Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:32

Wij huren altijd fietsen bij de stella in de Koog.
Fijn hoor die elektrische fiets met het windje wat er toch wel heel vaak staat

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 20:07

esje01 schreef:
Wij huren altijd fietsen bij de stella in de Koog.
Fijn hoor die elektrische fiets met het windje wat er toch wel heel vaak staat


Ik heb thuis ook een electrische, dus die gaat nu ook mee, verwacht komende week mijn nieuwe verbeterde accu dus dan is ie er weer helemaal klaar voor hihi.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:33

Wij hebben tot heden bij de brink altijd fietsen gehuurd. Sinds 2 jaar kan het nu ook bij het apartementencomplex waar wij altijd zitten, dat hebben wij vorig jaar gedaan, en super fijn. Je hoeft niet eerst helemaal ergens heen bijvoorbeeld! :D

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 23:32

Mijn koopjesjagershart vraagt zich af welke supermarkten op Texel een aanrader zijn qua afprijzingen? Hebben de Jumbo's een een verspil me niet bak? (die was er volgens mij nog niet de laatste keer dat ik op Texel was) Ik zag dat Spar de Krim meedoet met Too Good To Go, en de Spar in Oudeschild en de Lidl in de Koog ook. Maar heeft iemand toevallig enig idee wie er een beetje fanatiek is met afprijzingsstickers? Zijn er nog andere aanraders als je op zoek bent naar koopjes op Texel?

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 06:25

Alwiene schreef:
Mijn koopjesjagershart vraagt zich af welke supermarkten op Texel een aanrader zijn qua afprijzingen? Hebben de Jumbo's een een verspil me niet bak? (die was er volgens mij nog niet de laatste keer dat ik op Texel was) Ik zag dat Spar de Krim meedoet met Too Good To Go, en de Spar in Oudeschild en de Lidl in de Koog ook. Maar heeft iemand toevallig enig idee wie er een beetje fanatiek is met afprijzingsstickers? Zijn er nog andere aanraders als je op zoek bent naar koopjes op Texel?

De jumbo in den burg heeft een bak met afgeprijsde dingen die op de datum zijn, maar je moet wel geluk hebben dat er wat in zit. En bij de lidl zag ik laatst een hoop stickers met korting gewoon tussen de andere artikelen.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 12:33

__nina schreef:
Alwiene schreef:
Mijn koopjesjagershart vraagt zich af welke supermarkten op Texel een aanrader zijn qua afprijzingen? Hebben de Jumbo's een een verspil me niet bak? (die was er volgens mij nog niet de laatste keer dat ik op Texel was) Ik zag dat Spar de Krim meedoet met Too Good To Go, en de Spar in Oudeschild en de Lidl in de Koog ook. Maar heeft iemand toevallig enig idee wie er een beetje fanatiek is met afprijzingsstickers? Zijn er nog andere aanraders als je op zoek bent naar koopjes op Texel?

De jumbo in den burg heeft een bak met afgeprijsde dingen die op de datum zijn, maar je moet wel geluk hebben dat er wat in zit. En bij de lidl zag ik laatst een hoop stickers met korting gewoon tussen de andere artikelen.


Tnx, ja geluk geldt altijd uiteraard maar goed om alvast te weten dat ze hem daar dus wel hebben de koopjesbak :D Lidl ook kortingen, interessant!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:36

De Jumbo in de Koog had vorig jaar die bak al, maar dat dringt nu pas bij mij binnen ofzo, super stom!

Verder heb ik bij de lidl echt nog nooit zo’n bak gezien, enkel en alleen van die 30 of 35% korting stickers die gewoon in het vak liggen.

marga1
Berichten: 893
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:49

Het is nu zo druk dat er weinig in die bakken terecht komt, je staat eerder voor lege schappen in de namiddag en als je de pech hebt dat s'morgens de vrachtwagen de boot gemist heeft.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:53

Het gaat opschieten, nog 4 maandjes….
In juni even weekje vrij, ging het niet redden om te wachten tot september haha!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:54

marga1 schreef:
Het is nu zo druk dat er weinig in die bakken terecht komt, je staat eerder voor lege schappen in de namiddag en als je de pech hebt dat s'morgens de vrachtwagen de boot gemist heeft.


Zo druk ja?
Planning voor de dag van aankomst is al gemaakt :D

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 18:16

Banyu schreef:
De Jumbo in de Koog had vorig jaar die bak al, maar dat dringt nu pas bij mij binnen ofzo, super stom!

Verder heb ik bij de lidl echt nog nooit zo’n bak gezien, enkel en alleen van die 30 of 35% korting stickers die gewoon in het vak liggen.


Dat kan goed kloppen hoor, Texel heeft mij vorig jaar helaas moeten missen hihi.


marga1 schreef:
Het is nu zo druk dat er weinig in die bakken terecht komt, je staat eerder voor lege schappen in de namiddag en als je de pech hebt dat s'morgens de vrachtwagen de boot gemist heeft.


Ah dat is jammer, maar we gaan het gewoon bekijken, in ieder geval handig om te weten wie wat eventueel heeft.


@Banyu, in juni wel vrij maar niet naar Texel?

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:24

marga1 schreef:
Het is nu zo druk dat er weinig in die bakken terecht komt, je staat eerder voor lege schappen in de namiddag en als je de pech hebt dat s'morgens de vrachtwagen de boot gemist heeft.

Klopt, ervaar ik ook vaak. Doe altijd mijn weekboodschappen op woensdag of donderdagavond. Lege schappen vaak, zie niet heel vaak stickers. Brood etc liht er sowieso nooit, vlees is vaak ook heel weinig maar nooit stickers erop

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:43

Siersma schreef:
marga1 schreef:
Het is nu zo druk dat er weinig in die bakken terecht komt, je staat eerder voor lege schappen in de namiddag en als je de pech hebt dat s'morgens de vrachtwagen de boot gemist heeft.

Klopt, ervaar ik ook vaak. Doe altijd mijn weekboodschappen op woensdag of donderdagavond. Lege schappen vaak, zie niet heel vaak stickers. Brood etc liht er sowieso nooit, vlees is vaak ook heel weinig maar nooit stickers erop


Word je daar soms niet gek van als eilandbewoner? Voor ons is het tijdelijk. Hier heb ik er zelden last van dat ik misgrijp ofzo. Hooguit met kerst of Pasen...

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:45

Ja erg hé @alwiene!
Zou zo graag gaan, maar helaas, bijrijdsrer voor paard is dan ook weekje weg, dus we wachten gewoon braaf tot 11 september

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:48

Muga schreef:
Word je daar soms niet gek van als eilandbewoner? Voor ons is het tijdelijk. Hier heb ik er zelden last van dat ik misgrijp ofzo. Hooguit met kerst of Pasen...

Ja vind het soms wel vervelend maar is nou eenmaal zo. Andere dingen vind ik iritanter, zoals toeristen en het verkeer _-:(

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:49

Siersma schreef:
Muga schreef:
Word je daar soms niet gek van als eilandbewoner? Voor ons is het tijdelijk. Hier heb ik er zelden last van dat ik misgrijp ofzo. Hooguit met kerst of Pasen...

Ja vind het soms wel vervelend maar is nou eenmaal zo. Andere dingen vind ik iritanter, zoals toeristen en het verkeer _-:(


Maar de toeristen zijn volgens mij de grootste veroorzakers van de lege schappen... Of niet?
Het verkeer snap ik wel haha. Daar word ik al moe van als ik er ben :')

Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:50

We komen allemaal je eiland overspoelen siersma.
Mn dochter van 4 heeft ook mijn zus uitgenodigd, dus die komt ook een paar dagen met haar vriend langs.
Voor ons gaat het opschieten, nog 5 weken :)

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:53

Muga niet altijd hoor. Bij onze Spar hier in skil is het gewoon slecht inkopen. Daar komt maar 3x pw een levering. Als je dus op woensdag komt is er vaak geen vlees en groente meer want de auto is op dinsdag geweest en komt pas op donderdag weer. En dat komt dus echt niet door de toeristen

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 18:55

Siersma schreef:
Muga niet altijd hoor. Bij onze Spar hier in skil is het gewoon slecht inkopen. Daar komt maar 3x pw een levering. Als je dus op woensdag komt is er vaak geen vlees en groente meer want de auto is op dinsdag geweest en komt pas op donderdag weer. En dat komt dus echt niet door de toeristen


Goede informatie dit om te weten, belangrijke boodschappen bij de Spar dus op dinsdag of donderdag fixen :=

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:05

Als je genoeg geld hebt wel. Spar is echt flink duurder dan de jumbo :$

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:12

Siersma schreef:
Als je genoeg geld hebt wel. Spar is echt flink duurder dan de jumbo :$


Ja dat is toch best bizar dat prijsverschil... De meeste spar zitten op een vakantiepark maar zijn echt zo duur. De plus in de cocksdorp is ook wel fijn. Maar 't is altijd zo druk in de supermarkten. Maakt weinig uit wanneer we er zijn.

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:17

Ik woon dus in Oudeschild. Vorig jaar deden wij elke week onze boodschappen in de Plus in Cocksdorp, maar dan wel om half 4/4 uur op vrijdag. Heel rustig dan nog. Plus is ook een hele fijne supermarkt vonden wij. Dus ja dan maar wat verder rijden maar rustiger boodschappen doen is ook wat waard

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:58

Siersma schreef:
Ik woon dus in Oudeschild. Vorig jaar deden wij elke week onze boodschappen in de Plus in Cocksdorp, maar dan wel om half 4/4 uur op vrijdag. Heel rustig dan nog. Plus is ook een hele fijne supermarkt vonden wij. Dus ja dan maar wat verder rijden maar rustiger boodschappen doen is ook wat waard


Ja dat is een slimme tijd idd. Maandagochtend rond uur of 11 zal het ook wel rustig zijn denk ik haha.
Ga hem onthouden. We komen altijd op verschillende dagen aan. Nu op zondag, dus dan maandag maar eens boodschappen doen denk ik...

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:15

Muga schreef:
Siersma schreef:
Ik woon dus in Oudeschild. Vorig jaar deden wij elke week onze boodschappen in de Plus in Cocksdorp, maar dan wel om half 4/4 uur op vrijdag. Heel rustig dan nog. Plus is ook een hele fijne supermarkt vonden wij. Dus ja dan maar wat verder rijden maar rustiger boodschappen doen is ook wat waard


Ja dat is een slimme tijd idd. Maandagochtend rond uur of 11 zal het ook wel rustig zijn denk ik haha.
Ga hem onthouden. We komen altijd op verschillende dagen aan. Nu op zondag, dus dan maandag maar eens boodschappen doen denk ik...

De ochtenden zijn volgens mij sowieso rustiger, zeker als je optijd bent. Was van de week om half 9 in de jumbo in den burg, heerlijk rustig :)
Het is altijd even plannen je boodschappen, maar er zijn ook nog wel rustigere tijden.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 22:27

Siersma schreef:
Als je genoeg geld hebt wel. Spar is echt flink duurder dan de jumbo :$


Ik ben helaas door een berg aan voedselintoleranties ontzettend afhankelijk van bepaalde producten, dus ja als ik iets op beide plekken kan kopen zal ik zeker Jumbo kiezen. Maar soms is het jammer van de prijs maar ben ik al blij als ik iets kan krijgen. Sowieso sinds ik glutenvrij eet heeft het begrip 'dure boodschappen' een nieuwe betekenis gekregen :')

We zitten straks vlakbij de Plus, maar ik heb ook dingen die ik alleen bij de AH kan kopen, en dingen die ik alleen bij Jumbo kan kopen, oftewel we zullen het hele eiland wel weer overcrossen :+