Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:25

Totaal onverwacht ook even een korte getaway naar Texel gepland. Heerlijk in Opduin, het hotel waar ik vroeger gewerkt heb. *\o/*

Hoe is het momenteel met het verkeer en de boot op zondag qua wachttijden?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:18

Over 2.5 maand mogen wij! :D en dan nog eens over 4.5 maand! :D

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:26

Ik ga woensdag met mijn vader naar Texel vliegen (hij kan vliegen dus dan gaan we in een 2 persoons vliegtuig) en dan blijven we daar een middagje! Nog nooit eerder geweest dus ben benieuwd :)

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:23

Rawr schreef:
Totaal onverwacht ook even een korte getaway naar Texel gepland. Heerlijk in Opduin, het hotel waar ik vroeger gewerkt heb. *\o/*

Hoe is het momenteel met het verkeer en de boot op zondag qua wachttijden?

Kijk ff op de site van de teso. Staat vaak een indicatie op en je kan ook de webcam bekijken voor actueel beeld.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 20:34

Siersma schreef:
Bijna welkom dan Alwiene! Tis hier weer warm weer vandaag. Hoop dat je camping nog een beetje groen is en niet hooi op stokjes zoals bijna op t hele eiland. Schrik niet van de droogte dus...


Camping is nog aardig groen! Zijn goed aangekomen en geinstalleerd en bij Latino de buiken volgegooid <3 Oftewel; we zijn er weer haha.

Iemand ervaring met dat Food Festival wat volgend weekeind is?

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:39

Ben dr nog nooit geweest maar t schijnt erg leuk te zijn. Je bedoelt die op Oudeschild toch?

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:41

Siersma schreef:
Kijk ff op de site van de teso. Staat vaak een indicatie op en je kan ook de webcam bekijken voor actueel beeld.

Thanks, kennelijk heb ik er met het bestellen van het e-ticket dan overheen gekeken.

Wat dat ticket betreft, ik heb helemaal geen printer en kan het dus niet op papier zetten. Wel heb ik mijn kenteken geregistreerd en ik lees dat de slagboom dan automatisch omhoog zou moeten gaan, iemand daar ervaring mee?

En kan ik de QR-code anders op mijn telefoon laten zien om toegang tot de boot te krijgen?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:44

Rawr schreef:
Siersma schreef:
Kijk ff op de site van de teso. Staat vaak een indicatie op en je kan ook de webcam bekijken voor actueel beeld.

Thanks, kennelijk heb ik er met het bestellen van het e-ticket dan overheen gekeken.

Wat dat ticket betreft, ik heb helemaal geen printer en kan het dus niet op papier zetten. Wel heb ik mijn kenteken geregistreerd en ik lees dat de slagboom dan automatisch omhoog zou moeten gaan, iemand daar ervaring mee?

En kan ik de QR-code anders op mijn telefoon laten zien om toegang tot de boot te krijgen?


Ook de code kan je gewoon laten zien op je telefoon bij de boot. Geen probleem!
Vorig jaar, als vervoersbewijs gekocht, helaas mijn eigen auto naar de garage, dus met de auto vd garage en het e ticket naar de boot, alles uitgelegd, en ze deden totaal niet moeilijk! :D
Zelfde als destijds met de e vignet.... Nu alweer aangeschaft voor september en december. Tja, jaar ben je toch goedkoper uit, dus maakt dan ook net uit wanneer we het aanschaffen! :+

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:52

Als je kenteken geregisteerd is moet de slagboom idd automatisch omhoog gaan. Moet je wel bij de rechtse banen gaan staan, niet bij de loketten.

En idd regel ook een vignet voor parkeren thuis, is heel makkelijk. Betalen met ideal en je bent klaar.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:54

Ik ga as maandag. Iemand tips? Ik ga met kinderen en ben er naar 1 maar 1dag. Zal t druk zijn bij de boot ?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:56

Lynn_Nikita schreef:
Ik ga as maandag. Iemand tips? Ik ga met kinderen en ben er naar 1 maar 1dag. Zal t druk zijn bij de boot ?


Zoals Siersma zojuist aangeeft;


Siersma schreef:
Ben dr nog nooit geweest maar t schijnt erg leuk te zijn. Je bedoelt die op Oudeschild toch?

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:59

Siersma schreef:
Idd in de Koog. Ben je vast op zondag voorbij gekomen, ben er dan sowieso nooit.


Ja op zondag idd... dus dat is dan niet handig haha. Meestal zijn we er een weekend dus dan zaterdag ff den burg en zondag de koog. Maar straks een week dus dan moet het lukken. Al vind ik het een beetje raar om een winkel in te lopen en "hoi Siersma" te zeggen :D

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:00

Lynn_Nikita schreef:
Ik ga as maandag. Iemand tips? Ik ga met kinderen en ben er naar 1 maar 1dag. Zal t druk zijn bij de boot ?

Kijk dus ff op de site van de teso. Zou wel vroeg gaan, scheen vanmorgen ook al heel vroeg druk geweest te zijn. Eerste boot al begreep ik, die gaat om half 7 uit Den Helder.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:01

Haha Muga. Zou wat zijn als ik er dan niet ben haha. Nee gein, heet Marjolein dus je mag kiezen.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:02

Welke dagen de meeste kans? En primera toch?

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:04

Meeste kans op woensdag. Dinsdag kan ook, is dan ook braderie dus wel druk maar ben dr dan wel denk ik.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:32

Ik ben stiekem toch wel jaloers op je hoor Siersma dat je er lekker woont, wij komen altijd wel elke vakantie bij de Primera in De koog, maar nooit bij stil gestaan dat er dan ook een bokker werkt! :=

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:41

Voor mij is t gewoon thuis hoor. Niet bijzonder meer zeg maar. Al kan ik er ontzettend van genieten om met mn hafhe door t bos te rijden, maar dat zou ik ook doen ergens anders denk ik.

Ik zelf heb een stacaravan in Drenthe, vind t heerlijk daar. Rust en mooie natuur die anders is dan hier.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:25

Siersma schreef:
Voor mij is t gewoon thuis hoor. Niet bijzonder meer zeg maar. Al kan ik er ontzettend van genieten om met mn hafhe door t bos te rijden, maar dat zou ik ook doen ergens anders denk ik.

Ik zelf heb een stacaravan in Drenthe, vind t heerlijk daar. Rust en mooie natuur die anders is dan hier.


Ja komt misschien omdat je niet beter weet? Al snap ik heel goed, dat je dat hebt hoor!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 19:46

Rawr schreef:
Totaal onverwacht ook even een korte getaway naar Texel gepland. Heerlijk in Opduin, het hotel waar ik vroeger gewerkt heb. *\o/*

Hoe is het momenteel met het verkeer en de boot op zondag qua wachttijden?


Opduin <3 Eén keer 1 nacht gezeten, heerlijk was het, maar helaas heb ik verder geen Opduin centen :=


Siersma schreef:
Idd in de Koog. Ben je vast op zondag voorbij gekomen, ben er dan sowieso nooit.


Dit heb ik vandaag per ongeluk gecontroleerd, dacht ff dat het zaterdag was, maar het klopte hoor, je was er niet :+


horzieloverr schreef:
Ik ga woensdag met mijn vader naar Texel vliegen (hij kan vliegen dus dan gaan we in een 2 persoons vliegtuig) en dan blijven we daar een middagje! Nog nooit eerder geweest dus ben benieuwd :)


Zo grappig dit, wij zaten vanmiddag wat te drinken bij het vliegveld en naar de vliegtuigjes (en parachutisten) te kijken en zeiden al tegen elkaar van joh als je zo'n vliegtuigje hebt ga je gewoon 'ff wat drinken' op Texel. Het is dat ik niet vlieg haha, maar hoe heerlijk is dat.


Banyu schreef:
Over 2.5 maand mogen wij! :D en dan nog eens over 4.5 maand! :D


Pfff 2,5 maand nog, wachten duurt lang he! :(:) Ik wilde zo graag weer een keer in het hoogseizoen, vind alle markten en braderieën zo heerlijk en dat mis ik echt als ik niet in juli of augustus ga. Morgen beginnen met de weekmarkt, al is die er altijd wel, maar staat een fijne kraam die hondensnacks allemaal per stuk verkoopt, ff shoppen voor mijn vierpoter dus <3


Siersma schreef:
Ben dr nog nooit geweest maar t schijnt erg leuk te zijn. Je bedoelt die op Oudeschild toch?


Ja klopt die bedoel ik! Ach ja toegang is gratis dus denk dat we sowieso wel even gaan kijken. Maar ben altijd een beetje bang voor te hip voedsel tegen idiote prijzen, maar hey niemand dwingt me wat te kopen en als t niks voor ons is zijn we zo weer weg :)

Banyu schreef:
Zelfde als destijds met de e vignet.... Nu alweer aangeschaft voor september en december. Tja, jaar ben je toch goedkoper uit, dus maakt dan ook net uit wanneer we het aanschaffen! :+


Ja dat was nu mazzel hebben, die hadden wij ook in april gekocht voor een heel jaar, en omdat we nu toevallig met dezelfde auto zijn hoeven we hem dus niet opnieuw te kopen, toch weer leuk meegenomen :D


Siersma schreef:
Meeste kans op woensdag. Dinsdag kan ook, is dan ook braderie dus wel druk maar ben dr dan wel denk ik.


De braderie <3 nu al zin in. Als ik het niet vergeet kom ik dan ook nog wel ff hoi zeggen haha.

Siersma schreef:
Voor mij is t gewoon thuis hoor. Niet bijzonder meer zeg maar. Al kan ik er ontzettend van genieten om met mn hafhe door t bos te rijden, maar dat zou ik ook doen ergens anders denk ik.

Ik zelf heb een stacaravan in Drenthe, vind t heerlijk daar. Rust en mooie natuur die anders is dan hier.


Ja ik snap het wel, ik woon min of meer op de veluwe en Drenthe zijn wij ook zo. Dat is dus vrij normaal allemaal. Maar toch, ik ben blij dat ik niet in het westen (randstad) woon hoor, en dat er zoveel moois in de directe omgeving is en dat zal jij vast ook hebben. Maar er inderdaad niet meer zo van genieten als een toerist.



Wat was het warm vandaag!! T schijnt 24 graden maar vond het veel warmer voelen. We zijn vandaag voor het eerst op de Slufter wezen wandelen. Vanaf de sluftertrap bijna helemaal naar de zee. Maar jeetje wat loopt dat mulle zand zwaar zeg! Ik wilde er wandelen omdat ik gehoord had van de zichtmelding van een al sinds januari vermiste hond daar, wilde mijn ogen openhouden. Helaas heeft dat (natuurlijk) niets opgeleverd, maar hey ik kon het op zijn minst proberen. -O-
Daarna bij het vliegveld even wat gedronken, in de Koog een salade gegeten, en weer ff terug naar de camping voor wat spelletjes en uitrusten. Nog pizza's opgehaald bij Italia, bij de Lidl tiramisu gescoord (stukken goedkoper dan in een restaurant hihi) lekker meegenomen naar de camping om daar hangend voor de tent op te eten, en nu lekker met het laptoppie op schoot. Nu is de schaduw en met het beetje wind wat er inmiddels is vind ik het wel frisjes worden, maar wat een heerlijke soms zelfs te warme dag was het vandaag. Benieuwd naar morgen want dan schijnt het helemaal warm te worden! Even naar den Burg voor de markt en verder maar kalm aan denk ik :P

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:50

Helaas voor jou ben ik er Dinsdag niet, hrb zaterdag gewerkt em dan ben ik op dinsdag altijd vrij, heerlijk. Morgen ook vrij dus prima te doen met die hitte. Wat was t warm idd, door de wei ige wind voelde t ook heet aan. Wij hebben dus ff getourd met de cabrio, je moet wat. Morgen word t nog warmer zeggen ze. Mss dan maar om 6 uur eruit om toch nog te kunnen rijden.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:51

Ja, al was je met een andere auto Alwiene, als je hun even gemaild of gebeld had, hadden ze ook echter niet moelijk gedaan!

2015 in het hoogseizoen weer gegaan, helaas liep ik op krukken ivm een gescheurde teen, wat vanwege vakantie nog niet ingegipst was, maar alleen getaped, gelukkig want dan kon ik nog wel even lekker zwemmen! Ook inderdaad 1 van de redenen van de braderieën, maar vond er toen niet veel aan! Ook het weer viel enorm tegen voor hoogseizoen!

Jaar later gewoon weer in het naseizoen gegaan, en toen hadden we echt 30 graden, of erover zelfs nog! Zee gezwommen en al. Volgens mij had ik toen even een zomer van 2015 én 2016! :D

Mwa, vorige maand vond ik het langer duren. Nu ik er bij na denk, denk ik, maand is echt snel gegaan hoor!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 19:52

Siersma schreef:
Helaas voor jou ben ik er Dinsdag niet, hrb zaterdag gewerkt em dan ben ik op dinsdag altijd vrij, heerlijk. Morgen ook vrij dus prima te doen met die hitte. Wat was t warm idd, door de wei ige wind voelde t ook heet aan. Wij hebben dus ff getourd met de cabrio, je moet wat. Morgen word t nog warmer zeggen ze. Mss dan maar om 6 uur eruit om toch nog te kunnen rijden.


Naar wat voor cabrio moet ik uitkijken als ik je wil spotten? Wanneer werk je komende week? Ik ben er nog t/m de dinsdag de week daarop, die dag gaan we weer naar huis. Net op tijd voor de laatste braderie bij ons in Zwolle op woensdag :+

@ Banyu, Parkeervignet gaat volgens mij echt wel per auto hoor, kan je niks aan veranderen denk ik..

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:59

Parkeervignet kun je alleen veranderen met een vrijwaring, dus als je m verkocht hebt.

We hebben een renault magane, maar ik rij er zelf eigenlijk niet vaak mee. Rij liever in mn felgele Fox, mn eigen autotje. Mss ga ik mkrgen ook wel even een rondje Den Burg, ligt eraan hoe warm t is.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:01

Siersma schreef:
Parkeervignet kun je alleen veranderen met een vrijwaring, dus als je m verkocht hebt.

We hebben een renault magane, maar ik rij er zelf eigenlijk niet vaak mee. Rij liever in mn felgele Fox, mn eigen autotje. Mss ga ik mkrgen ook wel even een rondje Den Burg, ligt eraan hoe warm t is.


dan hebben wij vorig jaar geluk ermee had, want ik heb toen het hele verhaal uitgelegd, en het was binnen een uur omgewisseld van kenteken!