Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:24

Ik heb een collega die ging met t vliegtuig naar Spanje en hebben daar gekampeerd. Tentje mee in t vliegtuig. Dus dat zou wel moeten kunnen. Even goed kijken naar wat voor tentje geschikt is qua formaat om mee te nemen. Je moet dan natuurlijk ook nog slaapzakken en matjes meenemen, dat kost ook wel wat ruimte. Maar tegenwoordig kun je dat best compact krijgen.


manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 13:45

miccamaaike schreef:
Ik heb een collega die ging met t vliegtuig naar Spanje en hebben daar gekampeerd. Tentje mee in t vliegtuig. Dus dat zou wel moeten kunnen. Even goed kijken naar wat voor tentje geschikt is qua formaat om mee te nemen. Je moet dan natuurlijk ook nog slaapzakken en matjes meenemen, dat kost ook wel wat ruimte. Maar tegenwoordig kun je dat best compact krijgen.

Ja precies! Ga nog wel even verder in verdiepen wat nou handig is, want je hebt ook nog wel wat dingen nodig als tafel, stoelen, bestek etc. Alles is te koop natuurlijk daar, maar of het nou echt handig is ben ik nog niet echt over uit. Lijkt me zo leuk!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:59

Als je op google camping gear rental south africa intikt, krijg je heel veel opties hoor.
Je kan het vaak incl auto al huren maar ook los.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:04

Wanneer wil je gaan manzano? Ik wil wrs ook nog een keer dit jaar.

Oooo laughterline ben je terug :( hard zeker? Van waar komt jouw nickname eigenlijk? Ik ga je topic even bekijken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 14:11

MarijeR schreef:
Als je op google camping gear rental south africa intikt, krijg je heel veel opties hoor.
Je kan het vaak incl auto al huren maar ook los.


Oh dan ga ik ff opnieuw zoeken. Vond alleen een grote organisatie in CT.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 14:49

Weet ik nog niet precies Poes. Zijn wat andere ontwikkelingen waar dat vanaf hangt, maar wil het alvast uitzoeken zodat ik evt snel kan schakelen/boeken.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:03

poes schreef:
Wanneer wil je gaan manzano? Ik wil wrs ook nog een keer dit jaar.

Oooo laughterline ben je terug :( hard zeker? Van waar komt jouw nickname eigenlijk? Ik ga je topic even bekijken.


Ja leuk en niet leuk om weer terug te zijn haha. Wel leuke vakantie gehad hier met m’n vriend :j
Mijn nickname.. haha, uit een liedje van Bastille :P

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:11

Ha ik ken het niet :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:09

laughterline schreef:
Wauw _Tamara, die foto in het huis van die mensen is echt werkelijk prachtig!! Vond je het niet wat gek om daar foto's te maken of hoe heb je dat aangepakt? Nog veel plezier!

Dankje!! Was echt een lucky shot :D We gingen met een vrouwelijke Zulu die goed Engels sprak en ook wel een beetje was verwesterd (was het bijv ook niet eens met de rol van de vrouw tov de man, was wel bijzonder om met haar in gesprek te zijn) door het dorp heen gegaan en heb toen gevraagd of ik een foto mocht maken van deze vrouw met kinderen en dat vonden ze juist wel leuk! Vond het zo’n bijzonder beeld :)

Zit inmiddels weer in de trein terug naar huis.... Zuid Afrika heeft echt mijn hart gestolen <3 <3 Laatste dagen nog in de Blyde River Canyon (ook zo mooi) en Pretoria geweest. Zal nog wel wat foto’s plaatsen of een topic maken van alle foto’s!

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:47

Ooh, wat een mooie foto’s zeg, hierdoor kan het voor mij niet snel genoeg gaan. Zo spannend! Maandag mag ik dit mooie land al bezoeken, ik ben benieuwd! :)

[o]

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:15

Aah wat gaaf zeg! En netjes dat je hebt gevraagd of je een foto mocht maken.

Zo had ik deze twee jaar geleden in bo-kaap gemaakt van een mevrouw die ons had geholpen. We moesten maar snel bij ze komen staan en camera’s en telefoons wegstoppen voor een groep jongens die eraan kwamen, die stelen van toeristen.

(Geen idee hoe de kwaliteit is met telefoon upload)
Afbeelding
Afbeelding

Heel veel plezier justme_lisaa en genoeg warme kleren mee hoor!

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 22:13

Die 2e is heel gaaf!!

Wij zijn toen helaas overvallen in Bo-Kaap idd.

Marije112

Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:21

Wij zijn begin dit jaar naar Kaapstad geweest, even op bezoek bij een vriend van ons. Toen ik zei dat ik graag naar Bo-Kaap wilde werd ik uitgelachen en gevraagd of ik wel helemaal 100 was! Schijnt super gevaarlijk te zijn...

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:25

Toen ik afgelopen april mijn ouders terug afzette op het vliegveld, stuurde Google maps ons per ongelijk door ‘Nyanga’ 8)7 tijdens rush hour in Easter weekend.

Wikipedia:
“The township is known as the "murder capital" of South Africa.”

“Nyanga is one of the world's most dangerous areas, and had the highest number of murders (262) in South Africa during 2012.”

Als enige blanke mensen, duidelijke toeristen met onze huurauto en koffers erin.

Ik. Scheet. In. Mijn. Broek. :n
niet letterlijk

Marije112

Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:33

laughterline schreef:
Toen ik afgelopen april mijn ouders terug afzette op het vliegveld, stuurde Google maps ons per ongelijk door ‘Nyanga’ 8)7 tijdens rush hour in Easter weekend.

Wikipedia:
“The township is known as the "murder capital" of South Africa.”

“Nyanga is one of the world's most dangerous areas, and had the highest number of murders (262) in South Africa during 2012.”

Als enige blanke mensen, duidelijke toeristen met onze huurauto en koffers erin.

Ik. Scheet. In. Mijn. Broek. :n
niet letterlijk


Oef dat kan ik me indenken ja! Gelukkig geen problemen gehad?

SHELBY (EJ Shot Gun x Super Natural x Samaii) [05-11-2022]
[Volg] Baby Shelby's avonturen in Zuid-Afrika!

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:04

Jeetje ik kan het me voorstellen!
Misschien wat domme vraag, maar hoe is dat te voorkomen dat je in zulke wijken terecht komt?
(ik snap dat je kunt googlen op slechte wijken, maar dan moet je dat ook nog uit de route kunnen blokken oid)
Wij gaan ook op navi/google maps rondreizen namelijk.. Tips? :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:28

Geen idee haha. Google maps gaf de kortste route aan en wist ik veel waar die doorheen kwam haha! :P maar meestal klinken de namen van townships wel wat anders (niet Engels) dan de rest, dus je zou kunnen checken wat voor namen je tegenkomt?

Geen probleem gehad nee! Wel eng hoor. Met poker-face auto rijden maar van binnen was ik in paniek.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 14:32

Beetje blijven nadenken en je route bekijken die je navigatie aangeeft voor je vertrekt.

Ben 1x s Avonds laat in een township beland. Allemaal vuurtjes op straat enzo. Was ook niet zo handig. Was zonder navigatie overigens.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:42

Townships zijn idd eng om 's avonds in te belanden. Hebben wij ook gehad met dank aan de navigatie... Niet stil gaan staan, geen nadrukkelijk (oog)contact zoeken, zo snel mogelijk er weer uit komen. Wij vonden het wel even spannend toen het ons overkwam met zijn vijven in een busje. Gelukkig was het nog niet helemaal donker, maar de opluchting dat we weer op de "gewone" weg zaten was daarom niet minder :)

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 14:49

Precies. Tip die we van onze buren kregen. Zet je ramen van de auto op een piepklein kiertje. Echt minimaal, maar zodra een autoraam niet onder spanning staat (zoals wanneer ze helemaal dicht zijn) kun je ze veel moeilijker inslaan.
Dus dat kan je doen als je het niet helemaal vertrouwt. Deuren natuurlijk sowieso op slot.

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:35

Moet sowieso nog wat dingen uitzoeken voor we gaan haha, nadat het meeste geboekt is niet meer zo actief mee geweest. Thanks voor de tips!

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:43

Goede tips inderdaad. Die van de ramen wist ik nog niet ;)

Ik ga morgen ook na het boeken (en daarna door drukte lang niet meer ermee bezig geweest) wat dingen regelen zoals vaccinaties, cc en andere praktische dingen die we nog moeten regelen voordat we gaan in oktober.

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij


_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 07:20

Prachtige foto vanuit de Bo-Kaap LL!!

Wat een verhalen trouwens :(:) Gelukkig allemaal goed afgelopen maar dat zijn echt geen toffe ervaringen!!

Moet zeggen dat die groepsreis ons achteraf wel heel goed is bevallen, kleine groep en hele fijne en ervaren gids. Was heel gezellig en ook wat tijd om zelf het e.e.a. te doen :) Alleen was het hotel bij het Krugerpark gewijzigd (van Hazyview naar White River) en daar was dus echt geen reet te doen in de omgeving en niks te regelen. Zit je dan met twee vrije dagen :7 Gelukkig hadden we echt een super toffe gids en die heeft toen twee dagen naar het Kruger geregeld. Wel echt super suf vanuit de organisatie! En ook toch wel jammer dat we bij sommige dingen nog wel langer wilden rondlopen etc en dat dat dan niet kan, maar dat is weer een nadeel van een groepsreis. Over een paar weken gaan we wel weer alles lekker zelf doen op reis :D

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 09:33

Fijn dat het zo goed bevallen is! Wij hadden individueel ook alles vooraf geboekt telkens, dus blijven hangen kon ook niet. Maar snap wat je bedoelt.

Overigens is er in hazyview ook niet echt veel te doen geloof ik. Heb daar wel een paar nachten gezeten, maar enkel om ook naar het Kruger te gaan.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:38

manzano schreef:
Fijn dat het zo goed bevallen is! Wij hadden individueel ook alles vooraf geboekt telkens, dus blijven hangen kon ook niet. Maar snap wat je bedoelt.

Overigens is er in hazyview ook niet echt veel te doen geloof ik. Heb daar wel een paar nachten gezeten, maar enkel om ook naar het Kruger te gaan.

Dan heb je hetzelfde idd, heeft zo z’n voor- en nadelen :D

Ons hotel in White River was ook nog eens heel erg afgelegen en vanuit het hotel kon ook niks worden geregeld. :7 Dat vonden we vooral jammer, want met twee vrije dagen bij het Kruger vind ik het ook super zonde om dan bij het zwembad te gaan zitten. In Hazyview waren we bijv nog wel gestopt bij van die excursiebureautjes en het hotel waar we in eerste instantie heen zouden gaan, zat daar tegenover. Dan hadden we nog makkelijk wat kunnen regelen in ieder geval. Maar goed, uiteindelijk alles super opgelost door de gids :D Maar heb het wel gemeld aan de organisatie in de review qua keuze hotels.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, Katootje7791, lizy29, Nymphe en 156 bezoekers