Keulen, iemand leuke ideeën voor eindejaarsperiode?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Keulen, iemand leuke ideeën voor eindejaarsperiode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 21:13

Hey, ik ga in de eindejaarsperiode een paar dagen naar Keulen, zijn er mensen die tips hebben om leuke dingen te bezichtigen, doen of lekker te eten? Alvast heel hard bedankt!

Anoniem

Re: Keulen, iemand leuke ideeën voor eindejaarsperiode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:39

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Bokt erop uit. Daar past het beter :)

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:19

- De kerstmarkten zijn dan al gesloten maar er zijn wel nog een paar outdoor ijsbanen open. Vooral die bij Heumarkt is leuk :) .
- De dom beklimmen en genieten van het uitzicht. (Mocht dat te zwaar zijn, dan is er aan de overkant van de Rijn nog een toren waar je met de lift omhoog kan, ook erg mooi!)
- Wandelen/fietsen langs de Rijnboulevard, richting zuiden minimaal tot aan Rheinauhafen, maar ook zuidelijker is het nog erg mooi.
- Ben er zelf nooit geweest, maar ik heb goede dingen gehoord over het Schokoladenmuseum!
- Een straatkunsttour door Ehrenfeld met gids.

Qua eten zijn de opties eindeloos, overal zijn wel leuke restaurantjes te vinden. Een gezellige, lekkere Italiaan in het centrum vind ik altijd Il Mezzogiorno in de Breite Straße. Mocht je toevallig in de buurt van de wijk Nippes komen, dan is Willie Tanner (tapasbar) een aanrader. Voor typisch Keuls eten en drinken: Gaffel am Dom, Früh am Dom, of als je het wat kleiner en knusser wilt, Brauhaus Em Kölsche Boor.

Veel plezier! :)

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Keulen, iemand leuke ideeën voor eindejaarsperiode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:57

De binnenstad, de dom (is deze alweer uit de steigers eigenlijk?), over de chocolade fabriek ook goede dingen gehoord, maar zelf ook nog nooit geweest.

Qua eten kan ik Extrablatt aanraden, maar buiten dat zit er genoeg (voor weinig).

Maar...ik moet wel zeggen dat Keulen mij heel erg tegenviel. Ik had echt hoge verwachtingen, maar buiten de dom is er niet veel anders dan een andere stad. Ik had het na een dagje wel gezien zeg maar.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:41

De Dom is nooit helemaal uit de steigers, die is zo ongunstig gebouwd dat er continu aan gewerkt moet worden :') . Maar op het moment valt het erg mee!

Extrablatt is inderdaad leuk voor een lunch, is een keten waar er meerdere van zitten.
Als je weet waar je moet zijn in Keulen is het een fantastische stad, mijn vrienden en familie uit Nederland zijn er allemaal verliefd op geworden en zouden er maar wat graag zelf wonen. Het is geen stad die overloopt van de pracht en praal op iedere straathoek maar er zijn echt hele mooie stukken te vinden, een hele eigen cultuur en de mensen maken de stad <3 .

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Keulen, iemand leuke ideeën voor eindejaarsperiode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:43

Doe een Freewalk city tour als dat kan. Gratis citytours gegeven door studenten die je mag betalen wat je wil achteraf. En ze doen het heel leuk!

Verder kan je er heel goed vega(n) eten, als je dat interessant vind kan ik wel even een lijstje uittikken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:59

Een bezoekje aan Aqualand staat hoog op mijn verlanglijstje voor die omgeving *\o/*

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:28

Een Citytour is trouwens sowieso niet zo'n gek idee. Ook achter Keulen zit een hele geschiedenis en als je iemand hebt die daar wat over kan vertellen en wat plekken aan kan wijzen, is dat natuurlijk altijd leuk. Zo ben ik nog van alles te weten gekomen over de stad waar ik woon waar ik niets van af wist :')

Ik ben ook op verschillende plekken in Keulen geweest, een kennis van mij woonde daar, dus die wist behoorlijk wat plekken aan te wijzen die je zeker gezien moest hebben. En tuurlijk, het is een mooie stad, maar toch viel het mij wat tegen. Maar dat kan ook van de verwachtingen komen die ik had natuurlijk. Maja, zo vond ik Londen ook niets en daar zullen ook een hoop mensen het met mij oneens zijn :')

Edit: Ik heb Aqualand even gegoogeld, maar dat ziet er wel heel gaaf uit

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Keulen, iemand leuke ideeën voor eindejaarsperiode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 09:57

Dank je lieve mensen! De dom zal ik dan al zeker aanstippen, is ook zowat het uithangbord van Keulen, dus moet zeker op de planning. Wel jammer dat de kerstmarkt al weg zal zijn, dat was eigenlijk wel één van de redenen om naar Keulen te gaan, maar eerder lukte niet. Nu ja, een stad is sowieso wel gezellig en het oude stadsgedeelte is ook leuk om rond te kuieren heb ik gelezen.
Aqualand gaat het niet worden, geen actieve dingen, eerder rustig genieten :).

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:04

Blijheid schreef:
Een bezoekje aan Aqualand staat hoog op mijn verlanglijstje voor die omgeving *\o/*


Aqualand ga ik naar toe 29 december :d kaartjes via wowdeal gekocht :o

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Keulen, iemand leuke ideeën voor eindejaarsperiode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 20:46

De eerste dag de Dom bezocht, op 31 januari Ludwig museum, Claudius Thermen op 1 januari. Tussendoor kerstmarktjes, op eindejaar het vuurwerk, wat een gekke bedoening eigenlijk, iedereen heeft daar vuurwerk mee en er wordt dus uren aan een stuk geknald. Lekker gegeten in Cyclo (Vietnamees) op oudejaarsavond, een keer in Hard Rock Cafe en ook nog een keer in Osteria, een Italiaan restaurant. Het hotel, NH Koln altstad was ook in orde en goed qua ligging om snel in de stad te zijn, het was heel geslaagd dus :).