Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:43

Hierboven de vraag Milaan of madrid.ik heb Milaan bezocht en vond het zonde van mijn tijd.. als je van winkelen houd zeker heen gaan maar anders ..


Ik ga in september een weekend naar Malta en in oktober een weekend naar Keulen .

Iemand tips over Malta ?


Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:10

:wave: Wellicht hebben jullie tips voor mij. Ik ben op zoek naar een leuke stad op max. 3,5 uur vliegen met een bruisend uitgaansleven, cultuur en lekker eten. We gaan met 3 studenten, dus het liefst niet al te duur := Berlijn valt overigens af jammer genoeg, want die heb ik al op de planning staan met mijn moeder.

follow your dreams, they know the way

iirrssjjee

Berichten: 5913
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:13

Loolotte schreef:
:wave: Wellicht hebben jullie tips voor mij. Ik ben op zoek naar een leuke stad op max. 3,5 uur vliegen met een bruisend uitgaansleven, cultuur en lekker eten. We gaan met 3 studenten, dus het liefst niet al te duur := Berlijn valt overigens af jammer genoeg, want die heb ik al op de planning staan met mijn moeder.


Barcelona? Dat is een erg leuke stad voor studenten!

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:36

Belgrado!! Staat bekend om het goede nachtleven, 2 uur vliegen en spotgoedkoop!

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:59


It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:25

Bruisend uitgaansleven genoeg hier in Hamburg :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:05

Na heel veel wikken, wegen, vergelijken ed heb ik afgelopen zondag geboekt naar Porto! Ik ga in een hostel om het betaalbaar te houden (en is gezellig, want andere mensen ontmoeten :D ) en heb echt zin om de stad te gaan verkennen. Zal dit topic eens doorzoeken of er al mensen zijn geweest en tips hebben :)

Edit: wel 2 of 3 mensen geweest, maar geen tips :)) Iemand aanraders in Porto?

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:29

Djilna schreef:
Na heel veel wikken, wegen, vergelijken ed heb ik afgelopen zondag geboekt naar Porto! Ik ga in een hostel om het betaalbaar te houden (en is gezellig, want andere mensen ontmoeten :D ) en heb echt zin om de stad te gaan verkennen. Zal dit topic eens doorzoeken of er al mensen zijn geweest en tips hebben :)


LEUKKKKK!!
Heel veel plezier!

Ik vond Porto echt geweldig.
Wandelen / lopen is echt niet mijn grootste hobby, maar ik heb zo veel gelopen daar! Er was zo veel te zien, dat ik maar bleef lopen.


francesinha's en pasteis de nata eten, natuurlijk lekker een portje drinken in de kleine straatjes, in de locale barretjes <3

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:44

Ik heb een kleine 6 dagen (5 nachten en 2 halve dagen) dus ik kom vast een heel eind :D Wandelen vind ik helemaal prima en ik weet dat er aardig steile weggetjes zijn. Goed voor de conditie :))

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:55

Mijn hotel zat aan het Praça da Batalha en ik voelde me helemaal prima daar alleen.
Via Catarina Mall is leuk om te zien, vooral bovenin, het eetgedeelte is apart. Goedkoop en lekker eten.
Ribeira, de oude wijk, de kabelbaan, de bruggen, het park er is zo veel. De mensen zijn ook ontzettend vriendelijk. Met een bom dia (goedendag) en een obrigada (bedankt) en een lach kom je al heel ver bij ze.

LovesSam

Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:13

Hee, ik kom even binnen vallen, was opzoek naar een topic over Valencia :) Is er iemand die hier toevallig naartoe gaat in de komende maanden? Ik ben namelijk opzoek naar iemand die iets mee wil nemen voor mij van een lokaal winkeltje. Toen we er waren was er namelijk maar een van te koop en konden niet meer mee nemen :Y)

LovesSam

Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:22

Loolotte schreef:
:wave: Wellicht hebben jullie tips voor mij. Ik ben op zoek naar een leuke stad op max. 3,5 uur vliegen met een bruisend uitgaansleven, cultuur en lekker eten. We gaan met 3 studenten, dus het liefst niet al te duur := Berlijn valt overigens af jammer genoeg, want die heb ik al op de planning staan met mijn moeder.



oee zeker naar Budapest! <3 Heerlijk goedkoop, veel clubs, brakken bij de spa etc _/-\o_

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:52

Als alles dorogaat ga ik in maart :+ maar dat duurt nog wel even

Cowgirl83
Berichten: 385
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:05

Ik zou eind augustus nog een citytrip naar Wenen willen doen, met vriend en dochter van 6. Hebben jullie nog tips daarvoor? Leuke adresjes om te eten?
Wat zouden jullie aanraden, hotel, of appartement via Airbnb? Appartement is een stuk goedkoper natuurlijk, maar vraag mij dan bv. af hoe je dat doet met je bagage op dag van aankomst en vertrek als je met het vliegtuig komt?
Wat is de gemakkelijkste manier om van de luchthaven naar het centrum te reizen?

Joltsje

Berichten: 9016
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:53

hallo, ik kom ook even binnen vallen.

we gaan meestal naar winterberg, maar dit keer gekozen voor een stedentrip/korte vakantie. (eerlijk gestemd haha).
maar waar heen?

wat we graag willen
- 4 dagen
- max budget 600 voor alles
- gezelligheid/ leuk feestje, lekker eten
- dagbesteding, dingen bekijken etc
- ergens tussen oktober en april
- mooi weer is meegenomen :)

ibiza lijkt ons wel leuk, maar is daar redelijk duur volgens mij.
barcelona een aantal al geweest.
dus wat is nog meer leuk?

Be your best self

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:42

Ik vond Sofia wel erg leuk en misschien wat dichterbij huis, maar Brussel vind ik ook leuk.

Ik was nooit zo van de stedentrips, meer van de zonvakanties, dus moet zelf nog een boel ontdekken.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:51

Kom ik weer.. Belgrado :+

Staat, zeker in die regio, bekend om de feestjes. Is spotgoedkoop en ze zijn er dol op lekker & veel eten. Overdag genoeg te bekijken in de stad zelf. En ook voldoende aanbod aan dagtrips.

Ik was voor een midweek, inclusief vlucht, 4 sterren hotel en eten + drankjes €330 kwijt. Wel niet elke avond wezen stappen, want ik was ziek die week :')

SdaphneS

Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:50

Eigenlijk voldoen alle Europese steden wel aan je eisenpakketje. Ik zou gewoon gaan kijken via skyscanner wat een beetje voordelige tickets zijn en dan je bestemming kiezen. :)

Joltsje

Berichten: 9016
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:43

Bedankt allemaal. Belgrado ga ik bekijken.

@sdaphnes. Dat denk ik ook wel. Met leuk gezelschap vermaak je je overal wel

Be your best self

Winged

Berichten: 32948
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 07:40

idinn schreef:
Kom ik weer.. Belgrado :+

Staat, zeker in die regio, bekend om de feestjes. Is spotgoedkoop en ze zijn er dol op lekker & veel eten. Overdag genoeg te bekijken in de stad zelf. En ook voldoende aanbod aan dagtrips.

Ik was voor een midweek, inclusief vlucht, 4 sterren hotel en eten + drankjes €330 kwijt. Wel niet elke avond wezen stappen, want ik was ziek die week :')

Belgrado is inderdaad geweldig :+:


Padoertje
Berichten: 1484
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:18

Ik kom even om het hoekje kijken hier :o
Mijn dochter is met het paard op instructieweek en ik bedacht met net dat ik volgende week een paar dagen vrij ben en wellicht met mijn zoon van 13 een paar dagen weg wil. Rome lijkt ons allebei wel mooi om van zondag t/m dinsdag naartoe te gaan.

Wat is de site om te boeken en boeken jullie alles in 1 of hotel en vlucht apart? Ik ben helemaal niet thuis in het boeken van korte trips, dus tips zijn welkom. Bedankt!

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:11

Leuk rome! Ik was er begin juni heen voor de 2de keer. Zelf zou ik kijken voor een vliegticket bij skyscanner. Zelf zat ik op de camping in rome (camping village roma) Dat kan ik echt aanraden en een bungaloo kost echt geen drol 35 euro pppp. En savonds kan je nog even lekker afkoelen in het zwembad en lekker buiten zitten dan dat je zit opgesloten in je hotel kamer of iets

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:28

Hoi,
Nog mensen tips voor mij?
Ik wil eind oktober/begin november voor het eerst alleen op een citytrip.

Eisen: niet te duur, maximaal 4 dagen, ergens oostblok denk ik. Ik wil me er wel 3 dagen kunnen vermaken, dus niet té klein. Strand en uitgaan vind ik nu niet zo belangrijk aangezien ik alleen ga.

Ik ben qua oostblok al in Boedapest, Boekarest, Praag en verschillende steden in Polen geweest, dus die landen vallen af.

Wie heeft dé tip? :D

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:35

Tanya schreef:
Hoi,
Nog mensen tips voor mij?
Ik wil eind oktober/begin november voor het eerst alleen op een citytrip.

Eisen: niet te duur, maximaal 4 dagen, ergens oostblok denk ik. Ik wil me er wel 3 dagen kunnen vermaken, dus niet té klein. Strand en uitgaan vind ik nu niet zo belangrijk aangezien ik alleen ga.

Ik ben qua oostblok al in Boedapest, Boekarest, Praag en verschillende steden in Polen geweest, dus die landen vallen af.

Wie heeft dé tip? :D


Zoek in het topic eens op Sofia :)

Rock this day like there is no tomorrow

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:22

Of Belgrado.. maar dat zeg ik echt te vaak haha (najah ik was dus erg enthousiast over die stad en de mensen :+ )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Eva1975, GoogleAdsense en 7 bezoekers