Stedentrip Praag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Stedentrip Praag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 13:26

Hallo allemaal,

In februari ga ik samen met vier vrienden naar Praag. We komen op 4 februari aan om 21:00u en vliegen 8 februari om 21:00u weer terug.
Nou heb ik al op tripadvisor gekeken naar activiteiten en bezienswaardigheden, maar ik vroeg me af of jullie me nog wat tips and tricks kunnen geven voor Praag en of er dingen zijn die we absoluut niet mogen missen :D

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:31

-je kunt super lekker, uitgebreid en goedkoop eten buiten de binnenstad
-communistisch museum
-oppassen met geldwisselkantoren, klopt nooit wat van. Gewoon bankpasje openzetten voor betalen in het buitenland en gewoon pinnen bij een pinautomaat
-gewoon lekker gaan wandelen door de stad en genieten van de mooie gebouwen

Foaly

Berichten: 4838
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stedentrip Praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:46

Oeh, Praag is mooi! Een tip is om zo'n gratis walking tour te doen, aan het eind kun je dan fooi geven. Wordt vaak gedaan door locals, en is echt leuk!

In aanvulling op hierboven: idd niet wisselen bij een geldwisselkantoor, en ook niet in een winkel betalen in euro's, ook niet als ze zeggen dat dat kan. Je wordt afgezet waar je bij staat :'). Gewoon in Tsjechische kronen betalen :j

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Stedentrip Praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:51

Oh als jullie vlees eters zijn.. Er zit ergens in Praag, net buiten het centrum een Argentijns restaurant.
Dit restaurant zat er in ieder geval 3-4 jaar geleden :')

Geen idee hoe het heet, maar het is zoooooo'n fantastisch restaurant..
Ik denk dat als je zou vragen naar een Argentijns restaurant ergens net buiten het centrum dat mensen wel zullen weten waar ik bedoel.
Echt stom dat ik de naam vergeten ben, maar ik heb nog nooit zo'n lekker vlees op als daar :+

Lekker duidelijk he, hihi.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Stedentrip Praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:00

Wij hebben ons ontzettend vermaakt on bierhuis u fleku. Een praags bierhuis en gewoon voor de sfeer absoluut iets wat de ervaring waard is. Eten is matig en ik hou niet eens van bier. Maar het hele gebeuren samen is prachtig :')

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:21

Geen idee of jullie interesse er ligt, maar vlak boven Praag is Theresienstadt.

Kijk met pinnen uit dat er geen vreemden vlak achter je staan.

De burcht is leuk om te bezoeken.

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Stedentrip Praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:15

Praag is echt super mooi! :-) Heel veel plezier alvast!

Ga niet eten in de binnenstad, het is soms nog duurder dan hier in Nederland en vond het eten niet overal even goed. Zoek de buitenwijken van Praag zoals Vinohrady op met een Uber, kost echt helemaal niks. Daar is het eten pas goedkoop en lekker! Verder heb je ook de wijk Vysehrad, wat onbekender maar echt super mooi!

Een wandeltour is aan te raden langs alle leuke plekjes :-)

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Stedentrip Praag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 22:08

Heel erg bedankt voor de reacties! Hier heb ik echt al wat aan :D

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:15

Praag is inderdaad een erg leuke stad! Wij hebben vooral de standaard dingen bezocht (hadden de Lonely Planet bij). Daarnaast hebben we ook een speurtocht door de stad gedaan, dat is ook zeker een aanrader.

Wat wij ook heel erg leuk vonden was dit café:
https://www.tripadvisor.nl/LocationPhot ... hemia.html

Hier worden je drankjes per trein bezorgd, via een spoor dat door het hele café loopt. Ieder tafeltje heeft een eigen station waar dan je drankjes stoppen. Echt hilarisch! :P

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 22:19

JumpingRider schreef:
Praag is inderdaad een erg leuke stad! Wij hebben vooral de standaard dingen bezocht (hadden de Lonely Planet bij). Daarnaast hebben we ook een speurtocht door de stad gedaan, dat is ook zeker een aanrader.

Wat wij ook heel erg leuk vonden was dit café:
https://www.tripadvisor.nl/LocationPhot ... hemia.html

Hier worden je drankjes per trein bezorgd, via een spoor dat door het hele café loopt. Ieder tafeltje heeft een eigen station waar dan je drankjes stoppen. Echt hilarisch! :P

Opgeslagen want dat concept vind ik nu al geweldig :))

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:30

Haha het was ook echt leuk, we hebben zoveel lol gehad! :D
Het was wel lastig vinden want het zit een beetje verstopt. Volgens mij zat het in een soort winkelcentrum.
Nog iets om rekening mee te houden: wij waren er rond 5 uur s middags en konden zo naar binnen maar toen we weg gingen (rond 8 uur) stond er wel een rij! Het is blijkbaar erg populair dus ik zou of reserveren of zorgen dat je op tijd bent! De prijzen voor drankjes zijn gewoon normaal, dus niet extreem duur ofzo :)

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Stedentrip Praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:37

Ik ben 3 jaar geleden naar Praag geweest, we hadden toen een boekje mee van 100% praag waar veel verschillende stadswandelingen in stonden, zo hebben we de hele stad lopend gezien en maar 1 keer hebben we het OV gepakt om naar een ander deel te gaan. (ver weg tov ons appartement). Erg leuke week hebben we gehad in Praag, dat boekje hebben we dagelijks gebruikt :)

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Stedentrip Praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:47

Ik was te lang geleden in Praag om er nog iets nuttigs over te zeggen.

Wat mij daar enorm opviel is dat ze je bord al onder je neus vandaan trekken als jij je laatste hap nog in je mond steekt. Ik keek daar nogal van op - maar dat is dus normaal. Hoe eerder je servies weg is, hoe beter de service. :P Dus kijk daar niet van op.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:51

Hele leuke stad! Ik ben daar 1.5 jaar geleden met mijn moeder geweest, wij hebben een citytour op de fiets gedaan olv een Nederlandse gids via Bajabikes. Ik vind dit echt een aanrader, zo leer je de stad goed kennen (waar de bezienswaardigheden etc liggen) en hoor je leuke verhalen. Metro heb je niet per se nodig, je kunt alles prima wandelen. En een boekje van de ANWB over Praag is ook wel handig, staan leuke wandelroutes in en wat extra info over wat er te doen is.

Oh en een eettip: bij het Louvre kan je echt heerlijk lunchen/dineren, en het is er heel goedkoop!

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:39

TurdusMerula schreef:
Ik was te lang geleden in Praag om er nog iets nuttigs over te zeggen.

Wat mij daar enorm opviel is dat ze je bord al onder je neus vandaan trekken als jij je laatste hap nog in je mond steekt. Ik keek daar nogal van op - maar dat is dus normaal. Hoe eerder je servies weg is, hoe beter de service. :P Dus kijk daar niet van op.


Haha dit is inderdaad precies ook mijn ervaring!

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 21:51

Elitedeux schreef:
Hele leuke stad! Ik ben daar 1.5 jaar geleden met mijn moeder geweest, wij hebben een citytour op de fiets gedaan olv een Nederlandse gids via Bajabikes. Ik vind dit echt een aanrader, zo leer je de stad goed kennen (waar de bezienswaardigheden etc liggen) en hoor je leuke verhalen. Metro heb je niet per se nodig, je kunt alles prima wandelen. En een boekje van de ANWB over Praag is ook wel handig, staan leuke wandelroutes in en wat extra info over wat er te doen is.

Oh en een eettip: bij het Louvre kan je echt heerlijk lunchen/dineren, en het is er heel goedkoop!

Merci, ik schrijf het op :)

Heeft iemand ervaring met vegetarisch eten in Praag? Er gaat namelijk iemand mee die vegetarisch/veganistisch eet. Is dat daar een beetje te doen of is dat heel moeilijk?

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Stedentrip Praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:07

Dit topic ga ik even volgens. Ik ga in april naar Praag. Kan je dus helaas geen tips geven.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Stedentrip Praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:12

Lees even mee! Wij gaan 8 februari :)

Hebben alvast een fietstocht gereserveerd door de stad met een Nederlandse gids :D

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:32

JumpingRider schreef:
Praag is inderdaad een erg leuke stad! Wij hebben vooral de standaard dingen bezocht (hadden de Lonely Planet bij). Daarnaast hebben we ook een speurtocht door de stad gedaan, dat is ook zeker een aanrader.

Wat wij ook heel erg leuk vonden was dit café:
https://www.tripadvisor.nl/LocationPhot ... hemia.html

Hier worden je drankjes per trein bezorgd, via een spoor dat door het hele café loopt. Ieder tafeltje heeft een eigen station waar dan je drankjes stoppen. Echt hilarisch! :P


Hier ben ik ook geweest! Alleen dan een andere locatie volgens mij, het was in een grote shopping mall. Super leuk om mee te maken! Bijna jammer dat de gerechten wel gewoon aan tafel gebracht worden. Kan ook niet anders natuurlijk :P Erg mooi gemaakt ook het hele systeem, veel lol aan gehad. Je kan je lege glazen/blikjes ook in een langsrijdende trein zetten, dan ruimen ze het in de keuken weer op.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Stedentrip Praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:17

Voor vega(n) kun je op Happy Cow kijken misschien?