Vrijwilligerswerk Azië (Cambodja) of Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Love_boyke
Berichten: 318
Geregistreerd: 25-06-07

Vrijwilligerswerk Azië (Cambodja) of Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 13:30

Hallo Bokkers!

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen (en staat dit topic goed geplaatst)
In Maart wil ik 1 maand vrijwilligerswerk in het buitenland gaan doen. Dit het liefst in Azië (voorkeur gaat
uit naar Cambodja) of Afrika.
Omdat er véél organisaties zijn waarbij je véél geld betaald (600+) ben ik op zoek naar ervaringen vanuit bokt,
met kleinere organisaties. Het geld is er, maar ik wil geen organisaties steunen waarvan veel van dit 'vrijwilligersgeld'
gaat naar de winst van de organisatie, in plaats van naar het project. (Be-more, pure, abroad enz..)


Wat zoek ik?
- Een project in Azië of Afrika waarbij ik me in kan zetten voor de gemeenschap, zonder dat een organisatie (heel veel) profijt
maakt van de betalingen van vrijwilligers (Ik snap dat het geld ergens vandaan moet komen, maar 1300 euro voor 4 weken
vrijwilligerswerk betalen, dan vraag ik me af waar dat geld naartoe gaat...)
- Project gerund door Nederlanders, kleine organisaties, stichtingen, non-profit enz.
- Ik hoef geen hulp bij het regelen van ticket/visum/entingen enz. Al eerdere ervaringen met vrijwilligerswerk en dit is goed zelf te doen.

Hopelijk hebben jullie ervaringen met dit soort vrijwilligerswerk! Het lijkt me super om in Maart op pad te gaan, en ergens iets te kunnen
betekenen. Door mijn opleiding hoop ik me vooral te kunnen richten op werk dat de leefomgeving van mensen kan verbeteren, zoals hulp
bieden bij sociale projecten, AIDS/HIV bestrijding en voorlichting, straatkinderen, kinderarbeid, noodsteun enz.

Super bedankt alvast, en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Re: Vrijwilligerswerk Azië (Cambodja) of Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:53


Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Vrijwilligerswerk Azië (Cambodja) of Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:56

Ik volg even. Wil zelf volgend jaar graag naar Zuid-Afrika en heb be more wel op het oog. Maar inderdaad erg duur. Maar dit is wel mijn eerste keer en ga helemaal alleen, dus een betrouwbare organisatie komt bij mij wel voor op :) Ben benieuwd naar de reacties hier..

Love_boyke
Berichten: 318
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Vrijwilligerswerk Azië (Cambodja) of Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 15:09

Heb mezelf nu ingeschreven bij 'Plan my gap year' mss ook iets voor jou Ann_Pam?
Over 48 uur weet ik of ik met hun meega of niet, aaaaah spannend!!! Nu we toch een topic hebben..
mensen ervaring met Cambodja?

En february, wanneer wil jij naar Cambodja gaan?

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Vrijwilligerswerk Azië (Cambodja) of Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:24

Nog nooit van gehoord, zal eens even een kijkje nemen op de site!
Spannend hoor, laat je het even weten hier?

Erpel

Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:25

Ik was het eerst ook van plan om vrijwilligerswerk te gaan doen. Heb contact gehad met deze mensen: http://www.hetanderereizen.nl. Klonk allemaal goed! Echter toch voor gekozen om alleen te gaan rondreizen!

Love_boyke
Berichten: 318
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 11:03

Even een update (ook al loopt het topic niet echt haha, maar voor Ann_pam)
Inmiddels heb ik iets gevonden, en ben ik aangenomen. Ik ga van 28 februari tot en met
14 april naar Cambodja, via Plan My Gap Year. Vrijwilligerswerk met kinderen van 3 tot 5 in
een dagopvang voor de minder bedeelde. 1 maand vrijwilligerswerk, de andere 2 weken lekker rondreizen.

Ann_Pam: een meisje uit mijn klas is vorig jaar met Be More geweest, was heel goed bevallen!

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Vrijwilligerswerk Azië (Cambodja) of Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:03

Oke dat klinkt super! :) tof dat je al zo snel kan gaan, dat lukt allemaal nog met het regelen etc?
Ga je ook alleen reizen of is dat met een groep?
Wil idd volgend jaar rond de zomer waarschijnlijk met bemore gaan, ik ga wel alleen, maar hoop daar reismaatjes te kunnen vinden

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:41

Ik wil me hier ook even melden. Ben ook opzoek naar een project in Afrika, maar er is zoveeeeeel. En wat is nou goed? En wat is een beetje goede prijs enzovoort.

suus27

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Vrijwilligerswerk Azië (Cambodja) of Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:58

Kijk eens op kilroy.

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Vrijwilligerswerk Azië (Cambodja) of Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:43

ik heb me aangemeld bij bemore en ga in de zomer naar zuid afrika, ik moet zeggen dat ik het een super organisatie vind, ze helpen je bij alle vragen, je krijgt een uitgebreid reispakket na aanmelding, ik heb al contact met medevrijwilligers via hun site, heb er super veel zin in!