Frankrijk 2018 kamperen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Frankrijk 2018 kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 16:10

Hallo,

Met mij zijn er vast nog een hoop anderen die deze zomer (willen) gaan kamperen in Frankrijk. Ik ben benieuwd waar jullie heengaan en juist waarom :)

Wij zijn nog zoekende naar een camping in Bretagne, dichtbij het strand en een leuk stadje, dus tips zijn welkom!

Brand los!

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: Frankrijk 2018 kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:14

Vlakbij Saint-Malo heb je 2 leuke campings (le petit bois en la ville huchet). Is met fiets te doen naar het strand. Aan de overkant van Saint-Malo ligt Dinard, erg leuk stadje en wat meer landinwaarts als je de rivier de Ranche volgt, kom je bij Dinan uit. Is ook echt mooi, met oude gebouwen etc.

Anoniem

Re: Frankrijk 2018 kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:32

Wij gaan dit jaar voor het eerst. Wij hebben campings geboekt via Yelloh! Village. Eentje bij St Tropez en eentje bij Cannes. Toevallig opende ik net een topic specifiek voor ervaringen met Yelloh. :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Frankrijk 2018 kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 09:39

LauraO: bedankt voor de tips! Ik ga straks even kijken :)

Jans: die naam heb ik ook een aantal keer voorbij zien komen in de omgeving van Bretagne! Ik ga even in je topic kijken :D

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 20:36

Ik geef dit topic nog even een schopje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:07

Wij zijn inmiddels weer terug een paar weken, en het was zo leuk dat we in september gewoon nog eens gaan. Alleen dan een ander stukje Zuid-Frankrijk, bij perpignan aan het strand :D en wederom via Yelloh (Le Brasilia). Zowel Les Tournels als Saint Louis in de PRovence / Cote Dazur zijn enorm goed bevallen al is St Louis niet echt een kampeercamping met maar 13 velden.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Frankrijk 2018 kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 21:33

Wauw dat klinkt zo gaaf! Helaas hebben wij de tijd niet om naar het zuiden te gaan dit keer, vorig jaar zijn we daar wel geweest bij Fréjus. We hebben echt genoten toen :j
Leuk dat je nog een keer heengaat, het is daar echt mooi!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Frankrijk 2018 kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:58

Ik ben net terug van 4 weken rondtrekken door Frankrijk. Begonnen in Normandië (Yport), daarna naar Bretagne (Fougères, St. Efflam, Carnac, steeds een paar dagen). Daarna in 3 dagen doorgestoken naar de Cevennen (Moissac Vallée Française, 8 dagen heerlijk gezwommen in de Gardon). En in 5 dagen rustig teruggereden naar huis.
Ik zoek bij voorkeur Campings Municipals uit of kleine goedkope terreintjes uit de Guide Routard. Ik houd van rust en mijd de grote terreinen vol animatie, zwembaden en georganiseerd vermaak.
Bijkomend voordeel is dat de Campings Municipals vrijwel altijd goed betaalbaar zijn. Mijn duurste overnachting dit jaar was € 15,- per nacht voor 1 persoon, auto, tent en mijn goedkoopste € 6,70 per nacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:00

Wij zitten nu in Bretagne vlakbij Vannes op camping Le Conluae. Prima camping, vlak aan zee en bij het stadje.

Wij doen glamping, maar er zijn hier ook plekken voor caravan/tent

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Frankrijk 2018 kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:29

Wij zaten dit jaar bij Biarritz! Hier een week gezeten!
Echt mega mooi, surfcursus gevolgd en heerlijk gegeten. En voor het seizoen dus onwijs rustig.
Hierna zijn we door gegaan naar Portugal waar mijn ouders een huis hadden gehuurd.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Frankrijk 2018 kamperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 08:38

Wat klinkt het allemaal gaaf!

Alvaron: leuk zo’n rondrit! Willen wij inderdaad ook nog een keer doen :j

Vec: ik zal die camping zo even opzoeken, ben erg benieuwd! Hoe is het weer daar?

AnneJ1995: gaaf zeg een surfcursus, zou mij ook super stoer lijken om te leren!

Ik ga jullie plekken straks even opzoeken :) super bedankt voor de ervaringen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:50

_sharonnn schreef:
Wat klinkt het allemaal gaaf!

Alvaron: leuk zo’n rondrit! Willen wij inderdaad ook nog een keer doen :j

Vec: ik zal die camping zo even opzoeken, ben erg benieuwd! Hoe is het weer daar?

AnneJ1995: gaaf zeg een surfcursus, zou mij ook super stoer lijken om te leren!

Ik ga jullie plekken straks even opzoeken :) super bedankt voor de ervaringen!


Nu super. Alle dagen tussen de 27° en 30°