Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:56

Woensdag exact drie weken, tijd kan niet snel genoeg gaan!

Alleen maar vier dagen in ZA dus kan hier niet echt meepraten :+

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 21:12

Jij gaat naar Botswana toch? Lijkt me ook geweldig!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:41

Ja, starten in Johannesburg en dan 4x4 met daktent halen, door Botswana naar het noorden naar de Victoria falls. Dan westelijk over de Caprivistrook en dan weer Botswana in en richting het zuiden en eindigen drie nachten geloof ik ergens in Limpopo.

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 21:45

Te gek!!!! Ik wil zo graag met zo'n auto en daktent op pad.
Is Botswana makkelijk te doen qua rondreizen (sorry... Even beetje offtopic)??

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:46

Ja, denk zelfs makkelijker dan in Namibie qua wegen. Alleen reizen we wel na het natte seizoen, dus andere uitdagingen dan alleen maar stof.

Ben heel benieuwd hoe de landen van elkaar verschillen! Ik denk dat we de 4x4 iets vaker nodig zullen hebben :D

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:01

Gaaf Sakura789! Een lange trip door Botswana staat ook nog steeds op m'n lijstje.
In september maar eens wat opties doornemen.
Hoe lang ben je onderweg? Ik ben altijd beperkt in het aantal dagen van huis dus een hele rondtrip zit er niet in.

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 22:02

Ja vertel eens wat meer haha. Zo'n auto huren is niet zo ingewikkeld. Had al een gevonden voor krugertrip (die niet doorging).

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:16

Ruim drie weken, eerst een nachtje in Johannesburg slapen en daarna de auto halen en de grens over. Per dag zo’n 250 tot max 500 km rijden en dan twee/drie nachten per campsite. Of kortere stukken en één nachtje slapen. Grote kaart mee en routes uitstippelen, rekening houden met inkopen doen en tanken. Alle afstanden en soort wegen staan op de kaart en daar moet je meestal nog wat kilometers bij op tellen, campsites liggen meestal off road. Dubbele accu voor de koelkast en genoeg hout, aanmaakblokjes (je mag in Botswana hout sprokkelen, Namibie niet). Dierlijke producten mogen geen grenzen over, dus inkopen doen voor ongeveer vier dagen. Alles afgesloten en dicht houden ivm baboons. Na een week een lodge nemen, even wat ruimte en tijd om grote spullen te wassen. Shirts, ondergoed en sokken in een handwasje (beetje biotex mee, ook handig voor wondje) en een touw en spijkers mee. Vroeg op pad en elke dag met rijden de route uitstippelen en onderweg afwisselen en korte pauzes nemen. Tent opzetten is in 5min gefixed, dat is heel relaxed! Alle spullen op vaste plekken bewaren, dat scheelt enorm. Bar in banden harder en zachter zetten naar de weg waarop je rijdt. Bij gravel af en toe even controleren of je geen lekke banden hebt, soms voel je dat echt niet :')

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:28

Ah ruim 3 weken nee dat red ik niet achter elkaar van huis. Voor mij is eigenlijk 2,5 week max als mijn vader thuis op de paarden kan passen.
Vandaar dat ik een beetje naar de route zit te kijken en dan eventueel de trip in 2x te doen. Wil ook voldoende tijd hebben op bepaalde plaatsen voor fotografie en dus niet na 1 nacht al weer naar de volgende plek.
De manier van reizen ben ik mee bekend ;)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:38

Als je de Caprivistrip niet mee pakt, kun je denk ik in twee weken een leuke route doen. Je moet alleen reisdagen inplannen en auto rijden niet erg vinden. Grote kaart kopen en plannen maar! Een beetje old school, maar heel overzichtelijk! Alleen plan in twee tankstations en tank wanneer je kunt. Wij hebben wel eens een lege pomp gehad :D

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 23:02

Heerlijk vooruitzicht!!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:55

In Namibië ook paar keer een lege pomp :D dat was idd tanken wanneer je een tankstation tegenkwam! Wij hadden ook maar een kleine auto met 60L tank, dan moet je echt plannen.

Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:01

Wat een gave reizen gaan jullie allemaal maken zeg!

Mijn stage is er ondertussen helemaal door! Contracten zijn getekend en de tickets zijn geboekt! 9 juni vliegen we op kaapstad, 25e begint de stage en 1 september vliegen we weer terug. Vroeg me nog wel af hoe het nu zit met het drinkwaterprobleem in kaapstad. Kan geen recente nieuwsartikelen meer vinden, maar misschien weet hier iemand iets over hoe het er nu voor staat?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:04

Veel beter! Door massale inspanningen komt het nulpunt wrs pas in 2019.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:34

Wij hadden wel een dubbele tank, maar dat blijft opletten, want de meter loopt pas als de eerste tank leeg is. Ook is het vullen een drama en waren we de auto steeds aan het schudden om de tweede tank vol te krijgen. De kaarten zijn binnen en lekker old school de route uitstippelen op de vloer!

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:13

Wat fijn Amber gefeliciteerd!!
Poes; nam je dan geen jerrycans mee? Ik wilde eerst naar Namibie in plaats van ZA toen zei de reisorganisatie ook; neem als het kan jerrycans met brandstof mee want er zijn inderdaad bijzonder weinig tankstations :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 15:00

Nee we hadden maar een gewone Rav. Had geen zin om jerrycans in de koffer bij te zetten. Zeker niet omdat de auto geregeld bij +40 graden geparkeerd stond. Is wel altijd gelukt, gewoon goed plannen.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:26

Na meer dan 2000km in 2 weken te hebben gereden mag ik vanavond m’n ouders weer naar t vliegveld brengen en morgen weer werken.

Gansbaai (hier woon/werk ik), Wilderness, Natures Valley, Port Elizabeth (Addo park), Knysna, Boesmanskloof en nu in CPT.

M’n vriend was ook een weekje mee en die is helemaal goed gekeurd :P was wel grappig, m’n ouders en Engels. “Do you want comecommer?” :') oh mam. Haha.

Een van m’n favo plekjes, fijn om weer even terug te zijn, Robberg Nature Reserve in Plettenberg Bay:

Afbeelding
Afbeelding

En hier zaten we eergister, hoog in de bergen en m’n vader durfde niet te kijken toen ik met onze kleine auto off-road de bergen op reed :+ : Boesmanskloof in McGregor, ongeveer 2u van CPT af.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond zie ik m’n vriend eindelijk weer. Een week leek opeens heel lang, moet niet denken als ik straks weer voor een paar maanden in NL zit := ) . Morgen weer werken, en stiekem heb ik dat wel gemist. Aangezien ik voor deze vakantie ineens halsoverkop naar NL moest omdat m’n oma was overleden, heb ik al 3 weken niet paardgereden en dat voelt zo lang!! Om 7u beginnen heb ik dan weer niet gemist :+

Afbeelding

Vandaag nog even naar Kirstenbosch en Chapman’s Peak drive doen en daarna naar het vliegveld


<3

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:29

Prachtig zeg! Heerlijke foto’s in de bergen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:30

Wat een heerlijke plaatjes zeg!!!

Nog 13 nachtjes slapen voor ons, ik kijk elke dag op Polarsteps om te kijken of er weer een nachtje af is :') Zijn er meer die reizen met Polarsteps in Africa? Ik vind het super leuk om mensen te volgen!

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 10:39

Heerlijke plaatjes. Plettenberg was ook een van mijn favo plekken van onze eerste reis!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:51

Fijn dat jullie zo genoten hebben Wilks, wat is het toch heerlijk! Je moet me de gegevens van Boesmanskloof maar even doorgeven voor als wij volgend jaar gaan roadtrippen in SA :D

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:15

laughterline, leuk dat je je ouders zoveel hebt kunnen laten zien :)

Sakura789, ik zit dat polarsteps eens te bekijken.
Ziet er wel leuk uit, misschien ga ik dat ook wel proberen. Heb nog diverse trips in Afrika en daar buiten gepland staan.
Ik zit alleen vaak op plekken zonder internet.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:32

Wij ook, maar als je een foto maakt, dan slaat hij de GPS op en kun je naderhand de 'stappen' toevoegen. Dus zodra je internet hebt, kun je alles weer bijwerken. Het is vooral ook leuk voor de thuisblijvers, die hebben dan enig idee waar je ongeveer op de wereld zit.

Als er nog mensen zijn met polarsteps dan lijkt het me leuk om via PB even de accounts uit te wisselen. Je kunt het compleet afschermen zodat alleen vrienden of genodigden (die een link van jou ontvangen) het zien.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:44

Ja zag het bij wat telefoon foto's van Wit Rusland en m'n ZA trip van november.
Moet ik er wel aan denken om met de telefoon foto's te maken :o
Kan het met m'n volgende Wit Rusland trip (in mei) wel proberen. Dat is vlak voor ik weer naar ZA ga.