Auto huren op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 00:25

Afgelopen jaar ben ik naar Mallorca geweest en heb via een zoeksites gezocht om een auto te huren.
Een simpele goedkope auto voor 4 dagen.
Het was heel goedkoop, maar in de kleine lettertjes stonden nog wat extra te betalen kosten.
Dus uiteindelijk nog duur.
Nu ga ik in januari weer 4 dagen naar Mallorca, en heb ik weer een auto nodig.
Kan iemand mij hier een goed advies in geven?
Bij wie wel, of niet? Hier aan reserveren op ter plekke op het vliegveld regelen?
Het is alleen voor mijn zoon en mijzelf, en ik heb al bijna 30 jaar mijn rijbewijs.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-


daantjuhhh

Berichten: 26845
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 00:36

Ga je met een organisatie daar heen?

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 06:59

Ik heb bij mijn vorige vakanties via de ANWB een auto gehuurd. Op hun site kan je zien welke maatschappijen zij aanbevelen per land, wat de kosten zijn en je kan meteen boeken via de site.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 07:54

Ik heb de vliegreis geboekt via Transavia en een hotel via boeking.com.
Ik wil de auto wel van te voren regelen, omdat ik dit keer met mijn, licht, autistische zoon ga.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:55

Goldcar, en dan wel de pick up&go variant. Alles afgekocht incl. Eigen risico geen gedoe dus meer met om je auto lopen en schades noteren. Gewoon sleutel halen en gaan met die banaan. Wij zitten nu 8 dagen in spanje hebben zeer grote auto (f klasse) voor 247,-

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:16

Ik regel de huurauto's altijd via rentalcars.com (van Booking.com). Welliswaar een creditcard nodig, maar nog nooit gezeik gehad.

Paar tips:

- Boek de kleinste auto, meestal zijn er daar niet voldoende van en krijg je kosteloos een upgrade naar een grotere.
- Let op de maximale KM's die je mag maken. Als het gaat, neem unlimited mileage om extra kosten achteraf te voorkomen.
- Verzeker de auto op voorhand volledig met afkoop van eigen risico en schade. Minder kans om genaaid te worden bij het terugbrengen :)
- Maak foto's van KM stand en rondom bij aflevering! Alle kleine krasjes, deukjes, etc.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Supervixen

Berichten: 12807
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:33

Ik huur bijna altijd bij avis of europecar, nog nooit problemen mee gehad of onverwachte kosten gekregen. Wel altijd via het reisbureau of zelf thuis via internet geregeld.

Wij kopen nooit het eigen risico af trouwens.
Even controleren op deuken en dergelijke doen wij ook, eventueel foto's van maken.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:55

sunnycars! Alles inclusief, nederlandse firma met een nederlandse helpdesk voor evt. calamiteiten. Wel iets duurder maar je bent overal vanaf.

Anoniem

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:00

Autoeurope.nl :) laatste keer 15 dagen Seat Leon in Spanje voor 130 euro.

noordje

Berichten: 2199
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:08

Easyterra.nl . Die site gebruik ik altijd als ik auto wil boeken.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:19

Ik heb al meerdere keren een auto gehuurd op vakantie en altijd al goede ervaringen gehad. Wel voor zorgen dat je een credit card hebt waar voldoende krediet op staat. Ik raad aan een extra verzekering nemen, zodat je eigen risico afgekocht is. Ik weet niet hoe het verkeer er in Mallorca aan toe gaat, maar in Italië ben ik al 2 keer blij geweest met die extra verzekering.

Ik ben tot nu toe altijd uitgekomen op +- 10 EUR per dag voor de auto, en nog eens 5 EUR per dag voor de extra verzekering.

/3 Max, Wodani, Azar

Sodera

Berichten: 5296
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:40

frankiej schreef:
sunnycars! Alles inclusief, nederlandse firma met een nederlandse helpdesk voor evt. calamiteiten. Wel iets duurder maar je bent overal vanaf.

Sunny cars was bij mij het goedkoopst tov “de bekende dealers”

Het enige wat je met Sunny cars écht niet miet vergeten is voldoende limiet op je creditcard.
Ik heb vaker auto’s gehuurd via budget en met extra verzekering heb je geen extra ruimte op je CC nodig buiten je af te geven bedrag.
Aangezien sunnycars een tussen persoon is, moet je wel de volledige borg a €1000/1500 betalen. Maak je schade, betaal je aan de verhuurder en dien je dit in bij sunny cars.

Wij hadden dit niet zo in de gaten en hebben dus op het vliegveld even staan stressen om voldoende krediet te hebben voor 2 auto’s (kwamen €100 tekort).

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

Anoniem

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:54

Altijd Sunny Cars :)

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:01

Hier ook goede ervaring met Sunny cars.


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:07

frankiej schreef:
sunnycars! Alles inclusief, nederlandse firma met een nederlandse helpdesk voor evt. calamiteiten. Wel iets duurder maar je bent overal vanaf.

Hier ook goede ervaringen mee.De volgende keer ongetwijfeld weer sunnycars.Onze kleinere geboekte auto was er niet en we kregen een knappe suv mee .

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:15

Altijd op voorhand boeken en goed kijken watchers wil verzekeren: zonder eigen risico of met een deel eigen risico. Zitten ruiten en banden daarin of apart? Navi?
Verder kredietkaart op eigen naam met voldoende krediet. Schades bij ophalen controleren en aanvullen waar nodig.
Als je boekt bij car rental: kijk goed wat al verzekerd is want dat moet je dan niet meer bijnemen aan de balie.

Ik werk bij autoverhuur dus als je vragen hebt mag je dat zeker vragen :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:23

Bij sunnycars heb je geen kredietkaart nodig daar zit alles bij.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:47

Is hier nu net een reactie verdwenen? In elk geval: ja er zijn auoverhuurlocties die ronduit vreselijk zijn. En ja autoverhuur heeft een hele slechte reputatie.

Maar er is ook echt een andere kant. Je wil niet weten hoe auto’s terugkomen: met schade, er is in gerookt, vuile pampers, drugs, kogelgaten, zure melk in de koffer gemorst, onder de hondenharen, choco op het plafond gesmeerd, bergen afval tot hele buggy’s aan toe, etc :D en dat is nog maar een deel van wat ik dagelijks zie en meemaak. Aan de andere kant geeft de verhuurder je iets mee ter waarde van 10.000 tot 250.000 EUR en mag je als verhuurder maar hopen dat je met een borg van 300-3000 euro je asset in goede staat terugkrijgt :D als je hem al terugkrijgt.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Sodera

Berichten: 5296
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 23:27

beatje schreef:
Bij sunnycars heb je geen kredietkaart nodig daar zit alles bij.

Juist wel! Sunny cars is een tussenpersoon dus ben jij directe klant. Credit card is nodig vanwege borg bij echte autoverhuurbedrijf!!

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:27

Sodera schreef:
beatje schreef:
Bij sunnycars heb je geen kredietkaart nodig daar zit alles bij.

Juist wel! Sunny cars is een tussenpersoon dus ben jij directe klant. Credit card is nodig vanwege borg bij echte autoverhuurbedrijf!!

Dat is vreemd wij hebben er verleden week 1 gehuurd,wel gelijk alles afgekocht en van te voren betaald.Ik vond het eigenlijk van hun nogal risicovol ons de auto zo mee te geven was een mooie suv met een paar duizend kilometer op de stand.Dacht nog aan wat poes zei als we hem kapot terug brengen hebben ze niks om het te verhalen buiten de omnium verzekering die we er wel bij genomen hadden.We hebben vaker auto's gehuurd maar vonden het hier echt super gaan,zeer vriendelijke mensen en alles.

Sodera

Berichten: 5296
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:43

Ligt er misschien aan waar het is? Dit was in Malaga en de autoverhuurder was Europcar. Wij hadden inderdaad ook prachtige auto’s.
Maar het verhaal met borg vond ik iig redelijk logisch!

Maar dan hebben jullie gewoon geluk gehad :-) (of wij pech ;-) )

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:48

Spanje ,maar wij hebben ook eens europa cars gehad en idd borg moeten betalen.Deze maatschappij kende ik eigenlijk niet,had er ook wat schrik van eerst maar kan niet anders zeggen dan keurig.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:50

En die ‘omnium verzekering’ is helemaal geen omnium verzekering. Wij kunnen echt niet een auto voor zo korte periodes wel of niet omnium verzekeren. Sterker nog: geen enkele verzekeraar wil zijn handen branden aan autoverhuur en dus is er enkel een derde partij verzekering en hoogstens iets heel heel basic. Wanneer de klant het risico afkoopt, is dat echt gewoon een transactie tussen verhuurder en de klant en dit heeft niets te maken met een verzekering. Je betaalt gewoon extra zodat in geval van schade de verhuurder deze kost van je overneemt. Ik kan in elk geval zeggen dat onze maatschappij daar absoluut geen winst op maakt ( er zijn er die het wel als deel van hun business model hebben).

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:57

Poes misschien werkt het bij julie zo,maar ik moet toevallig nog een huurauto hebben ergens anders en ben dus terug op zoek,je kan toch echt auto's met omnium verzekering boeken,dat die duurder zijn lijkt me logisch en dat je overal de kleine lettertjes moet lezen ook.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Auto huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:00

Het is geen echte verzekering al maakt dat voor de klant niet uit. Je koopt je risico af bij de verhuurder of wholesaler, het is geen verzekering bij een maatschappij. Met andere woorden, als jij die BMW 3 Total loss rijdt, hoest de verhuurmaatschappij de kosten (40.000) volledig zelf op. Wat dat betreft kost zo’n ‘verzekering’ dan maar een schijntje voor de klant :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers