Maastricht met ouderen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Maastricht met ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 08:43

Hi,

Begin oktober ga ik samen met mijn ouders en mijn opa en oma een weekend naar Maastricht.
Mijn opa en oma zijn allebei in de 80, zijn wat slecht te been, maar willen allebei niet beginnen aan een rollator, rolstoel of wandelstok.

Ik ben samen met mijn ouders dingen aan het bekijken die we in dat weekend (vrijdag t/m maandag) kunnen doen, waarbij mijn opa en oma ook mee kunnen.

Drielandenpunt staat al vast, maar we hadden bijv. ook nog de tuinen van mondo verde gevonden, alleen is dit wel geschikt.

Dus bokkers die in Maastricht wonen of er wel eens zijn geweest, wat zijn nou leuke dingen om te doen met ouderen in en om Maastricht.

Dank jullie alvast!


sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 09:23

Foaly schreef:
Maastricht zelf? Beetje rondslenteren, terrasje hier, terrasje daar... genoeg te zien en niet zo groot, dus ook voor ouderen goed te doen :D


Tja, hoe relaxed het ook is, terrasje hier, terrasje daar is niet echt ons doel voor het weekend weg. We zoeken echt dag tripjes, misschien 2 dingen op 1 dag als het wat kleiner is.

We zullen in ieder geval 1 avond gaan dineren op de rondvaartboot door Maastricht.

Iets net buiten Maastricht is ook prima.


sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Maastricht met ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 12:13

Rondvaart op de maas met diner staat inderdaad vast.
Mergelgrotten en kasteelruïne is een goede die noteer ik even.
Stoomtrein en openluchttheater is ook niet echt ons ding.

Mondo verde valt dan af, mijn opa en oma gaan absoluut niet in een rolstoel, daar zijn ze nog te jong voor :+ . Gaia park is misschien wel een mooi alternatief dan.

Magraten hadden we al wel genoteerd. Mijnmuseum is misschien ook wel een goede, noteer ik ook.

sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Maastricht met ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 09:03

Valkenburg en Luik klinken heel leuk. Misschien dat Luik afvalt, mijn moeder is niet heel dol op bootjes. Ik zal er eens op googelen.

sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Maastricht met ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 12:26

Dank jullie wel wederom weer.

De grotten met bootje in Luik vallen inmiddels af. Zag dat het eerste stuk lopen is met veel trappen, dat is helaas niet te doen.

De zonnetrein is ook een goed idee, net als de oude steenkoolmijnen. Gaia zoo moeten we misschien dan nog even wat beter naar kijken. Rolstoel is gewoon absoluut geen optie, zoals al gezegd, daar zijn ze "te jong voor". Die krijgen wij niet zover om dat te gaan doen.

sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 11:05

verootjoo schreef:
Goof schreef:
Jammer, want op die manier missen ze een hoop en moeten jullie het hele weekend aanpassen aan hun beperkte mogelijkheden terwijl je met hulpmiddelen voor opa en oma voor meer dingen kan ondernemen.


Dat dus. Dan laat je ze toch thuis met een pakje speelkaarten en ga je zelf leuke dingen doen? :+

Nou is het mijn werk om ouderen rollators en rolstoelen aan te praten en dat lukt altijd wel met goede communicatieskills en omdat je als professional toch wel wat overwicht hebt.

Maar mijn eigen opa en oma waren ook eigenwijs en daar zou ik dan toch wat harder voor zijn. Of ze gaan mee met de leuke uitjes op een manier dat het voor hun ook kan. Of ze blijven thuis terwijl jullie leuke uitjes doen :) Kunnen ze zelf kiezen.
En meestal als ze eenmaal een rollator of rolstoel hebben willen ze niet meer anders :Y)


Hahaha, nou...... Het is hun verjaardagskado :+

Mijn opa en oma zijn echte toppers, en klagen nooit!, maar ook een professional (ziekenhuis en huisarts) krijgen hun hier niet aan.

sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 12:35

verootjoo schreef:
Oh ja, dat is een beetje banketstaaf dan :+
Lastig zulke eigenwijze ouderen :')


Nogal :') . Vandaar ook mijn oproepje, wij komen zelf uit het noorden, dus totaal niet bekend in die omgeving. Mijn ouders gaan 1 maand eerder wel 2 week of vakantie daar heen, dus kunnen eventueel sommige dingen al bekijken of het te doen is. Maar die zullen uiteraard niet hun hele vakantie daar aan besteden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annikavolder, Ashleytjuhh, fohadie, Nanu, purny, Reusje0504, Sannens, secricible, Sure_lee en 64 bezoekers