Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Electra63

Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:27

Op Zakynthos heb ik ze bijna niet gezien. In het verleden weleens meegemaakt in een hotel.
Ze zijn vaak zeer onbeschoft tegen bedienend personeel en zeer luidruchtig, is mijn ervaring.

Hoe lang heb je nog vakantie?


_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:13

NatasjavE schreef:
Tamara, welke datum zou je naar Santorini gegaan zijn?

Want het heeft een aantal keer echt heel hard gewaaid. En rondom Santorini kan het heel erg spoken.

Geweerd vanwege de drukte kan ik me bijna niet voorstellen voor cruiseschepen. Er liggen er altijd heel veel en daar is ook ruimte zat voor.

Oh jeetje, wist niet dat het daar zo tekeer kon gaan! :wow: Wij zouden er op 19 augustus heen zijn gegaan.
Las toen nog wel ergens dat ze vanaf dit jaar niet meer te veel schepen tegelijkertijd daar wilden hebben ivm de drukte, weet niet wat ze werkelijk daarmee gaan doen. Blij dat we dan zijn gekeerd, want vanaf Napels naar Barcelona en vanaf Livorno naar Rome hebben we ook gigantische wind gehad. De dag erna liep ik nog te schommelen :o

manzano schreef:
Ik heb een vloek qua weer haha. Dus zolang je er niet heen gaat als ik er ben..... :')
Nu 4 dagen mooi gehad en 1,5/2 dagen vreselijk slecht. Zelfs de reisorganisatie heeft nog gebeld om te informeren of alles ok was.

-O- Tjee wat zuur zeg... Hoop dat je verder toch nog een fijne vakantie hebt gehad!

Bonnelover schreef:
Zo, tassen zijn ingepakt. Om 23 uur de trein naar Schiphol en dan om 6.35 vliegen naar Rodos. Heb er erg veel zin in!!

Hele fijne vakantie!

Fitzroy schreef:
Het is hier weer waanzinnig lekker! Prachtig weer so far en het huren van een e-bike was echt een schot in de roos. Partner zich een ongeluk de berg optrappen en ik er fluitend tegen op :+
We hebben al wat leuke ritjes gemaakt oa naar de Robola winery en Poros. De accu is helaas net te zwak voor verdere afstanden dan 40 km met bergen erbij.
En nu zit ik heerlijk aan het strand met uitzicht op Zakynthos.
Wat me wel opvalt is de enorme stijging van het aantal Oost-Europese toeristen helaas. Ik vind het naar en asociaal volk. Hebben anderen dit ook zo ervaren?

:') Goed voor elkaar!! Klinkt goed, fijne vakantie nog :)

Mijn ouders zijn gisteren terug gekomen van Zakynthos. Ze waren een paar dagen voordat die rots instortte nog bij dat strand geweest. Zij hadden heel erg geluk toen ze daar met een klein bootje aankwamen, verder was er helemaal niemand. Ze zijn elke dag met de auto op pad geweest en het beviel ze zo, dat ze volgend jaar weer die kant op willen :)

Mars

Berichten: 33222
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:21

Leuk een Griekenland topic, ben momenteel op Lesbos. Prachtig eiland en mooie natuur.

Mijn man en ik hebben tevens een heerlijke rit te paard gemaakt bij manege Ippos. Gigantische aanrader, spectaculaire natuur, fijne en goed verzorgde paardjes met een toffe begeleidster die ook Nederlands spreekt. We hadden een 4 uurs tocht geboekt, na 2 uur pauze bij een mini dorpje/restaurantje waar we brood en hapjes kregen. Vervolgens nog 2 uur gereden én genoten! Reden ook maar met zijn drietjes (dus ik, man en begeleidster) dat was ook echt fijn.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:25

_Tamara schreef:
NatasjavE schreef:
Tamara, welke datum zou je naar Santorini gegaan zijn?

Want het heeft een aantal keer echt heel hard gewaaid. En rondom Santorini kan het heel erg spoken.

Geweerd vanwege de drukte kan ik me bijna niet voorstellen voor cruiseschepen. Er liggen er altijd heel veel en daar is ook ruimte zat voor.

Oh jeetje, wist niet dat het daar zo tekeer kon gaan! :wow: Wij zouden er op 19 augustus heen zijn gegaan.


Dat weekeinde stond er echt gruwelijk veel wind in de Cycladen.

Vrienden van ons hebben ruim 38/39 knopen wind gehad met uitschieters naar 43/44 knopen.
Das 8 a 9 bft. Dat was ietsjes noordelijker...maar dan heb je toch nog 8 bij Santorini en de zee is daar dan echt niet tof.
Wees maar blij dat ze die keuze gemaakt hebben.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 06:57

NatasjavE schreef:
Dat weekeinde stond er echt gruwelijk veel wind in de Cycladen.

Vrienden van ons hebben ruim 38/39 knopen wind gehad met uitschieters naar 43/44 knopen.
Das 8 a 9 bft. Dat was ietsjes noordelijker...maar dan heb je toch nog 8 bij Santorini en de zee is daar dan echt niet tof.
Wees maar blij dat ze die keuze gemaakt hebben.

:wow: Heftig!! Wist, als leek, niet dat het zo flink tekeer kon gaan op de MZ. Blij dat we toen zijn gekeerd, was anders inderdaad echt niet grappig geweest. Bedankt voor je info! :)

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:07

_Tamara schreef:
NatasjavE schreef:
Dat weekeinde stond er echt gruwelijk veel wind in de Cycladen.

Vrienden van ons hebben ruim 38/39 knopen wind gehad met uitschieters naar 43/44 knopen.
Das 8 a 9 bft. Dat was ietsjes noordelijker...maar dan heb je toch nog 8 bij Santorini en de zee is daar dan echt niet tof.
Wees maar blij dat ze die keuze gemaakt hebben.

:wow: Heftig!! Wist, als leek, niet dat het zo flink tekeer kon gaan op de MZ. Blij dat we toen zijn gekeerd, was anders inderdaad echt niet grappig geweest. Bedankt voor je info! :)


Was niet onveilig geweest denk ik hoor. Maar zeker niet comfortabel.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Bonnelover

Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:11

Haha, lees net bovenstaande bericht. Sta op punt met de boot naar Rhodos stad te gaan. Maar is alleen maar langs kustlijn. En vind beetje deining wel leuk. Hier ook ietsjes meer wind als gisteren.

Electra63

Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:54

Ik heb mijn koffer (bijna) gepakt.
Morgen vliegen we naar Kreta.
Er zijn een flink aantal vluchten gecanceld i.v.m. het weer, hoorde ik.

Bonnelover

Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 19:02

Ooh, slecht weer daar? Hier op Rhodos nog heerlijk. Wel iets meer wind waardoor het s'avonds iets frisser is.
Vandaag naar Antonio Quinn bay geweest. Erg mooi, wel druk maar erg mooi om te snorkelen.
Afbeelding

Electra63

Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:13

Mooie foto !!

Nee in Nederland geven ze morgen heel veel wind op.
KLM heeft 100 vluchten gecanceld op Schiphol

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:28

Schrok ook van het bericht van KLM maar heb nog tot zondag :)


manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:49

Zondag wordt nog veel slechter weer :=

Fitzroy

Berichten: 25040
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 08:34

Electra, ik hoop dat je gegaan bent!
Wij vliegen morgen weer terug helaas. Ondanks de voorspellingen in Nl voor hier verleden week ;)
is het hier 2 weken prachtig weer geweest met hoge temperaturen. Tot 's avonds laat gewoon heerlijk in je shirtje en korte rokje kunnen eten.
Overigens zag ik de weermetingen van meteo.gr dat het hier regelmatig het warmst van heel Griekenland was dus ik denk dat we gewoon veel geluk hebben gehad.
Het was weer geweldig! Volgend jaar gaan we wsch een keer in juni.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Electra63

Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:59

Ik vlieg pas eind van de middag :D
Wij hebben nog geen bericht gehad, dat onze vlucht gecanceld is, dus ik ga er vanuit dat we gewoon vertrekken.

Jammer dat je vakantie weer om is, Fitzroy. Ik zag inderdaad dat het prachtig weer was, die omgeving.
Het weer is echt veranderd dit jaar.
Voor Kreta geven ze gelukkig mooi weer op, einde van de week wel wat meer bewolking.

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:32

Jammer dat je vakantie voorbij is Fitzroy!

Goede vlucht vanmiddag Electra :)

Ik geloof de weersverwachtingen voor zondag ook niet meer :+ Iedereen zegt wat anders :+

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:49

Ik heb mn koffer opgehoogd met 5 kilo zowel heen als terug :+
Hebben beide 20 kilo :o alleen mijn koffer is al te zwaar, van manlief nog niet :+ Maar nu in totaal 10 euro extra kwijt ga ik niet moeilijk overdoen :) Stel dat ik op schiphol ben dan kan ik in de buidel tasten :+

Bonnelover

Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:57

:= Hoelang ga je heen Jeanine? Hier voor 10 dagen met 2 personen 20 kg. En 2x 10 kg handbagage. Kwamen lang niet aan het gewicht. En nu ook dingen waarbij ik er achter kom ze niet te gebruiken.

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:59

12 dagen :+

Schaam me kapot :o Maargoed, manlief verbrand erg snel :) Dus extra zonnebrand mee, want kunnen beide niet tegen bepaalde stofjes in bepaalde crèmes en zo ook met schampoo :+
Beide hebben ook 1 strandlaken mee en gewoon kleren voor vanalles en nog wat :+

Vorig jaar 13 dagen kaapverdie zaten wij beide op 16-17 kilo en handbagage was ook te verwaarlozen

Fitzroy

Berichten: 25040
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 13:10

Ach, wij halen het ook maar net binnen de 2 x 20 kilo. Zit je zo aan met zonnebrand, strandlakens en kleding.
En nu terug moet er nog wat Robola wijn mee in de koffer.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:11

Gelukkig ben ik niet de enige :D

Moet zelfs nog met 2 korte broeken naar de kledingmaker :+ En als die gemaakt zijn kunnen er weer 2 andere korte broeken uit :D

Mars

Berichten: 33222
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:45

Wij zijn gisteravond weer terug gekomen na 11 dagen Lesbos. Prachtig eiland, rustig, veel natuur, erg genoten! We verbleven in Molyvos, mooi stadje, huurauto is wel aan te raden. En geweldig mooi paardgereden!
Afbeelding

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

raket

Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:56

Ik boek altijd 5 kg extra voor de terugvlucht. Ik heb geen zin in gedoe op luchthavens. Ik neem altikd van alles ook mee terug.

Fijne vakantie voor wie nog gaan.

Ik ben helaas niet snel genoeg opgeknapt voor nog een keertje Griekenland dit jaar, maar hopelijk nog wat zon in Tenerife eind november.
En natuurlijk hier fanatiek blijven lezen ter inspiratie voor volgend jaar. Gelukkig kunnen we dan buiten de schoolvakanties.

...

Electra63

Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:19

Wij hebben dit keer 1 koffer 25 kg voor samen. Gaan maar 1 week, dus moet lukken. In juni hadden we 2 koffers van 20 kg per stuk.
Ik had net wel 2 kg overgewicht, maar mocht gewoon door :D

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:11

Wij hadden 1x 27kg met z'n 2en. En had nog de helft van m'n kleding niet nodig haha.

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:10

Iemand uit dit topic nog snorkeltips voor Kreta? :)
Of tips voor mooie stranden? Balos zijn we al geweest.
Wij hebben een huurauto, dus willen graag een beetje rond touren!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maxi90 en 3 bezoekers