Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:24

Je moet sowieso 1 nacht overnachten in een hotel voordat je de camper mag ophalen. Wij werden door Four Seasons opgehaald de volgende dag met een busje. http://www.fourseasonsrvrentals.ca


Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 02:32

Ik zit inmiddels op LAX te wachten op mijn vlucht naar Vancouver, zoveel zin in! Ik ga eerst een maand helpen met ponykampen op een ranch en vervolgens nog een dikke twee weken rondreizen met Moose. Zoveel zin in!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:25

amaldas schreef:
Eilleen333 bedoel je die Riversafari die ik noemde in het bericht hierboven?


Ja, de Blue River Safari was dat volgens mij idd.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:47

Wij zijn daar vorig jaar ook geweest, geen goed gevoel bij dus niet gedaan. Dag later gelukkig gratis een beer gezien. :D

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:18

Ik had wel die blue river safari op het oog, maar denk dat ik er dan maar vanaf stap. Weten jullie goede alternatieven?

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:21

Suuszels schreef:
Ik had wel die blue river safari op het oog, maar denk dat ik er dan maar vanaf stap. Weten jullie goede alternatieven?


Ga naar Helmcken Falls Lodge daar zie je vaak ook black bear.
Er komt er ieder jaar eentje terug met cubs

En pak deze weg bij Jasper- Banff
http://www.keepingwiththetimes.com/highway-93a/

Wij zagen dit;


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 00000000 op 06-08-18 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:23

amaldas schreef:
Suuszels schreef:
Ik had wel die blue river safari op het oog, maar denk dat ik er dan maar vanaf stap. Weten jullie goede alternatieven?


Ga naar Helmcken Falls Lodge daar zie je vaak ook black bear.
Er komt er ieder jaar eentje terug met cubs


Staat op de loonlijst van de plaatselijke VVV...... :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:25

Zie mijn vorige bericht, heb het bewerkt met meer info

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:28

Ook erg fijn dat ie in de paddock liep tussen de paarden :D

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 00:51

Ik heb werkelijk nog niet 1 mooie tv Campert plek gezien, alles staat hutjemutje op een plek zonder beschutting. Maar dat zijn echt de plekken waar we met de auto toevallig langs komen dus denk dat als je ook echt zoekt wel mooiere plekken vindt. Volgend jaar schijnt Jasper niet meer toegestaan te zijn met Rv.
Wij hebben best grote groep dus auto plus accommodatie was vele male goedkoper dan passende campers

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 02:45

Wat is een "tv Campert plek "?
Als je de national parks bezoekt is er altijd genoeg schaduw en het is helemaal niet zo hutjemutje, dat is wel in de RV campings.
Hier is de link. https://www.pc.gc.ca/en/pn-np
De meeste sites hebben zelfs een foto van elk plekje, dus kun je het zelf zien.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:43

Net weer paar uur terug uit Canada, gewoon huurauto en klein tentje geeft de meeste vrijheid, auto met awd en voor tentje vind je altijd plek, je kunt overal komen en hoeft niks te boeken en kost maar weinig.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:41

Duidelijk wat autocorrectie :+

Wij zitten op Heathrow te wachten op onze aansluiting, als die gaat. Las dat de voorspellingen wat minder zijn nu in Nl

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:46

Vanochtend terug gekomen uit Canada. Was echt geweldig!! Super mooie foto's en filmpjes kunnen maken en ook de activiteiten die we deden waren echt gaaf. Gingen een tweedaagse kajak-tocht doen bij de Georgian Bay (wat is die immens groot trouwens, lijkt wel een zee! terwijl er nog veeeel grotere meren zijn in Canada) en daarbij een eilandje zoeken om op te wildkamperen. (waarbij we met de kajaks konden aanmeren en waar vlakke stukken waren om tentjes op te zetten) Waanzinnige omgeving, mooie ervaring!!


Afbeelding


En van de langste ziplines van Noord-Amerika geweest, bij Mont-Tremblant Mountain (lines van een km lang, waar k de 94,7 km/uur aantikte :oo ).

Enige wat k niet leuk vond was Montréal (was de enige echte stad die we bezochten, voor de rest natuur) en de kermis/pretpark rondom de Niagara Falls. My god ik wist niet wat ik zag. Voelde echt alsof k in een Amerikaans pretpark liep. Veeeel te toeristisch/commercieel. Bij de Niagara Falls was het wel mooi dat daar vuurwerkshow was 's avonds en de waterval was verlicht. :D We waren daar eergisteravond. Super mooie foto van gemaakt. (gewoon met mobiel :D )


Afbeelding


Gaaf, die foto met die beer op de weg hierboven! Wij hebben (helaas xD) Geen beer gezien. Wel ander wildlife zoals herten, rendier, wasbeer, etc.

Heb zoveel mooie foto's gemaakt, maar moet ze nog ff goed uitzoeken haha.
K zou ook nog wel eens naar het westen van Canada willen. Was nu in Zuid-Oost Canada.

We hadden onwijs veel geluk met het weer in deze 2 weken. Maar een paar keer regen gehad, maar dat was echt alleen druppelen (lekker verkoelend), of het was 's nachts of terwijl we in het busje zaten. Daarna wanneer we bij bestemming waren werd het weer zonnig. Veel zon en 25-30 graden gehad.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 19:57



Ik heb er 6 gezien, maar deze was toch wel de ultieme! (filmpje)

Was in Kananaskis. Wij waren zi te lezen precies op tijd met ons rondje, want delen zijn nu afgesloten vanwege fire ;(

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:29

Hallo allemaal,

Ik wil me hier ook graag melden!
Mijn vriend en ik gaan in september 3 weken naar Canada, voor het eerst.
Wij maken een rondreis met de auto.
We beginnen in Vancouver, dan door naar Vancouver Island, dan weer terug en dan via Whistler etc. Richting Jasper en Banff.

We hebben al een walvis, en een grizzly tour geboekt.
Mijn vriend opperde dat hij het voor mij ook overhad om een dagje te gaan paardrijden :)
Is dat ook aan te raden van te voren te boeken? Of kan dat ook ter plekke?
Ik hoor graag wat jullie ons aan zouden raden.

Love the life you live. ♥


eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 00:37

nikilover schreef:
Mijn vriend opperde dat hij het voor mij ook overhad om een dagje te gaan paardrijden :)
Is dat ook aan te raden van te voren te boeken? Of kan dat ook ter plekke?
Ik hoor graag wat jullie ons aan zouden raden.

http://Www.willowranchvalemount.com
Hier kom je langs als je van Whistler naar Jasper rijdt.
Zijn jullie beiden ervaren? Bij deze ranch hebben ze wrangler rides (dan heb je een privé rit met evt een Nederlandse gids, kan je zelf kiezen hoe lang je wil en afhankelijk van de duur van de rit zit er lunch of een snack bij). Als je allebei ervaring hebt, is er dan ook de mogelijkheid om een galopje mee te pakken. Bij veel gewone trail companies kan dat niet omdat er evt ook beginners mee gaan.
Ik raad altijd wel aan om van te voren te boeken. Dan weet je zeker dat er plek is.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 06:07

Wow Talida, dat is dichtbij!

1234, dat ziet er tof uit <3

Nikilover, grappig we kunnen bijna een boktmeeting organiseren. Wij vliegen 8 september richting Vancouver en de 26e terug vanuit Calgary en pakken veel van deze punten mee. Organiseer je zelf de reis of via een organisatie?
Waar ga je een grizzly tour maken?

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:23

Suuszels schreef:
Wow Talida, dat is dichtbij!

1234, dat ziet er tof uit <3

Nikilover, grappig we kunnen bijna een boktmeeting organiseren. Wij vliegen 8 september richting Vancouver en de 26e terug vanuit Calgary en pakken veel van deze punten mee. Organiseer je zelf de reis of via een organisatie?
Waar ga je een grizzly tour maken?



Ja inderdaad! :D
Oke, wij vliegen de 11e, wij gaan dus net iets later. Wij hebben de reis via TUI geboekt, maar hebben zelf de eerste dagen vancouver eraan geplakt. De reis die wij geboekt hadden was namelijk maar 15 dagen, en dat vonden wij toch net iets te kort.

Wij wilden eerst de grizzly tour via eagle eye adventures boeken, maar die zaten op de dagen dat wij konden al vol. Ik heb ze nog wel een berichtje gestuurd, maar toen we een antwoordje terug kregen dat ze net 2 uitvallers hadden, hadden wij al elders geboekt (daar dit ook zo'n beetje de laatste plaatsen waren, en we geen risico wilden lopen) dus dit hebben we netjes doorgegeven.
Wij hebben de tour geboekt via Quest (uit mijn hoofd) bij Campbell river. Ze liggen echt net naast eagle eye adventures.
de walvissen tour doen wij via prince of whales :)

Love the life you live. ♥

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:25

eilleen333 schreef:
nikilover schreef:
Mijn vriend opperde dat hij het voor mij ook overhad om een dagje te gaan paardrijden :)
Is dat ook aan te raden van te voren te boeken? Of kan dat ook ter plekke?
Ik hoor graag wat jullie ons aan zouden raden.

http://Www.willowranchvalemount.com
Hier kom je langs als je van Whistler naar Jasper rijdt.
Zijn jullie beiden ervaren? Bij deze ranch hebben ze wrangler rides (dan heb je een privé rit met evt een Nederlandse gids, kan je zelf kiezen hoe lang je wil en afhankelijk van de duur van de rit zit er lunch of een snack bij). Als je allebei ervaring hebt, is er dan ook de mogelijkheid om een galopje mee te pakken. Bij veel gewone trail companies kan dat niet omdat er evt ook beginners mee gaan.
Ik raad altijd wel aan om van te voren te boeken. Dan weet je zeker dat er plek is.


Mijn vriend is helaas niet ervaren, is echt een beginner.
Ik vind het dan ook niet erg om met een groepje te gaan, en enkel te stappen.
Dat lijkt me al een prachtige ervaring door de mooie natuur heen.
Ik zal de link even doorsturen naar mijn vriend, kijken of het binnen ons schema past :)

Hoe doen de meeste mensen het eigenlijk qua kleding?
Of is het daar gewoon normaal dat je normale schoenen aan hebt, een spijkerbroekje en geen cap? :')

Love the life you live. ♥

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:35

Ik heb ritten begeleid en daar hadden we als vereiste dichte schoenen en bij voorkeur een lange broek maar dat was geen harde eis. Schoenen wel. Cap is vaak niet verplicht en anders kun je die wel huren/lenen.

Heb zo'n vermoeden dat de meeste plekken voornamelijk westernzadels gebruiken ipv Engelse.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:15

Je krijgt cowboylaarzen daar en een cap. Spijkerbroek oid hebben de meeste mensen wel mee op vakantie lijkt mee
Afbeelding

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:42

nikilover schreef:
Mijn vriend is helaas niet ervaren, is echt een beginner.
Ik vind het dan ook niet erg om met een groepje te gaan, en enkel te stappen.
Dat lijkt me al een prachtige ervaring door de mooie natuur heen.
Ik zal de link even doorsturen naar mijn vriend, kijken of het binnen ons schema past :)

Hoe doen de meeste mensen het eigenlijk qua kleding?
Of is het daar gewoon normaal dat je normale schoenen aan hebt, een spijkerbroekje en geen cap? :')


Op de ranch waar ik help op dit moment verschaffen wij caps, mensen moeten dichte schoenen aan (anders hebben wij wel wat cowboylaarzen, maar niet mega veel / verschillende maten), en meesten dragen een spijkerbroek want western zadel. Ook beginners kunnen mee, we doen een klein lesje in de roundpen zodat ze comfortabel zijn op t paard.

De groepen zijn klein, we zitten dichtbij Vancouver maar imo zijn de landschappen niet heel spectaculair.. de ride gaat wel door een rivier dus das wel gaaf, vooral als beginner.. en het is allemaal wel heel veilig.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:08

Bedankt voor jullie reacties! :)

Love the life you live. ♥

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:14



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler, jaap_2005, nnicolex, ryukapple, troi, xxmichellexx en 78 bezoekers