66,2 km met de sulky

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-12 17:21

Blacky schreef:
Klinkt leuk Laura! :D Alleen waarom laat je er kindertjes op rijden als je nog een stuk moest ? Want dan is het wel logisch dat ze moe was toch ? :)

Gewoon even de stoep op en af lopen met 1 neefje dr op, de rest durfde niet :+
Daarna 1 blokje om met 3 kindjes op de sulky voordat we weggingen dus dat was echt geen grote inspanning hoor :)


Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-12 07:43

biancaroze schreef:
Leuk zeg!! Mooi dat het goed is gegaan. Heb je vanochtend nog weg zien rijden, nog lekker in de koele lucht. Succes met het 2e deel!

Haha wat grappig, ik zou echt niet weten welk huis je woont, volgens mn stiefvader het huis na de eerste na de kruising.

--------------
Ik ga straks eens kijken hoe t met Natanalientje gaat, gisteravond heb ik dr nog even een knuffel gegeven en meteen na het kriebelen ging ze weer rollen. Wel apart maar koliek lijkt me sterk want dan rollen ze toch heel vaak achter elkaar? Dat deed zij niet.
Ze mag vandaag vooral lekker uitrusten, vanmiddag een klein rondje Vollenhove doen, max een half uurtje rijden en verder ga ik nog wat vd met dr doen.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: 66,2 km met de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-12 22:16

Met de sulky ben ik niet aan toe gekomen. We zijn de hele dag op verjaardag geweest bij mn tante. Vanavond had ik dr nog wel even mee naar huis genomen, trekt veel bekijks :=
allemaal mensen voor de ramen en de buren vroegen 'mogen we even aaien?' :')
Ik heb helaas t gevoel dat ze wat pijn aan dr hoeven heeft, draven wou ze alleen in t gras en ik moest haar net zo vooruit slepen als het laatste stuk, ik kijk morgen hoe het gaat en anders moet mn stiefvader me vrijdag maar met de trailer halen en komt de hoefsmid en moeten we kiezen: ijzers of hoefschoenen. Ik had t er al eens over gehad met de hoefsmid dat zolang het goed ging kon het maarja ze komt veel op de weg dus het is goed mogelijk dat dit kan gebeuren.
Ik heb ook nog even een 'demonstratie' aan de buren gedaan. Wat vd oefeningen gedaan, ze vonden t prachtig.
Eenmaal terug in de wei gibg mevrouw heel hard hinniken en een rondje rennen, begrijpelijk emwant normaal staat ze niet alleen maar dat kon nu niet andere helaas.

Foto's zijn door de drukke dag niet gelukt, ik hoop dat t morgen lukt!

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: 66,2 km met de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-12 11:43

Mn oma en ik zijn nu al een paar uurtjes aan het oppassen op mn nichtje van 2,5 maand!
We hebben net even gewandeld langs het weiland, mevrouw hoorde me van ver aankomen en kwam er meteen aangelopen, even samen met Natanalientje en de kinderwagen op de foto geweest!
Ik hoop dat het vandaag gaat lukken met de foto's want we zijn best druk haha.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: 66,2 km met de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-12 22:56

Omdat ze toch iets gevoeliger loopt ga ik morgen tot Zwartsluis en worden we daar met de trailer opgehaald. Erg jammer maarja het is niet anders, liever zo dan dat Natanalientje straks stokkreupel is..

Vanavond hebben we een rondje door Vollenhove gereden. Mn oma zag dr toch wel tegenop omdat ze het wat eng vond. Toen ik Natanalientje 8 jaar geleden kreeg was het een verschrikkelijk vals beest en dat hebben ze ook meegemaakt, maar ik heb Natanalientje aardig goed gelregen maar omdat ze dus weet hoe ze ooit was en haar niet vaak ziet vind ze t toch spannend. Het was érg leuk! Mn oma heeft dr echt van genoten!

De foto's zijn wéér niet gelukt, vanavond ben ik de hele avond weggeweest kranten plakken op de wagen voor het bloemencorso volgende week, de foto's komen uiterlijk zaterdag!

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: 66,2 km met de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-12 13:19

Afbeelding
We zijn dr bijna klaar voor

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: 66,2 km met de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-12 13:40

Afbeelding
Klaar voor vertrek!

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: 66,2 km met de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-12 16:41

Leuk Hanne :)) :))

Zo ik ben al even in Zwartsluis bij mn opa! Nu ze doorliep hebben we dr een uur korter over gedaan!
Het ging erg goed, Natanalientje staat gras te eten en we worden zo met de trailer opgehaald.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: 66,2 km met de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-12 15:43

De foto's!

Klaar voor vertrek
Afbeelding

Afbeelding

Onderweg
Afbeelding

Afbeelding

Op de tussenstop vast aan de boom voor de basisschool
Afbeelding

Neefje dr op
Afbeelding

'Laura ik durf ook zonder handen!' (ivm geen cap op mocht hij dit niet doen terwijl Natanalientje liep)
Afbeelding

Weer optuigen, neefje hielp met borstelen.
Afbeelding

En een blokje om met z'n drieën er op, neefje van 5, nichtje van 2 en neefje van 9
Afbeelding

En nog even de straat heen en weer met mn neefje en nichtje (mn nichtje vind paarden heel eng maar op de sulky durfde ze wel :)) )
Afbeelding

En samen met mn opa, vertrekken richting Vollenhove
Afbeelding

Aangekomen in de wei, heerlijk uitrusten want wát was ze moe!
Afbeelding

Rondkijken
Afbeelding

Sulky op de krik, mn opa zag vanalles en is 2 dagen bezig geweest, de remmen doen het nu en hij heeft roeststukken weggeverft.
Afbeelding

Natanalientje vlak voordat we weggingen nog even in haar wei
Afbeelding

Oma met Natanalientje
Afbeelding

En bij het eindpunt, Zwartsluis waar we later met de trailer werden opgehaald
Afbeelding

Er zijn nog meer foto's maar die staan op de camera van mijn opa en oma, as donderdag ga ik daar weerheen ivm het bloemencorso en dan zorg ik dat ik de foto's heb en dan maak ik een fototopic

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: 66,2 km met de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 17:40


Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 23:46

LS_fotos schreef:
Dat je pony op een gegeven moment niet meer wilde lopen en er traag was klinkt mij meer in de oren als haar conditie en ze dus erg over vermoeit was ipv haar hoeven...... Gezien ze op de terug weg een paar dagen later wel weer door wilde lopen. Duidelijk dus dat het teveel van het goede is geweest.
Je hebt een brave pony.

Dat weet ik, dat was vermoeidheid.
Maar toen ik de volgende dag een stukje met dr ging fietsen merkte ik dat ze wat gevoelig liep.
Op de terugweg liep ze in t gras super, op t asfalt redelijk maar als er dan wat onregelmatigheden waren extra gevoelig. Daarom ben ik niet het hele stuk gegaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers