Stapvakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Stapvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 00:00

Hey bokkers,

Ik wil graag samen met een vriendin op stapvakantie. Nu ga ik echt nooooit op vakantie dus ik vind t best lastig. We kijken nu het meest naar Mallorca, maar ja welk hotel kies je dan? En all-in of toch niet? We hebben nu een hotel all in uitgekozen, het ontbijt zullen we toch altijd mislopen en ook al zal het eten niet geweldig zijn, gratis indrinken gaat het denk wel terugverdienen.
Ook Mallorca staat nog niet vast, we hebben bijvoorbeeld ook naar Chersonissos gekeken.
Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen, waar zijn bokkers heen geweest op stap/zuipvakantie en wat zouden jullie de volgende keer anders doen? En welk hotel beviel en waarom?
Ik word trouwens in de zomer 23, ik ben dus ook een beetje bang dat ik voor sommige plekken 'te oud' ben.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:27

Ik ben toen ik 21 was een week naar Albufeira geweest met een vriendin. Dit was een ontzettend leuke week en we hebben het er nog erg vaak over!
Wij zaten in een appartement op basis van logies (alleen slapen), tegenover het appartement zat een kleine supermarkt waar we dagelijks wat broodjes en beleg voor het ontbijt scoorden en lekkere drankjes voor het indrinken.
Ons appartement lag ongeveer 5 minuten lopen van het oude centrum dus dat was qua stappen wat we iedere avond deden echt perfect, geen taxi kosten.

Over Mallorca en Cherso heb ik ook erg leuke ervaringen gehoord maar daar kan ik je helaas zelf niks over vertellen.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:41

Ik ben dit jaar naar Chersonissos geweest. We zaten net een week buiten het hoofdseizoen denk ik, en daardoor viel het wel iets tegen. Een leuke tijd gehad, maar het was niet echt druk.

Ik heb ook ervaring met Albufeira, daar vind ik het ook wel erg leuk. Denk er wel aan dat er natuurlijk veel mensen op examenreis daarheen gaan. Daarom ligt de leeftijd misschien wat lager.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:26

Ik ben in mijn voorgaande jaren naar Lloret, Chersonissos, Mallorca en Ibiza geweest (al was bij Ibiza uitgaan een bijzaak). Lloret was ik wat jonger en 2 jaar achter elkaar geweest. Cherso was op zich ook prima. Maar persoonlijk vond ik Mallorca en Ibiza veel leuker qua stranden en sfeer. Hier ben je ook minder 'oud', zeker op Ibiza.

Op Ibiza kom ik nu zo goed als jaarlijks en dan zitten we bij voorkeur in Santos Suites. Waar dan ook meestal verblijven we logies, eten graag buiten de deur en maken ontbijt vaak zelf.

Weet niet of het in het budget valt, maar Miami kun je ook leuk stappen en eventueel comvineren met een (korte) cruise naar de Bahama's.

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:39

Ik ben afgelopen jaar naar Cherso geweest en het jaar daarvoor naar Lloret en ik vond beide erg leuk. Lloret zijn meer grote clubs, terwijl Cherso wat kleine 'kroegen' en barren heeft en de leeftijd ligt daar ook hoger dan in Lloret.

Wij gingen beide keren met 4 meiden en kozen altijd bewust voor een appartement. Ontbijten deden we meestal niet en anders bakten we iets van pannekoeken in ons appartement. 's Middags aten we bij het strand en 's avonds gingen we uiteten in de stad. Indrinken deden we gewoon op onze kamer want drank is daar toch niet duur en we vonden het wel leuk om ook iets van de stad te zien. Bij All in zit je vaak toch alleen maar in je hotel en dat vonden we zonde.

Het leuke van Cherso was dat we tegenover Starbeach zaten dus daar konden we overdag zwemmen en chillen en 's avonds waren daar genoeg eettentjes in de buurt. In Lloret gingen we altijd naar de zee, maar daar ben ik niet zo'n fan van.
In Cherso gingen we met de taxi naar de strip, maar dat kost maar €7 per keer, dus als je dat deelt door 4 man ben je alsnog goedkoop uit. In Lloret konden we naar de strip lopen dus dat was al helemaal ideaal.

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Stapvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 21:54

Lloret zijn we denk te oud voor. Bedankt voor alle reacties! We twijfelen nu eigenlijk vooral tussen Cherso en Mallorca. Mallorca heeft wel de voorkeur (geen idee waarom eigenlijk haha, lijkt gewoon leuker) maar volgens de vriendin waarmee ik ga is Cherso goedkoper, vooral alles daar. Heeft iemand daar ervaring mee? Of gewoon het verschil tussen Cherso en Mallorca?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:08

Lloret is idd meer voor de 16-17 jarigen. Mallorca is sowieso heerlijk. Mijn schoonouders zijn daar afgelopen zomer zelfs geweest. Fijne aan Mallorca vind ik persoonlijk dat het niet te 'zuip-eiland' achtig is. :P

Ben zelf ook naar Sunnybeach geweest alleen waren toen met een grotere groep met ook mannen erbij wat ik toch wel heel fijn vond. Vond het om alleen met vriendinnen te gaan iets te onverstandig. (Heel veel mannen, hebben niet allemaal fatsoen en niet heel veilig om om 3 uur snachts nog op straat te lopen)

Cherso heb ik geen ervaringen mee, maar is ook wel heel leuk denk ik. :)

Als je ook nog wat cultuur wilt snuiven raad ik Barcelona ook aan! Prachtige stad en ook veel uitgaansgelegenheid. Ik was afgelopen zomer in Santa Susanna met mijn vriend, das redelijk dichtbij barca en vond dat ook erg leuk. Alleen niet super veel kroegen.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Stapvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:30

Ik vond Chersonissos niet zo mooi, Star Beach was meer een kiezelpartij aan zee en zwembaden/terrassen. Dan zul je voor mooie stranden echt wel ergens anders op het eiland moeten zoeken. Mallorca heeft mooie stranden, daarom zou ik zelf eerder voor Mallorca gaan. Combi tussen stappen, stranden en je kan ook nog winkelen in Palma (dat had je bij Chersonissos ook niet echt).

Vera96

Berichten: 2164
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Stapvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 22:48

Zuipeiland maakt niet uit, daar komen we voor haha.
Onze voorkeur ligt nog steeds wel bij Mallorca inderdaad, denk ook niet dat heel veel scheelt. We hebben nu iets via gogo gevonden, dat leek ons wel heel chill omdat we met zijn 2 zijn en dan kun je ook kroegentochten via gogo doen. Maaar via dreizen bleek wel een stuk goedkoper. Zijn een beetje bang dat we dan niet genoeg aansluiting vinden omdat we natuurlijk maar met zn 2en zijn, maar scheelt wel echt 200 euro. En denk opzicht dat je wel makkelijk vrienden maakt daar?
Heeft iemand nog aanraders of afraders kwa hotels? We kijken nu naar Palma Bya

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:53

Aankomende zomer staat voor mij ook een reis naar Mallorca op de planning.
Samen met mijn beste vriendin, wij hebben via airbnb een appartement geboekt en losse vliegticket. Dat was voor ons de goedkoopste optie, wij gaan 5 dagen naar palma de Mallorca en dan nog 5 dagen naar El arenal.

We vinden het leuk om samen lekker te gaan eten en drinken dus daarom hebben wij geen all inclusive hotel.
Laatst bijgewerkt door Dizzy505 op 28-12-18 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:55

Je zou ook nog kunnen kijken voor Zakynthos, en dan het plaatsje Laganas. Ik ben zowel naar Zakynthos geweest als Kreta (bij chersonissos in de buurt), wel buiten het seizoen en niet om te stappen. Maar ik denk dat Zakynthos als eiland zelf leuker is. Mooier strand en ook leuke 'gewone' tentjes.

Met Mallorca heb ik geen ervaring. Griekenland staat er wel om bekend wat goedkoper te zijn. Nu heb ik dat ook altijd zo ervaren, maar ik weet niet hoe dat is in verhouding tot Mallorca.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:26

Oh wat leuk! Ik volg even mee :)

Algemeen vraagje voor mensen die vaker geweest zijn:
Wat zijn gemiddeld een beetje de kosten die jullie kwijt waren? En wat is de leeftijd ongeveer overal?

Ben trouwens wel altijd bang om gedrogeerd te worden op dit soort vakanties.. lol

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stapvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:34

Ik denk persoonlijk dat je de all inclusive kosten er niet uithaalt. Het is zo makkelijk om op 't strand te eten, het ontbijt mis je en alcohol is zo goedkoop met alle aanbiedingen die je overal krijgt.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Stapvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:21

Je kan ook naar Sunny Beach kijken in Bulgarije. Spotgoedkoop en ook echt een uitgaansgebied...

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:35

iirrssjjee schreef:
Je kan ook naar Sunny Beach kijken in Bulgarije. Spotgoedkoop en ook echt een uitgaansgebied...


Wilde net dit gaan zeggen sunny beach beste vakantie ooit gehad zou morgen even wat uitgebreider reageren er over *\o/*

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Stapvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 09:27

Wij waren ook ongeveer die leeftijd toen we op stap vakantie gingen. Gingen toen met husk. Maar werden daar vaak aan en gogo of subweb gekoppeld. Dus zou mij aan de organisatie niet heel erg vast pinnen. Wij waren naar Hongarije en een keer naar Kroatië geweest. Was beide ook een aanrader. Veel plezier alvast

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Stapvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 09:53

Ben zelf vroeger naar Playa del Ingles op Gran Canaria geweest en naar Alanya in Turkije om ook te stappen. Ik denk iets minder massaal dan de plekken die jij noemt, maar zeker erg leuk!! Mallorca ben ik nooit geweest. Mijn vriend wel en die heeft daar een toptijd gehad. Ik had het idee dat Chersonissos een beetje passé is?

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Stapvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:12

Mallorca heeft mooie stranden, cherso heeft bijna geen strand. Natuur op Kreta vond ik mooier als op Mallorca. Mallorca heeft leuke waterparken, cherso star beach maar dat vond ik zo ranzig. Cherso heeft kleinere kroegen, mallorca heedt echt grote zalen met duitsers! Cherso zaten wij in golden valentine, net buiten cherso op een bult. Stukkie lopen maar wel heerlijk slapen zonder lawaai. Mallorca zaten wij in palma de Mallorca, naast el Arenal, in son rigo. Mooi complex, niet overdreven luxe maar netjes.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Stapvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:20

Ik ben ooit eens met beachmasters naar Blanes geweest. Was toen een jaar of 18/19. Vond het onwijs gezellig, je kon meedoen aan alles wat werd aangeboden, maar je moest niks. Ook wij zaten in een appartement hierbij, dat vind ik toch het meest ideaal.

Verder op Tenerife geweest met een vriendin, daar was het uitgaansleven ook chill. Ik geloof dat je daar ‘de kuil’ hebt met een hoop kroegen bij elkaar. Daar hoef je niet aan te sluiten bij een groep om een kroegentocht te doen ;)
Gran canaria was overigens ook erg leuk! Hoop te doen en te zien, net als op Tenerife.

Mallorca heeft een leuke boulevard met kroegen etc. Vond het daar wel wat prijziger, maar daar kun je voor sparen ;)

Milando

Berichten: 165
Geregistreerd: 08-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:27

Ik ben van ‘t zomer met een vriendengroep naar Salou geweest (El aranal). Wij hadden geboekt via gogo, omdat wanneer er iets was met bijvoorbeeld het appartement we gewoon met de reisleiders die daar aanwezig zijn konden comminuceren over hoe of wat. Daarnaast hebben we doordat we met de kroegentochten meegingen die georganiseerd werden door gogo alle uitgaansgelegenheden gezien in Salou en nog een boottocht gedaan. De gemiddelde leeftijd lag rond de 22 ongeveer.