Camperverhuurbedrijven of particulier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 23:02

Ik ben voor volgend jaar op zoek naar een camper om een rondreis door Italië te maken.
Ik google me suf en heb Marktplaats, goboony en camptoo al afgestruind.
Het gaat om juni volgend jaar en dan is al best veel bezet.

Zijn er hier nog mensen met tips voor verhuur van een niet te oude goed onderhouden en redelijk luxe camper, waarbij het aantal vrije kilometers toch wel minimaal 1750 per week moet zijn.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132058
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:15

Klinkt goed! Wil je een rondreis gaan maken of heb je een vaste bestemming?
En wil je hier in NL huren en dan naar Italie rijden of is het ook een optie om in Italie iets te huren en daarheen te vliegen?
Als je vanuit NL wilt vertrekken dan zou ik zeker even over de grens met DLD kijken. Veel Nederlanders huren daar een camper omdat het een stuk goedkoper is dan hier.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 23:20

Edit: we willen echt een rondreis maken. Dus via Noord Italië naar de Abruzzen en Puglia en dan oversteken naar de Amalfi kust.

We willen de fietsen mee dus wel graag vanuit Nl huren. Maar vlak over de grens in Duitsland mag ook, dan kunnen we altijd terug rijden om de fietsen op te pikken.
Weet je daar bedrijven of sites?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132058
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:31

Wow, gaaf! Je hebt er vast al zin in? :D

Langs de hele oostgrens zitten heel veel camperverhuurbedrijven. Heel veel Nederlanders steken even de grens over om er daar eentje te huren, het schijnt echt een heel stuk goedkoper te zijn. Zelf heb ik er geen ervaring mee, we reizen altijd met ons eigen campertje. Maar ik kan morgen wel even googelen en kijken of ik bekende namen tegenkom, als je zou willen?

Goof

Berichten: 28786
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:38

Wild-campers.nl in Staphorst. Fijne campers in verschillende prijsklassen, goede verzekering en vrije kilometers.
Ik heb er 2 jaar geleden een camper gehuurd, toen was hij nog iets kleiner dan nu, en was zeer tevreden. Als ik weer ga huren ga ik weer naar hem toe.

Daphne_65
Berichten: 589
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: 's-Gravendeel, Hoekse Waard

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:45

Wij hebben dit jaar een camper gehuurd bij Nucamperhuren.nl Mooie nieuwe campers, vrije kilometers en een goede prijs. Ze zitten in Kampen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 23:57

Bedankt voor de tips. Daphne, ook die campers zijn al verhuurd in juni. Ongelooflijk zeg ..

Edit: Goof, die lijken nu niet meer aan verhuur te doen.

Pfff... word er wel een beetje flauw van nu.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:41


tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:53

Wilco ruinemans, campertravels.nl in balkbrug?

Deb100
Berichten: 190
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 01:15

Camperhuren.nl

Goof

Berichten: 28786
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:43

Fitzroy schreef:
Edit: Goof, die lijken nu niet meer aan verhuur te doen.


Wellicht is hij met de website bezig, kijk even op facebook. Hij verhuurt zeker wel.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 09:30

Camperhuren had geen geschikte campers meer, noorderzon idem dito. Juni is écht een mega populaire maand om te camperen. Moet ik wel bijzeggen dat we perse airco in de woonruimte willen en dat maakt de keuze een stuk beperkter.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:34

Geen idee waar je woont, maar in Geel (Belgie) is een grote verhuurder : Dicar.
Het zou me verwonderen dat daar alles al bezet was.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:26

Wij hebben vorig jaar voor Noorwegen gehuurd bij Stam Campers in Dreumel. Topkwaliteit. Wij hadden vrije kilometers omdat we meer dan 3 weken huurden.
I
Beschikbaarheidschema, juni gaat hard!

http://m.stamcampers.nl/beschikbaarheid

1600 kilometers per week vrij, meer kilometers voor al 0,25, achteraf 0,35. Bij meer dan drie weken kilometers vrij.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132058
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:14

Vroeger werden de huurcampers meestal luid en duidelijk bestickerd zodat je wist van wie ze waren. Tegenwoordig doen ze dat niet of nauwelijks meer, alsof het allemaal moet lijken alsof het eigen bezit is ofzo :))
Ik heb weleens mooie luxe campers voorbij zien komen van Baronie Campers. En verder zou je nog eens kunnen googelen op camperhuur Duitse grens oid., dan kom je ook vast wel wat tegen.
En ik ga nog even een PB sturen aan een collega-teamlid omdat zij volgens mij ook weleens wat huurt, misschien wil ze er wel meer over vertellen :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:21

Wij hebben tot nu toe 4 keer een camper gehuurd. De eerste 2 keer bij Stijkel in Harderwijk, deze zijn kilometervrij. Omdat we tegenwoordig de hond mee nemen konden we daar niet meer terecht en hebben we de laatste 2 jaar bij Oortgiese gehuurd, en daar willen we volgend jaar weer huren. De luxe campers hebben daar airco in het woongedeelte. Bij Stijkel weet ik het niet, dat was 2009 en 2012 dat we daar gehuurd hebben, weet niet wat ze nu allemaal hebben. Campers zijn gloednieuw.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:35

[quote="Oscar"]Vroeger werden de huurcampers meestal luid en duidelijk bestickerd zodat je wist van wie ze waren. Tegenwoordig doen ze dat niet of nauwelijks meer, alsof het allemaal moet lijken alsof het eigen bezit is ofzo :))
[/ quote]

En dan rijdt de ene na de andere Nederlander de camping op en als ze je complimenten maken over je mooie camper, zeg je dat die gehuurd is. Hoor je er meteen niet meer bij :-)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132058
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:46

Och, dat is ook wel sneu. Dat zou ik zelf echt nooit doen. Het maakt ook helemaal niks uit waar iemand mee rijdt, als ze het maar gezellig hebben. Jammer dat het zo gaat.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:31

Ach, wij konden er om lachen, maar het is gewoon geen gezellig ´campers onder elkaar´ daar.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 07-11-18 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132058
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:43

Echt zonde is dat. Wij hebben nu een jaar of 10 een camper en wij merken ook wel dat er veel veranderd is. We hebben een oudere (gerestaureerde) camper en er zijn echt nog mensen die dat leuk vinden, maar de meesten vinden het maar een oud dom hok. De vrijbuiters van vroeger vinden 'm leuk, maar degenen met een camper van een ton (of meer) onder hun kont vinden het allemaal maar behelpen en er zitten er zelfs bij die hun minachting niet onder stoelen of banken steken. Niet dat we er wakker van liggen hoor, maar het wordt wel steeds een beetje minder leuk.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:44

Ik had altijd het idee dat camperaars onder elkaar gezellig waren. Nou ... die vier weken naar Noorwegen hebben met wat dat betreft aardig van het idee afgebracht om ooit zelf een camper te kopen. Contactarme vakanties, niks voor mij :-)

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 15:47

Haha, Monique, dan had je gewoon moeten doen alsof de camper van jullie was ;)

Stam heeft idd veel campers maar waar ik ook tegenaan loop is dat de meeste per volle week verhuren. En laten wij nu 18 dagen willen :+

Stijkel zit ook al vol in juni. Oortgiese ga ik nog proberen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:48

Ha ja, maar zo zijn wij dan weer niet he :-)

Tja, ik denk dat 18 dagen sowieso lastig gaat worden, bijna alle verhuurders gaan uit van volle weken. Misschien moet je die drie dagen huur dan maar voor lief nemen.

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:52

Ik zeg bosma campers uit emmercompascuum

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Camperverhuurbedrijven of particulier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 15:57

Ook Oortgiese heeft niets meer in juni wat ons past. Het is toch niet te geloven ....
Ik heb nu wel 2 opties, eentje particulier via camptoo en eentje bij een camperbedrijf.

Ik had dus echt niet verwacht dat die camperhuur zo hard gaat in juni. Je zou zeggen dat het buiten het seizoen is. Nou, niet dus .... hoogseizoen in camperland :+