Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
charissiej
Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuidland

Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 19:13

Dit jaar wil ik met mijn vriend waarschijnlijk naas Spanje,maar ik kom er echt niet uit! Waar naar toe? Wat is leuk? En welk hotel?

Wij houden niet van het mega massale,maar gezellige drukte is zeker wel wat we willen. We zijn half/eind 20 en willen niet opgescheept zitten met enkel jongeren van 18,maar alles 50+ is ook niet wat we willen.

We zijn allebei gek van natuur, en vinden het leuk om af en toe wat te ondernemen: excursies,auto huren e.d.
Een must is een hotel/appartement vlakbij het strand, en het centrum. Dat we ook savonds nog wat te doen hebben.

Pfff ik word gek van mezelf, ik kom er gewoon niet uit. Van de een hoor ik dat Mallorca helemaal het einde is, maar dan zegt de een Alcudia en de ander zegt Playa de Palma. (is Alcudia te rustig voor ons?) Ook heb ik tot op heden nog geen (luxe) hotel gevonden die aan onze wensen voldoet. Ideeen?

Ook hebben we gekeken naar Gran Canaria waar het Lopesan Costa Melonares wel erg in de smaak viel,maar de natuur is niet zo boeiend op Gran Canaria? En de excursies?

En dan nog Tenerife, meer verscheidenheid dan Cran Canaria?

Hopelijk kunnen jullie me helpen bij het vinden van de geschikte vakantie! Brand maar los!!

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:21

Misschien is Tenerife, in de buurt van Playa de las americas wat voor jullie. Ik ga er ook naartoe op vakantie, ik weliswaar voor het eerst, mijn vriend is er vaker geweest. Ik had dezelfde eisen als jij :)

charissiej
Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuidland

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 19:31

Haha ja,Tenerife staat zeker op het lijstje! Maar welk hotel dan? Ik heb nu gekeken naar appartementen Parque Santiago IV,H10 gran Tinerfe, en Guayarmina Princess.... En ik ben benieuwd of andere juist bv Mallorca of G.C aanraden?

charissiej
Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuidland

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 19:32

Niemand meer?

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:34

Het ligt eraan wáár je op de GC zit.
Ik ben er een keer geweest maar omdat het een vulkanisch eiland is, is het zand zwart en vind ik de zee niet zo blauw daardoor als op Mallorca en dáár vind ik de zee heerlijk!

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:52

Wanneer willen jullie gaan? Ik vind de Canarische Eilanden echt iets voor als het overal nog of alweer slecht weer is. En welk publiek je aantreft ligt ook heel erg aan de periode. Buiten de schoolvakanties is het publiek daar vaak wat ouder, net als in vele andere landen.
Ik ken het Costa Meloneras van een reis november 2009. Prima hotel met mooie tot zeer luxe kamers. Hoe luxer hoe duurder. Half pension, redelijk grote eetzalen, goed eten, maar niet top. Tenzij je dus een luxe arrangement hebt geboekt. Als het op Gran Canaria waait is het op het strand niet leuk, vind ik. Je wordt dan echt 'gepaneerd'. De stranden zijn wel geel en niet donker. Mooie duinen, Je hebt dan in het hotel wel mooie zwembaden, al zijn de leukste plekjes snel bezet. Wij hebben ons 2 weken lang goed kunnen vermaken, zijn met zowel bus (OV) als huurauto onderweg geweest. Geen georganiseerde tochten, want ik heb hoogtevrees en wil zelf de route kunnen bepalen.
'S avonds vond ik de omgeving van Costa Meloneras vrij rustig, maar dat was dus in november. Je kunt natuurlijk altijd de drukte van Playa del Ingles opzoeken.
Op Tenerife zijn de stranden donker. Ondanks het prachtige hotel destijds (Jardin Tropical, weet niet of dat nu nog zo is, was in 1989) vond ik Tenerife voor een week meer dan genoeg.
Lanzarote vind ik te donker en te dor, Fuerteventura is voor het strand wel mooi, maar verder is er niet zoveel te zien.
Dan is er nog een eiland, maar ik kom even niet op de naam. Mooie natuur, geen strand.

Verdere tips evt. afhankelijk van de maand waarin jullie gaan.

Anoniem

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:18

Ik hou dit even in de gaten, wij willen ook naar Gran canaria :)

poekie68
Berichten: 33
Geregistreerd: 15-10-10

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:21

Wij gaan dit jaar naar club Esmeralda in cala Dor (Mallorca) aan strand dicht bij centrum.
Lijkt me precies wat jullie zoeken

Anoniem

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:36


Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:59

S'Illot en Sa Coma op Mallorca! Ligt naast elkaar, niet duur, niet al te druk. Gezelligheid overal en een geweldige omgeving!
Mijn favo vakantieplaatsje! :D

charissiej
Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuidland

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 18:36

Wow, ik heb een paar dagen niet gekeken (kreeg weinig reacties) en nu hebben jullie allemaal gereageerd. Leuk! Ik ga jullie suggesties zometeen even bekijken.. Maar Emma_S_girl,door jou begin ik wel over Gran Canaria te twijfelen.

En Poekie68, is Cala d'or niet erg klein en heel rustig? En Babeth, ook naar jouw suggestie ga ik even kijken.

We willen trouwens in het najaar gaan, dus September of Oktober.

charissiej
Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuidland

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 18:42

@Joolien: Helaas is dat niet echt wat we zoeken.Inderdaad wel goedkoop, maar wij houden van iets meer luxe.(ongeveer 4 sterren).

@Poekie68 Het ziet er goed uit, maar wij houden wel van dingen ondernemen, en als ik op zoover kijkt dan is dit meer voor kinderen en anders zit je elke keer 1,5 uur in de bus om aan de andere kant van het eiland te komen. En wij zijn echte doeners (om de dag meestal) dus ja... dan is dit denk ook niet wat we zoeken.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:07

Op Mallorca 's entrador playa in Cala Ratjada. Op Gran Canaria Riu Palace Maspalomas in Playa del Ingles (rustig gedeelte). Maar de Riu Palace en Lopesan Villa del Conde in Maspalomas zijn ook leuk denk ik. Op Tenerife Riu Palace Tenerife in Costa Adeje. Allemaal minimaal 4 sterren.
Ik vind Tenerife een stuk leuker/mooier dan Gran Canaria. September/oktober is Mallorca zeker niet zonzeker!

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:26

In september zou ik niet naar Gran Canaria e.d. gaan, ook in oktober zijn er best nog andere zon-zekere bestemmingen. Het is en blijft altijd lastig om een ander hierin te adviseren.
Mallorca lijkt mij best mooi, afhankelijk van de plaats waar je heen gaat. Ben er zelf nog nooit geweest. Een mooi hotel zoeken, af en toe met bus of auto op pad...
In Turkije heb je prachtige hotels en stranden en een prima prijs/kwaliteitsverhouding. Griekenland lijkt me in die periode ook een mooie bestemming.
Mijn ervaring op Gran Canaria en Tenerife is dat er verhoudingsgewijs weinig mensen op het strand liggen. Wel zag ik toen veel mensen wandelen. Van Maspalomas naar Playa del Ingles en weer terug.
Ik ga in dat geval meestal veel foto's kijken en reviews lezen.
Ben benieuwd waar jullie uiteindelijk voor kiezen. Maar ook naar wat voor tips anderen nog hebben, en waarom je die aanbevelingen doen.

charissiej
Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuidland

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 10:31

Ja het maakt het allemaal best wel lastig. We zijn nu 2 x ver weg geweest (Curacao en Mexico) en nu lijkt het me weer een keer lekker om wat dichterbij te gaan. Griekenland is inderdaad wel leuk, alleen heb ik de afgelopen jaren 3 eilanden gehad, en het daar nu wel even gezien. We zitten overigens niet vast aan de reisperiode Sep/Okt want we hebben een eigen bedrijf,maar ik denk dat het naseizoen meestal wel weer wat voordeliger is?

Turkeije heb ik ook aangedacht, maar op de een of andere manier voelt Spanje beter.... geen idee waarom haha..Dus het kan zomaar later ineens nog Turkeije worden haha!

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:39

Volgens mij worden de Canarische Eilanden weer duurder als het elders slecht weer begint te worden, maar dat kun je prima checken. Denk trouwens dat het, afhankelijk van hoe ver je van de Duitse grens af woont, aantrekkelijk kan zijn om vanuit Duitsland te vertrekken. De Canarische Eilanden, Mallorca en veel Turkse bestemmingen kunnen goedkoper zijn (www.holidaycheck.de).

charissiej
Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuidland

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 13:28

Ja dat zou kunnen inderdaad vanad Duitsland,maar ik woon in Zuid-Holland helemaal aan de kust, dus dat is best een stuk rijden..

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:27

Dan moet het echt wel heeeeel veel goekoper zijn ;-).

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:29

Ik ga naar Mallorca dit jaar, Alcudia.

charissiej
Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuidland

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 15:41

Maar hoe is Alcudia? Welk pupliek komt daar? Is het echt enkel gezinnen met kids, en oudere? Of juist ook veel midden 20ers als stel?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:26

charissiej schreef:
Maar hoe is Alcudia? Welk pupliek komt daar? Is het echt enkel gezinnen met kids, en oudere? Of juist ook veel midden 20ers als stel?


Dat verschilt ook per hotel. Als je op Zoover kijkt kan je dat ook zien!

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:05

Ik ben afgelopen februari op Gran Canaria geweest, in Puerto Rico. In Puerto Rico is het over het algemeen mooier weer dan in bijvoorbeeld Maspalomas, heeft met de ligging te maken. We waren op een dag in Maspalomas en Playa des Ingles, daar zijn we weggegaan omdat het zo ontzettend hard waaide.. Bij ons was er niks aan de hand: windstil en lekker warm. Later hoorden we van meer mensen dat dat meestal zo is. Wij zaten in een appartement, El Greco. Dat was echt super!

Turkije is ook altijd ontzettend leuk! Erg leuk land!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:10

Thanks Tamara, ik ga meteen kijken :)

Oeh, wel wat prijzig := Maar ziet er mooi uit.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:50

Ja dat wel.. Maar je hebt dan ook wat! De meeste appartementen in Puerto Rico zitten tegen de berg op, dit appartement ligt helemaal beneden. Je steekt de weg over en je zit op het strand, dat is echt ideaal. Hele leuke restaurantjes etc. erom heen. En het appartement was echt ontzettend mooi en werd heel goed schoongemaakt. Het is wel echt een aanrader!

Anoniem

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:15

Dat is wel fijn, maar hij kost 670 euro voor een week, dat is het me niet waard. Ik zoek iets voor max 200 ;) en dat is nog goed te vinden met positieve beoordelingen.