Waarheen vakantie met baby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:39

karuna schreef:
Rondje frankrijk met de auto?

Vliegen, tjsa -O- ben nu een paar keer met vliegtuig geweest en de vlucht naar usa zat steeds stikvol kinderen. Ook babys. Het hardverscheurende huilen bij start en landen. Ik zou het mijn kind (heb ik niet en komt er niet)nooit aandoen. Gewoon wreed, zoveel oorpijn en niet kunnen uitleggen waarom -O-

Wij zijn met onze peuter van 2.5 wezen vliegen en dat is meer dan prima gegaan. 3 uurtjes vliegen en ze heeft alleen gejammerd op de terugweg bij het landen omdat ze haar riem niet om wilde

Afbeelding
Wij gingen naar Lapland trouwens

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:41

Persoonlijk vind ik vliegen met kleine kinderen makkelijker dan autorijden := Hoewel er op bokt altijd (meestal kindervrije) mensen reageren dat er op hun vlucht altijd een baby de heeeeele vlucht krijst, is dat mijn ervaring niet. Wij vliegen best heel vaak met klein kind en nog nooit meegemaakt dat er een de hele vlucht verpest door te krijsen.
De mijne trouwens ook niet, niks slaapt zo lekker dan een vliegtuig, vanaf het moment dat we opstijgen valt ie in slaap en wordt weer wakker als we geland zijn. Hoewel het echt een gevoelig en zeer snel overprikkeld kind is.
En daarbij heb je beide je handen vrij voor het kind.

Wij zijn nu o.a naar Mallorca en Lanzarote geweest met het vliegtuig en verder naar centerparcs etc in Duitsland en Nederland.

[o]

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:43

waarom niet gewoon in nederland blijven met zo'n kleine lijkt me ver reizen helemaal niet handig.
Misschien is limburg leuk voor jullie? of wellicht nog naar de belgische ardennen, maar verder weg zou ik echt niet doen. Je kiest nu eenmaal voor een kleintje.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:47

Het ging mij juist om start en landen. Echt alle babys helemaal overstuur en paniekerig huilen. En naar de oortjes grijpen Zo sneu alleen omdat papa en mama percee ver weg op vakantie willen. -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:50

karuna schreef:
Het ging mij juist om start en landen. Echt alle babys helemaal overstuur en paniekerig huilen. En naar de oortjes grijpen Zo sneu alleen omdat papa en mama percee ver weg op vakantie willen. -O-


Tja, ik heb dat dus nog nooit meegemaakt :n Lang niet alle baby’s krijgen last van de oren... Ms toevallig alle baby’s die bij mij in het vliegtuig zaten niet. En mijn eigen baby ook niet.

[o]

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:53

10 starts en landingen en bij allemaal babys in paniek. En sommige peuters ook. Denk dat je geluk hebt gehad. :j

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:54

ik heb verschrikkelijk veel gevlogen bijna elke maand toen ik nog in nederland woonde, dat was een vlucht van ander half uur naar zweden en jeetje elke baby krijste zo erg, nu ben ik geen persoon dat zelf kids wil nee, maar dat brak mijn hart ging echt door merg en been. Misschien heb ik gewoon pech gehad. Maar ik heb ook dus geen goede ervaring met babys op de vlucht

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:03

Ik zou op basis van je punten ook zeggen Zweden en noorwegen. En in mijn ogen was zweden juist behoorlijk goedkoop als in verblijfplaatsen met een heel uitgestrekte natuur met wilde dieren. Ik heb zelfs op zeker moment een beer gezien in de verte.

Ze hebben hier ook goede gezondheidszorg. Iets dat in griekeland niet zo goed is (zie die optie vaak voorbij komen).

Vliegtuig hoeft echt geen probleem te zijn hoor. Ik vlieg echt vaak en maar een keer een kindje gehad dat bij opstijgen een beetje begon te jammeren, maar dat was ook na een minuut wel afgelopen. Vliegen lijkt me juist fijner met een jong kind, alleen is een auto wel handig om te hebben als je naar zweden, noorwegen of denemarken gaat.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:27

karuna schreef:
Het ging mij juist om start en landen. Echt alle babys helemaal overstuur en paniekerig huilen. En naar de oortjes grijpen Zo sneu alleen omdat papa en mama percee ver weg op vakantie willen. -O-

Nooit gehad :(

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:33

Wij zijn met gup met 14 maanden naar Florida geweest. Fantastische vakantie, super kind vriendelijk en de vlucht ging geweldig. Geen kick gegeven. Lekker in een autostoeltje op zijn eigen stoel (ticket geboekt)
Geen last van zijn oortjes gehaad :) bij alle 4 de vluchten niet.

Dit jaar zijn we naar Denemarken geweest. Huisje bij Middelfart. Gup is 3 en mup toen 6 maanden.
Prima te doen, rustig en vriendelijk land :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:38

quera schreef:
karuna schreef:
Het ging mij juist om start en landen. Echt alle babys helemaal overstuur en paniekerig huilen. En naar de oortjes grijpen Zo sneu alleen omdat papa en mama percee ver weg op vakantie willen. -O-

Nooit gehad :(


Hier ook niet.
Wij hebben nu een keer of 10 gevlogen met onze dreumes. Last van oortjes heeft hij echt nooit gehad, hij vindt het opstijgen en landen een mooi moment om uit het raam te kijken.
De laatste vlucht heeft hij wel even moeten huilen. Omdat hij wilde spelen en daar niet genoeg ruimte voor had. Dat was het.

Het is misschien waar je op let, maar op al deze vluchten ook geen enkele hysterische baby die urenlang huilde, echt niet.

Ik vind reizen met een baby echt geweldig! En om meteen de vooroordelen weg te nemen; nee, die van ons is bepaald geen makkelijke slaper. Maar met wat rekening houden met en aanpassen kan er echt een hoop.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:41

Dat ook niet voor uren lang maar start en landing allemaal. Hoorde de ouders ook zeggen oh zijn oortjes weer. Per vlucht zaten er denk ik kind of 12 in waarvan zeker 7 onder het jaar. Ook de stewardessen hoorde je erover dat de babys zoals meestal het weer zwaar hadden.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:43

karuna schreef:
Dat ook niet voor uren lang maar start en landing allemaal. Hoorde de ouders ook zeggen oh zijn oortjes weer. Per vlucht zaten er denk ik kind of 12 in waarvan zeker 7 onder het jaar. Ook de stewardessen hoorde je erover dat de babys zoals meestal het weer zwaar hadden.


Er zullen ongewtijfeld kindjes zijn die er last van hebben. Ik ken diverse volwassenen die gek van de pijn worden bij het stijgen en landen en die hoor je dan ook wel hoor.
Er zijn gelukkig ook heel veel kindjes en mensen die er geen last van hebben en je dus ook niet hoort.

Vervelend dat je net een vlucht had met veel mensen die er last van hadden :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:46

Respect voor al die ouders die met baby’s ver reizen. Met de oudste wel gedaan. Was geen succes. Ook het vliegen niet. Met nummer 2 veel langer gewacht en lekker in Nederland op vakantie. Ging zelf in die tijd wel ff weekje tussendoor alleen weg. Nu met oudste naar Egypte geweest en veel stedentrips. Jongste is nu 9 en ga ik in januari met de boot naar Londen. Vindt hij reuze leuk, want is 2e keer in buitenland. Vanwege leeftijdsverschil van 7 jaar gaan we vaak apart met kinderen op pad.
Zoals eerder hier is aangegeven zou ik even wachten met boeken tot 2 maande na bevalling. Dan weet je hoe jij fysiek bent en of je een makkelijk kindje hebt

pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:47

Ik zou lekker even afwachten hoe het gaat als het kindje er eenmaal is. En jezelf niet bij voorbaat al de druk opleggen dat je ver "moet" reizen met zo'n kleintje.

Genoeg ouders die er het eerste jaar niet aan moeten denken om zo op sleep te gaan met een baby en alle zooi en gedoe die er bij kunnen komen kijken als je een minder makkelijk exemplaar treft dat bvb. veel regelmaat nodig heeft en snel overprikkeld is en daarbij wellicht ook nog een hele moeilijke slaper is, dan heb je zelf ook niet echt plezier meer in je reis als je op standje overleven moet :=

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:50

karuna schreef:
Dat ook niet voor uren lang maar start en landing allemaal. Hoorde de ouders ook zeggen oh zijn oortjes weer. Per vlucht zaten er denk ik kind of 12 in waarvan zeker 7 onder het jaar. Ook de stewardessen hoorde je erover dat de babys zoals meestal het weer zwaar hadden.

Als je een fles/speen of borst geeft tijdens stijgen of landen heb je er geen last van

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:04

Wij zijn op het voorjaar naar Curaçao geweest met onze toen drie maanden oude dochter. Dit ging prima hoor! :) Het zusje van mijn vriend en partner zijn van de zomer met hun negen maanden oude dochter naar Canada gevlogen, ook dit ging prima!

Ik weet van mijn ouders dat Noorwegen een schitterend land is. Je kunt er prima rondreizen en er is genoeg natuur. Duitsland is ook prachtig en dichtbij (ook met de auto te doen). In Groot-Brittannië heb je alles wat je zoekt denk ik en dat is ook dichtbij.

Ik zou overigens ook een appartement of een familiekamer in een hotel (of gewoon een huisje / stacaravan) boeken, dan heb je meer bewegingsvrijheid.

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:47

karuna schreef:
Rondje frankrijk met de auto?

Vliegen, tjsa -O- ben nu een paar keer met vliegtuig geweest en de vlucht naar usa zat steeds stikvol kinderen. Ook babys. Het hardverscheurende huilen bij start en landen. Ik zou het mijn kind (heb ik niet en komt er niet)nooit aandoen. Gewoon wreed, zoveel oorpijn en niet kunnen uitleggen waarom -O-

Oh, ik begrijp precies wat je bedoelt! Ik ben een keer met mijn zoon wezen vliegen toen hij vier was en zelfs met een lolly of een kauwgommetje was de druk op zijn oren niet te verminderen met opstijgen en landen (vooral het laatste). Ik vond het zó sneu voor hem! Wij zijn dan ook òf met de boot òf met de auto op vakantie gegaan. Vliegen is hij op latere leeftijd pas weer gaan doen.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Esme_

Berichten: 279
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:45

Aranel schreef:
Momenteel zijn we aan het oriënteren op Denemarken.
Qua natuur neig ik wat meer naar bijvoorbeeld Zweden, maar ik denk dat het handiger is om een reis naar Zweden te maken als ons kind wat ouder is.. nu zullen echt lange hikes er toch niet echt in zitten en als ik dan naar Zweden zou gaan wil ik ook bijvoorbeeld in van die beren observatie hutten verblijven en dat is natuurlijk totaal niet handig met baby :')

Zijn er bokkers met kinderen onder het jaar naar Denemarken geweest?
Ik lees veel dat het een schoon land is, over het algemeen wat duurder, en qua landschap op Nederland lijkt. Onze voorkeur zou dan uitgaan naar een stacaravan of huisje op een camping, mochten mensen daar aanraders voor hebben dan hoor ik het graag! We willen niet 2 weken op dezelfde plek blijven trouwens, maar echt een rondje langs de kustlijn doen zoals ik het nu bekijk.


Wij zijn dit jaar met onze baby van 7 maanden naar Denemarken geweest. In een huisje via Novasol. Denemarken is ons heel goed bevallen, we hadden prima weer (20 graden en droog) en vonden het land en de zee erg mooi, een beetje een zelfde sfeer als op de waddeneilanden.

We zaten in de buurt van Slagelse, en hebben de reis in 2x gedaan, omdat we niet goed konden inschatten hoe onze jongen het zou doen voor langere tijd in de auto. Dit was wel heel fijn, ik zou dat een volgende keer weer zo doen. De overnachtingen in Noord Duitsland waren echt onderdeel van de vakantie.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:47

quera schreef:
karuna schreef:
Het ging mij juist om start en landen. Echt alle babys helemaal overstuur en paniekerig huilen. En naar de oortjes grijpen Zo sneu alleen omdat papa en mama percee ver weg op vakantie willen. -O-

Nooit gehad :(


Ook nooit gehad. Op de heenweg sliep hij door stijgen en dalen heen, op de terugvlucht door het stijgen en bij de landing lag hij dubbel van het lachen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:29

Dolomieten in Italië? Prachtige natuur en je kunt er fantastisch wandelen. We zijn er met onze kleine van toen ruim een jaar ook geweest, is erg goed bevallen. We zaten bij de Seisser Alm.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:08

karuna schreef:
Het ging mij juist om start en landen. Echt alle babys helemaal overstuur en paniekerig huilen. En naar de oortjes grijpen Zo sneu alleen omdat papa en mama percee ver weg op vakantie willen. -O-


Inmiddels 8 vluchten achter de rug met mijn kleine (11,5 maand) en ze heeft geen enkele keer gehuild. Ook zonder kind heb ik veel gevlogen (zowel kortere als lange vluchten) en slechts 1x was er een kind (meisje van een jaar of 10) aan het gillen ivm oorpijn.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:26

Ik zou ook niet snel vliegen, zowel ik als mn zoon hebben snel last van onze oren. Ben dus blij dat ik met hem niet gevlogen heb, toen hij zo klein was.

Je moet gewoon een beetje relativeren. Je kan ontzettend veel doen en eigenlijk is zo klein zelfs makkelijker dan net iets groter.
Maar een aantal dingen kunnen niet. Dat wil niet zeggen dat het nooit meer kan of je reis zonder de dingen die je normaal wil doen, minder leuk is.

Ik zou zeggen;
Ierland
Engeland
Oostenrijk
Zwitserland
Denemarken
Frankrijk
Noord Italie
Zweden

Denemarken is heel schoon en het is maar net wat je zoekt en gata doen hoe je vakantie wordt. Zweden hoor ik ontzettend veel mooie dingen over. Ook mensen die er zijn gaan wonen en zie de mooiste plaatjes voorbij komen, maar ook daar hangt het af van hoe laag of hoog je gaat zitten, wanneer en wat je gaat doen.
Onze familie heeft een huisje in Noord Italie ( trentino ) en dat is ook echt heel mooi. 12 uurtjes met de auto en een mooie rit, dus goed te doen eventueel met tussenstop. Wij zijn daar actief geweest zoals raften en in winters geskied, maar je kan ook erg mooi lopen. Het is wel heel hoog ( meer dan 2000m kun je gaan )
Frankrijk heeft prachtige gebieden en ben je zo, net als OOstenrijk en Zwitserland. Misschien de meest veilige keus om gewoon eens te kijken hoe het gaat en bevalt.

Hoewel de eerste vakantie niks zegt over volgende, want hoe meer je kind zelf kan en wil, hoe meer de vakanties ook weer wat veranderen.

Investeer in een goede wagen. Wij hadden bijv ene sportbuggy destijds.


Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:16

superpony schreef:
Investeer in een goede wagen. Wij hadden bijv ene sportbuggy destijds.


Zo zie je hoe persoonlijk het is. Ik zou juist zeggen: laat die wagen thuis!
Met een fijne draagzak kom je overal; de bergen, op wandelpaden, op schattige cobblestone weggetjes door middeleeuwse dorpjes... allemaal dingen die echt niet geschikt zijn voor een wagen. En het scheelt ook een hoop gesjouw.
In de 6 maanden op reis zeiden we minimaal 1 x per week tegen elkaar hoe blij we toch waren met die fijne Tula draagzak die we hadden... en nog steeds!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 23:46

raya00 schreef:
superpony schreef:
Investeer in een goede wagen. Wij hadden bijv ene sportbuggy destijds.


Zo zie je hoe persoonlijk het is. Ik zou juist zeggen: laat die wagen thuis!
Met een fijne draagzak kom je overal; de bergen, op wandelpaden, op schattige cobblestone weggetjes door middeleeuwse dorpjes... allemaal dingen die echt niet geschikt zijn voor een wagen. En het scheelt ook een hoop gesjouw.
In de 6 maanden op reis zeiden we minimaal 1 x per week tegen elkaar hoe blij we toch waren met die fijne Tula draagzak die we hadden... en nog steeds!


Wij hadden een sportbuggy destijds waar je echt mee over alle paden kon met luchtbanden en echt comfortabel.
Hadden zelf ook draagzakken, ook fijn, maar ligt er soms aan. Het is ook net hoe oud je baby is op dat moment en in welke periode je gaat, waar je heen gaat etc. Te heftige paden in Italie zou ik nooit doen, zowel met draagzak als wagen niet, omdat ze te risicovol zijn.
Het is voor TS de eerste reis, dus zoeken naar je eigen comfort.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 85 bezoekers