USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 07:44

Gaaf Yasmine! Succes met de sneeuw :=

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 02:20

Hier ook veel sneeuw vandaag maar gelukkig geen echte sneeuwstorm. Ben naar de Cleveland Zoo geweest, helaas zaten veel dieren binnen maar opzich was het wel leuk. Echter voelde ik mij op straat niet super op mijn gemak, heb dus niet veel van Cleveland zelf gezien maar ja.. morgen ga ik naar Columbus voor 1 nachtje. Hopelijk gaat die Greyhound bus niet kapot :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:11

Brrr sneeuw. Hopelijk valt het mee

Zo nog een maand te gaan. En net drie dagen kaart voor meerdere parken toegang gekocht, heb een tijd in de wacht gehangen bij seaworld maar we hebben netjes E tickets. En dankzij mij rolstoel goed betaalbaar. We zijn 221 euro kwijt met zijn tweeen voor drie dagen toegang met keuze uit meerdere parken binnen 14 dagen. Dus 70 euro per park met zijn tweeen. Blij mee. Seaworld, aquatica en bush gardens in tampa.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:52

Vakantiesentiment op Fox Sports: Spring Training (voorseizoen-/oefenwedstrijd) in het honkbal tussen de Boston Red Sox ('mijn' team) en de Tampa Bay Rays in Port Charlotte, FL. Daar heb ik dus een aantal wedstrijden van het 'onderafdelingsteam' van de Rays gezien, de Stone Crabs. Heerlijk klein stadion. Duurste tickets $10. Mom and Pop sfeer. Heartland America in het echt.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:10

Ben net terug uit die omgeving, maar heb niets met honkbal.
Het was ook koud voor de tijd van het jaar maar altijd nog beter dan hier en in het Noordoosten van de States. Sneeuwstorm na sneeuwstorm daar. Dan hoor je ons niet klagen met 73 F.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:54

Wij hebben in Hartford ook -2 en een sneeuwstorm gehad. Ik vond het heerlijk :D Ondanks de koude hadden we prachtig weer (los van de sneeuwstorm van een dag).

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:18

Morgen vlieg ik naar Pensacola, FL. Van BRU naar ATL en van ATL naar PNS. Heb ineens zo'n stress om alleen te reizen.. vorige keer kreeg ik bij de security check een tweede ondervraging vanwege mijn visum dat is aangevraagd (want ja dat is natuurlijk heeel verdacht he) en waren ze echt mega onbeleefd. Heeft ook echt een half uur geduurd voor ik daar weg was. Mijn layover in ATL is maar 1,5 uur en nu zit ik te stressen over het feit dat ze mij nog eens gaan ondervragen :=
Atlanta is ook zo een grote luchthaven :+

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:20

Succes dan! Ik lees idd wel vaker dat het problemen geeft bij Immigrations als je nog op ESTA reist terwijl je al een visum hebt aangevraagd.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:30

Dankjewel! Scheelt wel denk ik dat ik voor een korte periode ga nu. En als ik maak dat mijn antwoorden er zeker op duiden dat ik terug ga.. hopelijk laten ze me gewoon door

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:59

Succes vast dan Titanic! En ook veel plezier weer :) Al enig idee hoe lang het nog kan duren met je visum?

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:05

Het is nu al een jaar geleden sinds ik een I-130 heb aangevraagd maar nog steeds geen antwoord door 6 maand achterstand. Ondertussen USCIS gebeld en alles is in orde.. t is afwachten. Dus nog geen idee :(
maar het duurt dus echt al belachelijk lang

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:08

Pfoei dat lijkt me best irritant, beetje in Limbo zit je dus

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:45

xTitanic schreef:
Morgen vlieg ik naar Pensacola, FL. Van BRU naar ATL en van ATL naar PNS. Heb ineens zo'n stress om alleen te reizen.. vorige keer kreeg ik bij de security check een tweede ondervraging vanwege mijn visum dat is aangevraagd (want ja dat is natuurlijk heeel verdacht he) en waren ze echt mega onbeleefd. Heeft ook echt een half uur geduurd voor ik daar weg was. Mijn layover in ATL is maar 1,5 uur en nu zit ik te stressen over het feit dat ze mij nog eens gaan ondervragen :=
Atlanta is ook zo een grote luchthaven :+

Succes! Ik ben vorig jaar op ATL over gestapt en dacht gezellig: Ik heb toch 4 uur, ik ga gewoon wandelen van Terminal A naar F..
Snap nou waarom die treintjes rijden daar :+ Wel veel gezien en het is een mooie luchthaven :D

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 01:34

purny schreef:
xTitanic schreef:
Morgen vlieg ik naar Pensacola, FL. Van BRU naar ATL en van ATL naar PNS. Heb ineens zo'n stress om alleen te reizen.. vorige keer kreeg ik bij de security check een tweede ondervraging vanwege mijn visum dat is aangevraagd (want ja dat is natuurlijk heeel verdacht he) en waren ze echt mega onbeleefd. Heeft ook echt een half uur geduurd voor ik daar weg was. Mijn layover in ATL is maar 1,5 uur en nu zit ik te stressen over het feit dat ze mij nog eens gaan ondervragen :=
Atlanta is ook zo een grote luchthaven :+

Succes! Ik ben vorig jaar op ATL over gestapt en dacht gezellig: Ik heb toch 4 uur, ik ga gewoon wandelen van Terminal A naar F..
Snap nou waarom die treintjes rijden daar :+ Wel veel gezien en het is een mooie luchthaven :D


Echt :') ? Treintjes om je naar de terminal te brengen? Whahaha zo cool!
Ik was vandaag op een cute klein vliegveldje in Lexington. Moest iemand afzetten maar het is echt inieminie, ghehe! Ben benieuwd naar JFK over een maand!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:44

Jaa die vliegvelden zijn best groot daar...

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:48

purny schreef:
Succes! Ik ben vorig jaar op ATL over gestapt en dacht gezellig: Ik heb toch 4 uur, ik ga gewoon wandelen van Terminal A naar F..
Snap nou waarom die treintjes rijden daar :+ Wel veel gezien en het is een mooie luchthaven :D

Haha ... ja, ik dacht ook "even" te wandelen, maar heb na een tijdje toch maar het treintje genomen. :')

xTitanic: Veel succes, hopelijk loopt alles soepeltjes. Wat raar trouwens dat je aanvraag zo lang duurt. Ik heb eens gekeken hoe lang het in mijn situatie zou duren, maar daar staan een paar weken tot hooguit een paar maanden voor. Nu ga ik wel als vrouw van een Amerikaan en hij woont hier bij mij, dus gaat het wat sneller dan wanneer hij in Amerika zou wonen, maar toch.

Iedereen een vrolijk Pasen en veel plezier in Amerika! (ik mis een paashaas smiley).

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:53

Victory Boy, je moet een paar maanden tellen bij de termijnen die ze online geven. Mijn vriendin is ook met een Amerikaan getrouwd en heeft een jaar moeten wachten op haar visum.

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:08

Maar woonde haar man in Amerika of in Nederland (of België)? Want het schijnt sneller te gaan als de Amerikaan niet in Amerika woont.

Niet dat ik nu naar Amerika wil emigreren, misschien ooit, maar voorlopig trekt het me niet.
En mijn vriend (we zijn ook nog niet getrouwd, heb ik ook nog geen behoefte aan :') ) wil voorlopig nog hier in Nederland blijven. We zijn nog bezig met de laatste stadium van de permanente verblijfsvergunning hier (wat soms best lastig gaat) en mocht hij afgewezen worden en teruggestuurd worden naar Amerika dan wil ik met hem mee. Hopelijk duurt het dan geen jaar voordat ik daar heen kan, ik kan geen jaar zonder hem. <3

Maar ik hoop dat hij gewoon lekker hier mag blijven. :D
Edit: Ik zit natuurlijk ook nog met een huis wat ik zou moeten verkopen, wie weet duurt dat wel langer dan een jaar. Nee, lijkt me beter dat het IND wat sneller gaat werken en hem zijn vaste verblijfsvergunning geeft. Hier is het leven goed, in Amerika zouden we weer helemaal overnieuw moeten beginnen.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:23

Ik weet er helaas ook alles van.. Mijn oom en tante zijn zo'n 12 jaar geleden geëmigreerd, zij hebben inmiddels wel een greencard maar hun 4 meerderjarige kinderen niet. Twee zijn inmiddels getrouwd met Amerikaan, eentje heeft een greencard maar de laatste was afgewezen.. Ze kreeg wel een F1 visa dus met dat visum kon ze blijven terwijl ze opnieuw een greencard aan ging vragen.. Toen was mijn oma overleden afgelopen kerst en zijn we in alle haast hier heen gekomen voor de begrafenis, werd mijn nichtje (ze is 19) geweigerd op Schiphol! :o

Echt mega bizar. Dit was in januari, en ze heeft net te horen gekregen dat ze 15 mei naar de US Ambassy mag in NL, en haar vader moet mee daar naar toe?! Echt raar, omdat ze meerder jarig is.


Ik ben echt blij dat ik gewoon een J1 heb, dat viel nog best mee.

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:14

Hoi! Ik kwam via een ander topic bij dit topic. Over drie weken ga ik met mijn ouders naar mijn broer in Amerika. We zitten in Californië, San José. Het plan was om te gaan rondtrekken met een camper maar we blijven toch in San José. Wel gaan we veel bezoeken met de auto. Hebben jullie leuke tips voor in die omgeving? Ook ben ik opzoek naar een mooie plek voor een paardentocht maar ik kan zelf voor die omgeving niet veel vinden, is natuurlijk een stad.. iemand tips? :D

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:20

Victory-Boy schreef:
Maar woonde haar man in Amerika of in Nederland (of België)? Want het schijnt sneller te gaan als de Amerikaan niet in Amerika woont.

Niet dat ik nu naar Amerika wil emigreren, misschien ooit, maar voorlopig trekt het me niet.
En mijn vriend (we zijn ook nog niet getrouwd, heb ik ook nog geen behoefte aan :') ) wil voorlopig nog hier in Nederland blijven. We zijn nog bezig met de laatste stadium van de permanente verblijfsvergunning hier (wat soms best lastig gaat) en mocht hij afgewezen worden en teruggestuurd worden naar Amerika dan wil ik met hem mee. Hopelijk duurt het dan geen jaar voordat ik daar heen kan, ik kan geen jaar zonder hem. <3

Maar ik hoop dat hij gewoon lekker hier mag blijven. :D
Edit: Ik zit natuurlijk ook nog met een huis wat ik zou moeten verkopen, wie weet duurt dat wel langer dan een jaar. Nee, lijkt me beter dat het IND wat sneller gaat werken en hem zijn vaste verblijfsvergunning geeft. Hier is het leven goed, in Amerika zouden we weer helemaal overnieuw moeten beginnen.

Nee, hij woonde in Amerika, maar mijn punt was meer dat je bij de algemene inschatting die ze online geven best nog wat tijd extra kan rekenen. Er kunnen altijd complicaties zijn (formulieren of tax returns die je extra moet indienen), of de ambassade kan achterstand hebben (zoals Titanic hierboven zegt). Die termijnen zijn vaak heel erg optimistisch gerekend en ervan uitgaande dat alles heel vlot loopt, wat helaas niet het geval is in Amerikaanse bureaucratie. Ik heb ook eeuwen moeten wachten op mijn geboortecertificaat en een apostille uit Amerika.

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:51

Dat zou inderdaad kunnen natuurlijk. De Amerikaanse ambassade in Amsterdam regelde dingen altijd supersnel voor mijn vriend, maar dat waren natuurlijk andere dingen. Papieren die hij nodig had voor zijn visum gingen in Amerika erg langzaam en in Amsterdam juist erg snel.

Maar goed, het is gelukkig (nog) niet van toepassing en ik hoop dat zijn vaste visum voor Nederland er snel door is. Hij woont nu al bijna 7 jaar bij mij, maar het IND is zo verschrikkelijk traag, ik zal blij zijn als alles achter de rug is en alles goed geregeld is. Het zou een nachtmerrie worden als hij afgewezen wordt en ik door het hele riedeltje moet om naar Amerika te kunnen gaan waar ik nog eigenlijk helemaal niet naar toe wil.

Waarom heb ik niet gewoon een Nederlandse man aan de haak geslagen, dat maakt samenwonen zoveel makkelijker ... :')

@Margoooo: Dat is inderdaad erg raar. Ik zag laatst op tv (border security ofzo) ook zoiets: een jongen die zijn hele leven in Amerika heeft gewoond (ouders of alleen zijn moeder geëmigreerd naar de VS) en dacht dat hij een Amerikaans paspoort had en die werd ook geweigerd toen hij weer terugkwam van een vakantie of zo iets en moest (geloof ik, maar dat weet ik niet zeker meer, hoefde niet direct iig) het land verlaten. Ik was met een half oor aan het luisteren, dus heb niet alles meegekregen, maar het was een vreemde situatie. Vond het sowieso vreemd dat hij niet eens wist of hij een Amerikaans paspoort had, je moet toch je paspoort meenemen als je het land uitgaat?

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:55

Waarschijnlijk had hij geen social security number aangevraagd wanneer hij 18 werd...
wat zijn ee toch streng.
Heb overigens geen vertraging opgelopen ik was door al de customs in minder dan een uur! En doordat het met kiosks was geen ondervraging gehad

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 02:40

@ Victoria-Boy: Ja schijnbaar had ze wel een F1 visum maar geen reisdocumenten.. Maar het gekke is, vlak voor vertrek hebben ze nog een handtekening geregeld van school omdat ze dachten dat ze dan het land wel gewoon in en uit mocht.. En sws ook stom dat ze in de VS niet hebben gezegd bij vertrek van 'eh lady je mag er nu niet meer in'. Echt zo sneu voor haar, ze mag nu 15 mei uiteindelijk naar de ambassade, maar ze zit er al vanaf 4 januari.. Ze mist gewoon een heel semester op school nu, ze mist al haar vrienden.. En ze had natuurlijk ook maar een kleine koffer met kleding voor een week mee.. Echt cru.. Maar aan de andere kant ook wel typisch dat ze zich niet van de situatie op de hoogte waren...

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 03:47

Jee wat een miserie.. soms denk ik echt dat ze die dingen gewoon opzettelijk doen. Een F1 visum kan je dus aanvragen om in de VS te blijven tot je LPR bent zeker? Maar dat kost nog eens 1000 dollar, niet zeker of ik dat uiteindelijk ga doen. Want dan heb je ook nog geen werkvisum.. moeder heeft dat wel aangevraagd maar kon dus een jaar niets doen :o en ja zij werd geadviseerd niet te reizen