Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 13:57

Beste bokkers. Eind augustus gaan we met stal ( ongeveer 10 trailers) naar het strand en ik ben erg benieuwd naar de ervaringen. Ik weet dat we er ma 19 uur op mogen met paarden :)

We komen vanuit Friesland, dus over de afsluitdijk. Is het makkelijk te bereiken? Of moeten we door smalle drukke straatjes?

Is het parkeerterrein groot genoeg? En rustig?

Is het strand ver vanaf het parkeerterrein?

Iemand met een routeplan zou helemaal mooi zijn :)
Dankje alvast.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:01

Bekijk alles eens op google maps :) kan je zelfs de afstanden meten ern alles :)
Kan je alles zelf doen ipv op een forum vragen aan wild vreemden of ze voor jou een plan willen maken :)

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 14:14

Keet schreef:
Bekijk alles eens op google maps :) kan je zelfs de afstanden meten ern alles :)
Kan je alles zelf doen ipv op een forum vragen aan wild vreemden of ze voor jou een plan willen maken :)

Enigszins mee eens. Toch hoor ik graag ervaringen

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 08:48

Geen bokkers met paard op het strand in Den Helder geweest?

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:06

Strand den helder ken ik niet zo goed maar ik zou persoonlijk naar doggersvaart gaan (bij Julianadorp). Grote parkeerplaats en vanuit daar rustig het strand op.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 09:08

Youknowme schreef:
Strand den helder ken ik niet zo goed maar ik zou persoonlijk naar doggersvaart gaan (bij Julianadorp). Grote parkeerplaats en vanuit daar rustig het strand op.

Bedankt! Daar mag je ook na 19 uur het strand op?

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:38

Youknowme schreef:
Strand den helder ken ik niet zo goed maar ik zou persoonlijk naar doggersvaart gaan (bij Julianadorp). Grote parkeerplaats en vanuit daar rustig het strand op.

Doggersvaart Julianadorp? Ik denk dat je de Jan Verfailleweg bedoelt. Bij restaurant Duinoord is idd een grote parkeerplaats, maar dat is toch echt Den Helder. Andere mogelijkheid is parkeren bij Huisduinen daar kan zeker makkelijk het strand op. Nadeel is wel dat je dan meer door de bebouwde kom moet, maar dat is geen heel spannende route.
Als het nog mooi weer is zijn beide parkeerplaatsen niet echt rustig, maar volgens mij geldt dat voor de hele kust.

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Re: Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:00

Waarom niet even een stukje doorrijden (maakt qua tijd weinig uit) en naar Hargen gaan?
Veel mooier rijden én een enorme parkeerplaats.

Voor Den Helder zou ik idd bij Duinoord parkeren. Of anders Callantsogervaart in Jdorp.

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:04

Zou ik niet doen, ik zou bij julianadorp het strand opgaan. Parkeerterrein einde callantogervaart, max 10 minuten vanaf N9, groot parkeerterrein en direct bij de strandopgang, veel mensen die op het strand willen rijden parkeren daar hun trailer vanwege de makkelijke bereikbaarheid en binnen no time op het strand.

Tot oktober mag je idd vanaf 19.00 op het strand. Kijk wel ff van te voren op de getijdentabel of het gunstig is, rijden met hoog water is een stuk minder leuk, als het erg warm is, is het strand tot laat nog druk met badgasten, iets om ook rekening mee te houden. Je kunt vanaf daar richting den helder of callantsoog. Mijn stal is daar vlakbij, dus ik rijd er regelmatig.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 10:05

Hypericum schreef:
Waarom niet even een stukje doorrijden (maakt qua tijd weinig uit) en naar Hargen gaan?
Veel mooier rijden én een enorme parkeerplaats.

Voor Den Helder zou ik idd bij Duinoord parkeren. Of anders Callantsogervaart in Jdorp.

Ik sta er wel vooe open. Ik kom nooit op het strand. Dit is de eerste keer dat ik er heen ga

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:47

Ceetje_bokt schreef:
Youknowme schreef:
Strand den helder ken ik niet zo goed maar ik zou persoonlijk naar doggersvaart gaan (bij Julianadorp). Grote parkeerplaats en vanuit daar rustig het strand op.

Doggersvaart Julianadorp? Ik denk dat je de Jan Verfailleweg bedoelt. Bij restaurant Duinoord is idd een grote parkeerplaats, maar dat is toch echt Den Helder. Andere mogelijkheid is parkeren bij Huisduinen daar kan zeker makkelijk het strand op. Nadeel is wel dat je dan meer door de bebouwde kom moet, maar dat is geen heel spannende route.
Als het nog mooi weer is zijn beide parkeerplaatsen niet echt rustig, maar volgens mij geldt dat voor de hele kust.


Nee ik bedoel echt doggersvaart Julianadorp. Zit zn snackbarretje. Vlak bij manege noot.

Edit: callantsogervaart bedoel ik, sorry . Ben er inmiddels 2j weg dus een beetje in de war.

inge_aryn
Berichten: 231
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 00:11

Komende maandag is het om 20:45 uur het laagste punt in Den Helder. Bij Petten Zuid is dat al om 19:40 uur. Het is fijn om te rijden voordat je het laagste punt hebt, omdat het strand dan steeds breder wordt en je een mooie hardere ondergrond hebt. Je kunt dit bekijken op http://www.watersportalmanak.nl/getijde ... den-helder.

Bij de parkeerplaats aan het einde van de Callantsogervaart in Julianadorp sta je prima. Je hoeft daar ook niet te keren met de trailers. Je hoeft daar alleen nog maar over te steken en dan een klein stuk door de duinen (over een asfaltpad).

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 01:14

Of de parkeerplaats bij de rotonde van groote keeten. Is ook relaxed parkeren. Huisduinen reed ik altijd maar daar moet je een schuine asfalten dijk af om op het strand te komen. Of een stukje door de duinen eerst. Duinoord is ook prima plek om te parkeren.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 18:12

Spekkie01 schreef:
Zou ik niet doen, ik zou bij julianadorp het strand opgaan. Parkeerterrein einde callantogervaart, max 10 minuten vanaf N9, groot parkeerterrein en direct bij de strandopgang, veel mensen die op het strand willen rijden parkeren daar hun trailer vanwege de makkelijke bereikbaarheid en binnen no time op het strand.

Tot oktober mag je idd vanaf 19.00 op het strand. Kijk wel ff van te voren op de getijdentabel of het gunstig is, rijden met hoog water is een stuk minder leuk, als het erg warm is, is het strand tot laat nog druk met badgasten, iets om ook rekening mee te houden. Je kunt vanaf daar richting den helder of callantsoog. Mijn stal is daar vlakbij, dus ik rijd er regelmatig.

We gaan dit aanhouden! Bedankt allemaal! Hopelijk is het die dag "koud" dat er niet teveel badgasten zijn :)

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 15:17

Het lijkt vanavond te gaan regenen. Mag je dan ook eerder op het strand bij zoveel graden? Aangezien er nu toch niemand is. En maakt het veel uit of je er half 7 komt of 7 uur

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:21

Ze houden er wel rekening mee dat het koud is, maar nog steeds mag je niet om 5 uur get strand op en kan je een bekeuring krijgen. Over half 7 zullen ze echt niet moeilijk doen. Ik heb in al die jaren nog nooit problemen gehad. Met een beetje gezond verstand kom je een eind en met dit weer en temperatuur is wat eerder op het strand geen probleem

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 23:15

We gingen 10 voor 7 het strand op! Genoten :D
Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 23:37

Lekker hoor :D ziet er goed uit

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Rijden op strand Den Helder. Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 00:19

Ik rij altijd door naar Schoorl, dan rijden we ook nog een mooie lus door de duinen en het bos en heb je twee keer een flink stuk strand. Wij parkeren bij Kijkduin.
Julianadorp is wat heen en weer over het strand, vind ik zelf minder mooi.