La Palma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 01:30

Nou, lekker dan. Ik zie dit topic weer te laat. :+

Ik wil niet zeuren ofzo, maar ga als de donder eens morgen naar mirador de la cancelita. Die geeft namelijk een nóg spectaculairder uitzicht in de Caldera.

Vanauit Los Llanos de Aridane richting het nationale park, staat aangegeven. Kort voor het einde van de straat door de bebouwde kom, waar je naar rechts zou moeten gaan om in de kloof Angustias terecht te komen, is een straatje aan de rechterhand dat Calle Cancelita heet. Ga daar maar eens in en rij tot het eind.... <3

Het aangegeven wandelpad vanaf daar, dat zou naar de cumbrecita gaan, staat aangegeven als levensgevaarlijk. Dat is het de eerste 4 kilometer NIET! Je kunt daar dus spectaculair wandelen!


Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:38

Die plek is uitstekend bereikbaar! :j

De roque muchachos met hoogtevrees zou ik niet doen. Veel haarspeldbochten en afgronden om er te komen. Vangrail hebben ze niet van gehoord.
Ben jij El Pilar geweest? Vanaf daar kun je een stuk over de bergkam lopen met spectaculair uitzicht (bij geen bewolking) wat niet eng is. Ook bij het aan de oostzijde iets lager gelegen Pared Vieja begint een lang en recht wandelpad wat zeer goed te doen is. Hwb je toch die natuur om je heen.

Las Tricias en El Tablado zijn iok aan te bevelen maar misschien niet handig voor hoogtevrees, ik durf dat niet helemaal in te vullen.


Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:55

Super! Geniet van je laatste dag morgen. :)

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:43

http://www.iac.es/eno.php?op1=2&op2=420&op3=56&lang=en

Voor het bezoeken van de sterrenwacht. Uiteraard staat het eenieder vrij om zelfstandig naar de top te rijden en daar gebruik te maken van de wandelpaden OM het terrein heen. Het terrein betreden is ten strengste verboden.

Ben je actief? Hou je van sport, wandelen, duiken?

Puerto Naos is leuk om te slapen en je loopt 's avonds zo de boulevard op om wat te drinken.
Eten is niet echt geweldig, veel standaard touristenvoer.

Aanbevolen restaurants: Restaurante El Sombrero in Tajuya
Tasca Catalina in El Paso
Asterio in San Bartolo
El Ingeniero aan de hoofdweg van de Cumbre, oostkant.

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:27

Boottochtjes zijn er zat te vinden in de haven van Tazacorte, er word vanalles aangeboden.

Om te wandelen is het ANWB boekje met wandelingem aan te bevelen, er staan er zat in met verschillende niveaus. Onthoud dat La Palma zeer stijl is, iedere kilometer telt zwaarder. ;)

Er zit een nederlandse duikschool in los llanos, ik meen dat die ook snorkelen aanbieden, pin me daar niet op vast.

En het laatste wat ik eenieder kan aanbevelen is parapenten. Er bestaat geen mooiere ervaring dan door de lucht te zweven en de ultieme stilte mee te maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers