[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 23:02

Ik gun mezelf gewoon de tijd niet meer voor bewust moeilijk doen, daarvoor zijn we gewoon met teveel dingen bezig. Soms zou ik het wel fijn vinden om te doen maar de to do lijst krijgt dan vaak toch prioriteit.

Al moet ik zeggen dat ik dit jaar eindelijk het gevoel heb in ieder geval redelijk op schema te liggen, enten is klaar, ik heb voor gezaaid en ook al wat onkruid getrokken, gestekt.

En vandaag was een zijdehoentje broeds :P Dus die heeft eieren gekregen :))

Neem je je kippen en fruitbomen mee naar Zweden? Of gaan jullie daar helemaal opnieuw beginnen, als je überhaupt al iets kunt kweken, natuurlijk afhankelijk van waar je terecht gaat komen?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 10:00

Eens hoor, homesteaden is niet hetzelfde als volledig terug naar de 2e eeuw natuurlijk. Ik heb ook gewoon een dikke spiraalkneder staan hoor :D
Maar verder vind ik het vooral heerlijk om het proces zelf te doen.

Je loopt beter op schema dan ik! :')
Ik heb echt nog helemaal niks voorgezaaid of in de grond gestopt. Ja een paar bloembollen maar that's it. Ik ben wel druk om de bedden weer onkruidvrij te maken, maar dat gaat niet heel snel. Het is ook weer gaan regenen dus dan ga je ook niet voor de lol buiten in de grond zitten wroeten...

Leuk dat je zijdehoentje nu al broeds is! Wat voor eieren zijn eronder gegaan?

De kippen en fruitbomen gaan niet mee naar Zweden, nee. Ik heb hier sowieso nog maar 1 hen zitten die in het type valt wat ik wil hebben. En ik wil het ze niet aandoen om zo'n lange reis te maken, dat vind ik voor kippen echt niet ok. Dan beter een keer broedeieren ophalen. Maar goed daarvoor moet je dan ook eerst weer een plek hebben in Zweden waar je alles kunt doen en dat is nu nog niet het geval.

Ik heb wel wat rode en zwarte bessen gestekt en ik wil nog wat aardbeienstekken meenemen en nog wat ander fruitspul en wellicht nog hazelaars. Die zijn allemaal maar klein dus die prop je sneller nog even ergens tussen. Ik wil ook proberen om nog een stek van een Reine de Claude uit te steken, die zaait ook als een malle.
Iets kunnen kweken is een vereiste, dat gaat sowieso gebeuren. Ook in lapland kun je prima kweken, het seizoen is alleen heel anders :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 10:26

Een passive solar greenhouse misschien? :P

Ik heb er 5 zijdehoentjes en 4 (kruising) Brahma onder gedaan, gewoon onze eigen eieren. Lukt het, top, zo niet, jammer dan.

Het is hier eigenlijk nu al weer te droog buiten := Ik voel me af en toe net echt een boer :))

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 11:28

Passive solar greenhouse is zeker interessant. Ik heb voor Zweden ideeën zat, er gaat in elk geval 1 kas komen, in wat voor vorm dan ook.

Altijd leuk met broedeieren, ik ben enorm fan van kuikens haha.

Te droog ja? Ik stuur wel wat door hoor! Het is hier niet nat meer gelukkig, maar ik deel graag ;)