Eens wat anders.... Denemarken een optie?

Moderators: Ods, MirandaT, Warboel, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:07

Roodvos schreef:
Fenrir schreef:
Ik vind het altijd net Nederland. Qua cultuur, mensen, landschap (met name aan de kusten), etc. Alleen iets meer heuvels. Voelt net alsof je in NL bent maar toch ook weer niet. Ik ga met veel plezier naar Denemarken maar als je echt iets anders wilt dan thuis zou ik voor een ander land kiezen.

Nou, ik vond de Denen gemiddeld toch wel wat vriendelijker en ingetogener dan de gemiddelde Nederlander.
En ze zijn ook een stuk beschaafder in het verkeer. Ik ben in Denemarken met de caravan erachter maar 1x gesneden, en dat was door een Nederlander 8)7 .

Zeker weten, Denen en alles daarboven zijn stukken beter opgevoed als meeste Nederlanders..., soms wel es wat te keurig.
Wij schaamden ons soms voor ons eigen ingesleten onfatsoenlijk gedrag.
Het onderwijs is in Denemarken en Noorwegen totaal anders als hier.

Campings zijn best luxe, met altijd ruime gemeenschappelijke kookvoorzieningen (ovens, magnetrons e.d.) en gastvrij
Op de weg een en al beleefdheid, alsmede in de winkels en openbare gelegenheden, voordringen komt bij een Deen niet in zijn hoofd voor.
Contact maken lijkt soms wat lastig, maar praat vooral Engels en geen duits }> en wij hebben daar heel fijne contacten gehad.
Een Deen hecht veel waarde aan de echte vriendschap, de inhoud daarvan gaat even wat verder als wat wij hier vrienden noemen.

Omgeving Grenaa bv is rustig met veel vrij toegankelijke natuur en stranden.
Overigens mag je vrijwel overal vrij lopen , ook over prive terrein soms heb je niet eens door dat je over iemand zijn land loopt.

Bijzonder leuk is om de plekken op te zoeken waar de Denen zelf recreƫren, en niet de toerist plekken.
Je treft er weinig buitenlanders , enkel Aarhus en Kopenhagen zijn er grotere groepen.
Aan de Noordzee kant vindt je veel Duitsers, die kant hebben wij altijd gemeden, de kattegat zijde is veel leuker kwa Deense instelling.

Door naar Noorwegen kan ook, maar das een hele trip met giga lange reistijden, verkijk je er niet op.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:57

_AB_ schreef:
Iemand ervaring met een camping bij Kopenhagen? Weet niet zo goed welke ik moet kiezen ;)

Als je van rust houdt..., wij hebben onder Kopenhagen op eenvoudige camping gestaan in de buurt van rodvig, daar zijn ook die mooie krijtkliffen aan de kust.
En prachtige wandel mogelijkheden

Was op deze camping een week zo rustig dat we hele achterste veld voor ons zelf hadden :D
Stranden zijn hier meestal kiezel stenen e.d., boven Kopenhagen vindt je meer de zandstranden.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:59

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie