Tips wintersport 2019!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:12

karuna schreef:
Flaine tsja voor de charmante gebouwen hoef je het niet te doen. Toch is het beschermd dorpsgezicht omdat het goed aangeeft hoe het ooit gebruikelijk was te bouwen, en betaalbare pistes en appartementen en goede restaurants ook. Alleen eindje rijden bergen in. Bij sneeuw wel een uitdaging. :j

Het plan is om een lift vanuit de vallei (bij Sallanches) te bouwen zodat je niet met die kronkel route naar boven hoeft, maar beneden kan instappen met skis en al. Dacht dat het plan net goedgekeurd is en dat het dan nog 2-3 jaar gaat duren met de bouw.
En het is dacht ik zelfs Unesco, omdat het zo'n kenmerkende architectuur is, maar ik vindt het echt afgrijselijk uit zien. Maar nouja, voor de architectuur ga je niet op wintersport...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:23

Oef dat is een fikse lift dan. :j weet dat er net nog een als verbinding is gebouwd geloof ik tussen moiens(of hoe heeft die met de m) terug naar flaine. Heb dat alleen met zitski uurtje gezien laatste keer. Maar ondanks de lelijke gebouwen, de mensen en de pistes en sfeer hebben mijn hart gestolen. En de appartementen zijn hoewel spuuglelijk van buiten praktisch ingericht en betaalbaar, :j foute was toen we er afgelopen januari waren best wat mensen ons herkenden. Incusief restaurant eigenaar, ligt mensjes leraren enz. :') tsja dankzij de handiski en de enige gek die krukken en skies afwisselt denk ik. _O-

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 10:01

Oh jee..... pff.... jullie maken het mij niet makkelijker... ;-0

Super leuk om allemaal te lezen! Van't weekend maar eens voor gaan zitten en lekker Googelen.

Wij skiën nog maar een jaar of 5 maar zijn erg sportief/ fanatiek en maken vele meters (kilometers) wij houden meer van heerlijk lekker lang rood/ blauw dan zwart.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:08

Het beste land voor wintersport is Curacao, Aruba, Bonaire ed.
Het is er fantastisch weer, je kunt er zwemmen, wandelen, paardrijden en bijkomen van het kille weer.

Best place to go in wintertime *\o/*

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 10:12

A3a1 schreef:
Het beste land voor wintersport is Curacao, Aruba, Bonaire ed.
Het is er fantastisch weer, je kunt er zwemmen, wandelen, paardrijden en bijkomen van het kille weer.

Best place to go in wintertime *\o/*


_O-

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:26

Flaine in Frankrijk is echt super leuk en heeft een skipiste van 17KM je weet niet wat je mee maakt. Het is echt heel erg gaaf. Je ziet allemaal bevroren watervallen, bossen, eekhoorns en dergelijke. Je wordt met de bus weer terug gebracht ( gratis) naar het skigebied. En je kan de tocht met het hele gezin doen.

Ook zie je de monblanc liggen.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 10:33

Zoals gezegd spreek Frankrijk ons niet zo aan...... Maar zo'n lange afdaling lijkt me geweldig!!!!!!!!!!!!

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:23

Levita30 schreef:
Zoals gezegd spreek Frankrijk ons niet zo aan...... Maar zo'n lange afdaling lijkt me geweldig!!!!!!!!!!!!

Ik ben wel benieuwd wat je niet aanspreekt aan Frankrijk? Zijn het de Fransen of iets anders? Ik vind dat de mentaliteit in de franse wintersportoorden de laatste jaren namelijk wat is veranderd...
Ik vind Frankrijk geweldig en wil er ook graag naartoe verhuizen, dus ben wel een beetje bevooroordeeld :P

Edit: In Alpes d'Huez heb je de langste piste van Europa, La Sarenne dacht ik, begint lekker steil maar vlakt wat af.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 11:26

Nou, idd de mentaliteit.... Maar wie weet hoor of we wel een keer daar gaan skiën. Maar is niet onze eerste keus.... Ik kan me ook voorstellen dat het met wintersport nog weer anders is dan zomervakantie....

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:34

Levita30 schreef:
Nou, idd de mentaliteit.... Maar wie weet hoor of we wel een keer daar gaan skiën. Maar is niet onze eerste keus.... Ik kan me ook voorstellen dat het met wintersport nog weer anders is dan zomervakantie....



Hmm wij hebben echt een andere ervaring qua wintersport. Val Thorans is bijvoorbeeld ook Frankrijk. Ze zijn onwijs aardig, er is wel iets minder apres ski inderdaad. Maar wij zijn meestal 9 uur 's avonds zo moe dat het ons toch niet lukt.

succes met zoeken. Ik heb gehoord dat Italie ook er mooi is of Port du Solei.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:52

Levita30 schreef:
Nou, idd de mentaliteit.... Maar wie weet hoor of we wel een keer daar gaan skiën. Maar is niet onze eerste keus.... Ik kan me ook voorstellen dat het met wintersport nog weer anders is dan zomervakantie....


Ik merk idd een verschil tussen winter en zomer, maar er is per resort ook echt een groot verschil. Sommige resorts wil je niet komen als je geen frans kan spreken, maar dat wordt de afgelopen jaren steeds minder, denk dat ze eindelijk door proberen te krijgen dat ze van tourisme moeten leven.
Ook als je van een goede gezellige apres ski houdt moet je er niet wezen, dat zit gewoon niet zo in de cultuur daar. Persoonlijk vond ik Val Thorens idd vrij open, maar ook Cham is in het winterseizoen een soort brits eiland aan het worden, Les Houches is dan de gezelligere versie ervan. Je zou Verbier kunnen proberen, in Zwitserland, wel behoorlijk prijzig maar gaaf en groot, iets meer internationaal gericht.

Het is ook vaak een stukje doorprikken, ze zijn eerst erg afstandelijk maar als je ze beter kent is het ontzettend gezellig. Als je een keer Frankrijk gaat proberen zou ik met iemand gaan die het gebied al kent, dat zal een hoop schelen in de ervaring denk ik.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:13

Franse mentaliteit, kwaliteit/prijsverhouding van de horeca langs de piste.

Ik denk overigens wel dat er gebieden zijn die heel leuk en mooi zijn, maar waar ik simpelweg nog niet geweest ben. Dat kleurt dan mijn oordeel van hierboven.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:12

Wij zoeken ook nog een gebied. (zijn al bekend in Flaine..al jaren geweest maar willen eens wat anders)

3 personen(waarvan 1 kind van 4)

Eisen aan/op de piste. (ski in ski out idee).
Budget (volwassenen 450-500) voor een week inclusief skipas.(dus alleen accomodatie met skipas)

Geschikt voor kinderen, dus kind vriendelijke lifts/kinderland etc. Land geen voorkeur.

Aankomst 22 Dec

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:40

studiemiep schreef:
Wij zoeken ook nog een gebied. (zijn al bekend in Flaine..al jaren geweest maar willen eens wat anders)

3 personen(waarvan 1 kind van 4)

Eisen aan/op de piste. (ski in ski out idee).
Budget (volwassenen 450-500) voor een week inclusief skipas.(dus alleen accomodatie met skipas)

Geschikt voor kinderen, dus kind vriendelijke lifts/kinderland etc. Land geen voorkeur.

Aankomst 22 Dec


Ik zou het heel knap vinden als het jullie lukt voor die prijs in die periode!

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:49

iirrssjjee schreef:
studiemiep schreef:
Wij zoeken ook nog een gebied. (zijn al bekend in Flaine..al jaren geweest maar willen eens wat anders)

3 personen(waarvan 1 kind van 4)

Eisen aan/op de piste. (ski in ski out idee).
Budget (volwassenen 450-500) voor een week inclusief skipas.(dus alleen accomodatie met skipas)

Geschikt voor kinderen, dus kind vriendelijke lifts/kinderland etc. Land geen voorkeur.

Aankomst 22 Dec


Ik zou het heel knap vinden als het jullie lukt voor die prijs in die periode!


Makkelijk heb in de 1ste week met kerst nog nooit meer betaald...en nu zie genoeg opties alleen ben niet bekend met de gebieden hoe ze voor kinderen zijn.

Fransen vieren de kerstdagen graag thuis..dus wij willen met de kerst in de bergen zitten en met oud/nieuw weer in NL. Ga je in de week van oud/nieuw dan liggen de prijzen een stuk hoger.


Maar ik zoek dus tips voor leuke (franse) kinderplaatsen.

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:43

studiemiep schreef:
iirrssjjee schreef:

Makkelijk heb in de 1ste week met kerst nog nooit meer betaald...en nu zie genoeg opties alleen ben niet bekend met de gebieden hoe ze voor kinderen zijn.

Fransen vieren de kerstdagen graag thuis..dus wij willen met de kerst in de bergen zitten en met oud/nieuw weer in NL. Ga je in de week van oud/nieuw dan liggen de prijzen een stuk hoger.


Maar ik zoek dus tips voor leuke (franse) kinderplaatsen.


Idd, met kerst valt de drukte heel erg mee in Frankrijk.
Ik kan je van harte Saint Gervais aanbevelen, daar hebben we een huisje omdat we er niet weg te slaan zijn. Aan de kant van St Gervais is het gericht op families, kids en leuke pistes, je kan halverwegen de berg gaan zitten aan het kids paradijs, of wat lager bij het dorp (wat gezelliger vind ik) maar dan zit je aan een rode piste, misschien wat minder geschikt voor het kindje van 4. Er zit ook een ander dorp iets verder op dat gelinkt is aan hetzelfde gebied, St Nicolas de Veroce, nog iets kleiner en kind vriendelijker, ook wat rustiger. Als je de berg over gaat kom je bij Megeve uit, aan die kant kan je ook bij Combloux gaan zitten, is ook een klein rustig plekje voor een kind om te leren. Dit alles is aan elkaar gelinkt met pistes/lifts en gratis bussen.
Over het algemeen is de St Gervais kant wat goedkoper, maar check voor de zekerheid de andere kant ook. Voor €500 per volwassenen moet je er kunnen komen wat betreft accommodatie en skipas.
Vraag me alleen af of er skileraren zijn die nederlands spreken, dat betwijfel ik...

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:52

Dankje ik ga kijken

(due 500 pp is idd puur alleen accomodatie en skipas). Komen al jaren in Flaine en dat bevalt goed (dus als we niets anders vinden gaan we gewoon daarheen)

Vorig jaar met 3 jaar zat ze in een compleet Frans klasje met franse skileraar. Dus dat is geen probleem... (en ze had ook al in NL skiles en in oktober begint ze ook weer)

Wil wel echt een kind vriendelijk gebied (dus ook veel blauwe relaxte pistes).

Iemand ervaring met val thorens met een klein kind?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:26

In ValTho zijn wel lange brede blauwe pistes maar ik kan me zo niet herinneren of er veel kinderen waren. Volgens mij is het meer op jongeren en volwassenen gericht. In portes du soleil (avoriaz) zijn wel altijd veel kinderen. Dorp is ook autovrij en ze hebben naast de skiklasjes ook echt een peuterklasje die op een afgesloten weide wat spelen.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 09:52

€500 pp inclusief skipas voor een week?

ik zie prijzen van 80 tot 120 euro per kamer (2 persoons) per nacht, dan kom je met een skipas van rond de 200 euro ongeveer het zelfde uit. dat is vaak wel inclusief ontbijt

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:33

Levita30 schreef:
€500 pp inclusief skipas voor een week?

ik zie prijzen van 80 tot 120 euro per kamer (2 persoons) per nacht, dan kom je met een skipas van rond de 200 euro ongeveer het zelfde uit. dat is vaak wel inclusief ontbijt



Jups! in Frankrijk is eigenlijk altijd de prijs met skipas (via sunweb, bizztravel etc). Maar los boeken is ook geen probleem.

Zoek dus echt een leuk gebied voor kinderen met de accomodatie dicht tegen de piste aan. Wil niet eerst de bus/auto moeten pakken of 500 meter moeten lopen.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 09:42

Ik was helemaal enthousiast geworden over skiën in Italie..... super gaaf hotel gevonden: www.monroc.it

Maar..... volgen navigatie 18 uur rijden!!! Dat vind ik echt wel heel veel.... dan zou je een overnachting onderweg kunnen doen maar dat vind ik zonde van de tijd en geld...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:46

Huh? Waar woon je dan?
Vanaf Utrecht zo’n 1000km is dat.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 10:01

Oh uh hey.... doe het nu nog een keer in google maps... geeft hij aan 11 uur! Woon in Apeldoorn.

Sorry, zal wel iets fout hebben gedaan gister!! Oh nou... dat is wel te doen!

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:34

Wij gaan al zo'n 16 jaar naar Serfaus-Fiss-Ladis. Zou het absoluut aanraden, maar het is soms wel wat druk (bv in de ochtend als de kinder lessen beginnen) verder goed onderhouden pistes, luxe gondels etc en super leuke apres ski! Ook veel tentjes waar je heerlijk kan eten tijdens het skiën. Ook kan je naar skishow (als je dat leuk vindt) en kan je daarna avond skiën. Ook kan je in het donker rodelen (absolute aanrader :j). Je rijdt er in zo'n 10-11 uurtjes heen, ligt in tirol.
Als je niet perse op de piste wil verblijven, omdat dit vaak wat meer kost kan je ook in 1 van de nabij gelegen dorpjes verblijven. (dit doen wij altijd). Wij zitten vaak in Prutz of Ried, vanaf daar gaat een gratis skibus waarmee je binnen 10 minuten boven bij de liften staat. ;)

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Tips wintersport 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:54

Meerdere gebieden gezien, maar voor mij staat Sölden op nr 1. In januari ga ik er voor de derde keer heen. Schitterende pistes en altijd goede sneeuw!