Groepsreis, maar dan alleen. Wie kan mij helpen?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Groepsreis, maar dan alleen. Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 11:08

Hello Bokkers,

Aangezien de gemiddelde bokker hier op het subforum meer kennis heeft van reizen dan dat ik heb, wil ik jullie kennis graag inschakelen!

Afgelopen 2 jaar ben ik op groepsreis geweest naar Java & Bali en Zuid-Afrika. Aangezien de groepsreizen mij prima zijn bevallen, wil ik nu toch wat anders doen. Ik ben niet zo’n held in alleen reizen in verre landen of van alles dingen plannen. Dus ik ben benieuwd of bokkers toevallig weten of iemand iets kent waarbij je een reis kan maken die volledig al is gepland en waarbij er een chauffeur/gids aanwezig is. Bij de meeste moet je met zijn tweeën boeken, maar ik wil juist alleen. Zowel bij Shoestring, Fox, Kras e.d. moet je met z’n tweeën zijn.
Bij D-reizen heb ik er nu eentje gevonden, maar ik verbreed mijn eventuele opties graag.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:10


theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Groepsreis, maar dan alleen. Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:12

van die sprs.nl reizen had je ook alone together reizen. Misschein is dat iets?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Groepsreis, maar dan alleen. Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:15

Volgens mij zijn er genoeg reisorganisaties die singels reizen aanbieden.

Bekende heeft net een reis naar Alaska / Yukon geboekt, via Sawadee. Die gaat ook alleen.
www.sawadee.nl

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 11:30

Bedankt voor de tips, maar met alleen doel ik echt op alleen. De afgelopen groepsreizen heb ik ook met singles gemaakt. Maar nu wil ik juist zonder groep ;). Dus het voordeel van alles al vastgelegd hebben, maar toch alleen en je geen zorgen hoeven te maken.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Groepsreis, maar dan alleen. Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:32

Topdeck! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:36

Justme_Lisaa schreef:
Bedankt voor de tips, maar met alleen doel ik echt op alleen. De afgelopen groepsreizen heb ik ook met singles gemaakt. Maar nu wil ik juist zonder groep ;). Dus het voordeel van alles al vastgelegd hebben, maar toch alleen en je geen zorgen hoeven te maken.


Dat wordt dan een priverondreis, die heeft Fox ook wel.. Weet alleen niet of dat alleen kan.. Anders ijn er vast reisbureaus die dit voor je kunnen regelen? :$

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:37

Shoestring heeft ook singles reizen hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:39

karuna schreef:
Shoestring heeft ook singles reizen hoor :j


Ze wil geen singlereis, ze wil alleen alleen ;)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:40

Ah sorry ik had je verkeerd begrepen. Maar iets met een prive chauffeur, daar kun je wel flink voor in de buidel tasten denk ik.

Via een website als Jiba, kun je ook gewoon aangeven dat je met 1 persoon bent en dan een reis boeken incl transfer. Maar dan heb je meestal gewoon een zonnig oord en geen rondreis oid.

Chocoladeijs

Berichten: 75
Geregistreerd: 30-05-11

Re: Groepsreis, maar dan alleen. Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:46

https://yourway2go.nl is zoiets niet geschikt? Anders kan je nog zoeken op individuele rondreis, dan vind je denk ik nog meer van zulke organisaties.

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Groepsreis, maar dan alleen. Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:50

Heb je al eens op NRV gekeken?
Volgens mij biedt die ook het een en ander aan.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:01

Dat is dus een priverondreis. In Sri Lanka kan dat zeker.Ik boekte altijd bij Tui.Die weten wel welke organisaties dit mogelijk maken. Maar je bent dan wel duur uit. Ik deed meestal een rondreis met een klein groepje,in een minibusje.Ik ging vaak ook alleen op reis,maar sloot me dan bij zo'n klein groepje die door de organisatie was samengesteld.

Flying_Angel

Berichten: 15715
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Groepsreis, maar dan alleen. Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:13

Bij Fox heb je ook privérondreizen, Fox is mij erg goed bevallen! :j

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Groepsreis, maar dan alleen. Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:26

De Jong Intra biedt ook individuele prive rondreizen aan.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 12:40

Bedankt iedereen, ik ga de sites nog even langs om te kijken of ze hebben wat ik wil! :)

Edit, ik bedoelde idd een privé rondreis, excuus voor de verwarring. Prijs maakt me niet zoveel uit, werk er hard genoeg voor.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:01

ik ben in mei mee geweest met een georganiseerde busreis!
Die was via kras. Ik was toen ook alleen.
Was de eerste keer alleen op vakantie voor mij.
Is mij super goed bevallen :D

ben 6 dagen naar engeland geweest

je wordt overal afgezet etc.
en je kan dan gewoon zelf kiezen waar je heen wilt lopen/ wat je wilt zien.
je bent niet verplicht bij de groep te blijven.

ik ben uiteindelijk wel elke dag met andere mensen op getrokken
maar dat is omdat ik dat wel gezellig vond :P

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:07

Justme_Lisaa schreef:
Bedankt iedereen, ik ga de sites nog even langs om te kijken of ze hebben wat ik wil! :)

Edit, ik bedoelde idd een privé rondreis, excuus voor de verwarring. Prijs maakt me niet zoveel uit, werk er hard genoeg voor.


dit zie ik nu pas :+
ik reageerde eigenlijk op je begin post .
ik weet wel dat er bedrijven zijn die dat doen,
er zijn ook steeds meer kleine bedrijven die van die trips organiseren helemaal naar jouw wensen
geloof dat een oud collega van mij zo iets gedaan heeft.
Dus ik kan even vragen hoe of wat voor je als je dat wilt ?

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:58

Je zou eens bij Riksja travel kunnen kijken. Weet alleen niet zeker of zij ook voor 1 persoon aanbieden. Maar mijn ervaring is dat zij wel wat flexibeler zijn dan bijvoorbeeld Fox. Dus ik zou ze zeker eens even bellen/mailen.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:01

_Nancy schreef:
Heb je al eens op NRV gekeken?
Volgens mij biedt die ook het een en ander aan.


NRV zeker aanrader! Wij hebben een ongeluk in Maleisie gehad en NRV heeft alles super geregeld. We moesten daardoor ook eerder naar huis (vriend had zijn handen gebroken en moest geopereerd worden). Ze hielden continue contact met ons, alles werd besproken en ook daarna kregen we super goede nazorg en nog een bos bloemen. Ondanks dat we geen annuleringsverzekering hadden (goede les...) hebben we evengoed wat teruggekregen.

Tevens kan je ook nog kijken naar FlyToTheWest. Wij zijn daarmee afgelopen mei naar West-Amerika geweest

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Groepsreis, maar dan alleen. Wie kan mij helpen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 15:02

Ik ga eens bij Riksja travel kijken! NRV is ook helaas minimaal 2 personen, ik ga gewoon verder met de zoektocht haha.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:03

Nu ik begrijp dat je echt alleen alleen wil, voel je je wel veilig als vrouw alleen met heel waarschijnlijk een mannelijke chauffeur/gids? Ik ben geen bangerik maar zou me daar hoe goed geregeld ook toch niet helemaal fijn veilig voelen.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:04

Ik heb in Polen ooit een excursie willen maken die alleen zou doorgaan voor minimaal 2 personen.Die waren er niet en toen betaalde ik voor 2 omdat ik perse wilde gaan.Overigens kwamen er op de valreep nog personen bij en kreeg ik het teveel betaalde terug.Maar het ging dus wel,een auto met chauffeur\gids voor 1 persoon.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:16

Via veel reis organisaties kun je de optie met privé chauffeur boeken. Je reis ligt dan wel vast en het is wat duurder omdat je de kosten niet kunt delen maar dat is logisch. In sommige landen, ik heb met name ervaringen met Azië, kun je daar van alles zelf regelen. Mocht je bijvoorbeeld Sri Lanka of Indonesië overwegen heb ik wel een lokaal adresje voor je!

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 15:30

karuna schreef:
Nu ik begrijp dat je echt alleen alleen wil, voel je je wel veilig als vrouw alleen met heel waarschijnlijk een mannelijke chauffeur/gids? Ik ben geen bangerik maar zou me daar hoe goed geregeld ook toch niet helemaal fijn veilig voelen.


Ja hoor, daar heb ik totaal geen moeite mee. Ik heb in Azië heb ook tussen het reizen door uren in auto’s gezeten bij een mannelijke chauffeur. Mensen zijn gewoon aardige en gastvrij hoor :j .