hoge veluwe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

hoge veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 21:26

de plannen voor de reis van volgende zomer zijn gewijzigd.
t plan was om weer naar Kroatië te gaan, maar door verbouwingen gaan we t wat kalmer aandoen :) (financieel dus!)

Dus ik opperde om naar de ardennen te gaan, maar vriendlief kwam af met t idee om naar de hoge veluwe te trekken.
Vond ik zeker geen slecht idee :D

je kan daar zoooooo mooi paardrijden ^-^

Dusssss, wie weet waar je fijn kan verblijven? Geen tenten, huisje mag wel. De honden gaan mee, dus honden moeten toegelaten zijn (2 en erg braaf)

Waar kan ik ritjes te paard gaan doen? Bij wie, welke manège?

edit: de kinderen gaan ook mee. ze zullen dan 4 en (bijna) 7 jaar zijn. dus graag ook kindvriendelijk :)

Is voor volgende zomer.
Laatst bijgewerkt door Amigo_tje op 19-10-18 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Charley ;( Weg, maar nooit vergeten... 01/05/08 - 19/05/08

[BKR] Wie kent mn merrie?


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: hoge veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:30

Bij hotel de Cantharel kan je een hondenkamer boeken, honden zijn toegestaan. Je kunt hier ook een paard (of 2) huren en hiermee ritten maken in de bossen :D Alle luxe voor jou, je honden en een leuk paard om mee op pad te gaan. Wel vroeg boeken, zit snel vol :D

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 21:32

ja, ik had al geopperd aan vriendlief om mijn paard mee te nemen, ma dat ziet ie dus niet zitten :P

Oja, liefst ook kindvriendelijk, mijn kinderen gaan ook mee ;) Ook niet onbeangrijk :D


xxwienekexx schreef:
Bij hotel de Cantharel kan je een hondenkamer boeken, honden zijn toegestaan. Je kunt hier ook een paard (of 2) huren en hiermee ritten maken in de bossen :D Alle luxe voor jou, je honden en een leuk paard om mee op pad te gaan. Wel vroeg boeken, zit snel vol :D


Ik ken daar wel niks mijn baan, dus er moet wel iemand mee te paard wil ik niet verdwalen :):)

Charley ;( Weg, maar nooit vergeten... 01/05/08 - 19/05/08

[BKR] Wie kent mn merrie?

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:34

Amigo_tje schreef:
ja, ik had al geopperd aan vriendlief om mijn paard mee te nemen, ma dat ziet ie dus niet zitten :P

Oja, liefst ook kindvriendelijk, mijn kinderen gaan ook mee ;) Ook niet onbeangrijk :D


xxwienekexx schreef:
Bij hotel de Cantharel kan je een hondenkamer boeken, honden zijn toegestaan. Je kunt hier ook een paard (of 2) huren en hiermee ritten maken in de bossen :D Alle luxe voor jou, je honden en een leuk paard om mee op pad te gaan. Wel vroeg boeken, zit snel vol :D


Ik ken daar wel niks mijn baan, dus er moet wel iemand mee te paard wil ik niet verdwalen :O


No problem, je hebt daar armbandjes die je kan pakken en om kan doen met nummertjes, de nummertjes zijn zo duidelijk dat je daar geen problemen mee kan hebben :D

Maar kindvriendelijk hmm, toch wel iets meer bedrijfsmensen dan dat t echt kindvriendelijk is wat hotel betreft... :Y)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: hoge veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:50

De Hoge Veluwe is een afgezet natuurgebied. Daar kan je wel paardrijden maar ik denk niet dat je specifiek daar heen wilt. Ik denk dat je de Veluwe bedoelt. De Veluwe is een natuurgebied waar veel mogelijkheden tot recreëren zijn, inclusief kindvriendelijk (ben ik zelf minder bekend mee want geen kinderen) en paardrijden. Bij dat paardrijden moet je dan denken aan een plaatselijke manege waar je een buitenrit kunt afspreken. Is dat ongeveer wat je zoekt?

Er zijn zat huisjes te huur in die omgeving. Eerst wat mij te binnen schiet is De Witte Wieven in Nunspeet. Zoiets?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:59

twee stalgenoten, schoonzusje en ik zijn in augustus naar 't Caitwickerzand geweest in Uddel/Nieuw-Milligen. Is een prachtige plek midden op de Veluwe en je kan zeer betaalbaar je paard(en) daar meenemen die een eigen stuk land daar krijgen.
Vroeger zijn mijn schoonzusje (wat toen nog mijn beste kleine vriendinnetje was) en ik daar 2 x op ponykamp geweest met paarden van de manege mee. Was super.
Ze hebben voor kinderen wel alleen een klein speeltuintje maar volgens mij is er in de omgeving wel wat te doen voor het gezin. En voor de paarden is het wel fijn dat het toegang tot de Veluwe zelf direct op het terrein zit. Dus geen gekke wegen tenzij je naar een ander deel van de Veluwe wilt (dan kun je wel eens een weg of een spoor overgang met slagbomen tegen komen). Op Caitwickerzand hebben wij in augustus in een bungalow gezeten. Het was niet groot maar wel fijn en vrijwel alles aanwezig.
Morgen ga ik met 1 andere stalgenoot en onze paarden naar hoeve de sprengen in Heerde, nooit eerder geweest maar schijnt super te zijn.

Ook zijn we wel eens bij de witte wieven geweest (heet nu volgens mij de bonte Wieven?) maar volgens mij is dat erg veranderd ten opzichte van 12 jaar geleden. Geen idee hoe dat nu dus is.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 22:01

Maflinger_S schreef:
De Hoge Veluwe is een afgezet natuurgebied. Daar kan je wel paardrijden maar ik denk niet dat je specifiek daar heen wilt. Ik denk dat je de Veluwe bedoelt. ?


Dat zou zomaar kunnen. Ik ken er niks van, ben er helemaal niet mee bekend, dus je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk :D

Ivm het paardrijden, ja, dat dus.

Charley ;( Weg, maar nooit vergeten... 01/05/08 - 19/05/08

[BKR] Wie kent mn merrie?


Love_myhorse
Berichten: 603
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:36



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: judith_irene, ontherun en 68 bezoekers