Denemarken met kinderen

Moderators: Essie73, Duhelo, Muiz, Dani, Firelight, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:54

Ik zou de reis beginnen in Skærbæk in Skærbækcenteret. Dit is een mooie kindvriendelijke accomodatie en vanuit daar kun je Ribe, Rømø en Mandø bezoeken. Eventueel zelfs Legoland, dit is een uurtje rijden.
De wegen in Denemarken zijn goed onderhouden en er is niet veel verkeer op de weg (behalve in de spits rond de steden en E45, maar vergeleken met NL is het peanuts).
Legoland accomodatie is erg duur, ik zie zelf geen toegevoegde waarde in de knetterdure themakamers, maar ik heb dan ook geen kinderen :D Een voordeel van dit hotel zijn de familiekamers die ook plek hebben voor 3 kinderen. Dit is kan best nog wel een probleem zijn in andere hotels.

Nieuw in Billund is het Lego House. Dit is iets anders dan Legoland! Super populair op het moment. Verder is Billund niet een erg spannend dorpje, je kan er prima buiten zitten.

In Aarhus kan ik Comwell Aarhus aanraden, en als je liever buiten Aarhus zit dan Hotel Sabro Kro.
Het is ook een mogelijkheid om in Silkeborg te overnachten. Dit ligt midden in de natuur, omringt door bos en meren. Hier is ook Himmelbjerget, het 'hoogste' punt van Denemarken (is het niet, maar we doen net alsof).
In Kopenhagen zou ik eens kijken naar Scandic Hvidovre. Dit is een conferentie hotel, maar in de zomer maken ze het hotel zeer kindvriendelijk met speelhoeken en andere leuke dingen voor kinderen.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:55

Denemarken is duurder dan NL. Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik NL goedkoop vind. Een Caffè latte to go kost hier 45-50 kronen. Volstrekt normaal. In Nederland zou ik echt geen €6/7 betalen voor een kopje koffie!

Uit eten, niet al te fancy zo'n €25/30 pp.

Bij boodschappen doen opletten welke winkel je binnenloopt. De Føtex is bijvoorbeeld een stuk duurder dan de Netto. Boodschappen zijn ook duurder dan in NL, maar goedkoper dan bijvoorbeeld Noorwegen. Ook kan je hier rustig een biertje of flesje wijn in de supermarkt kopen. Noren en Zweden komen daar speciaal voor naar DK.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:09

Een broodje hamburger met wat drinken voor €23 is niet zo gek in DK, in een restaurant dan. Maar dan is het natuurlijk geen 'ordinair' broodje klef witbrood met een plak plastic burger. Dan krijg je echt een lekkere goede verse burger met frieten en saus, die met je met een stokje erdoor bij elkaar moet houden.
Bij een snackbar ben je goedkoper uit natuurlijk, dan rond de €10 voor een klef broodje en ondefinieerbaar vlees :P

Uit eten is duur, en wat drinken nog veel duurder. Maar boodschappen kan je prima relatief goedkoop doen hoor.
Het allerduurste in Denemarken is de tolbrug, daar zakt mij de broek weleens van af -O- Ik krijg dan wel korting, maar betaal nog steeds rustig €50 voor een weekendje aan de andere kant.

Snoep, chocola, frisdrank, alcohol, nootjes - allemaal heel duur. Een reepje Milka chocola kost hier rustig €3. Vandaar de mega grote winkelcentra speciaal voor Scandinaviërs op de Deens/Duitse grens :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie