Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:39

Wij zijn net terug van een weekje Oostenrijk, camping Rosental Roz in St. Margraten. Camping speciaal voor honden liefhebbers, er zijn twee grote omheinde speelvelden en een zwemvijver. Wij hadden daar een chaletje gehuurd, was erg goed bevallen! De honden zijn overal welkom.


lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:28

Waar wij tegenaan lopen is dat op veel parken honden best welkom zijn, maar dat je dan maar 2 honden mee mag nemen en regelmatig flink mag bijbetalen.
Om die reden krijg ik over een paar weken ook een logee, mijn ouders hebben 3 honden en er mogen er maar 2 mee.

Vandaar dus de zoektocht naar een park waar je meer honden mee mag, zonder dat je soort van verplicht bent om 2 huisjes te huren om de regels te omzeilen.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:28

Dat is inderdaad 1 van de redenen, dat we maar 2 honden hebben. In veel huisjes en hotels is het ook max 2 honden.

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:44

Ik heb zelf ook maar 1 hond(je, 25-27cm hoog en 5,8kg) maar mijn ouders hebben er dus 3, voorheen 4 en 1 van de overblijvers is een hoogbejaard gebakje dus de kans is aanwezig dat we maar met 3 honden op vakantie gaan volgend jaar.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:18

Wij laten dit jaar onze ouwe ook thuis. Afgelopen april is ze nog mee geweest en ging t prima. Maar paar weken daarna heeft ze een ‘toeval’ gehad en gaat t niet meer zo lekker met haar. Lange wandelingen zitten er voor haar niet meer in. Lijkt me echt raar, met 1 hond op vakantie. Maarja. Het is niet anders. Gelukkig komen mijn ouders hier in huis, dus dat komt goed.

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:22

De oude bij mij laten hebben ze 2 jaar geleden gedaan.
Ik zat 3 weken vrijwel opgesloten in huis want bij iedere stap die ik zonder haar buiten de deur zette begon ze te keffen en krijsen en stopte pas als ze me weer zag. :oo
Geen succes dus en ik heb ook dringend geadviseerd om haar of thuis te laten met logerende oppas of mee te nemen.
Nu komt haar zoon hierheen, hopelijk gaat dat beter. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:57

Citaat:
Heeft iemand nog een tip voor een fijn vakantiehuis in Nederland, België of Duitsland? Wij vinden het fijn als het huisje een afgezette tuin heeft


Tijdens het uitlaten van de hond bedacht ik me ineens dat we vorig jaar in een heerlijke stacaravan hebben gezeten met de hond (stuk minder duur dan een huisje).
Met afgezette tuin, aan het einde van een doodlopende straat op de camping.
Aan de achterkant van de camping was een losloopgebiedje en het bos. Strand ook dichtbij (hondenstrand)

Afbeelding

~Turbohoof Solutions ~

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:19

Het resultaat van onze zoektocht naar een lichtgewicht tent! Het budget verdriedubbelen bleek veel uit te maken voor het aantal mogelijkheden :')

Afbeelding

fulltime vanlifer. Nomad. Storyteller. Follow me and my dog on our travels through Europe!


Shenavallie
Berichten: 11553
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:39

Al vanaf dat ik klein was namen mijn ouders de hond(en) mee op vakantie. Wij kampeerden altijd met tent en motor. De hond(en) zat dan bij mijn vader in een (zelfgemaakte) bak achterop of later in het zijspan bij mijn moeder tussen haar benen. Tegenwoordig hebben ze een auto met caravan en hebben de honden de hele laadruimte van de auto tot hun beschikking. De vakanties gaan van Noorwegen tot en met Italië en van grens Polen tot Groot-Brittannië.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:33

Shenavallie schreef:
Al vanaf dat ik klein was namen mijn ouders de hond(en) mee op vakantie. Wij kampeerden altijd met tent en motor. De hond(en) zat dan bij mijn vader in een (zelfgemaakte) bak achterop of later in het zijspan bij mijn moeder tussen haar benen. Tegenwoordig hebben ze een auto met caravan en hebben de honden de hele laadruimte van de auto tot hun beschikking. De vakanties gaan van Noorwegen tot en met Italië en van grens Polen tot Groot-Brittannië.


Honden in de zijspan waren altijd mijn droom _O- Is er nooit van gekomen en zal ook nooit meer gebeuren. Maar zie t helemaal voor mee!

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:03

Ik heb trouwens gehoord dat een aantal rassen niet meer Frankrijk in komen. ( tenzij je een of ander Frans trainingscertificaat hebt)

Hoe doe je dat dan met een ras-loos type?
Die van ons is eigenlijk onherleidbaar.

Zijn moeder is wel iets van gemixt met waarschijnlijk American Stafford. Maar ook dat weten we niet zeker.

Dit is trouwens onze hond ( uit asiel afkomstig )

Dino:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:11


You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:57

daantjuhhh schreef:
Ik heb trouwens gehoord dat een aantal rassen niet meer Frankrijk in komen. ( tenzij je een of ander Frans trainingscertificaat hebt)

Hoe doe je dat dan met een ras-loos type?
Die van ons is eigenlijk onherleidbaar.

Zijn moeder is wel iets van gemixt met waarschijnlijk American Stafford. Maar ook dat weten we niet zeker.

Dit is trouwens onze hond ( uit asiel afkomstig )

Dino:
[ [url=m/ZpidB3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O7PqOu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tL5uJG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat Dino wel kan. Maar wat je zou kunnen doen, is zo n DNA test doen. Als er geen rassen van de zwarte lijst op staan, neem je de DNA test mee, voor de zekerheid. Laat je mss ook in zijn paspoort registreren. Als er wel rassen van de zwarte lijst op staan, wordt t gokken. Dat kn vervelend aflopen. Dus dat is dan een keuze die je moet maken.

Mar hij lijkt mij meer op een Spaanse Mastin. En die mag gewoon Frankrijk in. Ben ik toen ook achteraan gegaan. Want ik wilde graag een mastin. Is er nooit van gekomen, maar had dus wel de (vakantie)informatie al verzameld.

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:26

Die cursus is niet te doen hoor, is zo gemaakt dat mensen er wel vanaf zien om naar dat land te gaan met hun hond. Ik heb een rottweiler, ik ga gewoon niet meer naar Frankrijk en Spanje. Momenteel zitten we in Duitsland, heerlijk gebied en in dit land nemen bijna alle mensen wel de moeite om de hond bij zich te houden en/of aan te lijnen, altijd weer een verademingAfbeelding
Afbeelding

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:23

@winnie haha ja het is even een investering maar dan heb je ook wat! leuk hokkie zo :D
ik heb gister een stukje voor het clubblad geschreven over voorbereiden van backpacken met de honden :)

ahh dino is echt een schatje daantjuh! ik weet bijna wel zeker dat die er gewoon in mag hoor :)

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:55

Fabster schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik heb trouwens gehoord dat een aantal rassen niet meer Frankrijk in komen. ( tenzij je een of ander Frans trainingscertificaat hebt)

Hoe doe je dat dan met een ras-loos type?
Die van ons is eigenlijk onherleidbaar.

Zijn moeder is wel iets van gemixt met waarschijnlijk American Stafford. Maar ook dat weten we niet zeker.

Dit is trouwens onze hond ( uit asiel afkomstig )

Dino:
[ [url=m/ZpidB3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O7PqOu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tL5uJG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat Dino wel kan. Maar wat je zou kunnen doen, is zo n DNA test doen. Als er geen rassen van de zwarte lijst op staan, neem je de DNA test mee, voor de zekerheid. Laat je mss ook in zijn paspoort registreren. Als er wel rassen van de zwarte lijst op staan, wordt t gokken. Dat kn vervelend aflopen. Dus dat is dan een keuze die je moet maken.

Mar hij lijkt mij meer op een Spaanse Mastin. En die mag gewoon Frankrijk in. Ben ik toen ook achteraan gegaan. Want ik wilde graag een mastin. Is er nooit van gekomen, maar had dus wel de (vakantie)informatie al verzameld.


Aah fijn om te weten! Ik zat al te twijvelen of Tara wel welkom zou zijn in Frankrijk, maar dat mag gewoon dus. :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:52

_classic schreef:
Fabster schreef:
Ik denk dat Dino wel kan. Maar wat je zou kunnen doen, is zo n DNA test doen. Als er geen rassen van de zwarte lijst op staan, neem je de DNA test mee, voor de zekerheid. Laat je mss ook in zijn paspoort registreren. Als er wel rassen van de zwarte lijst op staan, wordt t gokken. Dat kn vervelend aflopen. Dus dat is dan een keuze die je moet maken.

Mar hij lijkt mij meer op een Spaanse Mastin. En die mag gewoon Frankrijk in. Ben ik toen ook achteraan gegaan. Want ik wilde graag een mastin. Is er nooit van gekomen, maar had dus wel de (vakantie)informatie al verzameld.


Aah fijn om te weten! Ik zat al te twijvelen of Tara wel welkom zou zijn in Frankrijk, maar dat mag gewoon dus. :)


Ik zit net een heel stuk te typen over dat dat wel een hele snelle conclusie was, maar ik zie nu pas dat t bericht van jou is, Classic := . Maar inderdaad, een Spaanse Mastin kan Frankrijk in, dus je kunt Tara gerust meenemen.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:57

Oh een DNA test is wel een goed idee eigenlijk.
Spaanse mastiff ik had er nog nooit van gehoord.
Hij zal als dat er in zit wel een kruising zijn.
Hij is namelijk een stukje kleiner en als ik het karakter lees dan kloppen sommige dingen enorm en sommige totaal niet!
Hij is echt super onzeker. Dus dat klopt niet met het ras.
Maar wat wel klopt is dat hij willekeurig is in wie hij vertrouwd. En hij is inderdaad niet bepaald gek op andere honden en hij is zeker waaks.
Naar ons is hij super lief en naar veel andere mensen ook. Maar soms pikt hij er iemand uit die hij totaal niet vertrouwd.

Als ik de foto’s zie van het ras dan zie ik wel hele duidelijke overeenkomsten. Die staart en blik echt Dino.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:42

dejavu schreef:
Heeft iemand nog een tip voor een fijn vakantiehuis in Nederland, België of Duitsland? Wij vinden het fijn als het huisje een afgezette tuin heeft. Mag ook een hotel met gemeenschappelijke tuin trouwens.
Graag ook dat je meteen in het bos staat, dus geen gedoe met eerst een kilometer over de weg moeten lopen, voordat je echt aan het wandelen bent. Iemand een idee?
(Liever concrete tips, als in een adresje.)


www.peelhoven.nl Omheinde tuin, omheinde hondenspeelweide van 3500 m2 plus een volledig omheind wandelpad van 1 km lang. Honden onbeperkt welkom en verblijven ook altijd gratis!

Lekker een paar dagen weg met (of zonder) je eigen paard? http://www.peelhoven.nl
Ga naar http://www.facebook.com/VakantiehuisPeelhoven klik op de "vind ik leuk" -button en je blijft op de hoogte van alle nieuwtjes, bezettingsgraad, akties en last-minute aanbiedingen!!!


_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 01:22

Ik ga misschien toch samen met mijn hond met mijn ouders mee op vakantie maar Tsjechië, nu is mijn vraag welke entingen zijn dan allemaal nodig?

Op internet kan ik alleen vinden dat rabies 21 dagen van te voren verplicht zijn. Is dat dan voldoende of heeft ze alle entingen nodig?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 06:57

Waarom zou je niet alle etingen gewoon doen (of had ze die al niet), Classic? Die krijgt de hond toch gewoon elk jaar?

Maar Tjechie is heel erg leuk! Ben even kwijt wat voor hond je nou ook al weer had. Een mastin(kruising)? Maar in Tjechie kun je echt fantastisch wandelen. Heeeeeeel lang geleden zijn we daar ook geweest. Toen was hond pas 1,5 en kind nog net geen jaar oud (ze zijn nu 14). Was echt heel eeg leuk!

Shenavallie
Berichten: 11553
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:16

Fabster schreef:
Shenavallie schreef:
Al vanaf dat ik klein was namen mijn ouders de hond(en) mee op vakantie. Wij kampeerden altijd met tent en motor. De hond(en) zat dan bij mijn vader in een (zelfgemaakte) bak achterop of later in het zijspan bij mijn moeder tussen haar benen. Tegenwoordig hebben ze een auto met caravan en hebben de honden de hele laadruimte van de auto tot hun beschikking. De vakanties gaan van Noorwegen tot en met Italië en van grens Polen tot Groot-Brittannië.


Honden in de zijspan waren altijd mijn droom _O- Is er nooit van gekomen en zal ook nooit meer gebeuren. Maar zie t helemaal voor mee!

Zeg nooit nooit! ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:35

[quote="_classic"]
Ik ga misschien toch samen met mijn hond met mijn ouders mee op vakantie maar Tsjechië, nu is mijn vraag welke entingen zijn dan allemaal nodig?

Op internet kan ik alleen vinden dat rabies 21 dagen van te voren verplicht zijn. Is dat dan voldoende of heeft ze alle entingen nodig?

Tsjechië
Registratie: EU-dierenpaspoort en Chip verplicht
Inentingen: rabiësinenting (uiterlijk 21 dagen voor de reis)
In de auto: geen aanvullende regels


00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:43



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 bezoekers