Met de trein - deel 5

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsefreak

Berichten: 1238
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:51

Ik reis momenteel op zijn max 2 keer per week. Ik heb maandag zeker 15 minuten op nw-vennep gestaan, daar is niets te vinden over verplicht in checken. Toen nog een minuut of 5 op Schiphol, ook niets gehoord en die 5 minuten in utrecht van perron naar roltrap en bus heb ik ook niets gehoord.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:53

Ze roepen het op R'dam C wel om en op 's Hertogenbosch ook, maar bij ons in Middelburg en Vlissingen niet hoor. :n
Ik heb het van de week in de trein zelf wel over de omroep gehoord. :j

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:56

Op Utrecht Overvecht en op Hilversum wordt het ook omgeroepen :j

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:12

Ik hoorde het vandaag ook op Ede-Wageningen, en de conducteur zei het ook. :)

Ik dacht eerst dat het wel mee viel met die Arriva-treinen.. maar er rijden nu weeeeer geen treinen tussen Geldermalsen en Dord.. Echt pardon hoor, maar als ik voor iedere keer een euro zou krijgen. Nu moet ik met de bus naar Gorinchem en dan met de bus naar [woonplaats], maar dat kost vast langer dan een uur.. ;(

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:45

De conducteur van Dordrecht-Amsterdam vertelde het ook aan studenten :j.

Ik had mazzel dan, reis ook altijd met Arriva Geldermalsen-dordrecht.

SimoneDV

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:10

er zijn zelfs reclame borden over dat je vanaf 1 jan als student verplicht moet gaan inchecken.

Ik koop ook liever een papieren kaartje dan dat ik steeds veel saldo erop moet hebben. Maar ik denk dus dat dat niet meer kan.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:17

Ik hoorde het vorige weekend ook voor het eerst in de trein dat ze dat omriepen voor de rest word het om de zoveel minuten omgeroepen op de meeste station.
Ik koop nog steeds ouderwets zo'n kaartje ;) dit weekend hoef ik niet eens met de trein, ja alleen maandag terug denk ik.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:42

Geluk houdt ergens op... Zelfmoord op m'n traject, joepie!

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:44

Aanrijding met een persoon hoeft niet persé zelfmoord te zijn hè :)

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:49

Nee, maar het is in de meeste gevallen wel zo geloof ik, en als het niet zo is was die persoon waarschijnlijk een enorme idioot, wie rent/fietst er nou over voor een trein? 8)7

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:52

Als ik nou moet gaan inchecken he, moet ik dan ook met studenten ovchipkaart in vrij-reizen periode minimaal 20 euro op mn pas hebben staan? Want ik reis alleen in vrij-reizen periodes met de trein.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:10

Het gebeurt helaas ook vaak genoeg Konstantine, nog even snel tussen de spoorbomen langs.. :\

1234, nee dat hoeft niet. :) Tenminste, hoeft bij de bus etc. ook niet, reis nu zelfs vrij met -0,54 cent. :Y)

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:10

Volgens mij niet hoor 1234, alleen als je op saldo reist. Als je in je vrij reizen periode reist en je checkt in staat er gewoon dat je vrije reizen hebt en dat ze je een prettige dag wensen. ^^

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:12

Okeej mooi! voordat ik daar later sta, wil inchecken en blijkt dat ik te weinig geld erop heb staan :') Dan mis ik mn trein en kom ik telaat. Maar dan weet ik dit ook weer :)

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:13

De ene zegt van wel en de andere zegt van niet, ik weet het inmiddels ook niet meer hoor :')
Zoveel onduidelijk heden, laatst vroeg iemand in de trein hoe het nou zat en ze kreeg er niet eens antwoord op omdat die het niet goed wist.
Pff dacht echt, laat je mensen goede informatie geven en op de hoogte zijn,maar die gene zal wel niet opgelet hebben.
Later kwam er nog een jongen en volgens mij kreeg ze toen wel antwoord alleen toen lette ik niet op :Y)

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:15

Erg hè.. Volgens mij frustreert het de conducteurs ook enorm, dat was toen al bij de algemene invoering van de chipkaart.
Hoe vaak ik ook heb dat ze 'm niet eens scannen, maar dat alleen laten zien al genoeg is. :=

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:19

Conducteurs worden volgens mij ook niet al te best ingelicht geloof ik, ze zeggen ook allemaal wat anders over die coulantieregeling met dat vergeten en zo. Sommigen zeggen 1x per jaar, anderen zeggen 3x... Ik controleer voor ik van huis vertrek maar gewoon 5 keer of ik hem echt heb. :+

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:21

Haha kan me ook wel voorstellen volgens mij krijgen ze als ze controleren wel minimaal 3x dezelfde vraag krijgen en dat elke keer zal ik ook gek worden.
maar ja, ik houd me momenteel wel bij het kopen van een kaartje O:)

Horsefreak

Berichten: 1238
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:22

Dat was een jaar geleden ook al met afschaffen van de nieuwe studentenkaarten, moest je ineens je reisproduct ophalen, maar overal stond eerst dat voor 1 januari moest en daarna bleek het pas veel later te kunnen, ook zo hopeloos.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:25

MarrieLeen schreef:
Het gebeurt helaas ook vaak genoeg Konstantine, nog even snel tussen de spoorbomen langs.. :\

Dat flik ik nou nooit... Heb het één keertje mis zien gaan vlak voor m'n neus, die vrouw zag de trein die net binnenreed wel, maar die andere die net vertrok kwam uit het niets daarvanachter. Hij raakte haar niet eens, maar door de luchtstroom kreeg ze een flinke tik en vloog door de lucht. :\
Volgens mij was ik toen 15 of zo, maar zie het nog zo voor me. :=

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:28

Ja als ik op het spoor in holten zit te wachten smorgens op de trein, komt er vaak een trein met enorm veel auto's langs en pfff dan word ik weg geblazen, mijn oom heeft dat ook een keer gehad dat die omver werd geblazen door de "lucht" van een passerende trein.
ik fietste vroeger nooit even snel door, althans niet als de bomen al naar beneden gingen, als ik er voor was en het ging rinkelen fietste ik keihard door.
Nu kijk ik altijd goed omdat ik ook wel een keer gehad heb dat de boom niet naar beneden ging en toen zat ik op paard, brr bij de gedachten al.
En nu wacht ik ook netjes meestal tot het rode licht gedoofd is ;) de spoorweg overgang waar ik vaak overmoet ligt in een bocht en dan zie je niks.

Bontjee
Berichten: 299
Geregistreerd: 30-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:32

Ook ik ga elke werkdag met de trein :D
Ongeveer 45 minuten reizen, ideaal als je school zo ver weg is.
Laatst bijgewerkt door Bontjee op 01-12-11 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:32

Ik wacht ook altijd, hoewel ik soms wel stevig vloek want als er een 10-bakken trein komt gaan die klotespoorbomen al naar beneden als dat kreng net binnenloopt en dan kun je dus mooi 4 of 5 minuten staan, want de trein van de andere kant komt meestal net erna ook. Maar geen haar op 't koppie die eraan denkt over te schieten hoor. :n

Welk traject reis je, Bontje? :)

Bontjee
Berichten: 299
Geregistreerd: 30-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:34

Konstantine schreef:
MarrieLeen schreef:
Het gebeurt helaas ook vaak genoeg Konstantine, nog even snel tussen de spoorbomen langs.. :\

Dat flik ik nou nooit... Heb het één keertje mis zien gaan vlak voor m'n neus, die vrouw zag de trein die net binnenreed wel, maar die andere die net vertrok kwam uit het niets daarvanachter. Hij raakte haar niet eens, maar door de luchtstroom kreeg ze een flinke tik en vloog door de lucht. :\
Volgens mij was ik toen 15 of zo, maar zie het nog zo voor me. :=

Dat is best heftig om dat te zien, ik snap wel dat je dat daarom ook nooit zou doen, ik heb het wel al eens gedaan toen ik echt haast had maar toen waren de bomen nog niet naar beneden maar half zeg maar

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:38

In Naarden-Bussum gaan de spoorbomen ook heel vroeg dicht, als de trein nog op Bussum-zuid staat bijvoorbeeld.
Daar gebeurt het dus heel veel dat er nog mensen voor langs schieten.

Daar staan allemaal bordjes langs het spoor: 'Wil je blijven leven, wacht dan nog even.'