Op vakantie met de hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Op vakantie met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 09:38

Omdat er zoveel keus is en ik door de bomen het bos niet meer zie, dit topic. Afgelopen zomer zijn mijn vriend en ik samen met onze hond op vakantie geweest in Frankrijk. Wij zijn naar de Vogezen gegaan en hebben daar lange wandelingen gemaakt, erg goed bevallen dus.

Nu willen wij aankomende zomer weer met de hond op vakantie. De Ardennen, Luxemburg of Oostenrijk sprak ons aan. Zijn hier bokkers met tips voor huisjes, goede plekken om met de hond te komen of andere belangrijke dingen, kom maar op!

Heb gekeken op sites als dogsincluded maar daar kom ik niet veel verder mee.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:52

Wij zijn meerdere keren naar de Vogezen, Oostenrijk en Noord Italiƫ geweest met de hond. In de Vogezen zaten wij heel prima op camping Gademont plage. In een mooi groot huisje. Oostenrijk vinden wij alles ok. Hondvriendelijk en mooie appartementen. Laatste keer waren we in Lermoos. In noord Italiƫ hebben wij drie keer in Porlezza op een grote camping gelogeerd. Camping is zelf oud en niet zo luxe maar voor de hond super. Wij zaten in een huisje aan het luganomeer en de hond mocht gewoon op het strandje, los. De omgeving daar is ook prachtig.

Edit: in de Ardennen kun je ook heel veel vinden. Park sunclass grandhan bv. Prima huisjes en mooie wandelomgeving rondom Durbuy.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Op vakantie met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:57

Wij gaan nu al paar keer naar Luxemburg. Klein Zwitserland. Met de tent maar zijn op de campings ook vaak wel huisjes te vinden waar de hond ook mee mag.
Heerlijk wandelen daar in de omgeving.. zelfs met de trein naar Luxemburg zelf geweest en ook dat was geen probleem bij ons.

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:59

Vorig jaar hadden we een huisje gehuurd vlak bij Trois-Ponts/Coo in de Ardennen geweest.
Afgelegen dorpje, heerlijk rustif en een eigen afgesloten tuintje (een must voor mij). In het dorp zelf weinig te beleven behalve langs weilanden wandelen met wel prachtig uitzicht, maar er waren leuke wandelroutes binnen een halfuur rijden.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:09


L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Op vakantie met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 10:10

Ah, er komen al goede tips voorbij zie ik. Ik ga ze eens bekijken.