Berlijn: must see's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Berlijn: must see's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 23:12

Hoi

Ik moet voor het werk naar Berlijn en kan dit combineren met enkele dagen de stad verkennen. Ik wil graag mijn plannen delen en hierbij vooral vragen naar tips en opmerkingen!

Vrijdag werk ik tot in de middag, en haal ik daarna mijn man op in de luchthaven. Van daaruit terug de stad in, wat wandelen/chillen en 's avonds lekker uit eten voor mijn verjaardag. Wat zijn aanraders (minstens 1 ster)?

Zaterdag: morgen free walking tour, smiddags mogelijk rondleiding in Spreepark (de moeite?), daarna misschien nog hop on/hop off met wat beziens waardigheden (Brandenburger Tor, alexanderplatz, muur, etc)

eten: Cookies and cream wrs

Zondag: Joods museum en Unterwelt (welke tour is leukst?). Verder bezienswaardigheden afgaan.

Maandag: naar de Zoo! Tiergarten of Zooologischer garten?

Wat denken jullie?

We houden niet van shoppen. Shoot!

Edit: hostel hebben we al, we slapen in het amstel hostel.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)



poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 23:28

21-24 sep heb ik er vrij :)

bus 100 had ik al gelezen ja, gaan we doen!

Maaikemuis: is dat hetzelfde als het stasi museum?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Berlijn: must see's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 23:42

aha klinkt interessant. Concentratiekamp denk ik nog even over na, denk dat dat qua tijd niet uitkomt.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Berlijn: must see's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 13:31

Ik heb weer wat dingen op het lijstje :j

Dat van die zoo twijfel ik. Ik hou van dierenparken maar alleen als het mooie verblijven zijn. Werd van de foto’s en filmpjes niet zo heel blij nee. Is het qua welzijn voor de dieren ok?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Berlijn: must see's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 20:31

Bernauer strasse staat er zeker bij :j nog mensen met ervaringen in de zoo of recente toets bij Spreepark?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 07:43

We gaan zo weer naar huis!

Even samenvatten wat we gedaan hebben:

Vrijdag: gewerkt en gechilld. S avonds gaan eten bij cookies Cream. Dit is een vega 1 ster restaurant. Helaas best tegengevallen. Het was lekker hoor maar heel erg overpriced voor wat het is. Ook heel druk en luid en gehaast. Nee sorry het niveau in België ligt bij deze ranking wel echt veel hoger. Bovendien heb ik in normale restaurants al net zo lekkere of betere vega menu’s gehad. Na afloop zijn we nog ergens een kaasplank gaan eten. Afrader dus. De bar is wel heel hip.

Zaterdag free walking tour van sandeman, bezoek hohenshauhausen gevangenis en holocaust gedenkteken bij de brandenburger tor. Alles zeer indrukwekkend!

Zondag flea market in mauer park, unterwelten dark world en erna naar de flak tower. Ook leuk!

Maandag sachsenhausen en dan nog wat gewandeld en bij sea life geweest. Die laatste mag je overslaan haha.

Fijne dagen gehad. Er is veel en lekker eten en ook veel vegan aanbod. Lijkt mij een stad waar je echt nog veel tijd kunt doorbrengen ook. Heel rustig en ruim vooral.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Berlijn: must see's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 07:57

Bij mij kwam sachsenhausen minder binnen. Bij mijn man wel. Ik denk bij mij minder omdat ik enerzijds net twee boeken over auschwitz gelezen heb en dus veel dingen al wist en over nagedacht had. Maar anderzijds ook omdat er verder in ons leven iets verdrietig gaande is en ik na alle bezoekjes in Berlijn ervoor gewoon even geen ellende meer erbij kon hebben denk ik. We hebben natuurlijk haast alleen maar dingen over de oorlogen bezocht dus dat het een keer genoeg is, hoort er vast wel bij.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 bezoekers