Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 20:45

Hallo,

Aangezien Bokt alwetend is, even de vraag hier stellen.

Ik moest vandaag voor een afspraak in Londen zijn, normaal vlieg ik op City maar door de prijzen uitzonderlijk de Eurostar genomen. Keifijn! Maar 1u30 vertraging en te laat op de afspraak.

Ik besluit in St Pancras nog ff snel een sigaret te roken, knik tijdens het naar buiten gaan nog vriendelijk naar meneer de agent en loop na het roken naar binnen om langs achter vastgepakt te worden en een bekeuring van 80£ te ontvangen voor het op de (met peuken bezaaide) grond gooien van mijn peuk.

Mijn aanbod om mijn peuk op te rapen was nutteloos (dus die ligt er nog altijd tussen alle andere peuken) en ik mocht vertrekken met de boodschap dat als ik binnen de 10 dagen betaal ik een korting krijg en maar 50£ hoef te betalen.

Nou ja, hennig poedersuiker maar op zich heeft die wel een punt. Alleen jammer dat er niks stond aangegeven, ik mijn peuk zowat naast hem heb opgerookt en juist omdat het er al vol lag ik hem erbij heb gegooid.

Lang verhaal kort. Na een hele dag door Londen racen ben ik dat papiertje natuurlijk verloren :') Wil hem wel betalen want moet voor mijn werk regelmatig in de UK zijn en heb geen zin om dadelijk een gigantisch bedrag te moeten ophoesten.

Weet iemand wie ik kan bellen/mailen/schrijven om hier iets van op te vragen?

PS: ja dit is was echt 1 van de top 10 ergste maandagen ooit. Vertraging, te laat op de afspraak, als enige op de afspraak, boete, trein afgeschaft, nog meer vertraging. Hoop dat ik zo heelhuids van het station naar huis raak

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:56

Ook al vaak gehad met parkeerboetes, de meeste vinden hun weg naar je terug, met vertraging en veel kosten.

Verder vind ik het echt erg dat er nog steeds rokers zijn die hun peuk zomaar weggooien??? Doe je dat ook met je vuilzakken op een illegaal stort. Sorry maar vind het heel asociaal. Er bestaan speciale reisasbakjes voor, heel handig!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:00

Dat er niks stond aangegeven? Zo normaal is het toch niet om je peuk op de grond te pleuren, heb je daar echt een verbodsbord voor nodig om te snappen dat het raar gedrag is :?

Blijkbaar een hele hoop mensen, want er lag al een berg. Maar toch. Ik vind het raar.

Anyways: die boete komt vast wel weer naar je toe. En anders even een agent aanschieten? Of naar de politie bellen?

Oehlala
Berichten: 4306
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:09

ik denk dat ts inmiddels ook wel snapt dat het niet handig was, maarsommige dagen zijn gewoon k.. met peren en dan kan je zoiets gewoon overkomen.

ts, weten misschien de mensen van je werk waar je zoiets kan navragen? of gewoon naar de politie bellen in london? ik neem aan dat je je naam hebt doorgegeven dus dan zouden ze dat moeten kunnen terugvinden denk ik.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 21:11

Jongens,

Dat is mijn vraag niet en als er een vuilbak staat doe ik hem altijd uit en gooi hem netjes weg.

En ja die bekeuring zal me best wel vinden maar ik betaal liever 50£ als weet-ik-hoeveel. Stond zelfs met de visa klaar om meteen te betalen maar dat kon dan weer niet.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:19

Als er een vuilbak staat maar anders niet? Zou wat zijn als ik dat met flesjes drinken doe.

Eens googelen of lokale politie bellen?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:33

Wat een instelling :=
Geen prullenbak dus maar op de grond gooien want er liggen er meerdere? :=

Even het politiebureau inlopen en het vragen/uitleggen?

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:35

Is het überhaupt normaal dat je in UK boete ter plekke contant aan politie kunt voldoen?
Wist hij dat jij niet de Britse nationaliteit hebt?
Vroeg hij geen naw gegevens?

Heeft ie geen naw gegevens, hoor je er niets van en baalt Mr nepagent dat jij niet cash kon betalen.
Heeft ie dat wel, dat ontvang je boete vanzelf wel thuis.

In Nederland moeten buitenlanders soms ook ter stond cash betalen.
Maar volgens mij wordt dat dan vaak op dichtstbijzijnde bureau afgehandeld en ontvangt bekeurde een kwitantie.

Ps nog foto gemaakt van plek die vol peuken lag, mocht je beroep aantekenen?

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:45

Ik weet niet hoe het zit met boetes uit de UK, maar die vanuit België en Duitsland doen er soms al maanden over. Als je geen enorme verhogingen wil of het risico niet wil lopen dat je later kan worden aangehouden bij gebrek aan betaling, dan zou ik gewoon even contact opnemen met de politie en het uitleggen.

Als je je persoonsgegevens niet hebt verstrekt kunnen ze je natuurlijk niet meer terug vinden. Dus ik ga er voor het gemak even van uit dat ze die wel hebben. Was het trouwens politie of een andere vorm van toezicht?

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:15

Schuur_ schreef:
Jongens,

Dat is mijn vraag niet en als er een vuilbak staat doe ik hem altijd uit en gooi hem netjes weg.

En ja die bekeuring zal me best wel vinden maar ik betaal liever 50£ als weet-ik-hoeveel. Stond zelfs met de visa klaar om meteen te betalen maar dat kon dan weer niet.


kwijt is kwijt en dan moet je vervelend genoeg de hogere boete betalen.
2 dingen geleerd vandaag, eigenlijk 3 omdat bokt vaak niet mals is voor stomme fouten.

de enige tip die ik heb is vraag een engelse collega naar mogelijke contact gegevens van het betreffende politieburo of bekeuring registratie.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 22:27

Ja ik heb een officieel papiertje meegekregen en gewoon mijn ID gekregen. Met mijn rotinstelling doe ik nl niet moeilijk als ik een fout bega en er op wordt aangesproken.

Ik ga morgen eens bellen en mailen (zodat het zwart op wit staat dat ik wil betalen en moeite doe).

Voor de niet zo aandachtige lezers: ik wou betalen, ik kon betalen, ik besef dat ik fout was en ik ben nu weer thuis. Normaal doe ik ze uit en in de prullenbak of trap ik ze in de goot. Vergeef me aub dat ik die ene keer in grote haast mijn peuk heb gedropt op de stop aan een vieze hoek van een station. Jeetje, zal zelfs sterker maken. Ik heb een reisasbakje. Als ik nl ga wandelen en toch per se een peuk wil roken gooi ik hem niet weg in de natuur of op straat. Klanten in het bedrijf waar ik werkte werden door mij aangesproken om hun peuken aub niet op de grond te gooien. Als het is verboden om te roken, dan rook ik niet. Als andere mensen aan het eten zijn, rook ik niet.

Maar bedankt voor alle tips.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 22:29

tienus63 schreef:
Is het überhaupt normaal dat je in UK boete ter plekke contant aan politie kunt voldoen?
Wist hij dat jij niet de Britse nationaliteit hebt?
Vroeg hij geen naw gegevens?

Heeft ie geen naw gegevens, hoor je er niets van en baalt Mr nepagent dat jij niet cash kon betalen.
Heeft ie dat wel, dat ontvang je boete vanzelf wel thuis.

In Nederland moeten buitenlanders soms ook ter stond cash betalen.
Maar volgens mij wordt dat dan vaak op dichtstbijzijnde bureau afgehandeld en ontvangt bekeurde een kwitantie.

Ps nog foto gemaakt van plek die vol peuken lag, mocht je beroep aantekenen?


Hier in BE lopen ze met een pinapparaat rond. En ik ga geen beroep aantekenen. Vindt het onzinnig maar de man heeft gelijk. Ik heb een fout gemaakt en daarvoor een boete gekregen. Vervelend maar terecht.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:30

Wanneer heb je die bon voor het laatst gezien? Waar stop je normaal gezien zo’n bon weg?

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 22:32

In mijn broekzak :') want had haast dus geen zin om mijn rugzak open te doen etc.

Ik ben stiekem een zwart-wit regeltrut en dit is de allereerste keer dat ik een boete ooit heb gekregen.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:33

Dus die bon ligt nu ook op straat het milieu te vergallen?

Shame!


:+

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:35

En hij zit er écht niet meer in? Broek binnenste buiten gekeerd?

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 22:39

Snadrem schreef:
Dus die bon ligt nu ook op straat het milieu te vergallen?

Shame!


:+


Vermoedelijk :') baal echt, was ook even vergeten dat mijn laptop vanmorgen besloten heeft dat die geen harde schijf meer heeft dus echt een vervelende maandag. Morgen even bellen/mailen naar een politiekantoor.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 09:40

Goed,

Net gemaild naar de stad en de politie. Bij de FAQ kwam ik tegen dat je dan naar het politiebureau moet gaan en naar de rechtbank maar dat helpt niet veel natuurlijk.

Ben er ook achter gekomen dat er momenteel een actie loopt tegen sigarettenpeuken en dat je gratis zakjes kan afhalen op verschillende adressen, dat gaan we doen!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:52

Das een mooie actie. In Singapore was dit 10 jaar geleden al ingeburgerd. Een pak fijner die schone straten.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 09:55

Ja inderdaad. Nu nog affiches ophangen dat toeristen/bezoekers het ook weten :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:57

Goh. Het hing in Singapore ook niet uit en de boetes waren 500 dollar. Ben het niet met je eens dat je dat moet ophangen omdat ik het gewoon normaal vind, maar goed destijds in Singapore vond ik het ook wel knap dat ze er streng op waren.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:59

Het is (in NL iig) al jaaaaaaren verboden om sigarettenpeuken (en andere troep) op straat te gooien. Hier krijg je dan ook gewoon een boete van €140 oid als ze het zien.

In Engeland is het voor zover ik weet ook al jaren verboden.

Bizar dat er borden voor nodig zijn.

Alleen de handhaving blijft blijkbaar nog een beetje achter.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:24

In Londen ook, ik kreeg er 10 jaar geleden al gezeik mee op London Bridge. Maar mocht toen peuk oprapen ipv boete gelukkig.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:34

Ik zou denken dat Nederland zijn zooi altijd opruimt, als ik dit topic lees. :+
De puinzooi die als een matrasje door Nederland ligt, doet me geloven dat merendeel dat niet vindt....dus ik verdenk ook stel die hier op TS afgeven, dat die gewoon hun troep laten vallen waar het uitkomt.

Overigens, als antwoord op je vraag, ik zou dit bij het consulaat vragen en alle mails erover bewaren, zodat je kunt aantonen dat je wilde betalen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Bekeuring in de UK maar kwijt. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:08

Ik durf hier heel eerlijk zeggen dat ik nooit wat op straat gooi, ook bij festivals vinden wij het ontzettend vervelend om bekers op de grond te gooien. In de Gentse feesten waren er nu herbruikbare bekers dus schone vloeren.