaren de Balkan gedaan, wat prachtig was <3, maar nu vinden we het leuk om weer wat anders te gaan doen. Ik ben twee jaar geleden een weekje op Corfu geweest en dat was ook erg leuk en mooi, maar verder heb ik geen ervaring met Griekenland.

Ons oog is gevallen op een super leuk appartement wat eigenlijk precies in ons plaatje past (goede beoordelingen, aan zee, kleinschalig, schoon, rustig gelegen en toch vlakbij het centrum). Dit appartement is op Lesbos in het dorpje Petra. We willen twee weken gaan en een dag of 5/6 wat gaan doen, maar verder gewoon lekker aan het zwembad en eventueel aan het strand. 's Avonds vinden we het wel leuk als we naar een dorpje kunnen om daar wat te eten en terrasje te doen, etc.

Zo volgens internet lijkt Petra me daar wel een geschikt dorpje voor en ik heb op internet ook wel wat dingen gezien die we wel leuk vinden om te doen (dagje met een boot mee, een klooster, wat dorpjes bezoeken, vogels kijken, versteende woud, aquaduct, tempel van Dionysos o.i.d.) maar ik vraag me eigenlijk af wat er verder te doen is op Lesbos en of we ons daar voldoende kunnen vermaken. We willen voor die dagen een auto huren en een beetje rondtouren. Ik ben nu een beetje bang dat we dan redelijk snel het eiland over gecrossed zijn :+

Zijn er hier mensen die wel eens op Lesbos zijn geweest en daar iets van weten? :) En tips voor andere eilanden zijn natuurlijk ook van harte welkom!! Alvast bedankt :)

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 14:01

Lesbos is één van de grootste eilanden dus in die zin kun je er zeker goed rondrijden.
Wij zijn er wel eens een week geweest en hebben toen maar een heel beperkt rondje gedaan.
Ik zou niet durven zeggen of je je er 2 weken goed kunt vermaken maar een aantal dagen rondtoeren moet zeker kunnen.
Je kunt nog naar Plomari, de bakermat van de ouzo. Als je twijfelt kun je toch ook 12 dagen gaan? Die tijd kun je je zeker goed vermaken.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:56

Fitzroy schreef:
Lesbos is één van de grootste eilanden dus in die zin kun je er zeker goed rondrijden.
Wij zijn er wel eens een week geweest en hebben toen maar een heel beperkt rondje gedaan.
Ik zou niet durven zeggen of je je er 2 weken goed kunt vermaken maar een aantal dagen rondtoeren moet zeker kunnen.
Je kunt nog naar Plomari, de bakermat van de ouzo. Als je twijfelt kun je toch ook 12 dagen gaan? Die tijd kun je je zeker goed vermaken.

Oké, bedankt voor je reactie! :)

Dan lijkt het voor ons zeker helemaal goed! Een aantal dagen wat doen is namelijk prima, want we willen ook gewoon lekker lui op een bedje liggen. :o 5 of 6 dagen wat doen zou leuk zijn, maar met een dagje meer relaxen hebben we ook geen probleem. Als het maar niet nog meer niks doen wordt zeg maar :) Dat was eigenlijk nog mijn enige twijfelpuntje, maar dat lijkt dus in ieder geval goed te zitten! Ik denk dat we ons daar dan wel vermaken met wat ik al noemde en dan nog dat Plomari, lijkt ook wel leuk inderdaad volgens internet :)

Boeken dan maar *\o/*

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:00

Je kan ook de veerboot nemen en even in Turkijke kijken voor een paar dagen. Wel visum nodig.

raket

Berichten: 4090
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:52

Ik vond lesbos oké, maar wel wat saai. Misschien omdat we in het voorseizoen zaten, maar er waren erg veel Nederlandse en Engelse bejaarden. Wij zaten in Petra. Op zich prima plaatsje. Er was toen maar 1 boot voor boottochten en die mensen waren niet Grieks en sjacherijnig en deden ook niet de beloofde route.
Ik heb wel een aardige vakantie gehad, maar naar alle andere plaatsen in Griekenland zou ik terug willen, maar lesbos niet.
Wel verschrikkelijk lekker gegeten bij de vrouwencooperatie in Petra. Versteende woud was ook leuk.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:03

Bedankt voor jullie reacties! De overtocht naar Turkije is dan ook een optie :)

Balen raket, klinkt inderdaad niet helemaal super.. Wat heb je toen gezien? En vond je het saai vanwege de bejaarden zeg maar, of vond je dat er niet zo veel te doen was qua bezienswaardigheden etc? Petra dus op zich wel prima voor ‘s avonds?

raket

Berichten: 4090
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:31

We hebben 2 boottochten gedaan. Zouden naar skala skimmia gaan maar dat sloegen ze spontaan over.
We hebben een eilandtoer gedaan en zijn naar het versteende woud geweest.
We zijn naar het plaatsje naast Petra geweest even ontschoten hoe het heette. We zijn een paar keer naar molivos geweest. Het kasteel is een heerlijk plekje om ook van het uitzicht te genieten en wat te eten en te drinken.
In de haven molivos hebben we heerlijk mezes gegeten. De eigenaar ging onze bestelling eerst tonen aan de andere gasten, hij vond dat wij een goede keuze hadden gemaakt haha.

Petra is klein. Wel een prettig strand en s avonds is het wel druk in de restaurants.

Wij willen net neer opties hebben om te doen. Wij doen meestal 50/50 qua relaxen en op pad gaan.

Misschien komt het omdat we net uit Parga kwamen waar echt veel leuke dingen te doen zijn. We vonden lesbos wat tammetjes.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor jullie ook geldt. Smaken verschillen.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 16:01

Smaken verschillen zeker. Ik vond Parga verschrikkelijk toeristisch en dat al 25 jaar geleden. Ik wil niet eens weten hoe het er nu is.
Wij zaten einde seizoen in Lesbos, in Skala Kalloni. Leuk plaatsje maar alles liep op zijn einde, dus er waren al taverna's en winkeltjes dicht, wat het niet echt gezelliger maakt. Toch vond ik het een mooi eiland.