Schotland; places to be?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:53

fohadie schreef:
Destination schreef:
Heeft je man ook geen rijbewijs? Schotland met het ov doen lijkt mij vooral heel erg onpraktisch en duur, als ik heel eerlijk ben. Helemaal bovenin de Highlands zal je al niet zo snel komen met het ov, is mijn idee.



Dat zeg ik, geen rijbewijs aanwezig. Dus in de highlands komen we sowieso niet. Maar misschien weet iemand wel leuke treinreizen die de moeite waard zijn? En anders blijven we in Edingburgh, ook leuk.

Voor mij was het niet duidelijk of alleen jij geen rijbewijs had of je man ook niet. Inverness is ook wel leuk en daar kun je een bus/boottour boeken naar Loch Ness/Urquhart castle.
https://www.jacobite.co.uk/tours
Wij hebben de Passion tour gedaan en is ons erg goed bevallen! Verder is Inverness zelf ook een heel leuk stadje om rond te kijken.


NogSteedsGek

Berichten: 1124
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:19

Ik ben afgelopen zomer naar Skye en naar Mull geweest, volledig afhankelijk van het OV. Zolang je van tevoren een beetje je route uitstippelt is het goed te doen vond ik. Uiteraard zijn er plekken waar je niet kan komen maar ook genoeg mooie plekken waar je wel kan komen. Geen slaaptrein genomen maar de gewone treinen en bussen.

Instagram: Iris.ppkm *-:)

Think outside, no box required!

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:36

Je kan hele mooie dingen zien met het ov! Vanuit Edingburg naar Fort William en dan de trein naar Mallaig. Dat stuk is een van de mooiste routes ter wereld! In Mallaig kan je met de boot naar oa Isle of Eigg. Super leuk eiland waar alles lopend of met de fiets (is daar te huur) te doen is!

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:18

dank voor de tips!

Domiinooo_
Berichten: 223
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:33

_mexx_lady_ schreef:
Als je dat zou willen doen Domino!


Helaas niet te vinden in Aberdeen :(

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:35

Okay, de plannen lijken gewijzigd. ipv een aantal dagen Edingburgh, wordt het waarschijnlijk een treinrondreis door Schotland! Het blijkt na wat uitzoekwerk een stuk goedkoper dan ik dacht! Nu hangt het er natuurlijk vanaf wat je goedkoop noemt, maar als je de tijd er voor neemt blijken er best veel kortingpassen van het ov te zijn. De tour die het waarschijnlijk gaat worden:

Vliegen op Glasgow.
Glasgow-Fort William (misschien nog een tussenstop in Oban)
Fort William-Mallaig (met de stoomtrein, man is Harry Potterfan) kijken of we de gewone trein terug pakken of de stoomtrein.
Misschien een bezoekje aan een eiland per boot
Fort William-Ivernesse (bus)
Ivernesse-Edingburgh

En dan vanaf Edingburgh vliegt man terug naar Nederland en ga ik door voor een paardrijvakantie.

Nu nog kijken voor overnachtingen ed.

Ik vind het erg relaxed om per trein te reizen en zo van de natuur te genieten.Weer eens wat anders dan de standaard stedentrip die ik normaal doe!


Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:41

Dit is totaal off topic maar missen jullie het niet om geen rijbewijs te hebben? Ik zou niet zonder kunnen.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:21

Amandavd schreef:
Dit is totaal off topic maar missen jullie het niet om geen rijbewijs te hebben? Ik zou niet zonder kunnen.



Nee hoor. Totaal niet. In de stad kan ik mijn auto toch nergens kwijt, veel kan op de fiets, boodschappen heb ik ook geen auto voor nodig, ov is hier prima geregeld (en met een kortingskaart ook te betalen.) dus waar heb ik een rijbewijs voor nodig?! Voor de vakantie?

Anoniem

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:32

Als je een keer een zware tafel oid moet kopen. Ik zou mij geen leven zonder auto kunnen voorstellen.

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:38

fohadie schreef:
Amandavd schreef:
Dit is totaal off topic maar missen jullie het niet om geen rijbewijs te hebben? Ik zou niet zonder kunnen.



Nee hoor. Totaal niet. In de stad kan ik mijn auto toch nergens kwijt, veel kan op de fiets, boodschappen heb ik ook geen auto voor nodig, ov is hier prima geregeld (en met een kortingskaart ook te betalen.) dus waar heb ik een rijbewijs voor nodig?! Voor de vakantie?


Wij wonen in een dorp waar niks is dus ik moet alleen al om boodschapen te doen met de auto haha. Verder nogal veel dingen op grote afstand. Ik was gewoon nieuwsgierig.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:38

bobje26 schreef:
Als je een keer een zware tafel oid moet kopen. Ik zou mij geen leven zonder auto kunnen voorstellen.



Dan heb ik vrienden of een moeder die ik kan bellen. En dat komt 1x in de 5 jaar voor ofzo. Om daar nu een rijbewijs voor te nemen...

Tegenwoordig is men ook vies van veel fietsen. Wie fietst er nu nog 5km naar een winkel? (ik dus, waarom niet?).

Zullen we weer ontopic gaan? Of een topic starten met: kan jij zonder een auto? ;)

Fenn

Berichten: 6120
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:42

fohadie schreef:
Okay, de plannen lijken gewijzigd. ipv een aantal dagen Edingburgh, wordt het waarschijnlijk een treinrondreis door Schotland! Het blijkt na wat uitzoekwerk een stuk goedkoper dan ik dacht! Nu hangt het er natuurlijk vanaf wat je goedkoop noemt, maar als je de tijd er voor neemt blijken er best veel kortingpassen van het ov te zijn. De tour die het waarschijnlijk gaat worden:

Vliegen op Glasgow.
Glasgow-Fort William (misschien nog een tussenstop in Oban)
Fort William-Mallaig (met de stoomtrein, man is Harry Potterfan) kijken of we de gewone trein terug pakken of de stoomtrein.
Misschien een bezoekje aan een eiland per boot
Fort William-Ivernesse (bus)
Ivernesse-Edingburgh

En dan vanaf Edingburgh vliegt man terug naar Nederland en ga ik door voor een paardrijvakantie.

Nu nog kijken voor overnachtingen ed.

Ik vind het erg relaxed om per trein te reizen en zo van de natuur te genieten.Weer eens wat anders dan de standaard stedentrip die ik normaal doe!


Wat een toffe reis! Veel plezier hiermee. Ik raad aan om niet te veel tijd in Ivernesse in te plannen. Dat viel best tegen. Je kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om daarvoor in de plaats nog de Cairngorms in te gaan bijvoorbeeld, dat kan best vanuit Ivernesse.

En treinreizen is een heerlijk relaxte manier om van het land te genieten :)

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:45

dank je, Fenn. Ivernesse doen we omdat we een boottochtje naar Loch nesse willen doen. Veel meer niet. Dus 1, hooguit 2 dagen.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:15

fohadie schreef:
dank je, Fenn. Ivernesse doen we omdat we een boottochtje naar Loch nesse willen doen. Veel meer niet. Dus 1, hooguit 2 dagen.

Het is Inverness, Loch Ness en Edinburgh O:)
Maar leuke reis!

Qimm

Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:20

Ik wilde het niet zeggen :')

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:27

fohadie schreef:
bobje26 schreef:
Als je een keer een zware tafel oid moet kopen. Ik zou mij geen leven zonder auto kunnen voorstellen.



Dan heb ik vrienden of een moeder die ik kan bellen. En dat komt 1x in de 5 jaar voor ofzo. Om daar nu een rijbewijs voor te nemen...

Tegenwoordig is men ook vies van veel fietsen. Wie fietst er nu nog 5km naar een winkel? (ik dus, waarom niet?).

Zullen we weer ontopic gaan? Of een topic starten met: kan jij zonder een auto? ;)


Het was niet bedoeld als aanval :)

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:48

Toch moeilijk al die Schotse namen. Hihi.

Qimm

Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:01

Ja zeker. En Edinburgh spreek je ook nog eens uit als edinbroah :')

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:15

Qimm schreef:
Ja zeker. En Edinburgh spreek je ook nog eens uit als edinbroah :')



Dat laatste wist ik dan weer wel. Net zoals wel meer steden/plaatsen anders uitgesproken worden. Maar schrijven/typen blijft lastig..

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:19

Ik ben in maart in Edinburgh, voor het Edinburgh Yarn Fest :D
Ik heb een aantal dagen om de stad te zien en dacht erover om een dag tour te doen om ook wat van het landschap en de natuur te zien.

Is er iemand die een dagtour aan kan raden? En qua natuur, is Loch Ness mooier of Loch Lomond?
Qua reistijd denk ik aan Lomond, dan heb ik wat meer aan mijn tijd. Aan de andere kant, het uitzicht onderweg naar Loch Ness is misschien meer de moeite waard?

Ik reis die dag alleen, en ga het liefst met een groep mee dan dat ik een auto moet huren voor 1 dag.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

gaucho

Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 07:21

Qua natuur is Loch Lomond zeker mooier. Route naar Loch Ness via de Cairngorms is best mooi maar denk dat je daar met een dagtrip gewoon heel snel langs rijd. Ik zou dan voor Loch Lomond kiezen.

Volgens mij heeft Rabbies veel verschillende tours vanuit Edinburgh.

Life begins at the end of your comfortzone.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 07:33

Thanks voor de tip, das precies wat ik ook in gedachten had! Voor een dagje naar Loch Ness is meer rijden dan dingen zien denk ik!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:48

Irisscope, Rabbies tours schijnt een erge fijne organisatie te zijn!

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:36

Hoihoi, beste wensen allemaal!

Ik wilde even vragen... Welke websites hebben jullie gebruikt voor verschillende hotels/B&B's?

En dan bedoel ik meer de iets onbekendere websites, niet trivago/booking enz.

Is er iemand wel eens wezen wild kamperen in Schotland en waar moet je op letten?

Ondertussen is het al 2019 *\o/* en in mei gaan wij 3 weken een rondreis maken door schotland, incl het paardrijden bij Aviemore :Y) .
Het word wel een "beginnersritje" want mijn vriend heeft echt nog nooit op een paard gezeten maar wilt dit wel graag met mij delen :o

Qimm

Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:17

Nicky91 schreef:
Is er iemand wel eens wezen wild kamperen in Schotland en waar moet je op letten?


Neem een schepje mee (zo'n legerschep) handig voor de behoeftes verstoppen :Y

We hebben ook zo'n grote watertank van 5 liter, dat was ideaal ook voor de afwasjes/persoonlijke verzorging

Vergeet de vuilniszak niet :P

Verder geen directe ingevingen.

Veel plezier!

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers