Zonvakantie november/december

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Zonvakantie november/december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 13:20

Hallo!

I.v.m. onze verbouwing hebben wij onze vakantie van afgelopen juni moeten annuleren. Deze stond gepland naar Tunesië. Stiekem was ik wel blij, want hoe dichterbij het kwam, hoe erger mijn nachtmerries werden :')
Nu kriebelt het toch wel heel erg om nog even er tussenuit te gaan.

- November/december (flexibel)
- Zon garantie +25 graden
- 8 / 12 dagen
- Liefst all-in, omdat ik het fijn vind van te voren te weten wat ik aan geld kwijt ben aan een vakantie. Al snap ik dat je in bepaalde landen dat niet veel hebt, dus in 'goedkope' landen mag het ook zonder all-in, wel minimaal logies + ontbijt
- Hotel op/aan het strand (max 500 meter, maar het liefst echt op het strand)
- Mooi helder/turquoise blauw water (denk aan Malediven, helaas geen budget daarvoor :') )
- Strand / relax vakantie, dingen bezoek is niet nodig. Dagexcursie zou op zich leuk zijn (denk aan boottocht of iets dergelijks). Liefst wel een stadje/boulevard in de buurt waar je 's avonds kunt lopen (al zal dat in bepaalde landen ook lastig zijn).
- Max. +- € 1.200,- voor 2 personen. Is dat haalbaar in de winter periode?
- Liever geen Egypte, Tunesië.

Ik denk zelf aan Gambia, Zanzibar, Kaapverdië etc. dit soort landen. Maar ik weet niet of dit aan onze eisen voldoet. Als iemand goede aanraders heeft ook que hotels, hoor ik het graag.
Laatst bijgewerkt door Booooo op 25-09-18 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt


BigOne
Berichten: 38040
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zonvakantie november/december

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:26

Mijn zwager en schoonzus gaan al jaren in januari naar Gambia , puur voor een weekje zon en redelijk goedkoop. Maar verder moet je daar wel aardi opletten dus weekje zonnebaden prima.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Selina

Berichten: 14220
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:37

Boa Vista heeft zongarantie in die periode :j (zo'n 25-26 graden)
Wij zaten op een 5-sterren hotel all-in voor 2400 maar er zullen vast goedkopere hotels zijn. (Wij gingen blijkbaar in het hoogseizoen voor hen, in maart, dus weet niet of november goedkoper is) Op Boa Vista is dan verder niet veel te doen, maar als je voornamelijk wil relaxen is dat prima te doen. Er zijn wel enkele excursies. Strandjes, een markt, quad-excursies.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl


happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Zonvakantie november/december

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:41

Wij zijn een keer in januari naar Zanzibar geweest. Heel mooi weer en helder blauw water. Helaas geen optie om 's avonds een stukje op de boulevard te lopen, want die was er niet. De prijzen liggen ook wel een stukje hoger.

Er zijn wel leuke dingen overdag te doen d.m.w. excursies.

Em_

Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Zonvakantie november/december

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:44

Egypte! Echt een aanrader als je van zon zee strand (snorkelen!) houdt :)

Love_myhorse
Berichten: 599
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Zonvakantie november/december

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:52

cuba!

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 14:00

Leuke reacties al :D

Bigone: Dank je, zal daar toch eens goed naar gaan kijken.

Selina: Hoogseizoen zal inderdaad een stuk duurder zijn.

Happyjoyce: Ik vind de hotelprijzen in Zanzibar nog wel mee vallen. Weet je nog welke plaats jullie waren?

Em: Ik heb even de OP nog aangepast, liever geen Egypte maar ik hou het zeker als optie.
Ik ben al een aantal keer in Egypte geweest, dus zie liever een keer wat anders :D 1x in december geweest en nog heerlijk 25 graden! Mijn man heeft ook nog geen NL paspoort, dus voor Egypte moet hij een vakantievisum aanvragen. Helaas moeten we daarvoor dus eerst een vakantie boeken als bewijs, maar ben dan toch bang dat hij alsnog geen visum krijgt. Dan hebben we wel een probleem :+

Lovemyhorse: Is het dan geen orkaanseizoen? Ik ben een keer in juni in de Dominicaanse geweest, en hoorde dat toen geloof ik.

IndianVegas

Berichten: 596
Geregistreerd: 16-07-08

Re: Zonvakantie november/december

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:07

Dominicaanse republiek! Echt heerlijke vakantie gehad. Zelf in februari geweest. Maar is daar hele jaar door lekker.

<3C. 27-03-16 <3
<3A. 20-10-18 <3

IndianVegas

Berichten: 596
Geregistreerd: 16-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:09

Ohja wij vlogen via Düsseldorf. Was super goed te toen en scheelde 600pp :j

<3C. 27-03-16 <3
<3A. 20-10-18 <3

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:32

Aruba wellicht een optie? Het strand en de zee is er echt prachtig! <3
Zou dan wel zeker 12 dagen gaan ivm lange vliegen en het tijdsverschil.
Of je uitkomt met budget voor all in durf ik je alleen niet te zeggen. Hotels kun je het beste in Palm Beach zoeken, daar is de boulevard.

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 07:23

Booooo schreef:
Happyjoyce: Ik vind de hotelprijzen in Zanzibar nog wel mee vallen. Weet je nog welke plaats jullie waren?


Wij zaten in het Paradise Beach Hotel in Uroa. Hotel was voor die prijs prima, maar je moet je wel bedenken dat All Inclusive en vier sterren daar anders is dan bijvoorbeeld in Turkije/Egypte. Strand was daar minder mooi dan op andere plekken. Dit had te maken met de getijen. Er rijdt wel een busje naar een mooier strand.

Anoniem

Re: Zonvakantie november/december

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 07:28

Ik ga over 2 weekjes naar turkije! Nu nog zo'n 27 graden ♡ ook allinclusive aan het strand op loopafstand van een redelijk grote stad :-) is zeker onder jou budget!

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 07:55

IndianVegas: Daar ben ik al geweest :D Nu is het toch orkaanseizoen daar?
Hoor inderdaad dat Dusseldorf vaak goedkoper is, zal die optie toch eens overwegen.

mOamm: Zeker een optie! Ik ga eens kijken, dank je wel.

happyjoyce: Dank je. Vond dat inderdaad in de Dominicaanse ook, niet te vergelijken met Turkije/Egypte

Pimaude: Waar ga je heen in Turkije? Mijn man is Turks dus ik ben al zooo vaak in Turkije geweest :') Helaas is het daar in november/december ook koud.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Zonvakantie november/december

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:33

Caribisch gebied.. Curacao is niet duur

CarolineCF
Berichten: 700
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:59

Hoi Booooo,

Misschien nog een tip: op http://www.waarschijntdezonwel.nl kan je precies de vraag die je stelt ingeven:

- ik wil weg in november of december (kies maand)
- Max. X p.p. (kies je budget)
- En zongarantie met min. 25 graden (kies minimum temperatuur)

Vervolgens krijg je een heel overzicht met alle bestemmingen die hier aan voldoen.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 10:25

CarolineCF schreef:
Hoi Booooo,

Misschien nog een tip: op http://www.waarschijntdezonwel.nl kan je precies de vraag die je stelt ingeven:

- ik wil weg in november of december (kies maand)
- Max. X p.p. (kies je budget)
- En zongarantie met min. 25 graden (kies minimum temperatuur)

Vervolgens krijg je een heel overzicht met alle bestemmingen die hier aan voldoen.


Leuke site! :D

Ik heb inmiddels een heel erg mooi en betaalbaar hotel in Kenia gevonden. Halfpension (all in is niet te betalen :+ ). Maar ik geen geen idee wat lunchen kost daar. Je kan denk ik niet makkelijk van je resort af, dus zou je bij een restaurant op het resort moeten lunchen. Heb TUI gevraagd aan wat voor prijzen ik moet denken, weten ze niet. Ook op de website van het hotel zelf gekeken, staat niks op.
Mijn man heeft helaas niet genoeg vrije dagen meer, dus ook op zoek naar een reisbuddy :')

CarolineCF
Berichten: 700
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Re: Zonvakantie november/december

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:14

Lunchen buiten je hotel is voordelig in Kenia. Je kunt ook naar de lokale supermarkt en daar fruit en broodjes halen. Kijk wel uit met hygiene! Waar ga je naar toe? Omgeving Diani Beach / Mombasa? Je kan perfect ook 1 of 2 dagen safari lokaal boeken (naar Tsavo oid). En dat zou echt zonde zijn om niet te doen!

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 09:39

CarolineCF schreef:
Lunchen buiten je hotel is voordelig in Kenia. Je kunt ook naar de lokale supermarkt en daar fruit en broodjes halen. Kijk wel uit met hygiene! Waar ga je naar toe? Omgeving Diani Beach / Mombasa? Je kan perfect ook 1 of 2 dagen safari lokaal boeken (naar Tsavo oid). En dat zou echt zonde zijn om niet te doen!


Die omgeving inderdaad :D Kun je daar wel de straat op naar de supermarkt dan bijvoorbeeld?
Helaas heb ik niemand gevonden om mee te gaan -O-

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 11:29

Hmm, mijn man heeft te weinig vrij dagen en kan dus helaas niet mee.

Vriendinnen ook te weinig vrije dagen, of geen geld :+

Zouden jullie alleen naar Egypte gaan? Als je op je resort blijft lijkt het me prima te doen, maar je hoort ook weleens dat ze in je kamer inbreken etc. Was bij ons op de Dominicaanse toen heel veel.
Verwachten jullie dat de prijzen nog naar beneden gaan voor eind november ?

Em_

Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:52

Booooo schreef:
Hmm, mijn man heeft te weinig vrij dagen en kan dus helaas niet mee.

Vriendinnen ook te weinig vrije dagen, of geen geld :+

Zouden jullie alleen naar Egypte gaan? Als je op je resort blijft lijkt het me prima te doen, maar je hoort ook weleens dat ze in je kamer inbreken etc. Was bij ons op de Dominicaanse toen heel veel.
Verwachten jullie dat de prijzen nog naar beneden gaan voor eind november ?


Ik ben alleen in Egypte geweest en dat ging prima! Ze zijn bij de resorts erg streng voor wie er op komt. Ik was in Marsa Alam. Prachtige stranden daar! Ook mooi koraal. Beste ervaring daar was zwemmen met (wilde!) dolfijnen. :D

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Zonvakantie november/december

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:23

Ik zou in die periode gokken op een last minute. Dat moet makkelijk kunnen. Ik zag verleden jaar in die periode hele mooie aanbiedingen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 12:36

Ik hou de boel nog steeds in de gate :D
Verwacht dat het Zanzibar gaat worden. Is over het algemeen iets duurder dan Egypte, maar niet schokkend. Dan ga ik liever naar Zanzibar :D

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 09:55

Het is toch Egypte geworden! Naar Egypte kon een vriendin mee, en anders had ik alleen ergens anders na toe 'gemoeten'.

Em_

Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:08

Booooo schreef:
Het is toch Egypte geworden! Naar Egypte kon een vriendin mee, en anders had ik alleen ergens anders na toe 'gemoeten'.


Leuk! Daar ga ik deze winter ook (weer) naar toe :) wanneer en naar welke plek ga je?

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Zonvakantie november/december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-18 10:09

We gaan in december naar Hurghada, Arabia Azur Beach Resort :)
Welk hotel ga jij?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daimo en 77 bezoekers