Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:37

Ik moet aankomend jaar helaas ook overslaan, ben in maart uitgerekend. Lijkt mij geen goed plan om hoogzwanger op de piste te staan, haha. Wel jammer natuurlijk maar er staat mij ook iets heel anders leuks te wachten. :)


Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:26

Wij hebben ook weer geboekt! Onze groep is inmiddels uitgebreid met 3 kleine kinderen maar die gaan ook gewoon gezellig mee. We gaan in februari naar Zell aan Ziller. Na jaren op de ski’s heb ik afgelopen jaar een dagje geprobeerd om te leren snowboarden. Het gaat nog niet echt soepel, maar het plan is om dit jaar een week een snowboard te huren en er gewoon voor te gaan!

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:47

Fee_ schreef:
Ik moet aankomend jaar helaas ook overslaan, ben in maart uitgerekend. Lijkt mij geen goed plan om hoogzwanger op de piste te staan, haha. Wel jammer natuurlijk maar er staat mij ook iets heel anders leuks te wachten. :)

Hier ook om zelfde reden. Web is door ouders en zus besloten dat wij niet mee gaan. Wij verwachten in januari een uk. Volgens mij gaan zij in maart. Ga het wel missen. Zag vandaag weer en show magazine op tv.

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:10

Wij in december en gaan in principe toch proberen om eind februari met zn 3en naar Zwitserland te gaan. Ouders hebben weer een huis geboekt en dr is ruimte, dus we zijn vrij om te doen wat we willen. We kunnen bij wijze van op donderdag nog besluiten om vrijdag weg te gaan :-)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:14

Wel lekker aanschuiven of je wil.

Vandaag oeps heel onverwachts een andere helm met ingebouwde bril gekocht. :oo gv had schoenen nodig. Idee wat makro maar is decathlon geworden. Mijn bril blijft beslaan door de skibril dat past niet lekker. Nu hadden ze helmen met een bril vizier er aan vast, de goedkoopste zat het lekkerste, bril sluit goed aan en mijn eigen bril niet in de knoop. *\o/*

Nog neuzen voor paar andere skis. Die van mij kunnen nog een jaar mee mogelijk, blijven natuurlijk ex huurskis die flink te lijden hebben gehad weet nu wel. Andere vinden gaat moeilijk worden. Dus beter maar nu al neuzen. Korte stugge skies in kindermaat maar wel voor volwassenen. 130 cm. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:49

Rondgebeld, ook naar verhuurders in de gebieden zelf. Overal een nee die hebben we niet zo klein. -O- heb in zell am see kennelijk mazzel gehad toen met mijn salomon bloempjes en vogeltjes skies

Maar ja wat dan na dit seizoen? En er ligt nu een set nieuwe rossignol rockers van 146. Mannenuitvoering overigens ivm de binding plaatsing en soort bindingen, 9 cm langer maar zelfde glij oppervlak als de salomons vanwege de nieuwe techniek. En aan de voorkant evenweinig ski als ik nu ook heb, zal wel wennen zijn denk ik om daarmee overweg te gaan. Veel stijver en andere vorm die draaien makkelijker voor knie zou moeten maken. Saai rood en daar heb ik overal heel veel van gezien. Zal daar iets op moeten vinden in vorm van stickers of zo. Maar hee 200 euro afgeprijst ivm oud model en als ik naar huur prijzen kijk in twee weken niet huren eruit. :j

maar helaas nog niet afgsteld op schoenen. Man deed moeilijk geen zin enz. Dus maar zo meegenomen met vers geplaatste bindingen. Komt nog wel, even denken of ik dat hier laat doen of op piste

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:43

Karuna, afstellen op je schoenen kun je heel makkelijk zelf doen.
Wij gaan in februari weer op wintersport met de hele familie. Dit jaar naar Montafon, het kleine gebiedje van de afgelopen 2 keer zijn mijn kinderen ontgroeid. En met de kerstvakantie proberen we nog wat dagjes Winterberg ofzo te pakken, als dat lukt met werk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:46

Sanie hoe dan? Ook als beginnende leek?
Winterberg als er sneeuw ligt neem ik aan :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:52

Haha, Winterberg inderdaad alleen als er sneeuw ligt. En dan goede sneeuw, niet van die pap. Ik stuur je wel even een pb over dat afstellen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:15

Nou, ik zou niet gaan dit jaar maar heb toch een vriendin gevonden die ook wel heel graag wil gaan. Word dan wel kerstvakantie, ben nog nooit in de kerstvakantie geweest := Kirchberg of Mayerhoven kijken we naar en we willen met de trein, omdat we geen auto meekrijgen van de ouders en bus niet echt past in de wensen.

We willen namelijk vrijdag-vrijdag, maar dan 5 dagen skiën en niet 10 dagen dus vrij-zo en 8 dagen skiën. Dat vinden we net te lang. Maar 5 dagen met de bus is ook te kort (en die zie ik er ook niet opstaan op het moment). Mocht iemand (tegen studentenbudget :D) iets weten wat als optie zou kunnen, hoor ik het graag.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:18

Met kerst is gaaf. Hebben wij twee jaar geleden gedaan in zell am see. Was bleek luxe hotel met erg luxe heerlijk eten. Drukte viel best mee op de piste

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:20

Oh trouwens ik zeg kerst, maar we willen 28-12 gaan dus oud en nieuw daar vieren :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:21

Eh iets anders. :') En vaak wel duurder

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:25

Ja ik heb op ‘t reisbureau gewerkt dus ik boek of alles los of weet altijd wel iets te vinden haha :D

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:25

Na kerst is het vaak niet alleen duurder, maar ook drukker: alle duitsers gaan vaak na kerst :=

Vliegtuig een optie?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:51

karuna schreef:
Wel lekker aanschuiven of je wil.

Vandaag oeps heel onverwachts een andere helm met ingebouwde bril gekocht. :oo gv had schoenen nodig. Idee wat makro maar is decathlon geworden. Mijn bril blijft beslaan door de skibril dat past niet lekker. Nu hadden ze helmen met een bril vizier er aan vast, de goedkoopste zat het lekkerste, bril sluit goed aan en mijn eigen bril niet in de knoop. *\o/*

Nog neuzen voor paar andere skis. Die van mij kunnen nog een jaar mee mogelijk, blijven natuurlijk ex huurskis die flink te lijden hebben gehad weet nu wel. Andere vinden gaat moeilijk worden. Dus beter maar nu al neuzen. Korte stugge skies in kindermaat maar wel voor volwassenen. 130 cm. -O-


Welke heb je gekocht? Ik heb er vorig jaar bij Decathlon een aantal gepast, maar nog niet gekocht.

Hier problemen met een raar hoofd (ovaal, en schijnbaar moeten al die helmen rond zijn), en ik kan niet veel op mijn neus verdragen want het klemt de lucht af.
En dan wil ik ook nog eens een bril die niet heel dik is want ik kan niet goed over de onderste rand heen kijken.

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:12

Karuna, een witte met roze gespjes :+ ? die heb ik zaterdag gekocht, afgeprijsd naar 35,- en was de laatste *\o/* zat als een huis :+


Afbeelding

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:56

Nee die niet, die was te rond had ik graag gehad. Heb ook een eierhoofd klein korte nek en een grote bril. Is de goedkoopste die ze hebben liggen. Helaas mat donkerblauw. Geen man of vrouw exemplaar

Alleen sjips skies moeten geruild worden. Goed dat ik er nu achter kom. Wilde ze laten afstellen bij skischool hier. Meteen introles vastgelegd voor donderdag ochtend. Eerste reactie oeps die skies zijn te lang voor je knie. -O- snotver. Verkeerd advies gekregen dus. Bedrijf gebeld skies kunnen terug en omgeruild voor ander type maat 140 cm. Alleen heeft die standaard dames bindingen. Kan dus best zijn dat die uiteindelijk veranderd moeten worden in universeel of heren binding. Geen rocker skies dus meer maar gewoon ietsje meer carver dan ik nu heb. Maar moet weer dat pokkeeind erheen rijden -:(-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:08



sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:10

Ik laat er geen gras over groeien, wintersport is geboekt naar mayrhoven van 28-12 tot 06-01 :D incl bus, ontbijt en skipas.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:01

Scum klopt

Sureiddo leuk

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:31

Zijn er geen nieuwe vakanties meer geboekt door bokkers? Bij mij kriebelt het al hoor. Nog precies 6 weken :D

Hilli

Berichten: 22946
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:38

Wij gaan eind februari 2019, maar we hadden half augustus al geboekt.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:47

Wij gaan in januari met de hele familie. Ben alleen wel zwanger dus geen ski-avonturen voor mij dit jaar. Maar ook een zoontje van 2,5 neefje van 3 en nichtje van 1,5 dus vervelen zal ik me niet doen. Hopen op mooi weer dan kunnen we lekker met de slee op pad, en ik mij lekker installeren in een ligbedje in de zon vergezeld door mijn vrienden kaisersmarren en heisse choco mit sahne :Y)

[o]

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:50

sureido schreef:
Zijn er geen nieuwe vakanties meer geboekt door bokkers? Bij mij kriebelt het al hoor. Nog precies 6 weken :D


Heb toevallig vandaag de filmpjes terug zitten kijken van voorgaande jaren. Krijg meteen kriebels in m'n buik, heb er weer onwijs veel zin in.

Is het misschien leuk om weer een lijstje te maken van wie wanneer waar is?
Laatst bijgewerkt door Dee_Es op 16-11-18 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Marije112, Roosch, Suusw en 70 bezoekers